Komentáře - Srpen 2020

|<  >|

Tři zákony fandomu

Autor: ozhawkauthor      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Taková ta pravidla, co má cenu si stále opakovat. Skutečně to není nijak objevné, ale minimálně pro mě je to opravdový základ fungování ve fandomu. A stále se objevují noví lidé, kterým to prostě nedochází, takže ... opakování je matkou moudrosti (nebo taky otcem slashe, jak říkáme na Open Slash:P). / Překlad eseje byl publikován také na Alicině webu věnovaném Elysejskému klíči a na mém osobním webu, nicméně postuji odkaz na Fanpolis, protože tam to máte i s pár souvilostmi na víc a navíc jsem ráda, když mohu upozornit na jeho existenci.”

The Three Laws of Fandom

Autor: ozhawkauthor      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Záměrně neodkazuju přímo na tu esej na tumblru, nýbrž na její stránku na fanlore. Tumblr mi připadá strašlivě nepřehledný, kdežto na fanlore je pěkně vypíchnuté vše podstatné z eseje (která sama o sobě objevná není) a hlavně z následné debaty s její autorkou, která jejím zveřejněním na tumblru zjevně píchla do vosího hnízda. Je to zajímavé čtení. (Jen tak na okraj, jak si tak pročítám různé meta na téma "povoleného" a "nežádoucího" obsahu fanfiction, právě tumblr se ukazuje jako zvlášť plodná líheň takových nápadů.)”

Those Resurrected Feelings

Autor: aleera21      Jazyk: AJ

bedrníka:

“V jiných fandomech si člověk musí dát dost práce, aby zápletka s dvojníky byla uvěřitelná, v Červeném Trpaslíkovi ji má naservírovanou od tvůrců, jen ji dobře využít - a tomuhle říkám dobré využití. To jejich opatrné oťukávání terénu je rozkošné. Moc pěkně napsáno.”

Stargazing on Io

Autor: rubyguard      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Miloučká povídka. Tu epizodu si ani nevybavuju, přesto jsem se ihned naladila na její vlnu. Moc dobře napsané, ani slovo navíc.”

Stargazing on Io

Autor: rubyguard      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Vzhledem k tomu, že Díky za tu vzpomínku je má milovaná epizoda, je pro mě tato povídka nutností. Je to milé.”

The Strength of Emotion

Autor: SpacePenguin11      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Není to nic extra, postavy jsou hodně OOC, ale na druhou stranu je to docela milé.”

Hlavně tiše

Autor: yperittea      Jazyk: ČJ

AdelleR:

“...”

Tamed&Bound

Autor: Mikhail      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Tahle povídka je taková klasika fandomu, post kánon, který dotáhne vztah po skončení seriálu, pěkně napsaná, ovšem tahle je česky a to už rozhodně tradiční není. Dám za čtyři, protože přesně odpovidá popisku: moc pěkné a někdy se k tomu s radostí vrátím. Takže díky za ni.”

what´s on your mind

Autor: bevcrushers (dothraloki)      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Moc pěkné :3”

Those Resurrected Feelings

Autor: aleera21      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Sweet... so sweet.”

You Ought to Know

Autor: Mickleditch      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Takhle nějak bych si představovala, že by to mohlo být.”

Countdown

Autor: GalacticGoldfish      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Jak člověk prožívá během čekání na svého partnera, než se vrátí ze světa mrtvých...”

Comfortable

Autor: GalacticGoldfish      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Nesmírně milé.”

One Little Kiss

Autor: Cyberwulf      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Tenhle pairing není zrovna můj oblíbený, ale upřímně... Chtěla jsem si přečíst něco, kde Gruber konečně Reného dostane a je spokojený. A tady to funguje moc dobře.”

Ne že bych si stěžoval

Autor: yperittea      Jazyk: ČJ

ArcheaMajuar:

“Moc pěkné :3”

Hlavně tiše

Autor: yperittea      Jazyk: ČJ

ArcheaMajuar:

“Příjemné, emocemi nabité :3”

Umění utěšit

Autor: Naerikil      Jazyk: ČJ

ArcheaMajuar:

“Po zhlédnutí Into The White bylo fajn si přečíst povídku, kde je do očí bijící náklonnosti obou protagonistů dána příležitost se projevit... Moc hezké.”

Your Big Damn Happy Ending

Autor: FortinbrasFTW      Jazyk: AJ

ArcheaMajuar:

“Po dohrání GTA V byla tahle povídka vyloženě pohlazením po duši. Charaktery jsou skvěle napsané a prostě to vypadá jako regulérní pokračování hry, akorát s příslibem potvrzení vztahu Michaela s Trevorem.”

Ani dnes se svět nepřestal točit

Autor: AsterinXXX      Jazyk: ČJ

kratula84:

“Skvělé skloubení pomalé romance mezi Stevem a Tonym a thrilleru, kdy jde Avengers po krku neznámý protivník. Případová zápletka je výborně propracovaná, většina dílků do sebe zapadne a nekoná se žádný nepříjemný WTF moment. Sice jsem někdy v poslední třetině začala tušit totožnost padoucha, ale já jsem zkušený čtenář detektivek a dle komentářů ostatních to pro mnohé překvapení bylo. Romantická linka byla přes ně dle mého gusta sympaticky pozvolná a uvěřitelná. Tony se tu předvedl z citlivější stránky, aniž současně přestal být Tonym a zvlášť mě potěšilo zpracování Steva - v českých povídkách mi málokdy sedne a je podán jako plochý, nudný správňák. Tady byl velice živou a sympatickou postavou, co má chyby a páchá přešlapy, ale s Tonym má svatou trpělivost. Povídka má slíbené pokračování, tak některé dějové linky zůstaly otevřené, ale nijak to nebrání užít si příběh jako jednorázovku.”

Watching

Autor: Josselin      Jazyk: AJ

belldandy:

“Má druhá nejoblíbenější od Josselin. Příběhy o alternativních světech v nichž Auguste přežil jsou v Captive Ptince fandomu obvyklé, tento se ale liší od většiny v tom, že předpkládá, že vztah mezi Laurentem a Augustem není následně idylický, ale právě naopak. Po pravdě, Laurent je tady trochu zmetek, no, nejen trochu, ale je to vzápjetí polepšený zmetek. / Nu a ještě tohle, k trojkám mám takový zvláštní vztah. Něco ve mě se vzpírá věřit a chtít takový vztah. Ale občas když tomu dám šanci, stane se takový malý zázrak, že nakonec je v příběhu prožiju maximálně intenzivně, možná i víc než průměrný milostný vztah. Tady to fungovalo.”

Breath of Life

Autor: Kittendiamore      Jazyk: AJ

belldandy:

“Z ranku těch, co neoslní, ale jako jednohubka před spaním mile potěší. Taky mám prostě slabost pro Hromnice AU. ¯\_(ツ) _/¯”

Reunion

Autor: Josselin      Jazyk: AJ

belldandy:

“Captive Prince je malý fandom a fanfikcí ve strovnání s velkými fandomy je v něm pomálu. Je těžké, ne-li nemožné, najít něco vysloveně geniálního, ale i tak mám pocit, že na to, jak je to malý fandom, kvalita FF tu vlastně není nejhorší a dá se najít překvapivé množství ucházející fanfiction. Josselin je něco jako ústřední postava Captive Prince fandomu, je dlouhodobě aktivní a nepíše zle. A tohle je moje oblíbená od ní, třebže obecně populární příliš není. Je velmi nostalgická. Aneb ta, v níž se Damen a Laurent ještě jednou rozešli, ale nyní, z odstupu mnoha let mají svou druhou šanci. Hodnocení: asi lepší čtyři, ale jak už jsem řekla, já jí mám osobně ráda, takže já jí těch pět dám.”

Yesterdays on the Road

Autor: pocky_slash      Jazyk: AJ

belldandy:

“Série dvou povídek, z nichž jedna je jen dobrá, zatímco ta druhá je skvělá. :)”

Notes on the Pharmacodynamics of Iratio sapiens

Autor: Mavet      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Super zpracované.”

Smích léčí aneb případ vražedného korzetu

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

Sandorel:

“Zasmál jsem se docela od srdce. 4, 5*”

|<  >|