Komentáře - Leden 2016

Stránky: 

Jej oči

Autor: drachenmina      Jazyk: SJ

LiviaCullen:

“Veľmi pekné... taká jemne nadprimerná, kvalitná jendnodielna poviedka”

Jejich velký zisk

Autor: BeautifulFiction      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Awww ňuňu”

Cambiare Podentes: Invocare

Autor: Jordan Grant      Jazyk: ČJ

Extasy:

“Ano, povídka je neskutečně dlouhá, četla jsem ji od pátku, tedy tři dny a spala jsem dohromady asi pět hodin, jak jsem se nemohla odtrhnout. Snape se sice změní na "trochu přívětivějšího", ale pokud by to tak nebylo, asi bych tu povídku, či spíš román přestala číst. Bylo to na hraně v souvislosti s tím, jakou úlohu zde musel sehrát Harry. Mám ráda tento druh vztahu, kdy je jeden z páru dominantnější, ale zároveň musím vědět, že se to někde zlomí a vztahy se vyrovnají, čehož jsem se jakžtakž dočkala. Erotické scény jsou tu opravdovou lahůdkou, a i když mi to bylo trochu proti srsti, shledávám velmi realistickým i přístup Harryho k tomu všemu. Chtěla bych se pustit do druhého dílu, jen mám strach, že budu zklamaná z toho, že není dopřeložený. Tuto povídku každopádně doporučuji. I překlad je super až na nepatrné chybičky, ale ty se dají přehlédnout.”

Canon vs Fanon Snape

Autor: Brevisse      Jazyk: fanart

Slythoryn:

“:)”

The Traveller

Autor: Somigliana      Jazyk: AJ

Slythoryn:

“Tahle povídka je tak jednoduchá a zároveň hřejivá, že to snad ani nejde popsat. Není tam nic převratného ani důležitého, neobsahuje to sáhodlouhé vyčerpávající popisy události a pocity. Jen příjemné luštění ve dvou. Každý čtvrtek. Pár let.”

Jejich velký zisk

Autor: BeautifulFiction      Jazyk: ČJ

lymmet:

“Taková nenáročná a milá jednorázovka.”

Fénixova pieseň alebo Hermiona Grangerová a Polovičný princ

Autor: grangerous      Jazyk: ČJ

kattyV:

“Severus má schopnost "vyzpívat" kletby, což zní pitomě, ale je to docela fajn napsané. Hermona moc neví, co chce, začít chodit s Ronem, začít si se Severusem nebo pokračovat v románku s Viktorem. Zatím je nejdál s Viktorem - je to její sexkámoš. To zní pubertálně velmi přesvědčivě. Daleko přesvědčivěji, než osudová láska, která ji v jiných příbězích potká v patnácti a už ji nikdy neopustí. Zajímavý je motiv s Vektorovou - připomíná mi to Nadaci - v složitých výpočtech jsou zahrnutí všichni přítomní, všechno se dá vypočítat. Stačí zadat správná data a budete vědět s velkou pravděpodobností, co se stane. Samozřejmě, má to malý háček - nezapomenout zadat všechno potřebné.”

Still Delicate

Autor: padfoot4ever      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“na jednej strane skvleo arkaticky vtipné, na druhej návod ako ublížiť kope ľudí s nádychom telenovely...”

Harry Potter a metody racionality

Autor: Less Wrong      Jazyk: ČJ

Kerray:

“Začali jsme ve spolupráci s Tersou vydávat překlad HPMOR v redigované verzi - na stránce http://archetypal.cz/2015/harry-potter-a-metody-racionality/ je v tuto chvíli dostupná první kniha, druhá bude zanedlouho. Budeme rádi, když tuhle skvělou fanfiction budete šířit :)”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

LiviaCullen:

“Bola to uplne najkrajšia poviekda akú som kedy čítala. Nevedela som sa od nej odtrhnúť a nevedela som prestať čítať. Táto poviedka sa nedá opísať slovami. Láska, ktorá bola medzi Severusom a Harrym bola najkrajšia a najsilnejšia akú som kedy videla a čítala. Moja najoblúbenejšia Slash poviedka, vlastne moja prvá... vrelo odporúčam všetkým. Som rada, že je poviedka písaná v originály v češtine a nie je prekladnaná. Poviedku to iba viac prikrášluje a zdokonaluje.”

Stratení a nájdení

Autor: Leylon      Jazyk: SJ

Akkarra:

“Jak sama autorka uvádí pod textem, pokusila se o vznešený vypravěčský styl, ale vypadl jí z toho maglajz přetékající patosem. Takže třeba Legolas vůbec nepůsobí vznešeně, působí jako Lupin, což je prostě průšvih... Vznešenost nerovná se patos, hloubka nerovná se patos, žal nerovná se patos, proč tohle sakra autoři nechápou?! Také mi opravdu vadí, že autorka nebyla schopná si ohlídat Gimliho jméno, takže se chudák trpaslík jmenuje každou chvilku jinak. Takže to v páté kapitole balím.”

Harry Potter a Bazilišek

Autor: Karlos-sama      Jazyk: ČJ

Amarilli:

“Je to pravdepodobne posledný diel, ale autor/ka už viac ako rok nič nepridala, takže... už to ale každopádne na mňa nepôsobilo tak dobre ako prvé dva diely.”

Harry Potter a Bradavice

Autor: Karlos-sama      Jazyk: ČJ

Amarilli:

“Druhý diel trilógie. Rovnako pútavý ako ten prvý... Ale Dumbledore sa začína vykresľovať a ako povedala moja malá sestrička... je to stará bučora :D :D”

Harry Potter a bystrozor

Autor: Karlos-sama      Jazyk: ČJ

Amarilli:

“Som si vedomá toho, že je to mocný Potter a OOC, že to už viac ani nejde... ale... je to napísané takým... pútavým štýlom, že sa k tomu vždy dokážem vrátiť a odpútam sa od toho až keď to skončí. Je to 1. diel trilógie.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Hachina:

“Elysejský klíč, příběh plný neskutečné bolesti, temného smutku a té nejhlubší lásky. Velké díky autorce za toto nádherné dílo.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Vai:

“Toto je možné číst i znova a opakovaně to nezklame.”

Dokonalá pomsta

Autor: Frox      Jazyk: ČJ

Extasy:

“Tohle bylo tak zvláštní. Ztotožňuji se s některými komentáři zde, například mi vadilo, že se autorka zabývala výhradně scénami v nichž "se něco děje" a nějaké ty předěly, či postupy, jak k tomu došlo, se zkrátka nekonaly. Navíc to bylo tak nějak na přeskáčku, což mi trvalo minimálně půlku povídky, abych to pochopila. Takže celkově mám problém se stopáží, která by mohla být o třetinu delší, protože si myslím, že právě ty "nudné" věci posouvají děj a dělají ho napínavějším. Extrémní situace mi nevadily, mám je ráda a myslím si, že do fan fiction všeobecně patří. Normálně za tři, o bod víc dávám za skvělý styl psaní a pohrávání si se slovíčky. No, nakonec jsem docela ráda, že to nebylo delší. Takový konec by mě při dlouhé povídce vyloženě naštval.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

Eigni:

“Moje osudová chyba byla ta, že Elysejský klíč jsem četla jako první snarry kapitolovku. Absolutně jsem si ho zamilovala, žila jsem tím, četla každou volnou chvíli a celé to zhltala. Po nějaké době jsem si ho přečetla znovu, klidněji, ale kouzlo tím neztratil. Úžasná povídka.”

Nové Bradavice

Autor: Darkness deStination      Jazyk: ČJ

Eigni:

“Osobně hodnotím slabší čtyřkou. Některé části mi přišly nudné, jiné bych ocenila, kdyby byly trochu rozepsanější. Celý dojem mi také kazí pravopisné chyby, které občas dost bijí do očí. Oceňuji originalitu. (:”

Strnulosť

Autor: galfoy      Jazyk: SJ

Rulie:

“zajímavý začátek ..... kolem 15 kapitoly nuda jak blázen, jako by autor/ka nevěděl co si počít a pak zase celkem zajímavý, ale předvídatelný konec. 3, 5”

Temné stíny

Autor: Salazaret      Jazyk: ČJ

Extasy:

“:)”

Equipero

Autor: Meri      Jazyk: AJ

Trinyx01:

“...”

The Tao of Diogenes

Autor: The Treacle Tart      Jazyk: AJ

Trinyx01:

“...”

Of Wolf and Man

Autor: Maeglin Yedi      Jazyk: AJ

Trinyx01:

“...”

Temné stíny

Autor: Salazaret      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Ne ne ..... dočetla jsem k úctě k autorovi, ale nevrátím se k ní. Pro tuhle povídku nejsem cílová skupina.”

Stránky: