Komentáře - Květen 2021

Stránky: 

Zvládne to

Autor: Regi, KattyV      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Líbí se mi dvojka.”

Zložár

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nápadité téma.”

Zakázané ovoce

Autor: Elizabeth Gibsonová      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Dobré.”

When is a Costume Not

Autor: usagistu      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Snape se chová jako Snape, tím spíš je dost divné, že s ním Hermiona zjevně už nějakou dobu žije. Proč proboha? A jak k tomu přijdou ty chudáci děti? Snamione je fakt zvláštní párování. Hezky nakreslené.”

Vážně jednoduché

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Vtipné.”

Ráno v Doupěti

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Hezké.”

Prvně v životě

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Asi mi chybí nějaký zásadní fanfikční zážitek s citronovými bonbóny, aby mi to temné naznačování na začátku v souvislosti s nimi dávalo smysl. Víc než drabble mě zaujal odkaz na fanpolis.”

Protože JÁ za to stojím...

Autor: Martan      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pobavilo. :-)”

Princezna

Autor: Narcisa      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Moc se mi nezdá, že by Bellatrix považovala znamení zla za cejch. Ale ten dětský rozhovor to rámuje hezky.”

A čekal

Autor: Gwendolína      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Tři tisíce let čekání, no.”

Ti, kteří zbyli

Autor: Carmen      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Lupin a Snape jsou pojednáni klasicky, výborný je ovšem chudák přehlížený Péťa, jeho přítomnost v tomhle drabblu tvrdí muziku.”

Nejvhodnější osoba

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Dobrá pointa.”

Malfoyská výchova

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Připojuje se k názoru, že poslední věta to shazuje. Připadá mi to jako groteskní snaha mít tam ten slash za každou cenu.”

Harry Potter Drabble

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Pěkné drabbly, především ty drarry (tiše trpící Draco na nástupišti 9 a 3/4 mě skoro dojímá).”

Dvě mouchy jednou ranou

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ok, trochu laciný dvojsmysl, ale pointa není špatná.”

Dostat svého muže

Autor: alisanne      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilé. Od Kingsleyho by se rád nechal dopadnout a prohledat každý.”

Darth Vader, My Father – Můj otec Darth Vader

Autor: mrsgeneralstanley      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Není to špatné, ale kdyby zůstalo u rodinného příběhu bez vložky se smrtí Voldemorta, bylo by to myslím lepší. Hezký překlad.”

Dárek

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“:-) Roztomilé. Severus si to tím svým přástupem kazí sám. (A hned mě napadlo, jak by to dopadlo v anglické verzi s "fuck".)”

Byl to jen sen, Molly

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Hmm, podvědomí umí věci. Pěkné.”

Strange Bedfellows

Autor: earthphoenix (roughknuckles)      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Spousta fánonu (Snape v Azkabanu po první válce, černé znamení zla, Sirius v okovech), neučesaná angličtina (přeskakování mezi časy, nešikovné popisy postav místo zájmen), a zápletka s likvidací krysy, která je naznačena, se nekoná, jen Sirius používá mnohomličný lektvar, aby se setkal s Remusem. Druhá kapitola s péčí o vyzáblého Siriuse je pěkná, v první kapitole je vynalézavý pokus o útěk z vězení, ve třetí hezké, severusovské vyznání lásky, ale jako celek je to neuspokojivé.”

Trumfová karta

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Ach! Trpce přesné.”

Velle

Autor: DeHeerKonijn, Roselightfairy      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Na to, že ty postavy ani nemám moc ráda, mě to nečekaně chytlo. Dobře napsané a nakreslené (hlavně potetovaný Gimli je luxusní).”

Talk to Me

Autor: ac1d6urn (Acid)      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Famózní prožitek uvěznění. Zajímavě pojatá Snapeova maminka se zahrádkou v Cardiffu. Bohužel závěrečné Snarry není vůbec podle mého gusta, přeskakovala jsem. :-(”

Nedočapaný špion

Autor: Štefík      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“A jaj, Vrbětice a přidružená témata jsou zjevně inspirativní. A tady ten Štefík píše neodolatelně - prostoduchá čeština s přesahem.”

Invictus: Neporažený

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Když jsem se po dočtení Nocí dozvěděla, že Invictus bude z pohledu Severuse, srdce mi zaplesalo radostí, protože jestli mám něco ještě raději než číst snarry, tak číst snarry optikou Severuse. Jeho myšlení ve stylu "spasím svět, ale budu se u toho chovat jako kretén, aby to nikdo nepoznal", je pro mě absolutně neodolatelná záležitost, a přesně toho jsem se v Invictovi dočkala. Kayle se podařila naprosto mimořádná a neobyčejná věc: napsala Severuse, který je ještě mnohem severusovatější než kanonický Severus. Je to hajzl, má za sebou temnou minulost, která probleskuje na povrch ve chvílích, kdy ho ovládne agrese, strach nebo obojí zároveň, bojuje se svými démony a někdy nevyhrává. Ale po celou dobu prochází proměnou, kdy se z něj stává lepší člověk - ne proto, že by nikdy víc nedělal chyby, ale proto, že už je NECHCE dělat. Navzdory tomu, jak je příběh dějově propracovaný, je to nakonec posun Severusových pocitů a ne zápletka, co dělá tenhle příběh výjimečným a staví ho nad ostatní. Ohledně zápletky bych technicky vzato ještě měla pár námitek, ani po dovysvětlení ze Severusovy strany nejsou některé dialogy ani dějové linky úplně jasné a občas jsem se ztrácela, ale to všechno je pro mě podružné ve srovnání s tím, jak moc jsem si užila vzájemné Severusovy a Harryho interakce i autorský styl podpořený velmi vydařeným překladem. K téhle povídce se vrátím, a nebude to jen jednou. Vím, že se pro mě stane jednou z těch, po nichž se "něco" změní a už se to nikdy nevrátí zpět, a je to tak jedině dobře.”

Stránky: