Komentáře - Září 2021

Stránky: 

Damaged

Autor: TGPretender (TGP)      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Není to úplně špatně napsané, ale ten konec je takový useknutý.”

Blobby Cow

Autor: KateKintail      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Docela hezký, nadějeplný závěr.”

Comfort after the horror

Autor: piximera      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Škobrtavá a neinvenční angličtina (autorka je Norka), prakticky jen holý popis děje bez nějakého intenzivnějšího prožívání. Jak si má čtenář ten hurt/comfort užít, když je podaný tak odtažitě? (A to WTF s Lilyiným těhotenstvím na začátku je úplně zbytečné.)”

A Promise Made

Autor: BeyondStarlight      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Sice je tenhle Snape na mě moc nevyspělý a z řady nepřesností (jeho nástupem do školy až po Lilyině smrti počínaje) usuzuju, že autorka jela hlavně podle filmů, ale jeho nemotorné učitelské začátky i nemotorný sex s Brumbálem jsou hezky popsané. Vývoj toho vztahu je fakt zajímavý a netradičně pojatý (částečně asi díky menší snaze držet se kánonu). Velmi pěkně napsáno, čtivé, uvěřitelná psychologie postav (i když s ní moc nesouzním). Zajímavé je, že před nějakými čtyřmi lety už jsem povídku četla, ale vůbec nic mi z ní neutkvělo (prozradilo mě jen kdysi dávno udělené kudos; možná se mi tehdy líbil důraz na Snapeovy vetché košile, to je hezký detail, který vyvažuje jeho otravné filmové kalhoty.)”

La dame en souspirant

Autor: fernlyan_epho      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“V Duně je tolik, tolik skvělých ženských postav. Chani je jedna z těch očividných, Irulán tolik ne, ale v téhle povídce jsem s ní velmi soucítila. Krom toho na ní oceňuju pomalý rytmus, že je čtenář trochu zmatený spolu s Irulán, i že končí pouhým polibkem a budoucí fyzickou polohu vztahu nechává na fantazii čtenáře.”

In Memoriam

Autor: nehalenia      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Orgie to byly slušné, zaslouží si pětku :-)”

Oboustranně výhodná dohoda

Autor: Ivík Bublík      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Není to nic originálního, snaha držet Snapeův charakter dle kánonu, ale přerod Harryho citů na můj vkus poměrně rychlý a pocity málo vykreslené a tudíž postavy méně pochopitelné. Největším mínusem tohoto dílka je hromada pravopisných chyb a překlepů, kdy jsem se někdy musela vracet a přemýšlet, co tím vlastně autorka chtěla říct. Plusem je, že autorka opustila od původního záměru drabble a udělala z toho klasické kapitoly.”

Čas ...

Autor: Autumns_Slumber      Jazyk: ČJ

Badinek:

“Občas si potrebuji přečíst něco co nemá velikou hloubku a je to přeslazený jako čaj něho mladšího bratra. Tohle zaručeně je přesně to co jsem hledala a někdy se k tomu s radostí vrátím.”

Flonks - fanart

Autor: adalovelaced      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Můj oblíbený lesbický HP pár. Autorka má zajímavou galerii, doporučuju.”

Hippokratova přísaha

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

andy:

“Přidávám se. Skvělá povídka, která je výborným mixem seriálů z lékařského prostředí a světa Harryho Pottera. Autor postavy vynalézavě obléká do lékařských plášťů, a přesto jim ponechává jejich charaktery. Čte se opravdu jedním dechem.”

Remember to Hate Me

Autor: brightened      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Zajímavé AU. Poměrně suché popisy, polibek na řádek (ovšem pěkné detaily, třeba jak si Severus zkouší jaké je líbání na své ruce a pak je překvapený, že skutečná pusa je mokrá), sex je jen zmíněný. Mnoho nenávisti a ubližování a zraňování. Velmi pěkný konec. Tu a tam mi něco nesedlo, třeba většina dialogů Snapea s Albusem je nepřirozená, Brumbál nezní jako Brumbál, ale jako celkem příčetný ředitel, který zejména nemá rád rasové předsudky. Ale dramatická posedlost Snapea Siriusem, a naopak, nedostatky vyvažuje. Doprovodnou povídku, která doplňuje Siriusův pohle a dotahuje děj ještě dál, mě ale číst neláká.”

The Servants Song

Autor: Abby_Ebon      Jazyk: AJ

FemmeFragile:

“Nalezení HP/Temeraire crossoveru mi málem způsobilo srdeční zástavu, ovšem ne na dlouho. Brzy mě čekala opravdová, když jsem zjistila, že je to povídka bohužel dost nijaká, neslaná, nemastná, s dějem prakticky jen naznačeným. Harry je trochu nešika a rozfláká obraceč času, což ho přenese do Číny v Temerairově době. Princ Jung Sing se ho ujme (protože je běžný sbírat divně vypadající šestnáctiletý kluky, který mi na dvorek spadnou jen tak z budoucnosti) a najednou je z Harryho Pán smrti a cosi jako velitel nějakých divných čínských asasínů. Když tu přijíždí Laurence a sotva se potkají, je z toho láska. A najednou už jsou zase z Číny pryč... Tedy aspoň myslím, protože po měsíci od dočtení si povídku skoro nepamatuju, což u mě, která si knihy pamatuje i několik let, bývá dost neblahým znamením. No nebudu lhát, nebavilo mě to :) Připadalo mi, že mezi jednotlivými částmi povídky chybí dalších tak 150 000 slov, aby to dávalo smysl.”

Krvavý polibek

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Narozdíl od níže komentující mi nepřišly postavy OOC. Snape má být prostě parchant, co sice má své city a pocity, ale ne a ne se k nim přiznat, i když se to za dané situace může zdát úplně nesmyslné a Harry je občas prostě trochu pitomec. Drobným handicapem tohoto počinu je, že občas chybí popis hlubších emocí, které by třeba vysvětlovaly chování a uvažování postav, např. proč by Snape byl raději mrtvý, Snapeovo truchlení, proč vlastně Harry chce Snapea a proč Snape chce Harryho, protože jejich hádky jsou občas úplně zbytečnné a nesmyslné. Jediná postava, která mi neseděla, byla Ginny a její rychlé smíření se s tím, že jí přítel opustil, nemiloval, chtěl raději mrtvolu a ještě k tomu muže. Jinak mi ale vývoj vztahů přijde fajn, příběh jsem přečetla prakticky už dvakrát, ani gramatika mi nijak zvlášť netrhala oči, i když chyby se tam, zejména ze začátku, vyskytovaly... Takže za mě mohu doporučit.”

Bratr Fénix

Autor: Esti Vera      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Vynalézavá záchrana Severuse. Sice přijde o magii, ale zase si najde příhodné zaměstnání a třeba i dojde klidu. Pěkně napsané.”

Za hranice

Autor: Owes      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Výborný střípek do univerza Hippokratovy přísahy. Sirius Black je dál brilantní chirurg, ale už dva roky nechlastá.”

... ill-timed - fanart

Autor: Hellanim      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Dokonalé výrazy všech zúčastněných, Filch se na Snapeovo zraněnou (chlupatou!) nohu dívá s takovou láskou, že je to jasný pre-slash. Snape jen jen promluvit. Harry je autenticky zděšený z té děsivé podívané. Jako bonus paní Norissová a její přimhouřené očíčko.”

Stránky: