Komentáře - Září 2014

|<  >|

Posílám Tě na věčnost

Autor: assez      Jazyk: ČJ

lymmet:

“nedokázala jsem to dočíst...”

Rok jako žádný jiný

Autor: Aspen in the Sunlight      Jazyk: ČJ

lymmet:

“Jsem možná zaujatá a neobjektivní - tohle byla moje první ff kdysi dávno... doteď ji považuji za jednu z nejlepších.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

lymmet:

“Pro mě jedna z nejúžasnějších povídek, vypravěčské schopnosti autorky jsou naprosto úžasně...”

Za vykonané skutky

Autor: Patoložka      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Heš, povídka kde jsem zmíněná. :-D Pobavila jsem se při čtení, je to takové milé. Kazí to jen ta skutečnost, že je to stokrát ohraný námět, ale... co vlastně napsat překvapivého, že ano? Napsáno už bylo všechno.”

Say It's Okay

Autor: theleaveswant      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Nevím, jestli konec celou povídku zabil nebo vylepšil. Ale je to do té doby celkem milé.”

Accretion

Autor: RC_McLachlan      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Prostě je to o Thorově penisu. Nic víc. :-D”

The Weasleys: Money, Money, Money!

Autor: BohemianTonks89      Jazyk: fanvid

Akkarra:

“Dobře. :D”

Mrchožrout

Autor: Kasp      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Přiznávám, že to nějak nechápu. O co tu vlastně šlo?”

The Weasleys: Money, Money, Money!

Autor: BohemianTonks89      Jazyk: fanvid

belldandy:

“4/5. Trefné, vtipné a originální. Fanvidů tohoto druhu se moc nevidí. Bráno doslovně, tedy brát text doslovně, tak je to trochu nelichotivé vůči paní Weasleyové :) ... ale on to tak doslovně asi bráno být nemá. Ta pětka z mé strany sice není čistá, protože jsem určitě viděla klipy s trefnějším střihem, načasováním, ale mám zas jednou dojem, že si tenhle klip aspoň od někoho tu pětku zaslouží. Tak proč ne ode mne? :P”

Phoenix Song or, Hermione Granger and the HB P

Autor: grangerous      Jazyk: AJ

Fleur Tera:

“bavilo ma to a teším sa na pokračovanie, ktoré bude dúfam ešte lepšie :)”

Komplikace Blackových

Autor: Aisling      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“...”

Ve stínu Znamení Zla: Sovy odlétají

Autor: andie      Jazyk: ČJ

Salome:

“S touto druhou částí jsem hodně na vážkách. Zápletka není úplně špatná, samozřejmě, poněkud klišoidní, ale zato slibující spoustu dilemat, dramatických situací, pochybností – a vyklube se z toho naprosto pohodová selanka. Celkově to působí nudně – jako by někdo vyprávěl monotónním hlasem. I scény, při kterých by se mohl tajit dech, jsou vykresleny ploše, bez vůně a zápachu. Hlavní hrdinka působí jako antiosobnost. Ta prostoduchá dívenka se stále diví něčemu, čemu se nemůže divit ani nejjednodušší čtenář. Samotný děj je předvídatelný, překvapí snad jen maličkost v závěru, která by autorce mohla umožnit napsat šestidílného Nevilla Longbottoma. Nudný styl i z velmi krátkého příběhu dělá paradoxně rozvláčný. Pravopis je mírně zlepšen – autorka některé typy chyb už nedělá; jiné však zůstávají, a to soustavně (Pán Zla, Malfoy Mannor, Znamení Zla…, přesto, že jsem// Ale, co když si zvykne//nesnachu, než manžela//v Luciusovo životě//že…, a že// o mém a Hadrianovo životě). Jazyk je civilní, což obvykle považuji za klad, tady ale působí velmi nudně, občas slovo nesedí z hlediska významu či předložkové vazby („Nepovažovala jsem kojení před ostatními lidmi za nějakou hanebnost“ – a on někdo ano? Tuší autorka vůbec, co znamená slovo hanebnost?) Rozčilovaly mě zbytečné nepřesnosti oproti kánonu i skutečnému životu: Dračí spalničky mají jako hlavní příznak kašel, dušnost, vykašlávání krve, samozřejmě bez jakýchkoli kožních příznaků. Proč se trápit rozdílem mezi spalničkami a varicelou, TBC to jistí. Až směšně působí detaily z hrdinčina mateřství. Postavy byly jako minule – hlavní hrdinka mě rozčilovala snad ještě více, Sirius byl nereálný, líbili se mi James a Lily. Tento Lucius měl v sobě velký potenciál, ovšem nevyužitý. Přesah – ano, tady už nějaký je. Negativní. Jako vzor hodný následování a odměny, jako úžasná žena, kterou každý obdivuje je nám předkládáno stvoření, které je mravně zcela indiferentní, které vůbec nic v životě nedokázalo, ale očekává, že se o něj druzí vždy postarají, která lže, a to i v základních věcech, které nevadí, že její milý vraždí, která nepohne ani malíčkem, aby komukoli pomohla. Záporná hrdinka jako hlavní postava samozřejmě nevadí, naopak , dává větší možnosti. Ale měla by tam být nějaká reflexe, pochopení, katarze, pokání – byť ne nutně trest. Můj celkový dojem je zklamání. Přes slibný námět jsem se nedokázala do příběhu vžít, působil ploše; postavy šustily papírem. Snad až na jeden odstavec jsem se nudila. Takže: Originalita: 3, logika děje: 4, postavy: 2, reálie, faktografie: 2, struktura: 2, styl: 2, formální stránka: 2, přesah: 1, osobní obliba: 2; celkem 2, 2.”

Until Proven

Autor: Tira Nog      Jazyk: ČJ

kattyV:

“Víceméně bych se podepsala pod to, co napsala Salome. Nejsem uchvácená z nadmíru silného Harryho a už vůbec ne z bolestínského Severuse. Co mne ale naštvalo nejvíce je občas používaný trik některých autorů - pozor spoiler - provlečou pár zápletkami rozporuplných vztahů až ke kýžené harmonii a pak cvak, něco se stane, vztah se nějakým způsobem nenávratně naruší (metody jsou různé a vcelku nezáleží, jakou autor použije) a jedeme znovu od začátku. Já sice chápu, že fáze sbližování je zajímavá, ale dvakrát v jedné povídce to vážně nemusím - konec spoileru. Co se mi na povídce líbilo nejvíce, a co obecně umí Tira Nog skvěle, je vykreslení ostatních vztahů. Chvilky s Hermionou, Harrym a Severusem při hraní scrabble, chvilky těchto tří doplněných o Rona v hospodě, Vánoce v Doupěti... prostě okamžiky, kdy autorka sama sobě přizná, že vztahy nemusí být jen romantické, ale taky přátelské (ano i rodičovské, mentorské a další..., ale ty zase jinde), tak to jsou ty, pro které autorce prominu leccos. Skončila jsem zatím u 60. kapitoly, musím to rozdýchat, abych byla schopná znovu se vyrovnat se zuboženým Severusem. Takže zatím 3, možná to ještě pozměním.// takže dočteno a měnit svůj názor nebudu. Snad jen doplnění, že Slimčin překlad je výborný, bez ohledu na mé výhrady k samotné povídce.”

Permissible Philandering

Autor: Del_Rion      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Tak to tu autorka nějak nakupinla na hromadu. :-D”

The Important Bit

Autor: Solshine      Jazyk: AJ

Danae:

“Sherlock je asexuální. John je straight as an arrow. A povídka o jejich třicet let trvajícím manželství je moc příjemné čtení.”

The Weasleys: Money, Money, Money!

Autor: BohemianTonks89      Jazyk: fanvid

Fleur Tera:

“niečo tak vydarené som už dlhšiu dobu nevidela :)”

The Weasleys: Money, Money, Money!

Autor: BohemianTonks89      Jazyk: fanvid

kami:

“Páčilo sa a moc! :)”

One Day at a Time

Autor: Themista      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Už chápu, proč čtenáři nesnáší moje konce povídek, také tenhle nesnáším, ale právě za něj je to o bod víc. Jinak je to povídka plná sexu, který je sice rozmanitý, ale stejně jsem některé části přeskakovala.”

The Weasleys: Money, Money, Money!

Autor: BohemianTonks89      Jazyk: fanvid

ZJTrane:

“To je vážne dobré:)”

The Weasleys: Money, Money, Money!

Autor: BohemianTonks89      Jazyk: fanvid

Lanevra:

“Šmankote, to jsem už taky dlouho neviděla. :-D”

Prckové

Autor: Amireen      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Převyprávění kánonu, kdyby bylo všechno trochu jinak... Kdyby se Brumbál choval jako Voldemortův poskok a kdyby se Voldemort choval jako hodný dědeček Brumbál. Kdyby se Lucius choval jako kanonická Narcisa k Dracovi a Narcisa jako její alter ego z Kamene manželství. Kdyby se Sirius choval rozumně jako Remus a Ron jako Sirius z dob Pobertů. Kdyby se kanonický Neville s někým opravdu spřátelil... Do povídky jsem se v prvních kapitolách zamilovala, Harry Malfoy je skvělá postava, ale jak kapitoly přibývaly, lehkost se z povídky vytratila a konec jsem dočítala už vysloveně s nechutí. Charaktery se bezdůvodně mění kapitolu od kapitoly, o vztazích raději úplně pomlčet, a to nemluvím o tom, jak to skončilo. První kapitoly bych hodnotila silnou čtyřkou, poslední slabou dvojkou, budiž z toho tedy trojka.”

Fight Club - You're Going Down

Autor: SlashGashJokerWhore      Jazyk: fanvid

Amarilli:

“Tak toto bola paráda!! v pohode by sa to dalo použiť ako trailer k filmu... a ten film zbožňujem... super to bolo... ouje...”

The Weasleys: Money, Money, Money!

Autor: BohemianTonks89      Jazyk: fanvid

Amarilli:

“Toto bolo super. Jednoduché, pekné a malo to aj nejakú pointu,.. :-)”

Půjdu s tebou

Autor: andie      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Pěkné. Sirius je vážně kus vola.”

Ve stínu Znamení Zla

Autor: andie      Jazyk: ČJ

Salome:

“Ve stínu Znamení Zla (název zachovávám autenticky i s pravopisnou chybou), je vcelku standardní povídka na standardního Siriuse-hvězdu dívčích snů, která neurazí. Je to povídka psaná nezralou autorkou o nezralých postavách – minimálně lze tedy ocenit, že díky ich formě je autenticita ponoru do myšlení teenagerů dokonalá. Druhá věc je, zda je to skousnutelné pro někoho jiného než pro další nezralé teenagery, popřípadě ty, které se jim snaží porozumět – a samotnou mě překvapilo, že mě zhruba v třetině, kdy už jsem ji chtěla odložit, začala bavit. I potom se mi občas chtělo křičet – my jsme tak telecí nebyli, pravda však nejspíš bude, že byli. Takže tohle berte jako pochvalu. Pokulhává však zpracování dospělého pohledu tam, kde se o něj autorka pokusí – nezralí teenageři jsou v pořádku, Brumbál říkající tomu stvoření, které mu neomaleně skáče do řeči, že je úžasná žena, už ne. Děj je docela klišoidní, tedy předvídatelný – ale ne zcela. Klišoidní jsou i postavy, téměř teenagerovsky archetypální. Hlavní hrdinka je podle svých slov nezajímavá, nepříliš hezká – a přesto zajímá úplně všechny… i její nepřátelé se jí neustále zabývají a dělají jí nějaké naschvály, protože tahle myška je jednoduše středobod vesmíru. Tato dívka nezná ani své spolužačky z Nebelvíru, když jednu (po sedmi letech) konečně vezme na vědomí a zapamatuje si její jméno (je retardovaná nebo tak sobecká?), tak během pěti minut ví, že je to její nejlepší kamarádka – aby ji o týden později nesnášela… v podstatě právě autentický pohled hlavní postavy považuju za hlavní přednost této povídky. Nepřátelství děvčat závidějících hlavní hrdince mi připadá dost nadsazená, ovšem patří k žánru MS. Aby vynikla její úžasnost Mařena, tak autorka udělala pro jistotu ze všech děvčat pipiny. Pobertové jsou typicky fánonoví, Lucius působí na svůj věk přespříliš rozumně. Je zde nekanonicky vrstevníkem Pobertů, ovšem právě toto omlazení Luciuse o sedm let je poměrně časté; samo o sobě mi rozhodně nevadí, stejně jako jakákoli jiná odchylka, pokud na ni autor upozorní - bez upozornění mi to ale připadá spíš jako lenost ověřit si fakta. Lily, která už moc dobře věděla o aktivitách Smrtijedů, nadšeně přijímá pozvání na svatbu jednoho z nich… V půl druhé v noci se běhá po vesnici a chodí na společenské návštěvy... Postavy působí dost ploše, příliš schematicky, zejména vedlejší jsou plně podřízeny účelu, jsou to pro andie typické loutky. Formálně to není úplná katastrofa, ovšem vadily mi dost časté chyby v interpunkci, které byly v některých jevech konstantní, tedy nejsou důsledkem přehlédnutí, ale nevzdělanosti. Rušily mě také soustavné chyby typu mě/mně, ji/jí, Znamení Zla, Pán Zla, Malfoy Mannor, velká písmena u názvů kolejí podle momentálního rozpoložení (mrzimor, ale Nebelvírské slečny). Sem tam se vyskytne špatná předložková vazba (buď „znal mé tajemství, nebo věděl o mém tajemství, ale ne věděl mé tajemství). Ich forma zde působí velmi autenticky. Kapitoly jsou dost krátké, mnohdy se v nich příliš nestane – svou vlastní strukturu a pointu většinou nemají, spíš to na mě působí jako náhodné roztrhnutí celého dílu. Ovšem první část už svébytným celkem je, to ukončení je povedené. Přesah jsem nepostřehla, je to standardní dívčí románek, který pro zvýšení atraktivnosti používá HP prostředí. Ovšem je to vcelku slušný dívčí románek s ne zcela předvídatelným (prozatímním) koncem. Takže: originalita zápletky – 1, děj – 3, postavy a motivy: 3, reálie: 2, struktura – 3, styl – 3, formální stránka – 2, přesah – 0, celkový dojem – 3; celkem 2, 2.”

|<  >|