Komentáře - Září 2015

Stránky: 

Jak Draco Malfoy přestal být hetero

Autor: Faith Wood      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Já nevím. Faith Wood mám ráda. Fakt jo. A postavy má obvykle zmáknuté velmi dobře. Ale tohle je hodně špatné OOC. Jak se pozná dobré a špatné OOC? Tomu dobrému věříte. Má nějaký základ, vysvětlení, dává smysl. Špatné OOC je prostě WTF. Čtenář nechápe, proč se postavy chovají tak, jak se chovají a to je prostě průser. 2-3, zaokrouhleno dolů, protože na autorčiny poměry je to podprůměr.”

Darth Vader, My Father – Můj otec Darth Vader

Autor: mrsgeneralstanley      Jazyk: ČJ

Rulie:

“miluju to :D pro mě jednoznačně: ANO ANO ANO”

A budeš můj

Autor: Spirit      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Povídka silně založená pocitech ... není tam směr příběhu nebo vyústění děje. Přesto milá a nenáročná povídka. hodnocení 1 - 2”

Projekt Solos

Autor: Dahaka      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Jak Draco Malfoy přestal být hetero

Autor: Faith Wood      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Draco je neuvěřitelný hetero samec, který si ale už přes rok se ženskou nevrznul (to dává smysl, že jo?) a Potter vystrkuje pozadí z kalhot na celý bar...”

Pomoc na každém kroku

Autor: AdelleR      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“??? A pointa je?”

Bradavická porada

Autor: Inkwolf      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Pobavilo. :D Až na posledních pět kapitol, ty mi připadaly naprosto zbytečné.”

Jediná noc

Autor: AdelleR      Jazyk: ČJ

Mina123:

“.”

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“podarené :)”

Nine Adulteries

Autor: atrata      Jazyk: AJ

bubiinek:

“:))”

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Slash to navzdory tvrzení v popisu není, ale milé a vtipné to je :D”

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Nenadchne. Neurazí.”

Fénixova pieseň alebo Hermiona Grangerová a Polovičný princ

Autor: grangerous      Jazyk: ČJ

Salome:

“Výborná věc. Jde o první část trilogie, doplnění kánonu z pohledu Hermiony a Snapea. Autorka je očividně inteligentní, dala si záležet na faktografii, její doplnění, jak teorie magie, tak událostí, jsou logická, je přímo rozkoší je číst (myslím intelektuální rozkoší - kdo očekává rozkoš jinou, tomu doporučuji jiná dílka). I když jde "jen" o doplnění, tak velmi originální a přes respekt k vývoji kánonu i místy překvapivé, autorce se podařilo vyhnout i většině klišé (originalita - 5, děj 5). Postavy jsou skvělé, oceňuji zejména ne zcela tradiční Hermionu, ale i velký prostor věnovaný Septimě Vectorové; povedení jsou ale všichni, nad Snapem jsem vrněla :) (5). Faktografie je velmi pocitvá, okouzlilo mě pojetí aritmancie, ale i vysvětlení blokování magie – všechny teorie, všechna doplnění geniálně zapadají do kánonu, a to natolik, že jsem v pokušení vnímat právě tohle pojetí jako kanonické (5). Struktura je daná originálem, autorka dobře pracuje s gradací napětí, ovšem vyhýbá se (většinou) cliffhangerům, což oceňuji (5), Formální stránka- krásně psané, krásně přeložené, se zanedbatelným počtem chyb, které nijak zvlášť neruší (až na nesprávné skloňování Snapea). Rušil mě jen hop-šup prášok – vím, že to tak v oficiálním překladu je, už tam mě to rušilo. Ale naprosto chápu a sdílím dilema autora či překladatele, zda přebírat nápady oficiálního překladatele – u Medka mi třeba vadí překlad příjmení, takže to neberte jako kritiku, ale jen jako povzdech. (jazyk 5, gramatika 4). Autorce se podařilo mezi řádky říct i něco navíc - oceňuji drobné lekce s Mariettou nebo originálí postavou malé Smithové. Velmi oceňuji pojetí Brumbála - neidealizuje jej, ani nehaní, velmi mi mluví z duše (přesah - 5). Můj osobní dojem je jednoznačně nadšení, už dlouho se mi nic tak nelíbilo. (5)”

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Snape u jezera mě opravdu pobavil. :D”

bury my heart on the coals

Autor: Ias      Jazyk: AJ

Heredhether:

“Moje srdéčko, to bolí! Tohle je to pravé vyvážené krmivo pro beznadějné romantiky. Obdivuju, když se někomu v pouhých 20 tisících slovech podaří povyprávět možná prostý, ale poutavý příběh, a obsáhnout unikátní pronikavou atmosféru a škálu emocí, které se čtenářem zamávají, jako by byly jeho vlastní. Příběhy, v nichž se zamilovaná dvojice z nějakého důvodu nemůže dotknout a tahle skutečnost je navzdory vší logice ještě víc sblíží, pokaždé přitáhnou mou pozornost. A milostným scénám v takových vztazích nelze upřít originalitu a jiskřivost, kterou jim péčka můžou jen tiše závidět (a je to STD-free!). Ne, taťka Bard mě nikdy neomrzí. Ten dům chci. A trošku tomu scházelo víc Thranduilova pozadí – samozřejmě mám na mysli historické pozadí, na co vy hned nemyslíte.”

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

finde:

“Jednak másouhlasit se autorka dobře vypozorované chování koček a jednak musím souhlasit se Salome, že se Danae podařilo netradičně zpracovat klišé. za mě 5”

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Garfielda:

“Dá se. Jinak mě překvapilo, že Danae ještě píše.”

Nehoda

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Salome:

“Výborná povídka - vtipná, skvěle vypointovaná, výborná i po formální stránce, a přes proklamované klišé dokonce originální.”

If You've A Ready Mind - Keď máš pripravenú myseľ

Autor: Maya      Jazyk: SJ

Lucie:

“Vtipná (několikrát jsem se musela smát nahlas) i něžná povídka. Provádí čtenáře kánonem od začátku až skoro do konce. Uvidíte kánon z Dracova pohledu a v některých pozdějších kapitolách je to docela mrazivý pohled. Byť je zde Draco v jiné koleji, je to pořád on. Určitě se k tomu někdy vrátím. Je to slash, ale velmi jemný až decentní.”

Here's The Pencil Make It Work

Autor: lettered      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“lettered umí perfektně napsat takové ty romantické napínavé chvilky - před prvním polibkem, před sexem apod. Ale všechno ostatní se tak nějak táhne a je hrozně ukecané. Zítra nebudu vědět, o čem to bylo.”

A Present

Autor: Faith Wood (faithwood)      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Taková ňuňu vánoční jednohubka”

Pomoc na každém kroku

Autor: AdelleR      Jazyk: ČJ

Mina123:

“.”

Muž v Dracově posteli

Autor: Cyane Snape      Jazyk: ČJ

AdelleR:

“Tohle neomrzí :D”

Made the Right Choise

Autor: Black Rose      Jazyk: ČJ

AdelleR:

“Brr. Na tenhle pár mi naskakuje husina. Ale přečetla jsem si to. A... Ne. Ne, tohle se mi nelíbilo.”

Dědečkův malý andílek

Autor: Cyane Snape      Jazyk: ČJ

AdelleR:

“A vrátí jí to i s úroky... :D První díl byl lepší, ale i tohle pobavilo.”

Stránky: