Komentáře - Březen 2023

Stránky: 

Very, Very Good Indeed

Autor: inmyownlittlecorner      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Není to moje nejoblíbenější dynamika, ale lahůdkově napsané.”

Gabriela

Autor: fleur_packyt      Jazyk: ČJ

yaoiyuri:

“Návrat devadesátkové nostalgie. :D Jak už bylo řečeno, chtělo by to místy dopilovat, ale každá jsme nějak začínaly. Pěkné zvolené "střípky" k dokreslení té správné atmosféry.”

Hotovo

Autor: Emily Waters      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Milá blbinka, hezky přeložená.”

Nothing Left To Hold

Autor: Branwen777      Jazyk: AJ

l.enik.c:

“Uf, už je to poměrně dlouho, co sem to četla, ale vím, že mě to chytlo a nepustilo. Není to úplně něco, co bych vyhledávala, ale prostě mě jednou ze zajímavosti napadlo podívat se na nějaké crossovery Harryho Pottera. Twilight se svého času nevyhnulo ani mně, tudíž jsem mrkla, co se asi tak v tomto směru dá najít. A v češtině jsem narazila jen na Není se čeho držet a začetla jsem se. Jednalo se však pouze o překlad, který má 12 kapitol a kupodivu mě to chytlo natolik, že jsem si našla originál. Zprvu se mi to zdálo jako taková blbůstka, kdy je Harry rocková hvězda, která si to rozdává s Dracem Malfoyem, do toho tam ti upíři, Harry se chová jako totální idiot na pár facek... Ale ono to je ve skutečnosti poměrně depresivní dílo jednoho rozervaného člověka, jehož spřízněná duše (bez které pravděpodobně umře), má vztah s někým jiným a on to nechce překazit a musí se na to dívat, pokud nechce přijít o svoji rodinu. Draco mu ve skutečnosti pomáhá to nějakým způsobem překonat a ochraňuje ho. Na autorce je vidět, že opravdu nesnáší Bellu Swan, na jejímž charakteru a osudu vůbec se v závěru opravdu pěkně vyřádí. Jsem ráda, že jsem na povídku narazila a někdy se k ní určitě s radostí vrátím a během čtení si poctivě pustím songy k jednotlivým kapitolám. A mimochodem, odkaz na skvělou verzi pdf, kde jsou i fotky dokreslující příběh, zejména žhavé focení Harryho a Draca pro magazín :-) https://toaz.info/doc-view”

Requiem pro Pobertu

Autor: Small_Czechoslovakian_Traffic_Warden      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“V pár větách, vlastně nahodilých myšlenkách, dokonale vystižený tragický osud jedné čtveřice nerozlučných kamarádů.”

Zakázaná literatura

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Vtipný drabblík, s mezopotámštinou. :D”

Gabriela

Autor: fleur_packyt      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Místy stylisticky trochu neučesané, ale ty vykreslené scény jsou pěkné, mají myšlenku, a k tomu jistý bukolický feeling (nahá koupel v řece, yesss.)”

Requiem pro Pobertu

Autor: Small_Czechoslovakian_Traffic_Warden      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Strohé, syrové, silné.”

Temné stíny

Autor: Salazaret      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Já teda vůbec nechci Harryho odsuzovat za jeho chování, naopak si myslím, že Salazaret ho vystihla velmi věrohodně, i když chápu, že na někoho to může být moc. Vzhledem k tomu, jaký život Harry Potter žil a co všechno zažil a co všechno ho čeká, a to podle kánonu, vůbec bych se nedivila, kdyby z něj byl narušený jedinec, který trpí depresemi a chce se na všechno a všechny jen vykašlat. Pokud mu k tomu navíc přičtete sňatek v 16 letech s nenáviděným člověkem, který nejde zrušit a který tomu všemu opravdu nepomohl tím, jakým způsobem se to vše odehrálo a se kterým navíc musí pravidelně spát a je to muž... no tak to bych si to na jeho místě hodila taky. Považuji tedy toto dílo za velmi originální a věrohodnější než všechny ty povídky o vynuceném svazku, kde se Harry naprosto v pohodě podvolí. Líbí se, že můžeme občas na situaci nahlédnout i ze Snapeova úhlu pohledu. I pro něj je situace náročná, snaží se jí sobě i Harrymu nějakým způsobem udělat snesitelnější, snaží se ho chápat, ale na druhou stranu je to pořád Snape a občas mu rupnou nervy, případně záměrně do Harryho ještě "kopne", aby se vzpamatoval. Nevadí mi hodně emotivní příběh, jen mi trochu vadí neustále opakující se myšlenky dokola a to i ve chvíli, kdy to vypadá, že by se to už mohlo posunout někam dál. Souhlasím, že jeho smíření se se situací je příliš náhlé a obrat jako lusknutím prstu je trochu nevěrohodný, ale zase si myslím, že ne úplně nemožný, i když o tom by se v případě Harryho psychologie dalo polemizovat. Autorka mu hází klacky pod nohy neustále. Co mi teda vadilo, byla Harryho slabost, kdy nebyl schopný se ani vzdáleně bránit Dracu Malfoyovi při jeho napadení. Čemu jsem se ovšem dost divila i já, že v sobě dokázal najít náhle takovou vůli k životu (a vlastně mu v tom pomohla láska k jeho manželovi?), že vydržel týdny krutého mučení a nezlomilo ho to. Tomu už moc nevěřím. Ovšem za závěr jsem opravdu moc vděčná a líbil se mi. Sečteno podtrženo, jsem spokojená a nechápu, i když vlastně na druhou stranu chápu, negativní ohlasy.”

Zmatky kolem lektvaru

Autor: mahaliem      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Je to milé, je to i vtipné, bavilo mě to, ale... opravdu zase schéma, kdy se dva lidé, kteří se prakticky nemohou vystát, spolu vyspím (a to ještě z naprosto pokřivených pohnutek, byť nalezli vzájemnou touhu) a je z toho láska? Kdyby se mezitím alespoň trochu poznali, tak neřeknu půl slova, ale takhle?? Oceňuji ovšem celkem povedeně zachycené charaktery, kromě Nevilla, ten mi tu naprosto neseděl. Líbí se mi Harry jakožto majitel obchodu s oblečením.”

Dobrá koupě

Autor: Minx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Už jen samotný začátek je pro mě těžko alespoň vzdáleně uvěřitelný. Harry Potter, který se na pokraji války s Voldemortem chystá se spolužáky na výlet do Edinburgu a nechá se kvůli němu vydražit jako otrok v situci, kdy ho může získat kdkoliv ze zmijozelských spolužáků? Ehm. Jelikož bylo pozdě v noci, zbytek povídky jsem ze zvědavosti jen prolétla a obávám se, že už se k ní nevrátím, abych ji přečetla poctivě celou. Během otrockého týdne se vlastně neodehraje nic zásadního, Snape není ani trochu Snape a Harry se do něho zamiluje jako blesk z čistého nebe. Celý rozhovor o Harryho předchozích sexuálních zkušenost mi přišel jaksi groteskní, ale to bude kvůli tomu totálně OOC Snapeovi. Co musím ocenit a zdá se mi snad jako jediné reálné, jsou Harryho pohnutky, proč nechce na nic čekat a neváhá do "vztahu" se Snapem skočit rovnou naplno. A pak teda na začátku Harryho touha zabít polovinu svých spolužáků, zejména Seamuse, to bylo celkem vtipné. Za mě bohužel.”

Jeden večer na ministerstvu

Autor: Maeglin Yedi      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Drarry moc nečtu, ale tomuto jsem z nějakého mně neznámého důvodu dala šanci a je to děsná prča :D Opravdu napsané fakt vtipně, Harryho myšlenkové pochody, myšlenka, že si dva váleční hrdinové, kteří si v životě neměli šanci moc bezstrarostně užívat, najdou kompenzaci ve vandalismu a budou pobuřovat i širokou veřejnost... :D A samozřejmě Pastorkův a Snapeův vstup na scénu... pecička. Jenom byl podle mě Draco až nějak neúměrně sexuálně nedočkavý, a to i přes míru vypitého alkoholu. Ale co, takové "slátanině" se to přece jen dá odpustit :)”

Největší trapas Arguse Filche

Autor: JackieDecker      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Miloučká jednohubka o tom, jak Argus Filch jel do Bradavic, i když nedostal dopis. Taky teda smutná, no.”

Stránky: