Komentáře - Září 2015

Stránky: 

Nobody's Child

Autor: enahma      Jazyk: AJ

zmije:

“Povídka je v enahmině rodné maďarštině, do angličtiny přeložila jen osm kapitol.... takže když jsem kdysi povídku četla, v naprosto nejnapínavějším skončila, k dispozici byla jen maďarština. Myslela jsem, že se už nikdy nedozvím, jak to dopadlo. Naštěstí jsem později zjistila, že si to můžu dočíst v ruštině... Odkaz na ruský překlad u povídky nefunguje, ale je to tady: http://www.hogwartsnet.ru/fanf/ffshowfic.php?fid=20137&l=0 Originální téma, dobře napsané... podle mě druhá nejlepší enahmina povídka - první je samozřejmě Pátek.”

Nejmocnější kouzlo je láska

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Krásná kapitolovka, romance na druhou a na konci jsem neměla daleko k slzám dojetím (přiznávám však, že dnes jsem malino na měkko ze všeho). Každopádně povídka zpracovaná skvěle - mám povídky tohoto autora velmi ráda. Snape byl hajzlík právě tak akorát a moc se mi líbil charakter Alex. Za mě 5 b.”

Skriňa

Autor: Enahma      Jazyk: SJ

belldandy:

“Jak už jsem napsala do Šťastných dnů v pekle, nejradši mám pořád od Enahmy "Můj pátek", ale tohle bylo v mých očích od ní asi nejpovedenější sblížení Harryho a Severuse v mimoslashové formě. Jinak je to prostě Enahma, tak se připravte na vyšší dávku melodramatičnosti, pohnutých situací dovedených až do těžko uvěřitelných excesů, ale pokud jde o mne ... přesto je tam místy něco takového, co jednoho jme u srdce. :)”

In Care Of

Autor: FangsFawn      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Tak nějak všechno zapadlo kam mělo .... snape jako netopýr (ÚŽASNÝ), Harry na svém místě a úplně vidím naštvaného Brumbála ... Ano tahle povídka se autorce povedla”

Kde přebývá krev tvé matky

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Pardon, ale Snape sypající si popel na hlavu přes téměř všechny kapitoly a Harry, který je ... vlastně ani dost dobře to neumím popsat ..... prostě možná dobrý nápad, ale naprosto otřesné provedení”

bury my heart on the coals

Autor: Ias      Jazyk: AJ

Danae:

“Tohle bylo hodně příjemné čtení. Velmi dobrý nápad, a výborně napsaný - ďábel se v téhle povídce skutečně skrývá v detailu, v drobných a naprosto uvěřitelných zážitcích a pocitech ovdovělého otce a jeho tří dětí kdesi na americkém venkově... a jejich podivného spolubydlícího. No a vztah bez jediného dotyku - vlastně určitý druh Unresolved Sexual Tension, a to v perfektně napsané podobě.”

Phoenix Fire, or Hermione Granger and the EW

Autor: grangerous      Jazyk: AJ

Salome:

“Poslední, téměř (až na epilog, na který nejspíš stejně nenajdu odvahu) dokončená část trilogie, která se mi opravdu těžce hodnotí. Na jednu stranu jsem ji četla s radostí a napětím, na druhou stranu mi připadala už moc natahovaná, to napětí umělé; méně by bylo více. Je to stále čtivé, autorka píše pěkně, kultivovaně, inteligentně, její silnou stránkou je logické doplnění kanonických reálií. Postavy se jeví samy o sobě také realistické. Ovšem dohromady... opravdu nic proti homosexuálním vztahům, ale představa tolika párů mi přišla lehce nerealistická. Ovšem na druhou stranu všechny seděly - a všechny měly svůj význam pro děj, takže proč ne. Autorka se to navíc snažila i v úvodu vysvětlit (poznámka pro slasherky: tohle není slash, protože žádný z těch vztahů zde nehraje prim, jsou jen doplněním hlavní linie, která je jednou z nejromantičtějších červených knihoven, co jsem četla. Já jen, že jste nebyly varovány :). Na rozdíl od prvních dvou dílů mám zde ale problém věřit spíše logice postav hlavního páru. Hermiona nebezpečně sklouzává k Mary Sue, šmrcnuté dominou. Severus se chová místy až stupidně - a já jsem schopná tolerovat hodnějšího i zlejšího Snapea, než ho vnímám sama, ale nikdy ne hlupáka. Dobře, uznávám, že jako chlap může být emocionálně tupější, to do jeho charakteru samozřejmě patří. Ale není důvod, aby věděl méně o magii než Hermiona. Hodně neuvěřitelný byl popis bálu (pozor spoiler) - kdy Hermiona poté, co se ukáže ve své velmi nebezpečné zvěromágské podobě, je obletována úplně každým. Mám tak trochu dojem, že většina chlapů by se jí spíš vyhýbala, oni ty dominy, až na muže se specifickými potřebami, zas tak nemilují. Představa Snape trsajícího na diskotéce mě lehce rozesmála - to myslím vážně, Snape, jak ho vidím, pokud by byl vůbec ochotný tancovat (o čemž silně pohybuju), tak jedině něco, kde jsou přesně dané kroky a pravidla. Ale co mi zkazilo dojem z povídky, kterou jsem přes všechny výhrady četla velmi ráda, byla poslední kapitola. Opravdu nemám nic proti erotickým scénám, ale opravdu mi vadí submisivní, nejistý Snape. A vlastně nevěřím ani chování Hermiony (kolik že jí je?). Vzhledem k pachuti ze závěru mám chuť dát dvojku, ale bylo by to nespravedlivé - většina povídky je psaná čtivě, napínavě, s postavami IC, logicky. Navíc nejde jen o romantiku, ale logicky provázaný komplexní příběh, tedy přesně to, co mám ráda. A pokud hodnotím celou trilogii, tak rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co jsem četla.”

Set fire to the rain

Autor: lumos      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Co to je? Má to být o Střelence a Malfoyovi, ale v tomhle patetickém kalu jsem nenašla ani jejich vzdálené příbuzné.”

Fool if you think it's over

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

Rulie:

“Povídka se mi moc líbila, ale dvě poslední kapitoly byly pro mě až moc uspěchané ... 3-4”

Dovolená aneb Bradavice dobývají svět

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

elcasem:

“Tato povídka tu má dobré hodnocení, proto jsem se ji rozhodla přečíst. Na stránkách jsem si všimla, že je to rozdělené na Dovolená 1, 2 a 3.. ale nezvládla jsem dočíst ani dovolená 1.. Zápletka i chování profesorů mi přišlo až přespříliž hloupé”

Tvůj celý svět

Autor: verityburns      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“--”

bury my heart on the coals

Autor: Ias      Jazyk: AJ

mariaa:

“...”

Třiapadesát příběhů o Snapeovi a Blackovi

Autor: Amanuensis      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“KLasika :D”

Třiapadesát příběhů o Snapeovi a Blackovi

Autor: Amanuensis      Jazyk: ČJ

Cora:

“Je blbost zvyšovat o celý bod jen kvůli jediné hlášce? Ať si; za ten kraťounký dialog v č. 39 to udělám.”

Lék na nespavost

Autor: Sev´s Lil Secret      Jazyk: ČJ

Cora:

“Je PWP a PWP. Oslovení "smyslný padouchu" si budu, bohužel, pamatovat asi hodně dlouho.”

Asfodel

Autor: Seiyuu Bishies      Jazyk: ČJ

Cora:

“Adelaine to vystihla do slova a do puntíku, jen bych opisovala totéž... 3-4.”

Srdce na dlani

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

Cora:

“Jedním slovem výtečné. Merlin zaplať za ten závěr.”

Spuštění ochran

Autor: HPStrangelove      Jazyk: ČJ

Cora:

“Výborná pointa.”

Po čem muži touží

Autor: Elehyn      Jazyk: ČJ

Cora:

“Nápad dobrý. Ale abych byla spokojenější, potřebovala bych všechno to "miluji tě" stáhnout o dvě třetiny, ze Severuse vymačkat víc... Severuse, a Brumbálovi přidat na inteligenci hrstí plnou. 2-3.”

Jej oči

Autor: drachenmina      Jazyk: SJ

Cora:

“Moc pěkné. Zápletka neohromí, ale ani neurazí, a ty trefné a vtipné dialogy v druhé polovině mě vlastně dost bavily. 3-4.”

Jedna neškodná zakázaná kletba

Autor: Falkira      Jazyk: ČJ

Rulie:

“opravdu by tímto mohla skončit ..... vůbec by mi to nevadilo”

Bláznivo, úprimne, hlboko

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

Rulie:

“Předvídatelné, ale milé a romantické počteníčko ....”

Nevyhnutelné

Autor: Nade      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tohle beru jako recesi. Na můj vkus nepříliš povedenou, ale dejme tomu.”

Bottoms Up

Autor: Aucta Sinistra      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Souhlas s Adelaine. U mobilicarpus jsem si poprskala monitor :-D jinak fakt takové moc předvídatelné”

Phoenix Tears or, Hermione Granger and the DH

Autor: grangerous      Jazyk: AJ

Salome:

“Druhý díl si zachovává stále vysokou úroveň. Moc se mi líbilo vysvětlení, tedy i lehké doplnění či spíš pozměnění kánonu - přesně jak je napsáno níže, drží se originálu, ale zároveň ho výrazně vylepšuje. Občas jsem našla menší nelogičnost (třeba když Severus nepoloží jedinou kontrolní otázku, když se setká se Septimou NA MÍSTĚ, tKAM HO POSLAL VOLDEMORT), ale v neporovnatelně menší míře než v originále. Na druhou stranu mě to už drželo méně než první díl, bylo to pro mě předvídatelnější. Nicméně stále hodnotím po všech stránkách jako vysoký nadprůměr.”

Stránky: