Komentáře - Duben 2021

Stránky: 

In Blood Only

Autor: E.M. Snape      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Lily jako trochu pomstychtivá mrcha, Severus je zde částečně zase za parchanta, který nemá moc velikou radost, když zjistí, že má syna a neví jak s touto informací naložit... A na Harrym je opět, aby dokázal rozehřát chladné srdce mistra lektvarů. Lucius zde hraje roli nebezpečného smrtijeda, jenž chce zase své místo na výsluní po boku svého pána a neštítí se tak jít proti svému "starému příteli" Snapeovi, manipulovat se svým synem, nebo zavraždit svoji ženu. Postavy mi občas přišli mimo charakter. Něco mi tam chybělo, ale nevím co. Dala bych tomu 3 až 4.”

Collateral Damage

Autor: danpuff      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Čtivé, zábavné, dojemné. Draco to svoje sebevědomí umí pěkně hrát, ale po dvou letech ve vězení to není až taková paráda, jak by si přál. Ron je svalnatý a upřímný (a zamilovaný). Ve vedlejší roličce apatykáře, bdícího nad svými někdejšími studenty, se mihne Severus.”

Spolu to zvládneme

Autor: crazy_maris      Jazyk: SJ

bedrníka:

“Moje oblíbená zápletka se Severusem zachraňovaným z Voldemortova zajetí. Pěkně napsané, stručné, ale vše podstatné zazní, žádné sáhodlouhé pitvání pocitů. A Severusek je v noční košilce. :-D”

Večerní rutina

Autor: Nejene      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Hezky napsané, kouzelný nápad. Vztah beze slov, jen pomocí doteků a činů má v sobě jisté zvláštní napětí.”

Spolu to zvládneme

Autor: crazy_maris      Jazyk: SJ

jajafilm:

“Docela kvalitní povídka, jen nemám ráda, když se ty city objeví z ničeho nic, zvláště když jsou to postavy, které v canonu mají velmi složitý vztah, jako zrovna Harry a Severus.”

Conditionally

Autor: Lomonaaeren      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Harry tu tak trochu Mařenkovatí a kdyby to nebyla FF, některé jeho činy, by mohly mít pro něj později špatné následky. Do teď jsem moc nepochopila tu motivaci unesené Lily, která místo, aby Severuse zabila, či zranila, se s ním vyspí. Možná to je mírně originální pojetí severitus, ale rozhodně to není to nejlepší, co jsem četla... vlastně to není ani průměrně dobře zpracované.”

A Family Again

Autor: lastcrazyhorn      Jazyk: AJ

jajafilm:

“Krátké a jednoduché... bohužel tak trochu urychlené. Nebýt sem tam přímé řeči, formátem by se to podobalo spíš souhrnu děje, než povídce.”

Její právo, A Star Trek Fan Production

Autor: FSFilm      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Nuže, Star Trek Continues to zrovna není (což je můj nejmilovanější fanouškovský ST seriál). Z druhé strany je to o několik tříd lepší než Metréský incident. Je fajn, že se dá i česky natočit nějaký smysluplný ST seriál a že vývoj v této oblasti pokročil uspokojujíc směrem. :) Z toho hlediska je mé hodnocení jasné, vrazím ho prostě přesně doprostřed. A mám dojem, že by tak dopadly i ostatní epizody, i když jsem minimálně zatím neviděla zdaleka všechny. Souhlasím, že herecké výkony jsou na tom nejslabší. Jsou trochu moc patetické a umělé. Ale vlastně mě trochu mrzí to říkat, protože mám zároveň pocit, že tam ten potenciál je, že by stačilo ještě trošku zabrat a bylo by to ono. Působí to jako když se herci naučí zpaměti text a soustředí se na to, co mají říkat a dělat, ale ... chybí tomu spontaneita. Působí to toporně. Přišlo mí, že možná, možná, kdyby si mohli dovolit na tom víc pracovat a natočit víc záběrů, nakonec by to bylo TO ono. Škoda.”

A Taste of the Forbidden

Autor: AnastasiaSayre, NoxMalfoy      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“O Andromedě, Nymphadořině matce, toho z kánonu příliš mnoho nevíme. To otevřelo ideální prostor pro to, aby autorky její životní příběh dopracovaly a nalezly nečekané, avšak víc než logické vysvětlení, proč Andromeda utekla z rodiny Blacků a nemluví se svou sestrou Narcissou, později provdanou za Luciuse Malfoye. Že za jejich problémy může stát víc než sesterská láska a její kolize s životními postoji obou sester by asi čtenáře jen tak nenapadlo, ale po začtení se do tohoto příběhu je podle mého víc než snadné uvěřit tomu, že mezi jimi dvěma skutečně mohlo být víc než jen to. Příběh je navíc brilantně zpracován v tom smyslu, že nastíněný blackcest je tu vlastně jen druhořadou dějovou linkou – primárně se tu hovoří o problematice mezilidských vztahů, o nedorozuměních, která mezi lidmi vznikají a rozdělují je, a také o tom, co je a co není považováno za „normální" nebo přijatelné. Kolize mezi společenskými konvencemi a čistým citem je téma, které z povídky dělá víc než jen obyčejnou incestní teenfikci. Ačkoli tyhle dvě postavy nejsou mými oblíbenými (vlastně mě ani v HP linie týkající se smrtijedských rodin obecně moc nezajímají), autorky mě k příběhu dokázaly připoutat a čtení jsem si patřičně užila mimo jiné i proto, že jde o jeden z mála kvalitně napsaných femslashů, které jsem měla možnost v rámci tohoto universa číst. Stále mě překvapuje, že na tolik skvělých slashů připadá tak malé množství opravdu dobře napsaných lesbických povídek - takže jen houšť!”

Tam, na moři

Autor: AnnieMirai      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Pro toho, kdo přečetl nebo zhlédl ságu Harryho Pottera, je zřejmě nadlidským úkolem představit si Severuse Snapea v těsných plavkách, kterak se za pomoci žaberníku potápí ve vodách okolo chorvatského pobřeží. Povídka Tam, na moři však přesně v takovém světle Severuse zobrazuje, a co víc, najednou je ta představa tak uvěřitelná a skvělá, že se čtenář po celou dobu čtení popadá za břicho. Nejen kvůli těm těsným plavkám, ale také proto, že autorka mistrně vystihla Severusovu kousavou, sarkastickou povahu, která v této povídce hraje prim. Když se navíc přidá chápavý Harry, který najednou projevuje nebývalý zájem o lektvaristiku (nebo spíš o lektvaristu?), je zaděláno na skvělý příběh. Důvodem, proč nedávám plné hodnocení, je to, že obsahuje poměrně dost pravopisných chyb a zasloužil by korektora, možná ne jednoho.”

The Potion Master´s Snake

Autor: Winds of Water      Jazyk: AJ

FemmeFragile:

“Moje první a od té doby milionkrát přečtená fanfikční povídka... Pokaždé, když ji čtu, mě vrací zpátky do toho prvního momentu, kdy jsem objevila "svět za světem", nekonečné množství příběhů, které stojí za sedmerem knih, jež se mnou vyrostly. Ale právě ony příběhy se mnou nakonec dospěly. Had mistra lektvarů možná není to úplně nejlepší snarry, které kdy vyšlo z něčího pera, ale je na něm něco neuvěřitelně milého. Jemné narážky a špičkovací dialogy, romantika i náznaky dravosti, Severusova něžná láska jen občas probublávající na povrch jeho sarkastického netopýrství, které je pro něj tolik charakteristické a v povídce do puntíku dodržené, stejně jako Brumbálova potřeba do všeho strkat nos a Soraiina hadí neschopnost pochopit pořádně spletitost lidských pocitů. Je to romantika, možná i klišoidní, ale má daleko do mexické telenovely. Spojuje v sobě anglickou distingovanost a eleganci s určitou hravostí, díky níž se člověk při čtení neustále usmívá a nemůže přestat číst... Díky, Sorai, že mi tvůj prořízlý hadí jazyk a potřeba plést se do věcí svého pána přivedly do tohoto světa a ukázaly mi jeho nepřeberné krásy!”

Třiapadesát příběhů o Snapeovi a Blackovi

Autor: Amanuensis      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Nejzábavnější je samozřejmě porovnávat tyhle sradničky s vážně myšlenýma fanfikcema z té challenge. Miluju záchranu Siriuse zpoza závoje. A pak jak se jen tulí, to je takové ze života :-D.”

The Prince's Tale - Animation

Autor: RandomMumble      Jazyk: fanvid

bedrníka:

“Kouzelná animace, nejvíc mě nadchla laňková rodinka, na kterou útočí obří had, to je fakt povedená zkratka. Jinak je to hodně Snapeův sebestředný, sebelítostivý, patetický POV (to mučené srdce, OMG!), což se k té postavě samozřejmě hodí. :-D”

Noci v zahradě Getsemanské

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Z tohohle díla jsem absolutně unešená a překvapuje mě, že jsem na něj narazila až po několika letech, co se zabývám HP fanfikcemi. Od počátku mě příběh naprosto pohltil. Těžko říct, co přesně bylo tím prvním impulzem, ale domnívám se, že to možná byl výklad klasických literárních děl, který tu svědčí o mimořádné erudovanosti autorky a brilantním talentu, který umožnil zapojit ho smysluplně do celku díla a využít jejich potenciál ke stvoření jednoho jediného celistvého příběhu, který je všechny zahrnuje. Líbí se mi, že si autorka v žádném případě nebere servítky - mučení a sex, sex a mučení, tak jak jsou. Jedinou pochybnost jsem při čtení začínala mít, když se popis styku (i tréninku a mučení) několikrát po sobě začal opakovat v téměř dokonale stejném scénáři, než jsem pochopila, že i tohle má v povídce svůj vlastní význam a jedině díky tomu je potom možné ukázat smysluplnou proměnu. Dalším kritériem, které ve snarry povídkách hodnotím vždy, je postava Severuse. Na tu jsem extrémně háklivá a pokud mám pocit, že Snapeovi "nevěřím" (ne v tom smyslu, že bych si snad myslela, jaké je to zlatíčko, ale právě naopak - pokud mu nevěřím, že to je navenek pořádný parchant se srdcem pohřbeným někde hluboko uvnitř), povídka u mě prakticky nemá šanci na dočtení. V Nocích jsem však Severusovu komplikovanou protichůdnou povahu přímo hltala a byla důvodem, proč jsem pravidelně dočítala ve tři nebo ve čtyři ráno, když už mě oči nesnesitelně pálily od čtení i od toho, jak mě povídka na různých místech dojala až k slzám. Jedinou výtku mám k poněkud nedovysvětleným scénám, kdy jsem často nerozuměla, co se vlastně všechno stalo a jaké jsou naopak Severusovy/Harryho plány. Vím, že určitá míra nedourčenosti je v téhle povídce žádoucí, protože ji pak řeší Neporažený (kterého aktuálně čtu), ale při čtení mi i na to dělalo nadměrně velké potíže udržovat se v obraze. Celkový příběh i nepřekonatelný autorský styl - metafory, brilantní obraty, úchvatné snové pasáže, DOKONALE ZPRACOVANÉ LITERÁRNÍ ALUZE!!!, i mnoho dalšího - mi však tenhle drobný nedostatek kompenzovaly natolik, že tuhle povídku pro mě vyšvihly na jednu z prvních příček mezi všemi HP fanfikcemi.”

Elektrický hrad, A Star Trek Fan Production

Autor: FSFilm      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Zdařilý fanouškovský film patřící do série "Jistě, kapitáne!", která kombinuje Star Treck a sitcom Jistě, pane ministře. Tak jako u snímku "Její právo" platí, že to má skvělé kostýmy, speciální efekty a kulisy. Herecké výkony jsou trošku slabší, ale na fan film je to hodně dobré!”

Její právo, A Star Trek Fan Production

Autor: FSFilm      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Zdařilý fanouškovský film patřící do série "Jistě, kapitáne!", která kombinuje Star Treck a sitcom Jistě, pane ministře. Na této skupině tvůrců obdivuji to, jak si pohrají se speciálními efekty, kulisami a kostýmy. Herecké výkony jsou trošku slabší, ale na fan film je to hodně dobré!”

Výbuch špejcharu v jisté nejmenované podmocnosti a co stálo za ním

Autor: Melkora      Jazyk: ČJ

finde:

“Týýý vole, to je ženiální! (pardón za speciální způsob vyjadřování, po dvou třetinách DMD přestávám normálně fungovat)”

Výbuch špejcharu v jisté nejmenované podmocnosti a co stálo za ním

Autor: Melkora      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“"Nepovedlo se dvakrát, nepovede se do třetice." To je citát z povídky, nikoliv moje hodnocení. Povídka je totiž povedená, vtipná, ale takovým nepříjemným způsobem, protože to, z čeho si utahuje, ve skutečnosti moc legrační není.”

Unwell

Autor: SocksForDobby      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Četla jsem ji jednou, už docela dávno, ale doteď si některé scény pamatuju (jak Severus pije teplou vodu z šálku a dělá, že je to čaj, jak už ani nemá sílu poprat se se psy o jídlo...). Je z těch povídek, které se čtou do čtyř do rána, protože člověk na konci každé kapitoly doufá, že v příští snad už svitne naděje na zlepšení. V žánru slavefic naprostá špička, v žánru Snarry asi spíš neuspokojivá, ale to zrovna mně nevadí. (Do českého překladu jsem jen nakoukla, ale vypadá velmi slušně - a klobouk dolů, že ho yellow dotáhla do konce.)”

Unwell

Autor: SocksForDobby      Jazyk: ČJ

jajafilm:

“Celkem povedená povídka. Na začátku je to hodně taková citová vydíračka (častokrát jsem přes slzy neviděla na počítačový monitor). Asi bych ocenila, kdyby se tato FF netočila pouze kolem toho, jak bylo Severusovi v otroctví ublíženo a jeho následné uzdravení. Toužím víc po popsání právního, kouzelnického a politického boje proti otroctví. Několikrát mě za tu dobu, co jsem to četla napadlo, že ani Hermiona a ostatní kladné postavy, nedělají dost pro ti té nespravedlnosti a Harry je nakonec jediný, který Snapeovi pomohl. Což mě pak vede k úvahám, jestli si tento kouzelnický svět vůbec zasloužil zachránit od Voldemorta. Jinak souhlasím s ostatními, je to celkem psychologicky věrohodné (i když těžko se to posuzuje, když na to nemám školy). Dočetla jsem do 96 kapitoly, do konce zbývají 2 - 3, ale je pravděpodobné, že ty už autorka nikdy nevydá.”

Bolestná povinnost

Autor: Amorette      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Předoucí kniha! Kýchající kniha, která navíc radí! (Scéna v knihovně je moje nejoblíbenější. :-) Severusek jako duch, co má na srdci Harryho blaho (aby si dal teplou polévku, když prochalne!) a Hermioně posílá soví duchy s nejčerstvějšími lektvarnickými tipy, je k zulíbání. Rozkošně hravá povídka na zvednutí nálady. (Překlad hezký.)”

Entwined

Autor: Rex Luscus      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Povedené PWP, mám ráda, když se v HP do sexu zapojuje kouzlení tímhle způsobem, ne jen k vyčarování lubrikantu. A není to _jen_ PWP, dojde i na jemnou výměnu názorů stran toho, jak Snape Harryho oslovuje. Na Snarry dobrý. :-)”

Dancing a Viennese Waltz

Autor: CoffinInk      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Sirius hezky touží, ale Snape mu na to kašle, protože Siriusova sváděcí technika, to ani není technika...”

A Ghostly Boy – Přízračný chlapec

Autor: lastcrazyhorn      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Není to přehnaně dojemné, a že by z tohohle tématu šlo vytřískat hodně melodramatu. Akorát správná délka každé části, autorka přesně ví, jaké náznaky jsou třeba, aby si čtenář zbytek domyslel sám. A krásný, nadějeplný konec.”

Rise and Fall

Autor: CoffinInk      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Začátek s opilým Siriusem, i závěr se ztuhlým Severusem jsou pěkné, ale ten prostředek na mě působí nevěrohodně - jednak proč by Snape usnul v u stolu v Blackově kuchyni, jednak na Siriuse reaguje daleko méně nepřátelsky než bych čekala. Ovšem hezká angličtina.”

Stránky: