Komentáře - Leden 2015

|<  >|

Lektvary

Autor: Exa      Jazyk: ČJ

Kirra:

“:)”

Odpolední zábava

Autor: Lilithka      Jazyk: ČJ

willow:

“totálně úchylné ****”

We

Autor: pozdniodpoledne      Jazyk: ČJ

Salome:

“Poválečný příběh z netradičně pojaté kouzelnické společnosti. Z děje raději nebudu nic prozrazovat, kouzlo povídky spočívá v postupném odhalování (proto neuvádím ani postavy, vlastně i ta jedna je víc, než jsem asi měla). Ovšem za originalitu 5. Děj je zajímavý, napínavý, spíše naznačovaný než vysvětlovaný – a místy jsem se proto ztrácela (4). Postavy autorka jen načrtává, celé se to odehrává v jakési mlze, ovšem všichni mi připadali uvěřitelní (5). Reálie… zápletka je založená na extrémním, pro mě jen těžko uvěřitelném , nicméně v rámci možného a je s mrazivou logikou dovedená do všech důsledků. (5) Struktura je na začátku příliš zmatená - není členěné do odstavců, a to ani přímá řeč. Dejme tomu, že je to autorský záměr, který má podtrhnout zběsilost myšlenek Hrdiny/Prince/chlapce. Ale čte se to hrozně. Ovšem tohle se později zlepšuje – zběsilost, nejednoznačnost, nedopovídání – to je to, co dělá povídku skutečně zajímavou, ovšem zároveň obtížně čitelnou . Vypointování jednotlivých kapitol i celého příběhu je však výborné (4). Autorčin styl má sklony k poetičnosti až manýrismu - (vrah lícních kostí seděl naproti němu), což pro někoho bude klad, pro někoho zápor. Působí velmi zvláštně, je originální, na můj vkus však příliš kašírovaný, nevyvážený (3). Pravopis byl na počátku hrozný, v průběhu se to výrazně zlepšilo (ale i zde nalezneme perly typu „Tomu mi musíme zabránit“ , „o vaší nevinně“)… (3). Povídka jako celek na mě ale zapůsobila, je v ní to „něco navíc“, co odděluje čtivo od literatury. Autorka se nepouští do žádných složitých úvah, názor prozrazuje skrze příběh, avšak velmi silně. (přesah 4, osobní obliba 4).”

Havran

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

willow:

“****”

The Strange Disappearance of SallyAnne Perks

Autor: Paimpont      Jazyk: AJ

Slythoryn:

“Zvláštní, detektivkám se obvykle obloukem vyhýbám, ale když mi ta Sally-Anne tak vrtala hlavou... Kouzelné řešení, opravdu”

The Serpent and the Mirror

Autor: Paimpont      Jazyk: AJ

Slythoryn:

“Naprosto úžasné. Vše, co se stane v knihách, je zde převyprávěno a doplněno symbolickým vysvětlením. Snad všechna jména tu mají uvedena svůj odvozený původ a díky nim můžeme nacházet v příběhu paralely a spojovat si dříve nespojitelné. Při čtení jsem byla jako u vytržení, protože tohle jednoznačně nemá konkurenci.”

V jednom pokoji za jediný den

Autor: Lilithka      Jazyk: ČJ

willow:

“*****”

Snídaně

Autor: Lilithka      Jazyk: ČJ

willow:

“****”

Předvánoční pohádka o úchylákovi a hodných chlapcích

Autor: Rebelka      Jazyk: ČJ

Slythoryn:

“Musím se přiznat, že Rychlošípáci a ginkgo už nikdy nebou ti samí :)”

Pleasuring Thorin

Autor: dwarfsmut      Jazyk: fanart

Akkarra:

“Je to divné, ale nic to se mnou nedělá. Někde je chyba. Možná už je to moc velká míchanice, fakt nevím.”

Každý kluk potřebuje psa

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

Nerla:

“To je tak, když si povídku vybíráte na základě hezkého názvu a nevšimnete si, že je autorkou vaše neoblíbená Juxian. Takže ne, mně se to nelíbilo - pohnutky mi přijdou neuvěřitelné, a ať se snažím, jak se snažím, nedokážu věřit tomu, co čtu. Jestli čtenářky, kterým se to líbí, baví jenom vlastní zvrácenost povídky, nebo i něco víc, nejsem schopná říct, ale pro mě to nemá žádnou hodnotu.”

Improvizace

Autor: ravenna_c_tan      Jazyk: ČJ

Cora:

“Vynikající nápad! Ještě jsem nečetla nic podobného... A k tomu, že to TAKHLE FAKT URČITĚ JE I V REÁLU, nejsem nakloněná jenom já, koukám :-)”

Dokud nás smrt nerozdělí

Autor: Nexin      Jazyk: ČJ

Cora:

“Kraťounké, ale vtěsnalo se do toho poměrně dost. Za poslední dvě věty bod nahoru, culila jsem se u nich jako blbeček :-)”

Chtít a mít

Autor: GatewayGirl      Jazyk: ČJ

Cora:

“Severus pod pantoflem... i když jsou ty důvody v jeho situaci pochopitelné, i tak je to zvláštní představa. Zvláštní pro mě natolik, že se vedle toho může jít ona vyměšovací úchylka vycpat a zahrabat. Nevím, jestli přečtu znovu, ale např. Lupinův spontánní výstup před Tonksovou a jejími kolegy v parku na mě udělal docela dojem. Taky se mi moc líbil Harry - většinou je ve ff povídkách za takového štěněčího troubu, bylo pěkné si ho představit jako sebevědomého a rázného chlapíka. 3 - 4.”

xxx způsobů, jak naštvat Lorda Voldemorta

Autor: Catarine      Jazyk: ČJ

Mandelinka:

“No... co dodat. Za jedna, další!”

Anděl a Barbarella (aneb čert a Káča reloded)

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Mandelinka:

“:-)”

Pleasuring Thorin

Autor: dwarfsmut      Jazyk: fanart

Mandelinka:

“Nemůžu si pomoct, ale... čím víc pruhů, tím víc adidas! :-D”

Nullo modo

Autor: KalamityJane      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Jsem v 10. kapitole a připadá mi, že z toho EK čiší na sto honů. Stínová magie (na tu už fakt začínám být alergická), nitrobrány a spol. A začíná mi to vadit do té míry, že opravdu nevím, jestli to dočtu. :/ /// Tak ne, nedočtu. A nemyslím, že se o to budu někdy pokoušet.”

Vyvrženci pekla

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

willow:

“6* prostě Nobelova cena za literaturu”

Pleasuring Thorin

Autor: dwarfsmut      Jazyk: fanart

Benny:

“*pořád taktně mlčí*”

Psaníčka

Autor: Laylah      Jazyk: ČJ

willow:

“****”

Už mi lásko není dvacet let

Autor: Blanch      Jazyk: ČJ

willow:

“jako oddechovka dobré ***”

Polibek na veřejnosti

Autor: D.J. Orlovský, Bella      Jazyk: ČJ

willow:

“želé už dlouho nejím, přibližně od přečtení *****”

Příležitost

Autor: Beatrix      Jazyk: ČJ

willow:

“****”

Zapření Petrovo

Autor: Corny      Jazyk: ČJ

willow:

“***”

|<  >|