Komentáře - Duben 2014

|< 10 11 12 13 14 15 16 17 18  >|

Rozprávka skutočnosti

Autor: noritenshi      Jazyk: SJ

Sylwia:

“...”

Silent Sin

Autor: NoriTenshi      Jazyk: SJ

Sylwia:

“To je tak strašné, až je to roztomilé”

Alco da fé

Autor: Splinter      Jazyk: ČJ

Sylwia:

“oo”

Feasting With Panthers

Autor: Kitty Fisher      Jazyk: AJ

Sylwia:

“docela zábava, ale trochu tragikomika .]”

Building to Last

Autor: Terence      Jazyk: AJ

Sylwia:

“..”

A Statement of Affairs

Autor: Gloria Lancaster      Jazyk: AJ

Sylwia:

“Chtěla bych si někdy přečíst něco hodně retro toho stylu”

The Alphabet Series

Autor: Delphi      Jazyk: AJ

Sylwia:

“Bude pokračování? :)”

Krev za krev

Autor: EmhyrVarEmreis      Jazyk: ČJ

Sylwia:

“Absolutně dokonalá zaklínačská povídka. Je to jako by to psal Sapkowski, Úžasná úroveň a "přidaná hodnota". Autor má obrovský talent a určitě věřím, že by uspěl i mimo pole fanfiction. Každopádně série těchto zaklínačských povídek je dle mého názoru absolutní špičkou českého fanfiction. Sylw.”

A Need From the Beginning

Autor: T'Riva      Jazyk: AJ

Sylwia:

“Bavilo, teda na pořádkou ujetinu :)”

Štěstí v neštěstí

Autor: EmhyrVarEmreis      Jazyk: ČJ

Sylwia:

“Úžasná práce. Je to skvělé, nemá jedinou chybičku. Určitě se k tomu ráda vrátím.”

Convenience

Autor: Moth      Jazyk: AJ

Sylwia:

“fajn”

Štěstí v neštěstí

Autor: EmhyrVarEmreis      Jazyk: ČJ

Salome:

“Hezké - akce, atmosféra, bezva vyprávění... jen mi to opět připadá nedokončené. Od Sapkowkého bychom se dozvěděli víc - kdo, proč - a byl by v tom i nějaký smysl. Alespoň já za smysl nepovažuji to, že to Geralt fakt umí s mečem. To přece víme, ne?”

Convenience

Autor: Moth      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Harry potřebuje pomoct s lektvarem, tak jde za Snapem. Ten zase potřebuje pomoct získat dědictví. Vznikne jasná dohoda. Nebo... možná ne tak jasná. Hrozně se mi líbil námět, ale ten konec... zasloužil si trochu rozpracovat, no. A z humoru na začátku to sklouzlo do trochu patetického konce. Škoda. Přesto líbilo. Lepší trojka.”

Krev za krev

Autor: EmhyrVarEmreis      Jazyk: ČJ

Salome:

“Opět - pěkně napsané, vypadá to jako Sapkowski, ale není to Sapkowski. Neodpovídá to reáliím - Geralta by zastřelili. Z ničeho nevyplývá, že by byl s nimi v tak přátelských vztazích, naopak - minimálně já si pamatuju, jak málem i s Ciri zemřel při jednom z útoků Veverek. Totéž ovšem platí o motivech Geralta. Technicky: Tak mluvili elfsky nebo lidskou řečí? Používat elfská slova, která si pak v řeči s druhým elfem přeloží (pro srozumitelnosti koho?) - Je to vatt´ghern – zaklínač. Dryády z Brokilonského lesa mu říkají Gwynbleidd – Bílý Vlk - je známkou amatérismu. Pointa je pěkná, napsáno je to také pěkně, námět ale příliš mimo kánon a logiku postav.”

Malleus, řečený Kladivo

Autor: EmhyrVarEmreis      Jazyk: ČJ

Salome:

“Souhrný komentář k cyklu je u Královské vůle. Zde jen dodávám, že reálie čarodějnickým procesů nejsou zcela v souladu s pohanským viděním fantazijího světa Sapkowského. Přestože v jedné epizodě zmińuje šíleného kněze, který chtěl upáli v době válečného běsnění mentálně postiženou dívku, nelze z toho dovozovat obvyklost, jak činí autor. Je to celé příliš předvídatelné, až dětsky černobílé. A takový Sapkowski rozhodně není.”

Královská vůle

Autor: EmhyrVarEmreis      Jazyk: ČJ

Salome:

“Byla jsem také navnaděna komentáři - a možná proto mě to trochu zklamalo. Právě jsem si po letech osvěžila celou ságu, takže mám v sobě nejen reálie, nejen povahu Geralta - u něhož autor skutečně šetří s vnitřníni hlásky, tak oblíbenými autory fanfiction, tak i filosofii. Je to dobré, hodně dobré, ale není to Sapkowski. Autor se nevyhnul ani formálním chybám (tak e to Ademir nebo Ademír?), střídání POV. Hlavně mi ale vadí, že jsou povídky jen náčrty založenými na jedné myšlence, že nemají souvislost s celým tím světem, že jsou časově nezařaditelné. Sapkowski, i v počátcích, kdy skutečně psal "jen" povídky", tak je psal delší, komplexnější, hlubší - a hlavně vzájemně související, takže mu nedělalo žádné problémy je později provázat v dlouhé sáze. Takže je to navenek jako Sapkowski a je to velmi příjemné a čtivé. Jen jsem tam nenašla toho, koho jsem si tak zamilovala. A hodnocení: v poměru k ostatní fanfiction je to samozřejmě nadprůměrné, takže shrnuji na čtyři.”

Brko

Autor: crazylizzie      Jazyk: SJ

Lucie:

“Romantický, hořkosladký příběh. Napsaný zvláštním jakoby filmovým stylem. Nabitý emocemi. Zpočátku mi ten styl psaní úplně nesedl, těžko se četl, ale pak jsem si po několika kapitolách zvykla a byla odměněna báječným čtenářským zážitkem. Kousky skládačky do sebe postupně zapadly... Rozhodně stojí za přečtení, jen to asi nejde zhltnout na jeden zátah, chce to čas a pauzy. Skvělý překlad.”

The Potion Master´s Snake

Autor: Winds of Water      Jazyk: AJ

shadow:

“Už je to nějaký pátek co jsem to četla. Myslela jsem, že bude zajímavé, když bude Snape otevřeně uhánět Harryho, a ne jak je tomu obyčejně, že Harry se kterým mává věčná puberta, uhání jeho. Ale vůbec mi to nesedlo (hlavně Harry) a to mám konverzačky ráda (Harry a Severus si spolu vyjedou na lodičce,...). Brumbál otravný, scény kde je Dudley nudné. Na druhou stranu Sorai byla výborná. Víc jak 2 dát nemůžu. (Českému překladu od Patoložky bych dala 3, jako díky za její práci.)”

Convenience

Autor: Moth      Jazyk: AJ

assez:

“.”

Duet

Autor: LinW      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“to zas bylo něco...”

Cut

Autor: kissyushka      Jazyk: fanart

jesssnape:

“dokonalé!!!”

Softy.

Autor: Slinkers      Jazyk: fanart

jesssnape:

“...”

Duet

Autor: LinW      Jazyk: ČJ

shadow:

“Jednou a dost. Edit: Snižuji na 1 bod.”

Cut

Autor: kissyushka      Jazyk: fanart

KalamityJane:

“Tohle mám na DA v oblíbených a naprosto to miluju ♥”

Cut

Autor: kissyushka      Jazyk: fanart

Akkarra:

“Dokonalost. :)”

|< 10 11 12 13 14 15 16 17 18  >|