Komentáře - Prosinec 2016

Stránky: 

Cloak of Courage

Autor: Wendynat      Jazyk: SJ

Salome:

“Na první pohled standardní nápad (ostatně i autorka přiznala barvu), na druhý ale oživená zajímavým nápadem. Jenže je tady ta potíž s fanfiction – když příliš změníme svět, který doplňujeme, můžeme se ocitnout na štíru s logikou. Tady si proto marně kladu otázku, proč nikdo nepovažoval za potřebné o něčem tak nebezpečném děti poučit. Takže „čarodejnícky filozofi o tom diskutujú celé tisícročia. Ak by si ich chcela preskúmať, existuje nespočet kníh, ktoré rozoberajú podstatu tohto problému.“ a Hermiona o tom nikdy nic nečetla? Absurdní. Zejména zpočátku povídka plyne pomalu, najednou mizí vše – a zůstává jen Hermiona a Severus. Nikoho z postav vlastně nic jiného nezajímá, měla jsem pocit prvoplánového podbízení se očekáváním fanynek tohoto páru. Nechybí nic z oblíbených fanfikčních klišé, včetně Severuse v košili. Některé kapitoly v první polovině zcela postrádaly zápletku či nějaké sdělení (pokud za ně nepovažujeme novinku, že Snape je muž, ne teenager). Nicméně jako celek se autorka pohybuje v logice vlastních pravidel. (4, 3) Postavy se vcelku podobají těm v originálu, většinou jsem věřila Severusovi, nicméně Hermiona na mě působila jako psychopatka: kanonická Hermiona by totiž cítila nepochybně po smrti svých nejbližších kromě zlosti také – vlastně především – smutek. A tato Hermiona? Ta se docela dobře baví, a většinu jejích myšlenek obsazují představy polonahého Snapea; vlastně ji zajímají jen dvě věci – její milostný život a pomsta. To je vcelku přesný popis sociopata. Neměla jsem však z kánonu pocit, že by tato postava měla rysy sociopata, takže mě tato změna charakteru docela ruší. A ne, neberu, že za to může to tajemné Volání. Navíc se chová jako pitomá pipka, opakovaně, přestože autorka neopomene nikdy zdůraznit, za jak inteligentní ji považuje. (3) Jinak se autorka snaží držet originálu, tajemnou Nimue nepočítám. Líbilo se mi vysvětlení, jak vznikají nová kouzla. (5) Povídka má pěknou pointu, jenže příběh, který většinu času nudí, a teprve poslední dvě kapitoly vytrhne čtenáře z letargie, nelze považovat za dobře strukturovaný. Příliš mnoho času je věnováno popisu sexu, hlavní pointa je naopak vcelku odbytá. (3) Styl – líbil se mi opakující se refrén (Hermiona, nepozeraj sa! Nie, nepozeraj sa!, Zaplatia. Donútim ich zaplatiť.) ostatní opakování působila už klišoidně, méně by v tomto případě bylo více. Postavy si neustále vybavují přesná znění proběhlých rozhovorů. Teda, tuhle supermagickou schopnost bych chtěla mít! Škoda, že v hlavě ctrl c a ctrl v nefuguje tak dobře jako ve wordu. Rušilo mě, že když Brumbál oslovoval Severuse dieťa, ten jeho starec . Překladatelka neprojevila velkou důvěru v inteligenci čtenářů, když považuje za nutné vysvětlit v textu (!) co je logistika. Ale možná to je tak, že tento příběh je úžasný a skvělý pro ty, kdo neví, co je logistika, takže si můžete vlastně udělat malý test, jestli je příběh pro vás, nebo jestli vám bude připadat nudný. Nevyhovovaly mi anatomicky popisné do nejmenších detailů, nudné sexuální scény. (4) Rušily mě časté chyby v interpunkci, které nezřídka narušovaly význam vět (fakt nesnáším, když někdo odděluje nesmyslně podmět a přísudek čárkou (temné znamenie, nie je vypálené len na slizolinských predlaktiach.), a hlavně příliš často (v některých kapitolách v každém odstavci nejméně jedna). Najdou se i další chyby (velká písmena podle anglických pravidel, anglikanismy - potom kvôli všimnutiu si ako veľmi, čím dál oblíbenější jeho namísto svůj: aby jeho posledný výdych prežil v bolesti), ale už v tolerovatelné míře. Hovorové výrazy (odignorovala, vyparila) také v tolerovatelné míře. (2) Příběh jako celek ale není špatný, konec byl nad očekávání. Koncept temné síly jako myslící bytosti, která po krůčkách vtahuje svou oběť na cestu, z níž je téměř nemožné se vrátit, není špatný, a vlastně velmi tradiční; přesto mně osobně dělalo problém se s tím ztotožnit. Líbilo se mi, jak autorka pomocí svého doplnění vysvětlit kánon, mnohdy lépe než Rowlingová. Mám ale problém s tím, že ačkoli povídka má na první pohled vše, co by měla mít, tak u mě nedokázala vzbudit zvědavost a nedočkavost, vlastně jsem se až do předposlední kapitoly dost nudila. (3, 2)”

Albus ex machina

Autor: ygritte      Jazyk: ČJ

belldandy:

“4/5 A že je to prvotina tak za pět. Protože taková pěkná drarry prvotina se moc často nevidí - věcně, bez patosu, hodně sexu, spousta vtipných situací. Sakryš, ono se vůbec nevidí moc takových drarry.”

Okamžik

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Vraní oko:

“Vynikající příběh, hlavně Danielovy pocity byly myslím opravdu dobře vystihnuté a ze života. A samozřejmě poetický jazyk kouzlící nádherné obrazy...”

Proof of Life

Autor: Emily Waters      Jazyk: AJ

Vraní oko:

“Moje oblíbená Snarry. V současnosti má víc než těch 40 kapitol, i když stále není dopsaná. Ale zrovna u této povídky to tak nějak nevadí. Vyzařuje z ní zvláštní klid a životní moudrost, která mne vždy potěší. "What is there now, when there are no more life debts?" "Now, there's just life."”

Okamžik

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Albus ex machina

Autor: ygritte      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Oddechová poválečná Drarry povídka, kterou jsem si zamilovala. Vycházet bude celý advent a k tomuto období se výborně hodí. ♥ velkým plusem povídky jsou postavy, Harry se nechová jako naprostý idiot, Draco není jen namyšlený zmetek a Hermioně jsem nechtěla utrhnout hlavu, jako se mi to u některých povídek často stává. Děj pozvolna plyne podle klasického romantického schématu, které povídce svědčí. Každá kapitola je také pojmenována po jiné HP fanfikci i s odkazy na dané povídky, takže si v tomhle předvánočním období můžete připomenout i "klasiku" mezi povídkami.”

Brumbálův mistrovský plán v 21 bodech

Autor: anitaray      Jazyk: ČJ

lymmet:

“...”

Brumbálův mistrovský plán v 21 bodech

Autor: anitaray      Jazyk: ČJ

zmije:

“....”

Celibát

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

lymmet:

“...”

Welcome to Oz

Autor: bauble      Jazyk: AJ

belldandy:

“Like, like, like ... Ono to má hlavně na počátku a občas i později takové ty krátké kapitoly, co skoro ze zásady nesnáším. Myslela jsem si, že to nebude nic extra. Tři až čtyři dám. V lepším případě. No, to jsem se zas sekla. Tohle bylo extra. Skvělý Castiel, který fakt těžce nese, že už není anděl. Ze dna se přes stav vyrování postupně propracuje k chvíli, kdy si své lidství a pocity s ním spojené dokáže užívat. Skvělý Dean, co má rád koláče a sex. A přiznat si, že by mohl mít sex zrovna s Castielem mu sice dá trohu práce, ale zdaleka ne tolik, jako identifikovat, že to, co s ním má, by mohl být nějaký vztah, neřku-li vážný vztah, neřku-li ... sorry, ale to slovo na L je přeci jen pro holky. Takže zatímco Dean jede krásně v levelu "sex je jenom další způsob, jak spolu trávit volný čas", tak Castiel, třebaže nemá s lidskými zvyklostmi moc zkušeností, mu to prostě odmítá sežrat. Já tuhle fanfikci miluji! Rozsekala mě kapitola, kde měli poprvé sex, nebo ta, kdy Dean řekl "I love you" (víceméně jen nedopatřením), nebo ta, kde se museli rozloučit. Miluju ji, protože jsem si v ní ta "I love you" neskutečně užila. Protože jsem těm "I love you" věřila. Číst poslední několik posledních kapitol tak trochu bolelo, krásně bolelo. A ten konec byl tak pěkně hořkošťastný. Tohle mohu zakončit jedině parafrázováním slov Mishy Colinse: "Yus, moar destiel!" Prosím, víc, TAKOVÝCH destiel, víc.”

Nothing to Make a Song About

Autor: emmagrant01      Jazyk: AJ

lymmet:

“4 - 5”

Celibát

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“...”

Stránky: