Komentáře - Prosinec 2021

Stránky: 

Indecency

Autor: svegliatevi      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Opět pěkná práce se slovy, jak se na povídku na motivy díla Oscara Wildea sluší. Téma není objevné, ale jeho zpracování stojí za to.”

Jasmine, Sage, Rosemary, and Spice (And I You, My Lady)

Autor: fairyoutlander      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Jakpak mladičká Jessica pronikla Gurneyho nedůvěrou a podezíravostí? Neohroženou otevřeností a ovšem tím, že se tak jako on cele oddala Letovi. (Skoro žádná nova povídka ze světa Duny se totiž neochvějné loajalitě, již Leto ve svých lidech vzbuzoval, nevyhne. Děkujeme Oscaru Isaacovi za dobře odvedenou práci.)”

Familiarities and Formalities

Autor: fairyoutlander      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Velmi pěkný Gurneyho POV. Podezírání Lady Jessiky mě v knize vždycky rozdíralo. Pěkná angličtina a Gurney dokonce zadrnká na balisetu. "Very well, Gurney. If you must make it so difficult; I would not ask you to call me by any other name than you so choose."”

Obojstranne výhodná dohoda

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

l.enik.c:

“Líbilo by se mi to ještě o chlup víc, kdyby z příběhu nevyplynuly, že po sobě vždycky pokukovali, což mi normálně nevadí, ale tady mi to nějak nesedělo. Každopádně postupné prohlubování "vztahu" těch dvou, zejména Severusova snaha popřít, že by mohl chtít i něco víc, až nakonec tak dokonale neodolá a podlehne a Lupinova snaha se mu zalíbit, jsou dobře popsané. Celkově je to takové milé, ale ne přeslazené a charaktery nejsou úplně OOC.”

Temný čaj bez cukru

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Remusovi bych toho "zlého" i věřila a pochopila, ale Severusovi (ne, fakt to jinak skloňovat nebudu) tu jeho pohostinnost a poddajnost ne, jedině kdy byl trochu věrohodný byla chvíle, kdy si řekl o další kolo. Jinak mě to nijak zvlášť nenadchlo.”

Náhražka

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Nevím proč ty negativní komentáře a zklamané reakce. Podle mě je toto snad nejvěryhodnější Snape ve fakticky romantické povídce. Navenek sebevědomý, nepropustný, nikdy ničím zaskočený, necitlivý, ale uvnitř nejistý člověk toužící po troše toho štěstí jen pro sebe, i když to nikdy nepřizná a to vlastně ani sám sobě. A takto se může cítit i muž. Bohužel znám ze svého okolí pár takových lidí. Forma textu náhodou zajímavá a originální, občas sama se sebou takové dialogy taky vedu a to dokonce nahlas :-D”

Ties That Bind

Autor: Fiorenza_a      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Netradičně tu Bodie s Doylem zůstanou celou dobu jen parťáky, netradičně drastické je i sadistické týrání, kterému je podrobován Doyle (tak na úrovni Juxian Tang, ale ještě na delším prostoru). Trochu mě mrzí, že dohra je vyřešená téměř veselým epilogem. Jinak výtečná dialogová smršť mezi agenty a v úvodní akční pasáži též pěkná akce. (A jsem trochu nervózní, že autorka považuje za nutné doprovázet zmínky o Neronovi či pretoriánech vysvělovacími odkazy...)”

Polibek pro vraha

Autor: Perla      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Chvílemi to bylo opravdu tísnivé a zoufalé, tudíž vyklreslení atmosféry a pocitů se povedlo. Zároveň této dvojici podléhám čím dál víc a moc mě potěšil závěr.”

The Way We Get By (To jsme my)

Autor: Maya      Jazyk: ČJ

lymmet:

“...”

to look without flinching

Autor: winter_writes      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Hwi Noree mám moc ráda, tohle je ale jen takové naťuknutí, které nijak nevybočuje z rámce knihy. (A ty zbylé tři povídky s ní na AO3 jsou před šesti lety po dvou kapitolách opuštěné WIP, songfic a cosi, kde je o ní jen zmínka... ach jo.)”

The Eyes of a Great Beast

Autor: ClownheadMcFucker      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Vkusně napsané, docela uvěřitelný baronův POV. Líbí se mi, jak je to pečlivě navázáné na filmový vizuál, včetně zmínky o starém vévodovi a jeho býkovi (který se ostatně dostal do názvu) a pak ten baronův přesun k něčemu na zub - ta scéna se podle mě ve filmu velmi povedla.”

My z masa a kostí

Autor: Archea Majuar      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Takový ten explicitní druh fluffíku. :D (A deka pro Ivánka, aww.)”

Na křídlech Vánoc - Pevně v ruce

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Hned bych si taky dala. :-D”

Jak voní svoboda

Autor: golux      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Tak za tuto povídku, která prakticky vychází a navazuje na Za odměnu Azkaban jsem velmi vděčná, jelikož ona původní povídka ve mně zanechala přesně ten pocit, co se tedy stalo ostatními "zemřelými" vězni a to se Severus ani nepokusí dát nějakým způsobem informovat o tom, co se děje a že to není zcela v pořádku? No v Jak voní svoboda je Snape opět opětný parchant, kterému zachutnalo moci tahat za nitky a zjevně našel nové zalíbení v sexu. Musím říct, že čtu prakticky jenom slash, ale v tomto případě by mi snad ani nevadilo, kdyby tato stránka příběhu byla opomenuta a věnovala se čistě jen Luciusově trestu, trápení a následné pomoci. Akutně potřebuji pokračování o záchraně Draca a vývoji vztahu SS/KP.”

The soul takes nothing with her to the next world

Autor: middlemarch      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Ne tak dobré jako "I thought to myself", příliš mnoho konceptů na krátkém úseku, vykreslení milostného vztahu se mi tu moc nelíbí.”

Na křídlech Vánoc - Gobelín

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“:DDD”

Na křídlech Vánoc - Rande naslepo

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Teplý Ron mě vždycky hrozně pobaví :D”

Na křídlech Vánoc - Vánoce se svým klukem

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Mně se tento pár vlastně hrozně líbí, ale vyskytuje se jen velmi zřídka, tudíž jsem ráda, že si na něj Womi vzpomněla ve svém adventním kalendáři :-)”

Unlock My Heart This Christmas

Autor: AgtSpooky      Jazyk: AJ

bedrníka:

“No jo, klasická profíkovská vánoční romantika. Ozvláštněná tím malebným Švýcarskem a sexem v jezírku napájeném horkým pramenem. Jinak klasický naštvaný Doyle a udobřující Bodie. Ale napsané hezky.”

Za odměnu Azkaban

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

l.enik.c:

“Hodně drsně popsáno mučení vězňů v Azkabanu, nastínění obchodu s lidmi i následné vzití spravedlnosti do vlastních rukou a pomsta blízkých na vlastní pěst. Líbilo se mi, že Harry tu vystupuje jako ten, co má Snapea stále za parchanta, který byl věrným smrtijedem a zaslouží si podle něj pořádný trest, i když smrt mu v závěru nepřeje. Je to můj první ship Severuse s Kingsleym a kupodivu to bylo celkem fajn. Jen jak se tu většina shoduje, ta touha ze Severusovy strany přišla z ničeho nic a příliš brzy po traumatu, kterým si prošel, i když uznávám, že časové rozmezí zde není úplně zcela zjevné. Sex byl sice popsán velkolepě, ale pokud by se jednalo o nějaké pwp, ne o sex s panicem, jehož nedávná zkušenost je dost bolestivá tyč v zadku. Na to byl Snape příliš v pohodě, příliš nadržený a Kingsley přílišné necitlivý a neohleduplný.”

Za múrmi Azkabanu

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

l.enik.c:

“Aniž bych věděla proč, ani se mi do této povídky nechtělo, přestože snarry miluji a už jsem četla kdejakou blbost. Na ZMA jsem ale všude narážela, tak jsem si řekla, že nastal čas se do toho konečně pustit. No a musím říct, že jsem asi někde v podvědomí tušila, že o nic nepřicházím a nemýlila jsem se. Nějak jsem tomu celému prostě nemohla uvěřit. Severus nebyl ani na chvíli Severusem, padouch Kinsley, zbytečná scéna s Charliem, která neměla žádnou dohru a romantický závěr tokající dvojice, která se vlastně dala dohromady jen díky magickému svázání, které je k sobě táhlo po sexuální stránce a která v závěru čeká rodinu... ne, prostě mi to nesedlo.”

Endure

Autor: SavageInkSpillage      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkná angličtina, pěkně popsané hluboké city a obtížné sloučení povinností kapitána s touhou pečovat o přítele. Mihne se též admirál Pellew. :-)”

Vers l'avant

Autor: AnnieMirai      Jazyk: ČJ

FemmeFragile:

“Zjišťuju, že mám tenhle typ povídek, kdy jsou Harry se Severusem zavření na jednom místě někde mimo civilizaci, vlastně asi úplně nejradši... Dokonce jsem kvůli tomu přežila i docela dlouhé povídání o Ginny, kterou nemám (už od kánonu) ráda, to je co říct :D Nicméně se mi moc líbilo, že tu Severus byl hodně IC, což tuhle povídku spolu s „Tam, na moři“ pro mě v rámci Anniiny tvorby staví na první místo. Harry je trochu trouba, ale to on být musí, jinak by Severus neměl koho peskovat (a to my rádi!) :D Zvlášť sladká byla scéna, kdy Harry Severusovi předá vyřezávanou laň, a potom samozřejmě scéna s noční můrou... Do sentimentální atmosféry Vánoc bylo tohle evidentně přesně to, co jsem potřebovala, byť jinak čtu samé rapeficy a hurt/comforty :D Jediné, co mi přišlo zvláštní, bylo to, že jak Harry, tak Ginny zjistili, že ani jeden nejsou hetero, to je v manželství docela velká náhoda. Ale zase je fakt, že stát se to může...”

To Shape and Change

Autor: Blueowl      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“Moja vyrazne oblubena. Asi kus idealisticke, ale prijemne citanie vacsinu casu.”

Na křídlech Vánoc - Rande naslepo

Autor: womiska      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Zabinimu se musel Ron líbit už na škole, jinak by ho tak urputně nepřekecával. :-D”

Stránky: