Komentáře - Březen 2016

Stránky: 

Angel's Wild

Autor: LimonadeGaby, riseofthefallenone      Jazyk: AJ

Akae21:

“...”

Já jsem já a ty jsi...?

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Nic extra, ale četlo se to dobře.”

Já jsem já a ty jsi...?

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tohle mě moc nebavilo, ale není to žádná tragédie. Až na tu část o profesorově manželce, ta je jak ze špatného dívčího románu.”

Noci v zahradě Getsemanské

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

Extasy:

“Ve skutečnosti nevím, co na to mám napsat. Bylo to tak neuvěřitelně dlouhé a skončilo to... tak divně. Povídce se v celku nedá nic vytknout. Je skvěle napsaná a skvěle přeložená a já byla při jejím čtení nadšená... tedy samozřejmě ne tím sadismem, které se v ní odehrává. Pohltila mě; donutila mě na ni myslet při usínání i při probouzení. Přemýšlím, že si to ještě nechám projít hlavou a dopíšu edit po přečtení Invictus. Prozatím jsem rozpolcená, ale přesto si tohle dílo nezaslouží méně, než nejvyšší hodnocení.”

What Has Eight Tentacles and Isn't Allowed to Eat Pie?

Autor: Annie D (scaramouche)      Jazyk: AJ

belldandy:

“Taková klasická zoomorfní povídka. Jako pro člověka zvyklého hlavně na kočky, pro mě mohlo být zajímavá, že jde tentokát o chobotnici. Myslím, že jsem od ní moc nečekala, ale zatraceně příjemně mě překvapila. Byla to radost užít si v bunkru všechny ty postavy. A jak přirozeně plynula. A hlavně ten závěr se odehrál tak nějak, no protsě tak nějak, jak bych si představovala, že by se to klidně mohlo stát. Juj!”

Poslední vášeň

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Skylar:

“Riskujem, že vyzniem pateticky, ale... ten epilóg! Revem ako puberťáčka pri Titaniku....”

Mystik

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

Rulie:

“přečetla jsem také jedním dechem, ale už mě to nebavilo tak, jako první díl - přiznávám - po rovnávat to s prvním dílem je možná trochu nesmysl, ale lehce se vzdající megalomanský psychotický vrah a epilog - ten si mohl autor odpustit a byla bych šťastnější ..... každopádně povídka je pěkně napsaná, má logický sled událostí a vysvětlení jednotlivých dějů a činů ... je to perfektní uzavření příběhu.”

Krev není voda

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Excelentní - není to sladký severitus - je tam násilí, světlo, zlo, temnota, pochopení ... je to podivná kombinace emocí a osudů - navíc je to perfektně napsané - líbilo se mi to a někdy se k tomu vrátím”

Aspoň chvíli na čtení

Autor: GMTH      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Taková oddechová kravinka.”

Zmijozelův náhrdelník

Autor: Maeglin yedi      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Zajímavě vymyšlená povídka.”

Raději dohola

Autor: Beketamen      Jazyk: ČJ

neviathiel:

“Perfektní nářez s perfektním Snapeam a perfektní pointou. Ještě po letech a x-tém přečtení baví.”

Tabula Rosa

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Nevím, já prostě opravdu nevím, jak bych tuhle fanfiction vnímala nevidět nikdy SGA episodu "Svatyně". Je v podstatě nemožné se od ní odmyslet. Velkou část čtení jsem trpěla silným pocitem deja vu, který mi znejasňoval, zda jsem právě tohle skutečně viděla už v kánonu. Julie by měla dostat speciální cenu za předvídavost. A dám-li ji teď čtyři hvězdy za příběh, tak ta pátá je za věštecké umění. Neplatí to ovšem jen o samotném námětu, založeném na principu, vezměte nejoblíbenější postavě seriálu to, co ona sama považuje na sobě za nejcharakterističtější a nejhodnotněší. Julie získala něco, co se každé fanfikční autorce nepodaří, potvrzení od samotných tvůrců o "kanoničnosti" svého příběhu. Julie v mnoha ohledech přesně předvídala reakce jednotlivých postav na takovou situaci. A právě tahle paralelní blízkost byla tím, co mi tak komplikovalo čtení. V jistém smyslu největší vadou této povídky je právě její kanoničnost, protože si kladete otázku, co nového jste nad to, co jste už viděli v seriálu, ještě dostanete. Zajímavé třeba je, že Julie dokonce ve shodě se seriálem nechala McKaye vést si deník. Hádám, že Julie tu rozhodně nebyla jediná, kdo byl při psaní zásadním způsobem ovliněn geniální povídkou Daniela Keyese. Ten hlavní rozdíl ironicky vidím v tom, že její McKay zůstává více sám sebou než ten seriálový. Ještě stále dokáže být malicherně ješitný na své úspěchy, třebaže již dávno není budoucím kandidátem na přístí Nobelovu cenu. / Ač jsem v tém směru nikdy nevyvinula žádnou aktivitu, považuji McShep za jeden ze svých oblíbených párů. A tak třebaže vím, že tato povídka není slashová, dovolila jsem ji zařadit do své slashové čítanky. Z malou trochou snahy tam totiž ty preslahové náznaky vidím, ostatně stejně jako v kánonu :) A hlavně je mi jasné, že na lepší českou fanfikční z fandomu SGA minimálně v přístím desetiletí nenarazím. Takže autorce mohu říct jen: Sorry, že nerespektuji zařazení. / To vše naznačuje to, co na závěr řeknu ještě jednou naplno. tahle povídka je výborná. Četla jsem před časem v souvislosti s FF "Srdce v okovech", že jde o srdcervoucí příběh. Myslím, že tohle je pro mě ta srdcervoucí fanfiction. / Ach jo, to jsem to zas přehnala.”

Chrastava loaded

Autor: Ebženka      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“--”

Zmijozelův náhrdelník

Autor: Maeglin yedi      Jazyk: ČJ

Extasy:

“Bylo to zajímavé a určitě jsem to musela dočíst do konce. Už jen díky zdejším komentářům :) Nicméně HP/LV asi nebude nikdy můj šálek kávy a byla jsem trochu zklamaná, že na to není upozorněno v popisu. Šla jsem do toho v domnění, že se jedná o Snarry. Takže ne tak docela, pokud by někdo očekával to samé, co já.”

Invictus: Neporažený

Autor: StarCrossed      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“...”

Underwater Light

Autor: Maya      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Při čtení mě to bavilo, bylo to napínavé, i když mě hrozně rozčiloval začátek s turnajem. Celou dobu jsem měla tip na zrádce, ale ukázalo se, že špatný. :-) Což je bod k dobru. Přesto všechno mám pocit, že za dva dny nebudu vědět, o čem to bylo... Ale rozhodně doporučuji.”

Abigail a bůh

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

Amissa:

“Líbí se mi ta myšlenka, líbí se mi že to není klasický "pěkná mladá holka potká Lokiho a ten se do ní zabouchne". Děkuju, že něco takovýho vzniklo :)”

Rodinný večer

Autor: Celebony      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“Mám veľmi rada severitus.. ale že by ma toto nadchlo nemôžem povedať.. Je to veľmi nelogické (samozrejme), bez nápadu, bez iskry”

Rodinný večer

Autor: Celebony      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Och, Lupin je na Harryho tak strašně zlý, když si dovoluje mu neustále dokola neopakovat, jak vůbec za nic nemůže. Potter má prakticky ze všech předmětů hodnocení A... A Snape dělá Potterovi utěšitelku hned v první kapitole. No, někomu se něco takového asi líbí, mě to spíš obrací žaludek naruby.”

Tabula Rosa

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Trochu jsem se bála, co z toho může vylézt, protože ať to převracím, jak chci, tak Sheppard a McKay mi k sobě prostě nepasujou. Ono obecně mi Sheppard přijde takový neslashovatelný... Ještě tak s Toddem... ;) Nakonec se ukázalo, že to slash vlastně není, což bylo jenom dobře. A ještě k té inspiraci Algernon - ke konci jsem v jednu chvíli myslela, že nepůjde jen o ty deníkové zápisky.”

Kočkování s Dracem Malfoyem

Autor: Darien      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“---”

Vždy si to bol ty

Autor: Sonka      Jazyk: SJ

Mrmla:

“--”

Honba za sluncem

Autor: Loten      Jazyk: ČJ

Skylar:

“Vďaka tejto poviedke som začala nenávidieť Dumbledora. Hajzlík jeden manipulátorský! Napriek tomu, že tam boli veci, ktoré mi liezli na nervy ( záver bol príliš...príliš...ja ani neviem, proste mi vadila tá domáca scéna ), poviedka neskutočne potešila moje srdiečko - bolo tam všetko: romantika, slzy, záchvaty smiechu... Rozhodne patrí medzi TOP 10, u mňa možno dokonca aj No. 1”

Oheň a růže II

Autor: Abby a Domina      Jazyk: ČJ

Extasy:

“Pro mě lepší, než jednička. Asi proto, že to nebylo tak dlouhé a rychleji to odsýpalo.”

Oheň a růže

Autor: Abby a Domina      Jazyk: ČJ

Extasy:

“Zkouším teď Snamione, ale po přečtení této a dalších dvou povídek zjišťuji, že asi nebudu správná cílová skupina. Překlad by úžasný, i napsané to bylo skvěle, i když, na červené knihovně nijak neoceňuju komplikovanost a snahu o hloubku. Coby čtenáři mi v tom také chybělo to něco navíc... možná vášeň, jiskra. Můžu to, ale připisovat charakterům postav. Jak Snape, tak Hermiona nejsou zrovna vášnivými typy, ne tolik jako intelektuálními. To se tady podařilo vyjádřit a díky tomu to pro mě nemělo ten správný náboj. Oceňuji propracovanost příběhu a znovu i překladu. Ten byl úžasný.”

Stránky: