Komentáře - Únor 2022

Stránky: 

Slepota má mnoho příčin, ne jenom methanol

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Vítkova opilecká esemeska je strašlivě smutňoučká. :3 Ještě že Ivan už se tentokrát nenechá odbýt, jinak by všechna ta Jurova, vlastně Lukášova, slivovice přišla vniveč. (Jura je takový bystrý chlapec. :DDD)”

Odměna a trest

Autor: SallyPejr      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Dobrý Fenrirův POV, líbí se mi, jak je Dracem čím dál znechucenější a nakonec vlastně je z té údajné odměny otrávený. Námět je samozřejmě naprosté znásilňovací klišé, ale ten závěr je fakt pěkně vygradovaný.”

On Dresses and Geodes

Autor: ladyshadowdrake      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Roztomilý dialog mezi Temerairem, který žasne nad lidskými zvyky, a Laurencem, kterému se je nedaří vysvětlovat, protože je sám tak úplně nechápe. A polcení achátu je zajímavé, to jsem ani nevěděla, že se dá udělat.”

Čajová sága

Autor: Telanu      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Začátek je trochu pomalejší (a vlastně se nedozvídáme - nebo alespoň zatím, ještě jsem nedočetla do konce -, odkud se vzala Severusova posedlost Harrym), ale pak to stojí za to. Líbí se mi hlavně Severusovy nápadité dárky a způsob, jakým s Harrym mluví... Explicitní scény jsou tu trochu slabší - ta úplně první byla skvělá, ale pak už se s nimi autorka nezatěžuje o moc víc než popisem "tak si tady spolu trochu užili a teď jdou spát" - něco důmyslnějšího a delšího je spíš výjimka. Ale i tak stojí za to a těším se, až ji budu mít dočtenou. Jsem zvědavá, jakou úlohu nakonec v tom všem sehraje Somniespera a Lítice... Edit: od léta se Siriusem to začala být hrozná nuda, cosi mě na tom opravdu dráždilo a nemůžu tak úplně přijít na to, co to přesně bylo. Nejspíš ale Harryho prapodivné chování. Potom se děj opět pozvednul díky vyřešení záhady s Líticemi (to byl mimochodem opravdu geniální a nevšední nápad, jak se zbavit lorda Beznosky), aby znovu upadl koncem. Nemám tenhle klišoidní typ závěru ráda, takže jinak převážně skvělá povídka jím podle mého utrpěla další ránu. Váhám mezi hodnocením 3 a 4. Tři hvězdičky bych dala za nanicovaté explicitní scény a hluchá místa, čtyři za neotřelý nápad a za překlad (byť mají postavy neustále "upadlé" čelisti). Ale budu hodná, dám čtyři :)”

Resurgence

Autor: ladyshadowdrake      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Nádherně napsané - čte se to jako originál, jen je tam navíc ta omegaverse, která je podobně pojatá jako draci: Britové omegy utiskují, Číňani vysoce oceňují, a do toho Laurence s Temerairem, který je tu přesně tak naivně nevinný a intuitivně spravedlivý, jak by měl být. Tharkay se objeví až asi po devadesáti tisíci slovech, ale stojí za to, furt se ironicky usmívá a kompetentně radí. A je alfa, takže by ten slow burn mohl trvat kratší dobu, než u Naomi Novik, která se přes něj nedostala za celých osm knih.”

rewrite the stars, say you were meant to be mine

Autor: disgracie      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Napsané je to průměrně a promyšlené podprůměrně. Jedna věc je samotný ten vztah (který tady ani není moc vřelý a intenzivní, jako ho umí podat třeba bropunzeling), druhá věc jsou jeho politické dopady, a ty by byly zásadní, což je tu zcela vynecháno. Škoda.”

Chlapec, který mockrát zemřel

Autor: starcrossedgirl      Jazyk: ČJ

Demetra Black:

“Naprosto rozbitý Severus, který nechápe, když je k němu někdo upřímně milý. Emotional gore.”

Střídavá péče

Autor: sasankaao3      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ivan to nevzdává a už zase na Vítka čeká, tentokrát aspoň nemrzne venku a je více připravený čelit jeho zaslepenosti. Nádherně vykreslené Vítkovo zoufalství, skvělé pokračování "Tak blízko". (I ty čaje se mu znechutily, chudákovi.)”

Čtvero ročních dob

Autor: RaduIsSatansNumOne      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Něžně roztomilé. :-)”

Když ti do člunu teče voda

Autor: Archea Majuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Deset kapitol angstu, aby si čtenář to závěrečné vyznání o to více vychutnal. :-)”

Okouzlený a okouzlující

Autor: RaduIsSatansNumOne      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Vítek s vilkou je originální nápad (tak se mi zdá, že Radu z něj s oblibou dělá samolibého pracháče), ale jak to přijde, že povídka s mým oblíbeným prostitute kinkem má rating general audiences?!”

Chlupaté přijetí

Autor: Perla      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Toto dílko bylo pravděpodobně dosti limitováno soutěží, do které bylo psáno, a to se na něm neblaze podepsalo. Nápad dobrý, první dvě kapitoly zaujaly, ale všechno to šlo moc rychle, nebyl tam popsaný žádný vývoj myšlení, postojů, cítů, chování... A proto to v závěru působí dosti amatérsky, což je škoda, jelikož autorka jinak není špatná a Chlupaté přijetí, ač prvotina, mělo potenciál. Bylo by skvělé, kdyby se k tomu bývala byla vrátila a popsala více do hloubky. Zapojení Scamanderů se mi moc líbilo, přestože jsem přemýšlela nad věkem, ale usoudila jsem, že vzhledem k tomu, že se kouzelníci dožívají vysokého věku, proč ne. Škoda, ale prostě nemůžu dát více jak 2, i kdyžtak mě to dost mrzí.”

Vezmi si mojí ruku, vezmi si i celý můj život

Autor: RaduIsSatansNumOne      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Jo, něco takového kdyby se stalo, to by bylo krásné. :D (A předtím ještě prosím schválit manželství pro všechny...)”

Pouto krve

Autor: Meri      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“1) Některé dialogy jsem opravdu nepobírala. Nechápala jsem, proč jsou vůbec vedeny, případně nedávaly smysl nebo postavy byly děsně natvrdlé, a to zejména Snape. 2) Člověk by si myslel, že Dusleyovi drželi Harryho někde přivázaného na krátkém řetězu o hladu a žízni, protože pouto nepouto, Snape to prostě moc hrotil. 3) Snape byl přespříliš morální a zásadový a vlastně jsem v tom neviděla ani žádné odůvodnění nebo smysl. 4) Líbačky mezi kamarády... no fajn, toto bylo originální. 5) Když už tedy došlo na sex, vlastně to nebylo nic světoborného, ale zároveň by se za takové číslo nemusela stydět ani začínající porno hvězda, natožpak panic Potter (alespoň že Snape zde nebyl nezkušený netopír žijící div né v celibátu). 6) Poslední kapitolu bych snad raději úplně vypustila. Celkově čím víc se povídka blížila ke konci, šlo to dost z kopce. Určitě by se našlo i něco dalšího, ale toto jsou takové nejvýraznější věci, které mi vytanou na mysl ještě 15 dní po přečtení. Každopádně přečíst se to dalo, ve svém žánru a na dané téma celkem obstojný průměr, rozhoduji se mezi 2 a 3, ale nakonec to bohužel v kontrastu s jinými musím ohodnotit nižší známkou.”

Lekce pro mistra lektvarů

Autor: SORA 77      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Poklad”

Had mistra lektvarů

Autor: Winds of Water      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Velice jsem se pobavila”

Chlapec, který mockrát zemřel

Autor: starcrossedgirl      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Absolutní top”

Stránky: