Komentáře - Leden 2022

Stránky: 

domare, perdomare, subigere

Autor: elumish      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Tak moc AU a OOC, až je to crackfic. Na absurdně zvrhlé PWP dobré, jen člověk nesmí přemýšlet, jak dlouho jim to vydrží, když kurva nejsou na Arrakis.”

Narcissina volba

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Citlivě napsaný krátký femslash, hezky vyvážený mezi rozervaností a fluffatostí. Několikrát jsem se docela poctivě dojala, a to i přesto, že Narcissu jako postavu vlastně v kánonu tolik nemusím. Ale womisčina Narcissa je pro mě přístupnější, jakmile je navíc v povídce Minerva, tak to už je jiná :)”

Fighting Chances

Autor: pluperfectsunrise      Jazyk: AJ

FemmeFragile:

“Krásně napsaná povídka, kdy Harry po pohřbu prostě potřebuje na chvíli zmizet, a jako ideální řešení se nabízí slib, který Harry dal Severusovi ve stanu tu noc, kdy měl zemřít a nezemřel - jet někam na pobřeží, daleko od lidí. Tak se i stane a mezi moje rozhodně nejoblíbenější pasáže patří stavění pevnosti na pláži... Co naopak patří mezi rozhodně méně oblíbené pasáže, je bottom Severus, na to si asi nikdy nezvyknu, extrémně mi to nesedí k jeho povaze. Kromě toho je povídka v jednom místě trochu uspěchaná, na druhou stranu to ale kompenzuje celkově podařená angst/fluff a hurt/comfort atmosféra. Povídka není tak dobrá jako Hadí příběh od stejné autorky, ale celkově ji hodnotím jako dobrou :) Edit téměř po roce: zjistila jsem, že mi povídka v podstatě neutkvěla a nakonec nevím, proč se mi zpočátku tak líbila, takže z původních 4 hvězdiček nakonec jednu ubírám (neurazí-nenadchne).”

Moje malá šmejdka

Autor: SaintHellena      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“V téhle povídce je opravdu moc pěkně zpracovaný Bellin charakter. Je správně duševně chorá a zvrácená - všeho, co ostatní považují za bolestné nebo odporné, si ona cení jako nejsladší odměny a výsady. Vidím tu trochu de Sadův vliv, a myslím, že nejen podvědomý (zvláště v 10. kapitole - de Sade by byl z Imperia naprosto odvařený!) A moc se mi líbila Bellina reakce na dramione :D „‚Neboj, nezlobím se na tebe. Vím, že tě navštěvoval,' lhala Bellatrix. Málem zešílela, když se to dozvěděla. Měli štěstí, že jsou naživu. / ‚Vám to, vám to nevadí, má paní?' / Kdyby mohla, uřízne mu ptáka a narve mu ho do krku. Nebo do prdele. Synovec nesynovec.“ Jen škoda, že zbytek povídky působí trochu ploše. Děj je zkratkovitý tolik, až se člověk místy ztrácí, navíc obsahuje několik slepých uliček. A ostatní postavy jsou oproti Bellatrix zvláštně nedovyvinuté nebo OOC (ten Harry a Ron?!). Kvůli tomu mi také přišel dost obtížně uvěřitelný ten implicitní stockholmský syndrom. Mít to dvojnásobnou délku, myslím, že by z toho mohla být opravdu skvělá povídka, neboť autorce zjevně nechybí cit pro vypointovanost, jen se podle mého potřebuje ještě trochu vypsat. A zároveň oceňuji i fakt, že se autorka zároveň nebojí explicitního femslashe, který zároveň nepůsobí, jako když ho psal chlap, který si u toho dělal dobře. Na Wattpadu vzácnost. Každopádně tedy doufám, že se od SaintHelleny dočkáme i dalších povídek - jsem moc zvědavá, kam se v psaní posune, neboť našlápnuto má dobře, a ráda si přečtu něco dalšího.”

Link in the Chain

Autor: Alohaemora      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Dokonalá jednohubka, parádně vygradovaná, skvělý dialog, krásná angličtina.”

Zatímco se v tvém náručí rozpadám

Autor: Archea Majuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Výborný, plnokrevný fluff. Jako bonus povedený dialog o kouření (cigaret).”

Bestiální něha

Autor: Corny      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Toto dílo je děsivé a to z toho důvodu, jak dobře je popsané, jelikož takové bestiální vztahy se stejným koncem opravdu existují.”

Léčebné metody

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Ok, Ten-kterého-nezabije-ani-chřipka a příbalový leták mě, nutno říct, opravdu „rozčtvrtily“ :D Jak už bylo řečeno, je to krátké – na takový pofidérní konsenzus až moc – ale zasmála jsem se.”

Malfoyská výchova

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“I na mě je tam ten slash trochu násilně napasovaný. Nejsem si úplně jistá, jestli je znásilnění otcem úplně dobrým způsobem, jak podpořit vlastní myšlenku :D Skoro bych řekla, že to v něm vzbudí ještě větší odpor... Ale z druhé strany se mi opravdu moc líbí to opakování, to tomu dodává sílu, takže víceméně chápu, že se tam autorce ta analogie s postelí velmi hodila...”

Noční kvílení

Autor: Kartist      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Já tento pár žeru... Tady teda Cedric není nějaké upejpavé neviňátko a Harry se rád přizpůsobí, i když zpěvák z něj nebude.”

Malfoyská výchova

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Děti jsou naprosto nevinné a slepě s důvěrou vzhlíží ke svým rodičům... Bohužel ne vždy by to tak mělo být, což si Draco uvědomil až příliš pozdě. Někdy stačí jen pár slov a může vzniknout skvělé emotivní dílo.”

Léčebné metody

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Tak krátké a přesto humorné i nabité sexuální energií. Harry to na konci naprosto zabil :-D”

Cti otce svého

Autor: starcrossed      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Kdybych nechtěla přeložit všechny Kayliny remixy, spíš bych o tohle pohledem nezavadila, protože drarry. Ale na drarry (a na to, že to trochu uhýbá od kánonu NoG, kde Harry spí jen se Snapem) to bylo vlastně dobrý! Draco se mi sice zdál na "gay-panice" až příliš horlivý a rozdováděný, ale ten Harry, jak ho známe z NoG, tu proti tomu nezklamal, stejně jako Kayla s jejími vydařenými explicit popisy. Je to zkrátka takové oddechové PWPčko - žádný důmyslný filozofický svazek, ale zase rozhodně lepší četba než třeba složení šamponu ;)”

Kat

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Nenenenenene, ne a prostě ne. Proč takové věcí čtu, když i na prohlídkách hradů u zmínek středověkého mučení, nedej bože popisu konkrétních praktiky, trpím. Bohužel je to ten případ, kdy čtěte a i když víte, že byste neměli, protěže se vám budou zdát noční můry, stejně nepřestanete. S kouzelnickým světem jako by to nemělo vůbec nic společného, protože nějaké hůlky zde vůbec nejsou důležité. Reguluse mi bylo neskutečně líto a v závěru i Severuse. Jejich milostnému vzplanutí v mučírně těžko věřit, ale ke Styx to prostě patří a proto to čteme ;-) Já se k tomuto však už nikdy vracet nechci.”

Děvka

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Myslíme si, že to obsahuje přesně tolik, kolik obsahovat muselo, aby to dávalo nějaký smysl, jasné, srozumitelné a je úplně jedno, jak se se ti dva k sobě dostali. Hodné tísňové, a bez naděje na lepší zítřky. Komunikace mezi Harrym a Dracem je však opravdu milá.”

Severusova narozeninová idylka

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“No nebyla by to Styx, aby těm dvěma dopřála pohodový konec bez komplikací... Ale tak kdo ví, třeba byl.. a když už se ti dva jednou dostali tak daleko, nebude to příště určitě problém :-)”

Snapeova vánoční idylka

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Vtipné :-D vulgární výrazy mi k Severusovi taky nesedí, na druhou stranu jsou to jen myšlenky, tak co my můžeme vědět. Od Styx je to kupodivu milá oddechovka.”

Havran

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Anotace zněla krátce, výstižně a lákavě. Čekala jsem, že to bude něco fakt drsného a temného, ale pak jsem Havrana otevřela... A tam Severus, který se do Harryho zamiluje asi tak po pěti minutách ve společné azkabanské cele a říká mu „andílku“ a „blázínku“. A je tam taky Harry, kterého Malfoy dost nevybíravě přefikne (mimochodem, Malfoy má v Azkabanu celu hezčí jak vilu na Kanárech!), ale už pět minut po znásilnění se málem udělá, když mu Severus na rozbolavělý zadek natírá mastičku. Ostatní postavy stojí také úplně mimo kánon. Na mě tohle bylo bohužel strašně moc OOC a všechno jde tak nějak hopem, vývoj je pro mě těžko uvěřitelný. Z druhé strany ale musím souhlasit s některým z předchozích komentářů - kdyby tohle byla jedna z těch opravdu dlouhých kapitolovek, kde by postavy dostaly víc prostoru pro pozvolnější transformaci, dalo by se tomu uvěřit mnohem snáz a mohla by vzniknout opravdu dobrá povídka. Klidně bych přitvrdila na temnotě a dala bych asi i větší prostor havranovi, podle kterého se to celé jmenuje. Nápad je to minimálně velmi dobrý, takže lepší zpracování by ho podle mého vystřelilo o několik hvězdiček výše :)”

Podvod

Autor: mariana815      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Oblíbený námět (asi se to jen tak neomrzí a každý nový autor si ty volby bude chtít nějak osahat, doufejme tedy, že ještě nějací autoři přibudou), čili nic moc objevného, ale dost se mi líbí, jak je tu podaná konzumace vztahu - s intenzivní naléhavostí a žárem.”

Vyvrženci pekla

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“To co se hezky rozjelo šlo postupně do háje. Tím myslím zejména příběh a osud jeho dvou hrdinů. Nicméně i děj jako takový zklouznul ke schématu - tys mě podvedl, jsi darebák, mrzí mě to, bylo to nedorozumění, odpouštím ti a tak pořád dokola. To mi trochu vadilo. V závěru to vypadalo, že si ti dva nikdy nevyznali lásku a vlastně vůbec nevěděli, co pro sebe znamenají, což však podle mě protiřečí, možná se dokonce vylučuje, se závěrem In whisky veritas. Scéna u Voldemorta ve sklepení velmi povedená. Teď to sice vypadá, že jsem vlastně nespokojená, ale opakuji je pravdou, jelikož jako celek je to prostě majstrštyk a vztah Luciuse a Severuse je tak krásný, až je to nezapomenutelné.”

Hříchy minulosti

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Zamilovaný Harry, který se snaží stát se někým jiným, aby byla jeho láska opětována. A co se stane, když přijde o svoji největší zbraň? Může být nenávist stejně tak silná? Bylo to celkem uvěřitelné, lidi z touhy dělají šílené věci, přestože je pro mě Harryho naivita nepochopitelná. Myslím si, že pouze nechtěl znát pravdu, i když ji tušil.”

Zabij, nebo budeš zabit!

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Nedokončené (zatím?), ale slibný začátek to mělo. Správně hrubé a sprosté. Jeden příklad za všechny, kdy Severus přemýšlí nad tím, že i když má Luciuse, nezabránilo to jemu a Regulusovi, aby si ochutnali ptáky. Ale z toho stejného důvodu bych to nechtěla spojovat se sérií In whisky veritas, která je pro mě jedinečná.”

Jmelí

Autor: Forever then some      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Předně je třeba říct, že od humorného snarry nemám nikdy moc velká očekávání, ale toto bylo poměrně dost kvalitní. Jasně, zamilování vlastně z ničeho během pár dnů..., ale to se v takových povídkách prostě musí prominout. Ze začátku hodně vtipné, celkem povedené vsuvky vypravěče tak, že to opravdu působilo jako pohádka. To se ovšem postupně trochu vytrácelo a je to škoda. Výborná scéna předčítání románu pro tetu Kláru, která byla skvělá intrikánka. Mile mě překvapilo, že došlo i na nějaké ty peprné chvilky.”

Deník vlkodlaka

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Spoileruji! Když Severusova smrt nebyla podle kánonu, dostala jsem naději, že to celé skončí jinak než jak jsem si celou dobu myslela. Ale jak přesně to dopadne jsem opravdu nepředvídala. Pro mě celá tato povídka nese jedno velké poselství a ponaučení, a to takové, že by si lidi měli některé věci vyříkat narovinu stůj co stůj, ať už dobré nebo špatné, nenechat vyhnívat staré křivdy, nenechat se ovlivňovat domněnkami a kroužit ukřivděně kolem sebe, protože jednou může člověk litovat. To je taky moje životní krédo, podle kterého se snažím chovat a tato povídka krásně vykresluje, proč že to tak vlastně mám. Nejlepší chvíle z celé povídky je, kdy se schyluje k bitvě a Severusovi konečně částečně spadne jeho maska. Jinak bych asi změnila název. Chápu sice, že je tak zvolen kvůli úplnému závěru, ale vzhledem k tomu, že první díl je psán formou deníku + onen název, působí najednou jaksi zvláště, že se tam objeví Severusovy myšleny, které v první části nebyly. Což však jinak velmi kvituji, protože to teprve udělá celou atmosféru příběhu pořádně dusivou.”

Vítěz

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Je to rozdíravě bolestné, ale realistické. Občas nějaký ten angst není na škodu, beztak je tenhle ship přefluffíkovaný.”

Stránky: