Komentáře - Červenec 2022

Stránky: 

Whatever Happened to Harry Potter?

Autor: Zorak23      Jazyk: AJ

MouseTheGrey:

“Milé, jednoduché. Nehraje si na víc, než doopravdy je, což si cením. Jednou přečíst asi stačilo, ale rozhodně nelituji. Je to zdařilá odpověď na otázku "co si asi myslí bývalí spolužáci mudlorozených dětí".”

Heir to the House of Prince

Autor: A_LoveUnlaced, elph13      Jazyk: AJ

MouseTheGrey:

“X”

Nový Adam

Autor: starcrossed      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Dost jsem se téhle povídky bála, nemám totiž ich-formu (nota bene v přítomném čase, který je v češtině naneštěstí ještě nějak "divnější" než v angličtině) ráda. Ale starcrossed opět předvedla svůj um a dokázala, že si zvládne poradit i s jiným stylem psaní :) Takže mě to nakonec bavilo i jako čtenáře, i jako překladatele. Byť pořád preferuju "kanonický" děj Nocí v zahradě Getsemanské a nepotrpím si na temného!Snape, tak je to minimálně zajímavý alternativní začátek NoG :)”

Mýdlo

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Tresť prison!ficu. Moc dobré. :D”

Gramofon

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilé PWP ve sprše. Jak drarry nečtu, tak takovéhle established relationship drobnůstky jednou za čas můžu. :D Ve womisčině podání je to taková rozverná dvojka. (A ty přechodníky už beru jako takový dobový kolorit, he he...)”

Invictus: Neporažený

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Noci v zahradě Getsemanské z pohledu Severuse Snapea. Dokonalost. Doporučuji přečíst co nejvíc bezprostředně po první části, protože pak všechny detaily zapadnou krásně na své místo. Pro mě nejlepší bylo číst to souběžně. Naprosto přesně takhle si představuji Snapea a po této povídce je pro mě těžší číst v jiných povídkách méně kanonického Snapea. V Nocích člověk vidí jen toho bastarda, který se chová jako parchant, jen stěží dává najevo, co si myslí, pečlivě skrývá své emoce, spíše se můžeme dohadovat, co si asi tak myslí, proč se chová jak se chová, co jen hraje a předstírá. Ve druhé části se všechny tyto věci odkryjí. Nechci moc spoilerovat, byla by to škoda, ale přece jen mi to nedá nepoznamenat jednu věc. Jestli to celé dílo má nějaký nedostatek, tak na můj vkus se Severusův postoj a vztah vůči Harrymu změní příliš radikálně v příliš krátkém čase. Ale to je jen drobný detail a neříkám, že to v reálu není možné, nejspíš. Za zmínku stojí i to, že se nejedná pouze o převyprávění stejného příběhu z jiného pohledu, ale objevuje se zde spousta originálních scén. Kdybych mohla, dám třeba i desítku.”

Signed and Sealed in Blood

Autor: LayonneHands      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Parádní, trpitelský Izzyho POV, jak se táhne v přístavu za Jackem a Edem: "So Izzy put up with the needling. The snide remarks. The nagging sense of being left out of a joke… just to pace beside Edward down the Republic’s twisting streets, walking double-time to keep up with the young pirate’s overconfident swagger."”

Spálená země

Autor: Nefalsovana_kocka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Líbí se mi, že kromě toho fakt luxusní hurt/comfortu (psychického), dojde i na drobné detaily jako zhoršující se zrak a opálené paže v zapadajícím slunci. =) Velmi naplňující povídka.”

Nejtěžší rozhodnutí

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Výtečné zakončení série, možná ne tak šíleně angsty jako první díl, ale skoro.”

Zdravotní prohlídka gone... wild and well

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Kluci jsou pochopitelně děsně roztomilí, ale nejvíc mi utkvěl nehorázně zvědavý Zbynďa. :D”

Noci v zahradě Getsemanské

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Toto je prostě pecka. Povídka podle mého gusta. Četla jsem ji dvakrát. Poprvé samotně, aniž bych věděla, o čem je a že existuje nějaký další díl. Je pravda, že se postupně může zdát povídka rozvleklá a monoténně se opakující, avšak i v tom je to kouzlo. Ten postupný vývoj vztahu, kdy vlastně člověk netuší, co se děje v hlavě Snapea. Proč to všechno dělá, zda je to upřímné či ne a na závěr vlastně člověku nechá otevřená vrátka pro pochyby. Je zde spousta hluchých míst, kdy člověk tápe, co to vlastně mělo být a spousta věcí je zmíněna, ale dále nevysvětlená či nedotažená. I v tom je ta dokonalost, protože příběh je popisován z pohledu Harryho a ten prostě nemůže vědět vše a nemá mu to kdo vysvětlit. Podruhé jsem ji četla souběžně s Invictem, kdy teprve člověk vidí, jak do sebe vše krásně zapadá a doplňuje se a Noci v zahradě Getsemanské teprve pořádně docení. Je to surový příběh, který však nepřekračuje únosnou mez (z mého pohledu). Postavy jsou naprosto kanonické a skvěle popsané. Nemám tomu co vytknout. Jako třešnička na dortu jsou alegorie v podobě odkazů na klasická literální díla, až člověk nestačí žasnout, jak krásně v té konkrétní části zapadají a sedí.”

Keep You in the Dark

Autor: StrangeBlueGlow      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Slušný Izzyho POV, takový odevzdaný, ale tak co mu zbývá. "It feels wrong, his captain on his knees before him, but Izzy supposes this isn’t his captain. Blackbeard is his captain, and this is just Edward."”

3+1

Autor: Alexka25      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Milá povídka, smysluplně podané Hermionino postupné propadání Fleuřině inteligenci a osobnosti.”

Same old safe bet

Autor: klamprezivsich      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Méně tradiční Vítkův POV, na rozdíl od tvorby Kočky, která se na něj specializuje, silně sarkastický. Zajímavý, originální příspěvek na poli bartošanu. (A tou kaskádou slovních hříček a vtipu je to trochu přehlušeno, ale jsou tam i něžné, láskyplné momenty...)”

Gravity (All the Roads Have Lead Us Here)

Autor: Sandrine Shaw      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Opět random re-reading něčeho, co jsem četla tak před 100 lety. Takový typický John/Todd, který přímo navazuje na bouřlivou epizodu 5x10 a pracuje s následnou snahou najít si k sobě *nějak* cestu. John přitom musí malinko trpět (off-screen). Konec je příjemně otevřený. Škoda, že není nějaké další pokrčování.”

Perhaps Speak, Kneel, Touch, Kiss

Autor: erda      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Jedna z těch povídek, které jsem poprvé četla dávno dávno... než se ze mě stala yaoiyuri. Dneska jsem ji četla znovu a je stejně skvělá jako napoprvé. Hezky si pohrává s myšlenkou, co všechno přináší Gift of Life - a nejen člověku - který navíc funguje jako skvělá komplikace pro obligatorní McShep. John je samozřejmě většinu povídky pěkně v háji. :D Jen toho Todda mi bylo celkem líto.”

Apotheosis

Autor: mossydreamz      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Že by bylo Izzymu dovoleno Černovouse až takhle uctívat? Leda tak ve snu... :D "His gaze disintegrates every speck of you, clears the space in between and knits you back together, whole."”

Žít

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Příjemné nepolitické AU, které umožňuje dát postavám trochu jiné zázemí a taky jiný způsob, jak si k sobě najdou cestu. Osvěžující změna. (Ne že bych měla něco proti klasickému, politickými peripetiemi stíhanému bartošanu :D ) A ten dostihový svět mi připadá docela realisticky, syrově vykreslený.”

Pro vás jsem tatínek, pane Snape

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Pěkná povídka. Severusi, Severusi, nikdo ti nevysvětlil, jak důležitá je správná komunikace, viď?”

Horší než smrt

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Docela pěkné, líbila se mi hlavně druhá polovina povídky, která je taková dojemná, kdy Harry říká jen „Ne, bzzz a volný“. Začátek se mi nezdál, hlavně protože se zde vyskytuje trochu „temný, pomstychtivý Potter“ a to mi prostě přišlo trochu OOC… Navíc to nebylo nějak zvlášť vysvětlené a dořešené.”

Hippokratova přísaha

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

Avisavis:

“Ke čtení mne dovedly zdejší komentáře. Všechny nadšené. O to větší mne pak čekalo zklamání. Co se mi nelíbilo? Povídka je jako sledování záběrů z bezpečnostní kamery. Pořád se tam něco děje, ale v zásadě je to stále stejné, vidíte jen povrch. Všechny postavy jednají, ale mne by víc zajímalo, proč tak jednají, co prožívají, co cítí. Mezi postavami dochází k navazování vztahů jaksi mimo záběr, vidíte jen výsledek, chyběl mi tam proces, kterým k té změně došlo, nějaké emocionální zdůvodnění. Povídka obsahuje mnoho silných témat – euthanasii, neléčitelné nemoci, trvalé důsledky nemocí – ale mihnou se vám tam jaksi mimochodem, jo, to se stává, střih, hm, lidi umírají, střih atd. atd. V ději je extrémní množství potenciálně emočně vypjatých situací, rozumím tomu, že v daném okamžiku musí zdravotník jednat racionálně a určit 5 ml toho a 10 ml tamtoho přípravku, ale já nejsem medik a pro mne jsou tyto pasáže textu ubíjející, protože se stále opakují, kromě toho jsou pro mne nudné, protože jim nerozumím. Povídka nemá vysvětlivky a mně tam silně chyběly, protože když už mi povídka nepřinesla žádné jiné emoce kromě otupělosti z nadužívání drastických scén, pak by mne aspoň mohla obohatit o informace z medicíny. Pro moji zvídavou mysl by bylo přitažlivé dozvědět se, proč lékař postupuje právě takto či proč použije právě toto léčivo. V zásadě je to stejný požadavek jako u výše zmíněných vztahů mezi lidmi, mne nezajímá jen výsledek, zajímá mne proces a zdůvodnění, proč k tomu došlo. Další důvod mého zklamání je velmi osobní. Spočívá v uvěřitelnosti. Mám pravda zkušenost jen s českým zdravotnictvím, ale takto to tedy rozhodně nefunguje. Můj zážitek, když jsem byla doprovodem osoby blízké: Záchranka nás na pohotovost dovezla v 10 hodin dopoledne, pak jsme strávili 12 hodin čekáním a přesouváním po nemocnici. Lékařky ve službě pouze začátečnice, které nemohou nic rozhodnout samy a s každým rozhodnutím se čeká, až se podaří odchytit jejich nadřízeného. V průběhu té doby žádné informace, žádné pití, žádné jídlo. Díky tomu je povídka, kde to na příjmu jen sviští, pro mne ještě méně uvěřitelná než mezigalaktické cestování.”

Locks, Gloves, and Social Mores

Autor: winter_writes      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Ach, Božský Imperátor Duny přenesený do viktoriánské éry, Hwi Noree a Leto ve šťastném manželství (furt jsem se bála, že přijde nějaká nehoda s kočárem, ale uf, nic takového). Příjemná angličtina, čtivé, nikoliv dlouhé.”

Hux: The Angriest Pleasure Slave

Autor: Anorlost, CountOfEight      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Crack fic jak sviň... jak řekla kamoška: "Je to nejlepší a zároveň nejhorší povídka, co jsem na tenhle pár četla." Chudák Kylo se pere s následky děsivých otcovských metod Hana Sola a vlastní deziluzí a Hux mezitím bojuje o záchranu své cudnosti v bordelu oděn do sexy slave oblečku. (Ale pořád lepší než ta nová SW trilogie jako taková.)”

so little left

Autor: dinoromance89      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkné doplnění k dojímavému obrázku (odkaz v povídce). "The breakup robe, the crew called it in their hushed whispers, like the utterly insubordinate idiots they were."”

you’ve gone too long without kindness in your life, izzy hands - fanart

Autor: toboldlymuppet      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Prostě aww.”

Stránky: