Komentáře - Listopad 2022

Stránky: 

Mouth

Autor: cracktheglasses      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Velmi pěkné. "Izzy wonders whether Bonnet knows the value of humiliation."”

don't go off wandering

Autor: unlovedhands      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Zbytečně rozvláčné, předchozí část byla lepší.”

losing ground

Autor: unlovedhands      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Noo, na to, že ho původně chtěli protáhnout pod kýlem, tak je ten následný sex pak nečekaně konsenzuální. Ale jako PWP samo o sobě to není špatné.”

Growing Apart

Autor: TwoTales      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Ajaj, sice ten ship neshipuju, ale úplně chápu, proč je v poznámce varování že Rodney/John shippers by ji raději číst neměli. Nechtěla bych o svém oblíbeném shipu tohle číst. Sto slov a tolik bolesti.”

Down to the Harbour

Autor: Jessicorn1      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Milá povídečka, trochu melancholická, a ten konec je poněkud useknutý.”

Minulost, přítomnost i budoucnost

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Moc pěkný námět, moc pěkně zpracovaný. =)”

Návrat za chladného rána

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilé tulení po příjezdu z letiště. =)”

Touhy

Autor: mariana815      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Velmi pěkný "prequel" k mému Za tmy. Sice zaplevelený "mladšími" a "staršími" muži, ale nic nezamlčující popisy prožívání to vynahrazují.”

Aliance pro stabilitu (a hlazení ega)

Autor: ArcheaMajuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Připomínka, že ne všechno české politické RPF musí být cute fluffík nebo angsty romance, že občas se vyskytne i opravdová ironie až satira. I mean, šest týdnů po volbách se hoši pořád ještě nedokázali dohodnout, kdo povede pražský magistrát? C'mon...”

Mistr lektvarů

Autor: Josan PQ      Jazyk: ČJ

lilith3913:

“Skvelá poviedka”

Člověk míní, život mění 2

Autor: Wixie      Jazyk: ČJ

SSnape:

“postavy úplně OOC, bohužel, k téhle povídce se už nevrátím, ale jiné povídky od stejné autorky jsou skvělé :)”

Nezvaný host

Autor: Delphi      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Moc se mi líbí, že je to zasazené do Severusových studetských let. Severus, šikanovaný svými spolužáky, chodí suverénně navštěvovat starého školníka, chová se, jako by byl v jeho komnatách doma, a chodí si k němu kvalitně zasexovat. Červíčkova myšlenka, že Srabus je sice umaštěný mizera, ale má opravdový sex, nemusí pokoutně masturbovat, je geniální. A závěr, kdy Červíček zvažuje, zda se podělit o svůj objev s ostatními přáteli, je také super. Moc povedená jednohubka.”

Temnota v nás nás zrodí

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Super, to co mi chybělo v Mojí malé šmejdce, se zde naštěstí napravilo. A to jsem neměla ani náladu se do druhého dílu pouštět. Připomnělo mi to Noci v zahradě Getsemanské, kdy se dva díly, každý z pohledu někoho jiného, vzájemně prolínají a doplňují a zapadnou do sebe, avšak s tím rozdílem, že tam oba příběhy mohou stát klidně samy o sobě, což tady nefunguje. Myslím, že jako jeden příběh dohromady by to fungovalo lépe. No ale každopádně tady je o něco zřetelnější a propracovanější vývoj psychologie postavy, dává to celé větší smysl a nepůsobí to stroze a odflákle. Vysvětlila se celá situace s Harrym a Ronem, naštěstí tak jak jsem očekávala. Líbil se mi tu Draco. Líbila se mi trojka Hermiona/Draco/Bellatrix. Nelíbila se mi tu Hermiona. Nejsem schopná přijít této její temné stránce na chuť a mít pro ni pochopení, ať by se autorka snažila sebevíc. Její vulgarita mi k ní vůbec neseděla, přestože se projevovala v situacích, v jakých se projevovala. Bohužel to bude nejspíš otázkou vkusu a ne problémem povídky. Snad kdyby byl jiný závěr. SPOILER!: Zmasakrování všech jejich bývalých přátel už bylo prostě trochu moc. Každopádně velmi oceňuji autorčin pisatelský posun, který je zde patrný. Bohužel ale vyšší hodnocení dát nemohu.”

Já, ty, Ron...

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Taková malá milá jednohubka občas úplně stačí :-)”

Moje malá šmejdka

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“K této povídce jsem se dostala jen díky tomu, že jsem na několika místech četla o peripetiích, které ji provázely na Wattpadu, a autorku už znám díky jiným povídkám. Femslash vůbec nečtu, ale nijak zvlášť mě tu nepohoršoval, byl tak akorát explicitní. Bellatrix je pěkně vyšinutý blázen. Celkově je příběh ale velmi povrchní a psychologie postav jde postupně dost z kopce. Harry a Ron?? To jako opravdu?? Původně jsem byla přesvědčená, že musí jít jen o noční můru. Při zmínce o Severusovi jsem zajásala, že se tu také nějakým způspobem promítne, ale bohužel. Zato Draco? Kde se vzal, tu se vzal... Hermionino propadnutí zlu neuvěřitelné a její návrat k Bellatrix ještě víc, včetně Bellatrixiny reakce. Asi by to chtělo minimálně dvojnásobnou délku a věnovat více prostor prožívání postav, pak by to mohlo být povedené.”

Všechno je v pořádku

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“První polovina příběhu odehrávající se ve světě pod kletbou je parádní pecka, až z ní běhá mráz po zádech. Kapitola, kdy je Harry v posteli se Severusem poprvé "při vědomí" - skvělá. Po prolomení kletby to však jde s příběhem mírně z kopce. Pozor, může obsahovat spoilery: Severus je zde teda pěkný pomstichtivý prevít, který předvádí dokonalé herecké výkony a jeho charakter je diametrálně odlišný od první části. Nějak mi tu však chybí propracovaný motiv k jeho touze po pomstě. Sice je tu snaha o objasnění, ale nějak nedokážu uvěřit té hluboké nenávisti, kterou to vyvolává a vede k tomu všemu. Ale dobře, budiž. Poslední kapitola se snaží o nějaké smíření, snad i odpuštění a to mě těší, ale zase jsem nepochopila jaká je podstata Harryho prokletí a jak probíhá jeho léčba u Sv. Munga. Oceňuji ovšem, že to není klišoidní příběh, který bych očekávala (Severus si uvědomí, že nemůže bez Harryho v reálu být a budou spolu šťastní až do smrti), ale zároveň jsem vděčná za jakousi naději do budoucna, kterou úplný závěr přináší. Klidně bych se přečetla pokráčko "po desíti letech". Této povídce ovšem nemůžu v závěru dát víc než za 3, i když průměrné to rozhodně není a první polovinu si mile ráda znovu přečtu.”

Growing Apart

Autor: TwoTales      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Feels. Feels ewerywhere. T-T (Dneska jsme s TwoTales tohle téma nakously na Tumblru kvůli irl věcem. A takhle to dopadlo. T-T)”

Sheppard fucks the puddlejumper

Autor: chaos_monkey      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“Co jsem to sakra právě přečetla. :D”

A Lecture with Dr Carson Beckett

Autor: PeaRestharrow      Jazyk: AJ

yaoiyuri:

“No, na to, že je to autorčina*rova první fanfikce, tak teda hustý. :D Kinky af. Doktorské prostředí moc nemusím, naskakuje mi z toho husina, ale tohle se mi svým způsobem líbilo. Carsonovy chladně vědecké komentáře tomu dodávaly tu patřičnou atmosféru.”

Choosing Loyalties

Autor: ntamara      Jazyk: AJ

l.enik.c:

“Já prostě nevím. Téma originální, zajímavé. Závěr "překvapivý" a znepokující, i když jinak to vlastně ani dopadnout nemohlo. Líbilo by se mi to. Ale v závěru to vypadá tak, že vlastně spal každý s každým, muž, žena, je to jedno a to mi tady prostě nesedělo. Bacha spoiler! Že si Voldemort s Harrym budou žít navěky věků jako mladíci a Severus mezitím zestárne a umře mě prostě ranilo. Ano, dokresluje to tísnivou atmosféru celého díla, je to celé zvrhlé a normálně mi to nevadí, ale... nevím, jak to vyjádřit, je to můj vnitřní pocit, ale nesedlo mi to tu. A zároveň mi chybí nějaké Voldemortovy vnitřní pohnutky, proč si vlastně Tom "vydržoval" Harryho. A Severusova rozpolcenost mezi tím, koho vlastně chce a koho miluje a na čí straně chce být, na mě byla také příliš. No, když jsem tuto recenzi začala psát, myslela jsem, že dám 4, ale čím víc nad tím uvažuji, tak dám vlastně za 3, i když celkově to špatné nebylo, průměrné určitě ne a klidně bych se k tomu někdy vrátila.”

Stránky: