Komentáře - Březen 2014

|< 10 11 12 13 14 15 16 17  >|

Z bláznových zápisků...

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Já se přiznávám, že tuhle povídku jsem si zamilovala. Dala mi něco jiného, co jsem u jiné ff zatím nenašla, co tam obvykle ani nehledám, a rozhodně jsem si ji užila. Když jsem ji četla poprvé, tak jsem na to taky koukala jak na zjevení, co to má znamenat, ale po čase jsem ji přečetla znovu, v jiné náladě, s jiným přístupem a s vědomím, co mám čekat, a byla jsem unešená. Já mám assez ráda z velký míry i kvůli těm 'zkomoleninám' a kvůli tomu, že se musí člověk kouknout za slova.”

To Dream These Dreams

Autor: Dragon Light      Jazyk: AJ

assez:

“Výborné.”

Po letech

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

Salome:

“Mile dojímavé. Miluju ty dva.”

Pád králičí norou

Autor: Ayla PascaL      Jazyk: ČJ

Salome:

“Rozhodně hodně zajímavá povídka, se zajímavou a originální zápletkou a výbornými dialogy i atmosférou. Perfektně je zachycená fyzická přitažlivost i nejednozanačnost vztahu. Postavy mi připadaly dost přesné, samozřejmě po dovysvětlení - ale něco takového bylo možné předpokládat hned od kořeněných buchet. Styl, jazyk, pravopis - perfektní - velká pochvala překladatelce. Výhradu mám ale k logice děje, respektive považuji jej za nedokončený. Jak se to Ron dozvěděl? Nabídnuté vysvětlení není dostatečně logické. Kdo to způsobil? Asi mi to dojít mělo, ale adeptů mám několik a jasné vodítko, který to byl, tam nebylo. A last but not least: jak to dopadlo? Nic proti otevřeným koncům, ale tohle bylo otevřené až příliš. Tedy: Námět 5, styl 5, pravopis 5, postavy 5, příběh 3, celkový dojem 4 - celkem 4, 5, zaokrouhluji nahoru.”

Budoucnost začíná dnes, ne zítra

Autor: wixie      Jazyk: ČJ

Salome1:

“Wixie je osvědčenou autorkou pro milovníky romantických, optimistických lovestory, a ve svém žánru jednoznačně patří ke špičce. Zde se pokusila překročit své hranice, podle mého názoru však nikoli příliš úspěšně. Červená knihovna se nezmění jen tím, že doplníme melodramatickou tečku (naopak, melodramatický konec k červené knihovně patří stejně jako sladký - jsou to dvě strány jedné mince), ani tím, že použijeme semtam vulgární výraz. Této povídce nevěřím nic, proto mě ani melodrama na konci nedokázalo dojmout. Ocenit lze však snahu o pozměnění klasického klíšé, rozhdoně se v příběhu najde pár dobrých momentů. Co to ale výrazně kazí, jsou nelogicky jednající a mluvící postavy. Minerva se chová jako hlupák - její rozhodnutí nemá logiku, i když zde se autorka alespoň snaží o vysvětlení důvodů. Ovšem velmi nepřesvědčivě - když někoho chci schovat, tak ho nechám otevřít krámek na hlavní třídě, že? Členové Řádu byli tupí, takže je zřejmé, že zvítězili jen proto, že Voldemort byl ještě tupější (i když představa Pána zla/Zla - jednotnost v pravopise u autorky skutečně nehledejme - bezmyšlenkovitě metajícího kletby na všechny, kdo se pohnou, je merlinžel až příliš rozšířenou pitomostí). Na vysvětlení Hermionina chování po válce již autorka rezignovala zcela - ne, že by logicky vysvětlit šlo. Severus je ještě nejpovedenější, což je pochvala výrazně relativní, jednoduše jeho dopisům nevěřím. Ovšem v Chýši byl mimo. Autorka se jednoduše držela svého příběhu, ať se děje, co se děje. Pravopisné chyby jsou nadprůměrné, jejich charakter a soustavnost některých typů svědčí nejen o omluvitelné nepozornosti (protože něco unikne vždy), ale o neznalosti a/nebo lhostejnosti k formální úrovni jazyka. Rušily mě hovorové výrazy zejména ve spojení s Minervou či Snapem, následovány vzápětí knižními (uchopiv, odvětil), jazyk tak působí nekonzistentně. Autorka se nevyhnula (opakovaně) chybě "jak jistě víš", tedy když v dialogu vysvětluje něco, co je oběma postavám známé. Tedy: námět 2, příběh 3, postavy 1, styl 3, pravopis 3, celkový dojem 1.”

It Adds Up

Autor: Farfalla the Butterfly-Kitten      Jazyk: AJ

Benny:

“Už jen když jsem to rozklikla a přečetla jsem si druhý pairing tak ve mně hrklo(a představivost jela naplno)Evidentně má autorka úchylku na potraviny.:D Sympatická úchylka.”

It Adds Up

Autor: Farfalla the Butterfly-Kitten      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Hehe! Hehe he! Hehe! :-D”

Alive

Autor: Aucta Sinistra      Jazyk: AJ

assez:

“Ach...”

The Kiss

Autor: Aucta Sinistra      Jazyk: AJ

assez:

“Já bych neřekla, že povídka nutně musí být o velkých tématech. Je jen kumšt umět to, co píšu, napsat. Proto se nezdráhám dát i za maličkost velmi dobré hodnocení, a nemusím to omlouvat autorčiným umem (který rozhodně přítomen je). Otázka zní: splnila mé požadavky na dané téma? A pokud je odpověď ano, tak proč nedat dobrou známku, že ano?”

Pád králičí norou

Autor: Ayla PascaL      Jazyk: ČJ

Benny:

“Přečteno před nějakou dobou.Dojmy z toho jsou rozporuplné, zvlášť z toho jak Hermiona(nebo ta slečna, kterou to má být)a Lucius(ten pán, který to má být)skončí opakovaně na hromadě.”

Connubium

Autor: Dragon Light      Jazyk: AJ

assez:

“:) Příjemné počtení - není to průměr v urážlivém smyslu slova.”

Habitual Protests

Autor: Dragon Light      Jazyk: AJ

assez:

“Mnohem lepší. Mnohem!”

Budoucnost začíná dnes, ne zítra

Autor: wixie      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“???”

Submissive Call

Autor: lisa.demonic.angel      Jazyk: AJ

l.terka:

“Ja chci pokračování !!!!!!”

Vážně jednoduché

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Super, správně podlé a efektivní :-)”

Vážně jednoduché

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Ou, tak to je vážně kruté... :)”

After Curfew

Autor: Dragon Light      Jazyk: AJ

assez:

“.”

Budoucnost začíná dnes, ne zítra

Autor: wixie      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“toto je tak strašne mimo že sa to hádam už ani viac nedá.. tá scéna v Škriekajúcej búde je nad moje sily a nedokážem to dočítať do konca.”

Oslava

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Takový výbuch smíchu už se mi dlouho nepřihodil. :D”

Vážně jednoduché

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Levandule mi bylo líto už v kánonu. Hrozné jméno, hrozný charakter, hrozná úloha. Tohle bylo už vážně podlé :) Líbilo.”

Včasná příprava

Autor: gleti      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Cheche, dobrý :)”

Oslava

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Pěkné :)”

Co se ti zdá nemožné, není nereálné

Autor: A-SISI      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Poslední dobou mám problém s povídkami, ve kterých se zúčastnění chovají jako idioti. Což je potom samozřejmě nefér vzhledem k hodnocení povídek, které jsem četla ještě v době, kdy jsem to byla schopná přejít. Pardon. Když ale... dobře, Hermiona tu je navzdory všemu svému hrdinství pořád ještě sedmnáctiletá káča, takže má nárok se tak chovat. Ale Snape? Vždyť je mu proboha čtyřicet nebo kolik, ten už by to měl mít v hlavě trochu srovnané. Navíc i v téhle povídce - jako ve většině - se vztah začne nepravděpodobně rychle a bezdůvodně a prostě nepravděpodobně. Je ale pravda, že navzdory tomu, kolik to má kapitol, to odsýpá opravdu rychle. Jako... nebolelo to číst (teda bolelo to kvůli interpunkci, ale mluvím o obsahu), ale asi bych to nikomu nedoporučila.”

The Greater Good - Harry Potter - Dumbledore and Grindelwald

Autor: Broad Strokes      Jazyk: fanvid

KalamityJane:

“Jo, tohle mám ráda. Dobře odvedená práce.”

The Things You Discover Over Dinner

Autor: Dragon Light      Jazyk: AJ

assez:

“Chtěla jsem dát 2... a pak jsem si řekla - kurňa, za co? Že mě nenaštvala?”

|< 10 11 12 13 14 15 16 17  >|