Komentáře - Srpen 2014

|< 10  >|

Malé lekce etiky

Autor: ioannina      Jazyk: ČJ

kami:

“Neprekáža mi, keď sú tí dobrí zlými a naopak, Rowlingová vytvorila niektoré postavy natoľko "sväté", lepšie povedané Harryho odpúšťajúceho a prehliadajúceho, že to priam volá po nájdení neprehliadnuteľných chýb, ale obávam sa, že autorka hľadala chyby na zlých miestach (viď. Lupin). Ďalej, používanie vlastných podstatných mien bolo nesúrodé (angličtina, skloňovanie...). Protagonisti nemali nič spoločné s originálmi. Zbližovanie Nevilla so Severusom bolo umelé/násilné. Čo musím ale vyzdvihnúť je spojivo kapitol, L. učenie sa a S. výpomoc. To sa mi naozaj páčilo.”

Malé lekce etiky

Autor: ioannina      Jazyk: ČJ

Salome:

“Zobrazení dní po bitvě z pohledu Nevilla na ošetřovně, zobrazení jeho pochyb a postupného zrání je rozhodně neotřelý nápad (Originalita: 5). Jazyk je nádherný, velmi dobře se čte, není nabubřelý. Nádherné popisy, detaily, výborné spisovatelské řemeslo. Občas mě jen rušily nářeční výrazy (škaredý, chcou). Pravopisné chyby se nevyskytují v podstatě vůbec, zarazil mě jen tvar „Snapeem“ – od někoho, kdo si tak zakládá na „správném“ skloňování, bych očekávala správné skloňování. Pokud ovšem nejde jen o vlastní představu správného skloňování zcela nezávislého na UJC. (Styl, forma: 5, 5). Struktura a vypointování příběhu - je zřejmé odkud a kam se autorka chce dostat, a daří se jí to. Nesedělo mi neoddělené skákání z hlavy jedné postavy do druhé, skákání z přítomného do minulého času. Na můj vkus to bylo i příliš rozvleklé. (3) Líbilo se mi vysvětlení Nepromíjetelných, líbilo se mi zapojení originálních postav, líbila se mi spousta detailů. Ale děj… ten je těžko hodnotit, protože on tam vlastně moc není, respektive není tam nejdůležitější, jako by o něj ani nešlo. Ovšem nepochopila jsem, kde se tam vzala inkvizice? Nic proti středověkým reáliím a fantazii, ale tady mi tak docela neseděly.(3) Postavy: Snape – neříkám že ta postava, které říká Severe, je špatná. Jen nemá téměř nic společného s kánonem, vlastně ani to jméno ne. Nějak nedokážu uvěřit Snapeovi, který vyčítá Nevillovi, že doufal, že vyrostl ze sebepodceňování, protože on si ho přece vždy vážil. Lupin jako zákeřná klepna bavící sborovnu přeměněným Snapem mě zde neiritoval o nic méně než v Chasing the Sun. Ale tam to bylo aspoň originální, přestože tady i tam OOC. Hermiona jako hloupá husa se skvělou pamětí… Nepochopitelně nenávistná dehonestace Brumbála… že prý plánoval něčí smrt a zatím byl pěkně v bezpečí… jo, pěkně bezpečně mrtvý. Zas někdo, kdo za objektivitu považuje převážení kyvadla na druhou stranu. Perfektní byl ale Neville, líbila se mi Poppy, Minerva… a všechny vedlejší nebo vlastní postavy (naprosto skvělý je Anzelm), kde měla autorka dost prostoru pro vlastní pojetí (charaktery 3). Síla autorky spočívá ve vlastních postavách, ve vlastní tvorbě - považuji ji za výbornou autorku, byť ne za dobrou autorku fanfiction – to totiž není totéž, to v sobě má požadavek i na sebekázeň, fanfikce je přece tvorba těch, kteří původní dílo mají rádi – i přes chyby, které má, ne těch, kteří je považují za naprosto špatně napsané. Rozhodně nekritizuju, že někdo nemá rád HP. Jen to, že takový člověk by neměl předstírat, že je fanouškem a psát fanfiction, tedy FANOUŠKOVSKOU FIKCI; je to vlastně zneužití známého jména pro sebepropagaci. Je to tedy neetické. A pokud se chovám neeticky, neměla bych ostatním dávat ani docela malé lekce etiky. Ostatně, pokud jde o tu etiku, byla jsem lehce zklamaná – čekala jsem asi nějaký skutečný přesah, nějaká skutečná dilemata – nejen poselství spočívající v notorietách, že do léčby nepatří posuzování činů nemocných a že válka je fuj. (3) Zde je vidět, že i člověk, který je výborným, vlastně profesionálním spisovatelem, nemusí být dobrým autorem fanfiction. Je to žánr svého druhu, který vyžaduje víc – schopnost vnímání, schopnost upozadit vlastní ego, pokoru. Skoro mám pocit, že psát cizí postavy je těžší, nikoli lehčí než vlastní. Anebo jen jiné. Ne každému je to dáno – ostatně to přece ani není potřeba. Můj vlastní dojem je tímto samozřejmě ovlivněn – a také tím, že příběh na mě působil téměř až nudně, přes krásné popisy, detaily, inteligentní rozhovory jsem nebyla schopná postavám skutečně uvěřit a do děje se ponořit – párkrát jsem se přistihla, že se musím do čtení nutit a že se na ně netěším. Chybělo tam napětí, fluidum, které nedokážu pojmenovat, ale které pro mě odděluje dobré příběhy od výborných. (3) Celkem tedy 3, 75, zaokrouhluju nahoru.”

Temporal Guardian

Autor: LLALVA      Jazyk: AJ

Amarilli:

“Ach, ja som toto ešte stále neokomentovala? :O Chyba! Poviedka sa mi veľmi páčila, aj keď je to strašne OOC. :D Napriek tomu, je to jediná chyba celého diela. Keby sme tie postavy premenovali, dostaneme obraz milujúceho otca a dieťaťa, ktoré sa snaží svojou logikou dôjsť k záverom a hoc sú nesprávne, chybami sa učí a vždy má pri sebe svojho mentora/opatrovníka/otca, ktorý ho dokáže usmerniť.”

On the Desk

Autor: Yukipon      Jazyk: fanart

jesssnape:

“...”

Svedení Johna S. Willoughbyho

Autor: tepid sponge bath      Jazyk: ČJ

shadow:

“Čtení téhle povídky nebyla zábava. Neměla to šmrcn. Styl ani obsah mě nezaujal. Nedávno jsem obětovala několik nocí četbě „povídky“ The Faithful Compass od KeelieThompson1 (tu kdyby tak jednou někdo přeložil) a to byla jiná jízda. Nicméně překladatelce děkuji a za její práci a protože jsem byla spokojená s koncem, dávám 3.”

On the Desk

Autor: Yukipon      Jazyk: fanart

Benny:

“'Ucho, kde jsi?!' To mě napadlo, když vidím ten fanart.Důvod?Včera jsme se s Lanevrou bavily, jak jsme dle průzkumu, v menšině.Podle statistik se ženám nelíbí části těl ozdobené spermatem(anál, vulva, prsa, ústa, penis etc)A hle tématický fanart! :-D Autorky si vážím, zpracování mě nevytrhne nikdy, ale své místo to má.”

On the Desk

Autor: Yukipon      Jazyk: fanart

Akkarra:

“První věcí, kterou jsem registrovala, byly Pootterovy ponožky, které zjevně nafasoval v Nebelvíru. :)”

On the Desk

Autor: Yukipon      Jazyk: fanart

finde:

“Miluji porno obrázky Yukipon (ty ostatní jsou moc sladké)”

Faith

Autor: Dragongirl16      Jazyk: AJ

jesssnape:

“...”

Too Many Potters - Příliš mnoho Potterů

Autor: Cheryl Dyson      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“=)))”

Svedení Johna S. Willoughbyho

Autor: tepid sponge bath      Jazyk: ČJ

Benny:

“No..ono je to klasický SH převeden do nové a slashovité verze.A zkrátka nuda.Ve smyslu, že tam není inovace, detektivní zápletka je více či méně jasná a samotné Sherlockovo svádění?Nebavilo, něco chybělo.Také samozřejmě vše není dořešeno, což nevadí, to si každý doplní sám.Zkrátka mi tam chyběl náboj a vzrušení.Ale hezký překlad, díky.”

Elysejský klíč

Autor: Alice O´Really      Jazyk: ČJ

wanderer:

“Už je to dlouho, co jsem Elysejský klíč dočetla. Každý pátek jsem netrpělivě čekala na další díl, který se mi pokaždé zaryl hluboko do srdce. A stále se k němu vracím... Alici hluboce obdivuju, za to co stvořila, za to kolik čtenářů svým příběhem pohladila na duši. Klíč tu bys hodněkrát opěvován a já souhlasím s každým slovem, osobně jsem na něm nenašla žádné nedostatky. Nechci porovnávat, každý příběh je jiný, ale zatím jsem neobjevila žádný, co by ve mně vyvolal podobné emoce. Děkuju”

squire: Tiché ševelení

Autor: cathedral_carver      Jazyk: ČJ

Benny:

“3/4.Když ono je to takové miloučké a já ocimávání můžu ;-)”

Odlesk západu tvého slunce

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Už zase mě svědí ruka... V případě Vulkánců je to už skoro patologická potřeba. :D Ale bez ohledu na to, tohle bylo dokonalé. Mám pocit, že Lana je povídku od povídky lepší. Takže až příště napíše nějaký Star Trek (třeba ten zrcadlový... ;) ), tak jí asi u počítače postavím svatyni a začnu ji otevřeně uctívat. :D”

Svedení Johna S. Willoughbyho

Autor: tepid sponge bath      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

squire: Tiché ševelení

Autor: cathedral_carver      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“Pěkné”

Too Many Potters - Příliš mnoho Potterů

Autor: Cheryl Dyson      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“milé a predvídateľné.. príjemná oddychovka a Fred s Georgom sa veľmi vydarili :D”

|< 10  >|