Komentáře - Květen 2022

Stránky: 

Ježíši Kriste, Ivane, musíš ten nanuk jíst zrovna takhle?

Autor: Archea Majuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Archea to emocemi nabité porno prostě umí. Doporučuju.”

Godrick chraň!

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Sirius ponížený tím, že je nucen uznat, že je Srabus v něčem lepší než on, je parádní. Však on si ho ještě nakonec Severus omotá kolem prstu (Blanch totiž prý napadly ještě další scény...)”

Fenrir

Autor: Lilithka      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Spíš než jakýsi údajný soft non-con, což je bizarní kategorie, je to darkfic, a ve staré dobré dark!fic challenge ve Snupin Lurve Community na livejournalu by se vyjímal. Mně tyhle deprimující konce moc nenadchávají, raději bych, kdyby následoval řádný hurt/comfort. Napsané je to ovšem dobře, přiměřeně bezútěšně, aniž by čtenář propadal depresi předčasně (nebo jsem věčný optimista).”

Closer

Autor: Chaniis      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Taková příjemná sexy fluffíkatá jednorázovka, ve které je John jakože "ne, utáhnout Todda do postele na sex je moc jednoduché a prvoplánové, pojďme se radši mazlit". :D”

Forsaken

Autor: Gray      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Pěkné”

Duet

Autor: Delphi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Moje milovaná Delphi začala psát OFMD, já si to fakt asi budu muset pustit, abych si ty její povídky náležitě užila (Izzy je zřejmě její krevní skupina, což mě vůbec nepřekvapuje). (Tohle drabble v sobě má přesně to všechno, co Delphiny drabbly dělá takovým lahůdkovým počtením, vymazelnou angličtinou počínaje.)”

The Sleeping Prince

Autor: who_la_hoop      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Snape je po válce s Voldemortem v kómatu. Zlatá trojka se ho pokusí kouzlem oživit, což se jim povede, ale má to vedlejší účinky. Severus sice ožije, ale ztratí vzpomínky a omládne. Musí tedy pak chodit s Harrym do posledního ročníku Bradavic, než se ho povede zase vrátit do normálu. Oba hrdinové války se do sebe zamilují, ale pak je mistr lektvarů zas vrácen do svého původního věku. Povídek s podobným motivem už jsem četla několik, ale tohle je hezky zpracované.”

Hold Back The Night

Autor: Gray      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Dobrá zápletka”

Indago

Autor: lojenn      Jazyk: AJ

finde:

“zajímavé”

Příliš horký den

Autor: xander      Jazyk: ČJ

ArcheaMajuar:

“Miluju dynamiku mentor - student, takže jasně, že se mi to líbí. Miluju to a těším se na cokoliv, co na ně xander napíše.”

fire at will

Autor: wildfrancium      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Slušné kinky PWP (akorát přivírám očička nad americkou angličtinou). "So much bravado. Ed loved stripping it away."”

Zobrazení rodiny ve fanouškovské literatuře ze světa Harryho Pottera

Autor: Tereza Šmídová      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“V textu jsou všelijaké nepřesnosti a zjednodušení (u nuceného sňatku postrádám zmínku o WIIKT, a přitom Šmídová prakticky popisuje pravidla zažitá přesně dle této challenge, u severitu zcela chybí zmínka o biologickém otcovství, na němž je původně založený...), ale hlavně bych si vyprošovala, aby byl Severus jmenován jedním dechem spolu s Dracem a Luciusem jako Smrtijed, který se v kánonu "vyžívá v násilí a ponižování ostatních". Zvlášť když tuto značně zkreslující charakteristiku následuje tvrzení, že "Pokud má být fanfiction co nejkvalitnější, je nezbytné, aby jeho postavy zůstávaly tzv. v charakteru, musí tedy odpovídat své kanonické předloze". Docela by mě zajímalo, ve které fanfikci podle milé teoretičky Severus Snape "odpovídá své kanonické předloze". Vsadím se, že bychom se neshodly. :DDD Nicméně k zamyšlení se nad tím, jak je ve ff vykreslovaná rodina, ta práce není špatný podnět - zasloužila by si ale polemiku.”

Harry Potter a alternativy nenávisti

Autor: Pekrymo      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Tuto povídku jsem četla před pár lety ale bohužel jsem se nedostala az na konec a ani nevite jak toho teď lituji. Když to teď čtu znova tak dej už vnímám jinak než před lety a líbí se mi a ne málo. Autorka má talent a stejny smysl pro humor jako JÁ:D”

Hodiny

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Siriuse, kterému to sluší, i když je zmrzlý na kost, chcete vidět (prostě je fakt nejkrásnější). A taky Severuse, který není schopen dostat ze sebe celý den ani slovo, když ho Lily pozve na rande. Skvělé AU, dokonce logičtější než originál, jak poznamenala jedna z komentujících čtenářek.”

Napsat si minulost

Autor: avioleta      Jazyk: ČJ

LiviaCullen:

“Veľmi rýchlo sa dostalo medzi moje TOP snarry poviedky. Nevedela som sa od toho odtrhnúť.”

The Peace Not Promised

Autor: Tempest Kiro      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Po své smrti je Severus poslán zpět do doby těsně poté, co svoji lásku urazil. Svůj minulý život si ovšem pamatuje a je z něho jiný člověk, který je rozhodnut ochránit svoji bývalou kamarádku, porazit Pána zla a vést Zmijozel k lepším zítřkům… navzdory svému neštěstí. Lily si ovšem jeho změny chování všimne, odpustí mu a i když je jeho změna pro ni záhadou, zamiluje se do něj. Moc pěkná povídka. Líbí se mi, jak si Severus zde drží své tajemství s Brumbálem a jak se snaží ochránit i získat svoji milovanou, která o ničem netuší. Je to podobné povídce „Chance, a new choice“, liší se to však tím, že se Severus nikdy nestane znovu špionem. Místo toho se připojí k Řádu a učí se zde alchymii.”

Česká politika, ale je to romantika

Autor: Archea Majuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pohled třetí strany, který tu zprostředkovává Zbyněk, je zas něco jiného a v roli kecala je roztomilý. Závěrečné rande je velice fluffíkové a zakončení na obligátní Pařížské je lahůdka. Spousta milých, drobných detailů, které pracují se známým "kánonem", jakou jsou různé dárečky a Ivanovo hopkání po sněmovně. :-)”

Nedělní oběd

Autor: xander      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nadšený shipper přetaví v pwp (nebo jeho předehru) i průzkum politických preferencí. :D”

Já, ty, Ron...

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

LiviaCullen:

“4 to rozhodne vystihuje. Moc pekné, niekedy sa k tomu s radosťou vrátim.”

Занимательная ботаника для полковников

Autor: notginger      Jazyk: RJ

yaoiyuri:

“Kratičká povídka z SGU, ve které se plukovník Young zamýšlí nad radou, kterou dostal od generála O'Neilla. Není růže bez trní, problém nastává, když máte místo růže nerudný skotský bodlák. Vskutku. :) Na povídkách od notginger se mi líbí, jak na velmi malém prostoru (do 1k slov) dokáže skvěle vykreslit dynamiku a vztahy mezi postavami z SG1 a SGU.”

Cursed

Autor: Ari of the Ancients      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Ari se po více jak 7 letech vrací s povídkou, která osvětluje, co se stalo s Toddem z Morality Matters po návratu do Pegasu. Ten se totiž sice dostal domů, ale po dlouhém zajetí, mučení a strádání chce přestat přežívat a začít opravdu žít. Jenže k tomu, aby mohl načerpat síly a především mentální rovnováhu musí najít vhodné místo... Myšlenka „prokletého“ úlu je skvělá, Antici jsou tu ukázání jako ještě větší svině než v kánonu a zajímavě je pojatá i wraithská kultura a mentalita, kde je každá odchylka od (perfektního a perfekcionistického) normálu tvrdě postihována. Vztahy Wraithů s lidmi na pozadí jsou místy takové cukrkandlové, ale na druhou stranu kompenzují ten zmar a hrůzu z následků antických pokusů. Sama autorka řekla, že povídka měla být původně delší, takže možná se časem ještě dočkáme pár kapitol o Toddově ozdravném pobytu mezi posádkou „prokletých“.”

Morality Matters

Autor: Ari of the Ancients      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Netypicky pojatý Vegas!Verse, kde je Jennifer empat, díky čemuž dokáže navázat kontakt s Toddem. Ten je po měsících zajetí a brutálnímu hladovění skoro šílený. Spolu se Sheppardem se ho snaží dát dohromady a vymyslet, jak ho dostat zpět do Pegasu. Vše je ještě doplněno detektivní zápletkou s konspirací a sabotáží. Občas dochází ke značným zjednodušení, nad některými aspekty se nevyplatí přemýšlet moc do hloubky (průběh vyšetřování, pátrání, bezpečnost na supertajné a hlídané základně…). Ale povídka jako taková mě moc bavila, jde hlavně o Jennifer a o Todda, který pomalu buduje důvěru k lidem a snaží se popasovat se svými psychickými problémy, odloučením a s pocity, které chová k Johnovi. Tagování shipů je diskutabilní, na nic tam nedojte, jde spíš o budování hlubokého „mentálního“ a emočního spojení mezi postavami, na každém je pak, aby zhodnotil, jestli je to „/“ nebo spíš „&“ typ vztahů, protože i podle komentářů se názory různí.”

Five small kinky artworks - fanart

Autor: mific      Jazyk: fanart

yaoiyuri:

“Opravdu small and kinky fanarty - aneb jak málo stačí ke štěstí. :) Věci od mific mám moc ráda.”

When the Necessity Arises

Autor: dreamlittleyo      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Lepší provedení "kytky, která způsobuje sexuální vzrušení" je podle mě Amortis caladanis, tohle je trošku méně uvěřitelné, a taky za to může Paul, který mi tu přijde velmi zneužitý (autorkou), na rozdíl od zkušené Jessiky v Amortis c. Ale samotné popisy Paulových pocitů jsou pěkné a pokračování si přečtu.”

Кое-что секретное (Něco tajného)

Autor: Nym_nigil      Jazyk: RJ

bedrníka:

“Noo, začátek mi přijde dosti uspěchaný a Snapeova přítomnost na Grimmauldově náměstí nevěrohodná, ale zase ten závěr je dost drsný (a zasloužilo by si to pokračování).”

Stránky: