Komentáře - Březen 2015

|<  >|

Their Great Reward

Autor: BeautifulFiction      Jazyk: AJ

mariaa:

“4-3”

Desiderata

Autor: Stereobone      Jazyk: ČJ

mariaa:

“...”

Královský slib

Autor: Patoložka      Jazyk: ČJ

mariaa:

“4-3”

Harry Potter a Nezvratné cesty osudu

Autor: Lucy      Jazyk: ČJ

lia:

“celkem dobrá ke konci přeskočila několik let a velmi předvídatelné a nevysvětlené objevení”

I Saw Daddy

Autor: Rice-Ball247      Jazyk: AJ

jesssnape:

“=D”

Neschopen hadího slova

Autor: DementorDelta      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Nic moc jsme nečekala a byla jsme mile překvapena.”

Blasphemy

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

lymmet:

“Na začátku byl skvělý námět, ze kterého se dalo vytřískat opravdu hodně. Poté, co ho autorka zpracovala, vznikla červená knihovna nevalné úrovně. Mám strašnou chuť dát nulu, čistě jen z frustrace, jak extrémně brutálním způsobem autorka popravila tak dobrý námět. No nic. Zamilovaný romantický blábol, logika a uvěřitelnost děje si vzaly dovolenou už v prvních kapitolách, postavy ploché a bez charakteru. Hrubky.”

I Like Big Cocks and I Cannot Lie

Autor: eeyore9990      Jazyk: AJ

jesssnape:

“=)”

Hippocampus

Autor: Basi a Mell      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“nic moc...”

Havran

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“...”

Hard Lessons

Autor: ravenna_c_tan      Jazyk: AJ

jesssnape:

“...”

Dohoda se Zmijozelem

Autor: Fenri      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“2-3”

Psanec

Autor: andie      Jazyk: ČJ

Salome:

“Psanec je povídka na vcelku obvyklé téma honby za Smrtijedy po válce, s obvyklými klišé (Příběh: originalita zápletky 3). Logika lehce pokulhávala. Pozor spoiler: Proč by neměli mít Smrtijedi hůlky? Pokud existovalo nějaké kouzlo, které hromadně zbavovalo nějakou skupinu hůlek, proč to nevyužil Voldemort? To byl takový žabař? Anebo je ministerstvo nejdřív chytilo, sebralo jim hůlky, pustilo, a pak se bavili tím, jak je znovu chytají? Kouzelnický svět umožňuje různé hrátky s logikou, ale úplně všechno fakt ne. Anebo si autorka myslí, že jsou čtenáři tak pitomí? Má to, že všichni Smrtijedi jsou nyní bezmocní jak jehňata, jiný důvod, než že to autorka potřebuje? Úvahy postav, proč nemohou svého hosta udat, jsou nelogické. Ale dejme tomu – autorka chtěla zobrazit, jak přemýšlejí jednodušší osoby. (1) Draco je hrozně fajn, jen ho lépe poznat, originální postavy jsou bez vůně a zápachu. (2) Bylo by taky fajn, kdyby se autorka zeptala strejdy Googla na realimentaci hladovějících. Následky jejího „léčby“ by byly pravděpodobně smrtelné. Z hlediska faktografie se mi nezdá zápletka s „mrzačkou“ (tenhle výraz bych asi nepoužila) , kouzelnice je zraněná – není to přece tak, že kouzelníci dokážou vcelku snadno nechat dorůst kosti, že? Jo, a s těmi hůlkami – na světě je jen jeden výrobce hůlek. Čarodějníci jsou bez hůlek bezmocní jako koťata. (faktografie -3) Vůbec jsem nepochopila velmi rušivé členění do oddílů (oddělených enterem) – je to kolikrát mezi na sebe navazujícími replikami, a naopak. Autorka se vcelku důsledně vyhýbá všem scénám, které měly dramatický potenciál, ničím nepřekvapí, příběh je celkově nudný. (struktura, gradace – 2) Jazyk je civilní, bez závad i nápadů. (4). Formální stránka je slušná. Pravopisné chyby těsně nad normou (u andie klasické – důsledná čárka před než i tam, kde nepatří, hovorové výrazy v er formě… čárky mezi spojkami… Promerlina, to je tak těžké zadat do vyhledavače ‚čárka před než‘ a pak to jednoduché pravidlo dodržovat?, trochu škobrtavé věty, Smrtijedský s velkým S... Přesah… no asi bych tam našla něco o tom, že jsou lidé mstiví, a že lze najít dobro i v těch, co selhali… stačí jim ukřivdit, a hned se tím stanou hodnými, a hlavně nevinnými… Anebo že bych za přesah měla považovat tuto perlu: „Všichni chtěli tak moc zapomenout na celou válku, že zapomněli především na to, co se stalo správně.“ – Co že se to za vlády Voldíka stalo správně? Milá autorko, vyrovnávání křivd je fajn, ale pro tohle Rowla fakt prostor nenechala. Pokud ovšem nepovažuješ za správnou redukci populace… (2) Celkově jde o vcelku milou povídku, nenápadnou, nenápaditou, ovšem nijak zvlášť ani neurazí. (2)”

Adommy - Straight... to Number One

Autor: Mandy Wells      Jazyk: fanvid

Extasy:

“Miluju to!”

Důsledky našich činů

Autor: Patoložka      Jazyk: ČJ

lia:

“dobře se četla, bezva povídka”

Náměsíčný

Autor: julesmonster      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Pěkné”

Otrok

Autor: Fenri      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“naprosto souhlasím s Akkarrou...”

Když...

Autor: Assez      Jazyk: ČJ

lymmet:

“Přišlo mi to příšerné. Tohle je styl, který já fakt číst nedokážu. Vyumělkovaná póza, patos. Autorčin hysterický výlev o pár komentářů níže sympatií také nepřidal.”

Duet

Autor: LinW      Jazyk: ČJ

lia:

“:)”

Jako...

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Cora:

“Severusovým POV se vysvětlilo mnohé. Bez Jako... by celý příběh asi nebyl úplně ucelený, s ním do sebe kolečka krásně zapadla. I přes to, že se děj odvíjel podle mých představ a přání, mě stejně nakonec asi nejvíc dostalo znění Brumbálova dopisu. To bylo vážně geniální. Jedno slovo, ale pohlo zemí :-)”

Když...

Autor: Assez      Jazyk: ČJ

Cora:

“Tak tohle mě vcuclo. Příběh je to dlouhý a mapuje nezvykle široký rozsah let; jen tak se to nevidí. Snape je tady z mého pohledu jak vyšitý - neuchopitelný, nečitelný bastard, který by na sebe raději seslal Avadu, než aby se myšlenkově odkopal. Harry se mi tu taky strašně líbil a jeho až fanatickou touhu po infomacích jsem sdílela celé čtení. Moc pěkně vykreslené jsou i ostatní postavy a jejich pohnutky - obdivuhodně racionální Ginny, poválečné společenské postavení Draca a jeho rodiny, Minerva, Harryho nejbližší. V některých scénách mi, pravda, chybělo vysvětlení pro trolly, o čem se tu konkrétně mluví... Celkově ale u mě na první dobrou, líbilo se vážně moc. Děkuji.”

Undead Buddies

Autor: Timemidae      Jazyk: AJ

Lady Aludnev:

“:D”

Saving Draco Malfoy - Zachraňte Draca Malfoye

Autor: Dayspring      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Nádherně ujetá povídka. Nejvíc mě pobavila Brumbálova zmínka o "železné pěsti" královny. :)”

Cokoliv

Autor: Brygminka      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Nelituju, že jsem to četla. :) Draco je stejně nesnesitelný jako vždycky a - a to mě překvapilo snad nejvíc - Potter se tady nechová ani jako blb z pomocné školy a ani jako zakomplexovaný hrdina, ale jako normální šestnáctiletý kluk. A, byť to přiznávám velice nerada, dokonce mi byl místy i značně sympatický. :)”

Otrok

Autor: Fenri      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“PWP s BDSM tématikou a mě to nudí. Někde je evidentně chyba....”

|<  >|