Komentáře - Srpen 2020

|<  >|

Harlequin Airs Illustrations

Autor: Suzan Lovett      Jazyk: fanart

bedrníka:

“Pro plné vychutnání si ilustrací to chce mít přečtenou předlohu od Ellis Ward, Suzan Lovett ji ilustruje opravdu pečlivě a scény, které si vybrala pojednává do nejmenších detailů. Zvlášť se mi líbí, jak kolem ústřední postavy vždy hromadí související postavy/předměty/zvířata/děj. Zážitek z četby se tím jen prohlubuje.”

Best Behaviour

Autor: Rex Luscus      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Roztomilá povídečka, ve které se Snape snaží zanechat ten nejlepší dojem, i když moc neví jak. Ty kubánské doutníky mě nahlas rozesmály. :-D”

A Future to This Life

Autor: Verlaine      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Děj se točí víc kolem vyšetřování případu (a sžívání se s robotickými částmi těla) než kolem vztahů, ale to vůbec nevadí. Moc jsem si užila, jak Verlaine proměnila děj epizody, a přitom kostru zachovala. Bodieho uvědomování si, že by měl být mrtvý, ale není a někdo z něj proti jeho vůli vyrobil kyborga, a taky jeho odhodlání vymanit se ze spárů toho člověka, jsou sugestivně popsané.”

Two Birds, No Stone

Autor: Sandy K. Herrold, Rosa Westphalen      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Jedna z těch starších povídek (fanzin z roku 1997) a jedna z mála, kde ženské postavy dostanou nějakou větší pozitivní roli. Doylovi poněkud trvá, než mu spadnou klapky z očí a uvědomí si, že jeho sexualita není tak jednoznačná, jak si myslel. Katalyzátorem jsou dvě děvčata, která spolu žijí a konfrontují ho s jeho předsudky.”

Harlequin Airs

Autor: Ellis Ward      Jazyk: AJ

bedrníka:

“O něco kratší než Cirkus Humberto, s o hodně větším množstvím sexu. :-P Cirkusácké prostředí je především záminka k opakovanému popisování vypracovaných mužských těl, ale zápletka nakonec taky ujde. A ilustrace Suzanne Lovett jsou fantastické (po pravdě jsem se ke čtení přiměla právě díky nim).”

Whistle Blower

Autor: ML Mead      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Není to zrovna příjemné čtení, ale nejpravděpodobnější dobovou reakci na to, že spolu dva chlapi v tajných službách mají poměr, nejspíš vystihuje dokonale.”

The A Squad

Autor: Sineala      Jazyk: AJ

bedrníka:

“No, není to typická omegaverse povídka. Sineala ráda zpracovává téma homofobie a tady dělá taky, přestože to v tomhle žánru není běžné.”

Miles Scortillusque

Autor: Sineala      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Pěkně napsané, ale poslední kapitola mě už moc nebavila. Kupodivu se k téhle povídce stále vracím, zvlášť k některým pasážím. A oceňuju taky římské reálie.”

Arcadia

Autor: Sineala      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Zápletka samotná je mírně legrační (ale některé díly předlohy jsou na tom hůř), zato vývoj vztahu Bodieho a Doylea je mistrovsky zpracovaný. Ta nedorozumění! Ten žhavý sex, když na něj konečně dojde! Bodieho námořní minulost je projednou pojednána veskrze pozitivně a velmi přesvědčivě - ti jeho dávní kolegové stevardi, kteří jsou pochopitelně všichni teplí, jsou skvělí týpkové.”

Survivors of the Peace

Autor: Coriaria      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Považuju za velmi pravděpodobné, že Snape by měl po válce velký problém najít důvod k dalšímu životu, klidně by se mohl psychicky sesypat tak, jak to popisuje Coriaria. Lupin má výhodu rodinného zázemí, ale zase mu Coriaria přisoudila velké fyzické potíže, takže se se Snapem v tom hurt/comfortu mohou doplňovat (Snapeovi to nepřekvapivě moc nejde, ale snaží se). K tomu si vymyslela vlkodlačí institut, ve kterém mimo jiné pracuje jeden Snapeův milovaný nadaný žák, a zaplnila ho i dalšími barvitými postavami a přišla ještě s několika jinými originálními nápady. Možná je jich až moc, ale je to její prvotina, a to se tak ve fanfiction stává, že si do ní člověk nacpe všechno, co ho napadne. :-)”

One More Dirty Job

Autor: Coriaria      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Příjemný oddechový hurt/comfort, ve kterém Lupin na sklonku první války zachraňuje Snapea ze zajetí a pak o něj pečuje, jenže Snape se tím přece nenechá zmást. Ke konci se vyskytne taky Sirius a Lupin ho konečně odkáže do patřičných mezí. Moc hezky se to čte, pár scén je i dojemných.”

The Oddity of Kisses

Autor: femmequixotic      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Goyleův pohled je výjimečný tím, že je zkrátka jednodušší, protože on složitým věcem nerozumí. Vyrábí si nábytek a pečuje o svého bývalého profesora. Hezky napsané.”

The Snow Palace

Autor: lysanatt      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Hezká zimní povídka. Snape i Lupin žijí inkognito v mudlovském světě, a když na sebe náhodou narazí, vypluje na povrch dávná potlačovaná přitažlivost. Hodně sexu, ale taky nějaká zápletka s vlkodlaky.”

Dobře odvedená práce

Autor: purplefluffycat      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Taková roztomilá blbinka - navíc ty Filchovy zápisky jsou ozvěna jiných autorčiných PWP (viz např. zde: http://asylums.insanejournal.com/daily_deviant/tag/author:+purplefluffycat)”

Smích léčí aneb případ vražedného korzetu

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Rozhodně pobavilo :-D”

Severozápadnou cestou

Autor: Kryptaria      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Velice povedené AU, které mě vtáhlo, četla jsem jedním dechem a už se k povídce dvakrát vrátila.”

Případ pražského domu

Autor: Miamam      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Výborná česká věc, kde nechybí napětí ani humor a samozřejmě, jak často máte to potěšení potkat Sherlocka s Johnem v praze?”

Problém v Edinburgu

Autor: snorklepie      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Nesmírně povedená povídka, která krom kýženého sbližování ústřední dvojice obsahuje nadmíru zajímavý případ s (v pozitivním smyslu) překvapivým řešením a také řadu povedených originálních postav v čele s Violet - tak zdařilá OC je ve ff vzácný úkaz. Překlad je naprosto parádní, smekám hlavně před kreativním překladem všech violetiných přezdívek.”

Odvrácená strana mince

Autor: Ygritte      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Můj nejoblíbenější český johnlock. Skvělá kombinace romantiky, napětí, případu a neotřelých reálií.”

Orpingtonská koleda

Autor: miamam      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Krásná vánoční záležitost.”

Performance in a Leading Role

Autor: MadLori      Jazyk: AJ

kratula84:

“Vlastně mi na téhle povídce přijde nejzajímavější to prostředí a zákulisí filmové branže, ale samotný příběh pro mě v druhé půli trochu ztratil drive.”

At last

Autor: Mary Barrens      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Pěkné”

Given In Evidence

Autor: verityburns      Jazyk: AJ

kratula84:

“Jl povídek, které krom romantické linky obsahují i slušný případ, je pomálu (což je hřích, když už se píše o dvojici detektivů), takže dávám plusový bod už jen za to. Ale i jinak jde o parádní, propracovaný kousek, který člověk napjatě hltá od začátku do konce.”

Dopisy Henryho Sheffielda

Autor: TruTru Kanashiko      Jazyk: ČJ

kratula84:

“I po letech je to pro mě jedna z nejlepších českých JL povídek, skvěle odsýpající mix sbližovací romantiky a humoru.”

We Can Have It All

Autor: tofugumball      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Kéž by tohle byl kánon...”

|<  >|