Komentáře - Březen 2014

|< 10 11 12 13 14 15 16 17  >|

První zákon

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Salome:

“Možná by to mohlo být delší. A možná by to bylo na škodu, protože bylo řečeno vše podstatné. Bylo tam napětí, originalita, logika. Věřila jsem tomu.”

První zákon

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Existuje spousta úhlů, ze kterých se dá kánon nahlížet, a já mám taková zpracování moc ráda. (Nejpůsobivější pro mě je bezesporu popis veselí a oslav těsně poté, co Lockhart skončí u Munga. A ano, je zcela bezpředmětné to sem tahat.) Tohle zpracování ale něco postrádalo. Je to kratičké, takže to nemohlo obsáhnout mnoho, ale stejně by si to zasloužilo víc, takhle to neutkví. Asimov tohle téma zvládnul líp :)”

Výročí

Autor: Shiv5468      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Dobře napsaná a skvěle přeložená povídka o stáří. Bavila mě velice, ať už Dracem a přípitkem, Severusem juniorem nebo úvahami o mladé generaci. Hodně váhám, jak hodnotit, protože si nejsem jistá, jestli ve mně za pár dní ještě zůstane, a pohybuju se na rozhraní velice silné trojky a slabší čtyřky. Ale opravdu se mi líbila, tak nechť je to čtyři.”

Svrab

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Přiznávám, že tím, že tu byly zadané od Danae jenom samé snamionky, jsem získala naprosto zkreslenou představu o její tvorbě. Přitom i povídky, ve kterých nejde o sbližování plné lásky a tokání, píše skutečně dobře. Třeba tohle... Ze začátku jsem sice měla trochu problém s chováním/věkem Natalie, ale když si to zpětně projdu, někdo s takovými zážitky by skutečně mohl být takový. A opět oceňuji, jak prosté patosu to je, i když by k tomu postavy vybízely. Líbilo.”

Penetrance

Autor: Lyrastar      Jazyk: AJ

Benny:

“Dobře,že jsi to tady dala.Moc hezký incest.4-5”

Zrcadlo rozhodnutí

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Na Danae netypicky temná a neromantická povídka, ovšem tradičně dobře napsaná. Moc se mi líbí, jak vystihla rozdíl mezi 'jsem o něčem přesvědčený, a proto to chci', a 'jsem svědkem veškerých okolností, a přesto si stojím za svým'. K povídce se navíc skvěle hodí její konec.”

Honba za pokladem

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Hezká povídka. Potěšila mě v mnoha ohledech, nejvíc asi posledním odstavcem, ale i tím, že byla napsaná bez patosu a poměrně stručně, dovedu si představit, jak moc by šlo takové téma natáhnout. Pochybuju, že utkví, ale bylo milé si ji přečíst.”

Nelíbejte učitele za jízdy

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Po Útočišti asi moje nejoblíbenější povídka od Danae. Připadá mi trochu fascinující, že by se to vážně mohlo stát a že ty úvahy o kouzelnících definujících se svým darem kouzlení jsou tak pravdivé. Za to jsem ochotná odpustit i zcela nepravděpodobnou proměnu charakteru Snapea. A mně se líbil i přeslazený konec, k tomuhle se hodil. Hodně silná tři nebo maličko slabší čtyři.”

Penetrance

Autor: Lyrastar      Jazyk: AJ

Lanevra:

“Asi tak, že ano. :-)”

Šťastnější

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Dobře, pomineme romantické chování neromantických postav, Danae na to má nárok. Hezky začleněná báseň/píseň, songfic nemusím, ale tady mi to vlastně ani moc nedošlo, že to songfic je, a tak to má být. Hermioniny vnitřní pochody jsou geniálně popsané. Hezky napsané, byť těžko utkví.”

Jahody

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Hezky napsané. Grimmové by se mohli učit :) Akorát Snape mi přišel OOC. Milá oddychovka.”

Červnové odpoledne

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Nerla:

“No já nevím, mně to přišlo slabé. Napsané je to dobře, jen ten námět...”

The Fourth Year

Autor: Calligraphy      Jazyk: AJ

Adelaine:

“Tato autorka umí pát fakt velice pěkně a stejně jako v Tolik se ti po mně stýská, jsou tu city krásně schované mezi řádky. 4/5”

Better Late Than Never

Autor: I Got Tired of Waiting      Jazyk: AJ

assez:

“.”

Pád králičí norou

Autor: Ayla PascaL      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Jé, Suits s postavami z Harryho Pottera, a navíc takovými, které se do svých rolí opravdu hodí! Mně se to moc líbilo. Vzhledem k tomu, že spoiler obsahuje už pairing a shrnutí povídky, nebudu se tu žinýrovat napsat, že takhle dobře popsaný rozpad manželství bez toho, aby byl jeden z partnerů za pitomce, jsem už hodně dlouho nečetla. Teda asi bych se obešla bez zmínky o Pansy, ale to je detail. A taky mě nadchlo, že je Harry spárovaný se Snapem, ačkoliv povídka není o nich. Vážně se mi to líbilo.”

Útočiště

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

Benny:

“Už jsem si slíbila, že žádnou snamionku nerozkliknu.Merlinžel by se o tom nesměla Adelaine zmínit v mailu.Četla jsem těch 12kapitol tři hrozné dny.Hrůza.Fuj.Jsem vyléčená.Vlastně nevím, přišla mi to jako děsná nuda.A to i na snamionku.Poslední kapitol je..no samozřejmě kýč a na druhou stranu jsem exorcismus prováděný na Snapeovi četla poprvé.Epilog jsem vynechala, přesto se nedonutím tomu dát vyšší známku než dvě.Konec pátrání, čtenář to vzdává a nehledá snamione, stala by se ze mne bulimička a nerada zvracím.”

To Cast These Spells

Autor: Dragon Light      Jazyk: AJ

assez:

“.”

To Heal These Wounds

Autor: Dragon Light      Jazyk: AJ

assez:

“.”

Desiderium Intimum

Autor: Ariel Lindt a Gobuss      Jazyk: PJ

Adelaine:

“Asi bych to měla hodnotit i tu, když jsem většinu četla v polštině, a to polsky neumím a nerozumím:). Sice jsem měla problémy s původní zápletkou, s pár věcma, co se týče logiky týče (dá se to zanedbat), navíc mě Harry a méně Severus po většinu času štvali a bylo to strašidelně dlouhé, ale nenudila jsem se, bavilo mě to a hodně. Jsem strašně ráda, že tohle někdo napsal.”

Things That Seem

Autor: Maeglin Yedi      Jazyk: AJ

Adelaine:

“Začínalo to velice slibně a první polovina se mi fakt hodně líbila. Koncem se mi to mírně zkazilo, ale rozhodně zábavné a milé.”

Pains and Contradictions

Autor: atypicalsnowman      Jazyk: AJ

Adelaine:

“Mám ráda snarry, ale tady se to teda Severusovi a Harrymu moc nepodobalo. I když přiznávám, že bohužel se to podobalo tisícům dalších snarry. Harry je tu strašlivě dětinský, Severus zase melodramatický a mírně à la Tira Nog. Ne, nelíbilo se mi to, navíc mi to přišlo do značné míry dostatečně tuctové a rozhodně od této autorky nemám v plánu číst nic dalšího. Ty dva body za dvě věty a jednu zmínku, které se mi tam líbily, zaokrouhleno nahoru.”

Z bláznových zápisků...

Autor: assez      Jazyk: ČJ

shadow:

“Ne díky. Do osobní poznámky si píšu „opravdu nezkoušet za pár let číst znovu“. Bod za odvahu něco takového publikovat.”

Sokolí přání I.

Autor: Máta      Jazyk: ČJ

Salome:

“Příběh s velmi zajímavým tématem, napsaný se snahou o velkou poctivost- Máta umí psychologii, zajímá ji prožívání, vývoj postav. Umí pefektně zachytit atmosféru - dostal mě popis masakru indiánské vesnice, zejména když jsem si k tomu pustila autentickou hudbu. Místy mě skutečně mrazilo, Máta se umí dotknout. V rámci amatérské tvorby patří nepochybně k tomu lepšímu. Do profesionality mu chybí však ještě několik krůčků, a není to jen rušící počet pravopisných chyb. Velmi oceňuji snahu o historickou přesnost, a zejména vysvětlující poznámky na konci. Ovšem hned v základu je faktografická nepřesnost - nedokážu si představit, jak by mohl být voják jednoho státu vyslán proti své vůli do armády druhého samostatného státu. Autorka tento konstrukt nijak nevysvětluje, respektive spokojuje se s vágníím konstatováním o korupci a dlouhých prstech. Je to vlastně maličkost, a pokud by autorka nedeklarovala - a ve všech detailech, včetně tvaru fléten nedodržovala - historické reálie, nevadilo by mi to zdaleka tolik. Ne zcela korektní bylo zařazeí do žánru - historický román je něco jiného než fantasy historický román. Fantasy osobně miluji, opravdu mi nevadí nadpřirozené jevy; pokud je ovšem autor nesměšuje s realitou, respektive jej nevydává za realitu. Kromě toho šlo většinu děje spíše i intimní (neplést s erotickou) psychologickou studii, děj je tak značně nekonzistentní. Postavy byly vykresleny velmi plasticky, toto je skutečně silnou stránkou autorky. Osobně mě ale rušilo příliš černobílé vidění postav - jsou skvělí, mravní po všech stránkách ve smyslu dnešní doby (což mimochodem historickým reáliím také neodpovídá), nebo čistí padouši. Přes určité výhrady považuji Sokolí přání za zajímavé a hodné pozornosti inteligentního čtenáře. Hodnocení: Námět 5, logika příběhu a reálií: 4, struktura 3, jazyk 5, pravopis 3, postavy 4, celkový dojem 4.”

Pride and Prejudice

Autor: Cat Samwise      Jazyk: AJ

Fleur Tera:

“Dobrý námet a skvelé spracovanie. Len absencia akejkoľvek mágie je tak výrazná, že sa pýtam samej seba, či autorka natoľko neverí svojmu originálnemu príbehu, že musela použiť HP postavy, aby pritiahla čitateľov. A to je zrejme pravda, lebo inak by som sa sem nedostala ani ja :D veľmi pekne napísané, koniec naprosto mimo očakávaní a to mám rada, lebo ma donúti ešte niekoľko dní po prečítaní nad príbehom premýšľať a krútiť hlavou, ako to tak mohlo dopadnúť.”

Z bláznových zápisků...

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“A je to tady! Vogoni šlehli s poezií a dali se na prózu! Pomoc...”

|< 10 11 12 13 14 15 16 17  >|