Komentáře - Duben 2016

Stránky: 

Cult-de-Sac

Autor: BlueMorpho      Jazyk: AJ

belldandy:

“Výchozí situace: Dean kvůli případu shání někoho, kdo by předstíral, že je jeho manželka. V nouzi to hodí na Castiela, poněvadž je po ruce. Castiel je zmatený, protože mu to nikdo nevysvětlil, a Sam se míní potrhat smíchy. Tohle si chci přečíst! / Po geniálním začátku to jde bohužel dolů. Přesto to má slušnou loveckou story, obstojné charaktery a třebže zápletka s Jimmim byla fakt divná, podle všeho byla psána v době, kdy mohla být ještě považována za kánon. Vzhledem k tomu by tomu člověk i rád odpustil, že už to není tak vtipné, jak naznačovala první kapitola. Jenže ... třebaže je tam spousta věcí celkem dobře, nakonec je ten potenciál nějak nevyužitej. Ten samotný destiel příběh zůstal jaksi nerozvinutej. Nic pořádného se z toho nevyvrbí, což je docela škoda. 3/4”

Extrémní svádění

Autor: Elehyn      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Znáte ten pocit, když je to tak špatné až je to dobré ? ..... Je tam opravdu pár docela dobrých momentů a na druhé straně dokonale přeslazená romantika, která je už i na mě moc. Přesto si myslím, že to není úplně k zahození”

Hobit aneb Tajný deník nájemného společníka

Autor: Ruwin      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Od začátku bylo jasné, že to bude buď moc povedené nebo dokonalý průser. Naštěstí je to ta první varianta. :D Bilbova dostaveníčka byla k popukání, chudák hobit... Opravdu mě překvapuje, že se nepokusil Gandalfa zabít. Celkově mě překvapuje, že všichni aktéři ve zdraví přežili. :D Jen je tady škoda toho množství vzletných popisů a opisů, ty by rozhodně mohly být zkráceny tak na polovinu. Já osobně už jsem je potom prostě přeskakovala.”

Nezapomenutelná minulost

Autor: Gleti      Jazyk: ČJ

finde:

“povídka se mi líbí, asi bych normálně dala jen za tři, ale protože slashe z fandomu HP ubývá dávám 4”

Eden

Autor: oliverdalstonbrowning      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Povídky, v nichž je Bard tatér a Thranduil prodavač květin, jsou provařená Barduil AU klasika. Navzdory tomu je ale tahle povídka pro mě svěží vítr, protože má svůj osobitý styl a docela realisticky řeší témata, na která jsem jinde dosud nenarazila. Jedním z hlavních motivů je Thranduilova transsexualita (FtM) a transfobie, se kterou se potýká z řad cizích lidí, ale i od vlastních rodičů. Autor dokáže perfektně vypodobnit, co za neplechu taková zkušenost napáchá na psychice. Líbí se mi i to, že povídka nabízí srovnání Thranduila – který si svou transsexualitu uvědomil poměrně pozdě, a Bardova syna, který má už v 8 letech jasno, že není holčičkou, za kterou ho většina dospěláků považuje. (Až doposud) je Thranduil taky asexuál, což je opět něco nevídaného. Originalitu vyvažuje celá řada klišé (nejlepší kámoš Haldir, skákání okolo dětí), ale všechna patří k mým oblíbeným a jsou napsána zábavně a vřelými pocity ani sympatickými figurkami se tu nešetří. Bard je prostě obvyklá kombinace drsňáka, pohodáře, rošťáka a pečovatele, ale přibývá kapitol psaných z jeho POV, tak snad autor půjde hlouběji i u jeho osobnosti. Celkem bych povídce dala 4, 5 bodu, ale věřím, že kvalita bude stoupat a nikoli naopak.”

Skryté cesty

Autor: Seiyuu Bishies      Jazyk: ČJ

ranchan:

“Úžasná povídka. Dobře napsaná, napínavá a plná akce”

Smells Like Roses

Autor: BoMarlowe      Jazyk: AJ

belldandy:

“První dvě kapitoly byly špatné a zbytek mě nudil. Ten šťastný sen byl nepřesvědčivě šťastný a zbytek mi přišel překombinovaný. Nějak jsem prostě nedokázala přijmout, že se někde v druhém plánu kanonického děje ještě odehrává tohle. Přesto ... něco na tom nejspíš bylo. Nakonec jsem se rozhodla připustit, že to možná není špatný. Akorát mě to bohužel nechalo dokonale pocitově chladnou. Je to jako se Sansiným Časem na změnu. Tak nějak se to míjí s mým osobním nastavením, takže nemohu ocenit ty případné kvality (jakože případné kvality by se asi našly.) Dokonce ty důvody budou dost podobné jako u Sansy. Já už si to číst nechci, ale máte-li správné nastavení, nejspíš by jste si měli připočítat minimálně bod, možná i dva.”

Deasiel

Autor: Kiddo-W      Jazyk: fanart

Mr. Robot:

“Milujem tých dvoch”

Nezapomenutelná minulost

Autor: Gleti      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Nemalo to žiaden úvod, jadro ani záver... jednoducho nedokončená práca :(”

How to Romance a Human

Autor: CloudyJenn      Jazyk: AJ

belldandy:

“3/4. Variace na téma, jak to dopadne, když se budete řídit absurdními radami z Cosmopolitanu. Nu, co by? Jednoduše se ukáže, že jsou fakt absurdní.”

Heartsigh

Autor: johnnysmitten      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Myslím, že jsem nikdy nečetla víc frustrující povídku, než je tahle. Připadalo mi, že postavy vždycky jednaly tak, aby se jim stalo to nejhorší. To byl první důvod, proč jsem si rvala vlasy v chomáčích a uchylovala se k nočnímu přežírání. Hned v závěsu byla tichá útrpnost, s jakou Bard a Thrandy dovolili svým drahým polovičkám, aby je fyzicky i psychicky týraly. Já kdybych byla dvoumetrovej prachatej chlap, tak se na mě někdo třeba jen křivě podívá a sakramentsky to volituje. Ale to jsem já a já jsem hovado, ne jako outlocitný Thrandy. Což mě přivádí k dalšímu důvodu trhání vlasů: znásilnění, u kterých by mi vůbec nevadilo menší množství detailů. Namouduši jsem pak potřebovala delší sprchu než chudák Thranduil. Když se vypořádám s tím, že Bard není takový muž činu, jak jsem zvyklá, a že Thrandy je příšerná subinka, příběh se mi vlastně líbí a je zajímavý škálou pocitů a emocí pramenících ze situací, o kterých nečtu zrovna každý den. Dostane se mi v něm i oblíbených rodičovských výjevů a cáklýho kámoše Haldira. Ale doufám, že v budoucích kapitolách už autorka s tím trýzněním přestane, jinak skončím plešatá a tlustá.”

Noci v zahradě Getsemanské

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Skutočne zbytočne dlhé, koniec sa tiež veľmi nevydaril, ale inak je to drsná poviedka, ktorá vás celkom pohltí a nepustí. Užila som si ju :)”

Umíněný starý kocour

Autor: oliversnape      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Jediné, čo sa mi na tejto poviedke páčilo, bol Harry - presnejšie spôsob, akým autorka napísala jeho osobnosť. To ako chodil sledovať vlaky a tá melanchólia, ktorá z neho len tak sálala sa mi veľmi páčila. Inak mala pre mňa poviedka veľmi rýchly spád, Severus bol čudný a koniec som nečakala tak priskoro.”

Poškození pod kontrolou

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Veľmi temné a drsné, no svojim zvráteným spôsobom dobré.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Bohužiaľ, nezdieľam všeobecné nadšenie z tejto poviedky. Uznávam, že je skutočne originálna, no jednoducho sú tu veci, ktoré mi v nej veľmi vadia.”

Blackov dedič

Autor: Firephoenix8      Jazyk: SJ

Mr. Robot:

“Veľký príbeh, ktorý postupne, bohužiaľ, upadá... zažila som veľké sklamanie, keď som zistila, že druhé pokračovanie tejto poviedky nie je dokončené :(”

Too Many Potters - Příliš mnoho Potterů

Autor: Cheryl Dyson      Jazyk: ČJ

Mr. Robot:

“Pobavilo”

21 Shades of Cas

Autor: Sempaiko      Jazyk: fanart

Akkarra:

“Obrázky jsou to celkem pěkné, ale hlubší dojem vě mě nezanechaly.”

Umíněný starý kocour

Autor: oliversnape      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Taky mám radši první část povídky. Snape je dost OOC, ale mně se na té povídce líbil hlavně Harry a jeho psychologické rozpoložení”

Off the Record

Autor: goddamnhella      Jazyk: FJ

Adelaine:

“Je to překlad anglické povídky, akorát v aj je jen pro registrované. (Zájemcům ji kdyžtak můžu staženou poslat mailem.) Povídka je taktéž přeložená do RJ aPJ// Tohle je moje absoltně top avengers povídka. Je plná intrik, lhaní, ubližování a usmiřování. Jo, hodně mě bavila.”

Stolen Relics

Autor: Kadorienne      Jazyk: AJ

Adelaine:

“Nejsem si úplně jistá, jak tuhle povídku brát. Chvílemi mě hodně bavila a nemohla jsem se od ní odtrhnou a chvílemi se mi vyloženě charaktery moc nelíbily a příběh až trochu váznul. Přesto bych řekla, že z Avengerů to patří do těch lepších povídek.”

21 Shades of Cas

Autor: Sempaiko      Jazyk: fanart

belldandy:

“Tuhle sérii miluju, speciálně teda toho Case oděného jen do včel. Vše je to stoprocentně kanonické. :) Škoda, že to vzniklo ještě před Lucifer!Cas. Ten v té sbírce trochu chybí. :D PS: Má to i druhou stranku.”

Síť na motýly

Autor: Electra      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Já nevím, mně tedy Ebony přišla vcelku nudná a bezcharakterní postava. Jinak se povídka četla vcelku dobře. Ale že by mě nadchla? To ne.”

Atlantis, An Adventure

Autor: Lady Miya      Jazyk: AJ

Garfielda:

“Tahle povídka ve mně zanechala smutek až trochu bolest. Neumím si představit nic smutnějšího než být nesmrtelný s nemožností zemřít a postupně vidět odcházet ty, na kterých nám záleží. Příběh se dobře vyvíjí a umí udržet pozornost, k čemuž dopomáhá i to, že se povídka neomezuje jen na Británii, kouzelnický svět a HP postavy. Vystupují tu další OC s vlastními motivy. Ale pozor, je to stále primárně LV/HG s M ratingem! Hlavní postavy jsou stále OOC. Na druhou stranu nechovají se úplně pitomě a ten M rating je možná o jeden level přehnaný. Povídku psala Švédka, tudíž angličtina je dobře čitelná. Povídku si určitě časem přečtu znovu a mrknu i na další díla autorky.”

Provaz z oběšence

Autor: Aloisie Trpkošová      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“...”

Stránky: