Komentáře - Listopad 2014

Stránky: 

Evansovy děti

Autor: ???      Jazyk: ČJ

Benny:

“Po první kapitole mi v hlavě vyvstalo hodně otázek.Proč se Harry chová tak odevzdaně.Proč se Severus chová jako Severus(dle mého cítění Snapea)A ona to je vlastně romantika přesně pro mě.Žádná citová omáčka, prostě jen bušit a deptat Pottera, dokud se nezhroutí.|| Mé nadšení ff polevilo, což je mi líto.Mám problém s Harrym a jeho chování k dítěti.Na jedné straně je to neotřelý pohled na Potterovu citovou výchovu.Tady je problém na mé straně, já si toho zjizvence idealizuji a vím to.Severus.U něj v podstatě nemůžu nic výraznějšího vyčítat.Snad jen mi přijde nelogické vysvětlení, proč souložil s Potterem.Pak nastala v jedné části ff doba, kdy si hodně ubližovali(psychicky)a tam jsem si říkala, jestli to skončí happyendem, nebudu tomu věřit.|| Nechci se k tomu už víc vykecávat.Nezklamalo, ale bylo to dlouhé, psychologické a jindy bych to asi docenila líp.Na druhou stranu je to na čs vody neotřelé a propracované.Vracet se k tomu asi už nebudu, ale známka je odpovídající a snad spravedlivá.”

Nepodceňuj sny

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Milé. :)”

Betrayed

Autor: kateydidnt      Jazyk: AJ

Trinyx01:

“...”

Evansovy děti

Autor: ???      Jazyk: ČJ

KalamityJane:

“Nad hodnocením není potřeba přemýšlet, a kdyby to bylo možné, dám klidně desítku. Proč? Tahle povídka je naprosto ojedinělý úkaz na české ff HP scéně. Chtěla bych vyzvednout dokonalou práci s jazykem po stylistické i pravopisné stránce, to jak si autorka (autor?) hraje se slovy, doslova s nimi mazlí, neskutečně obdivuji. Číst tenhle počin je naprosto dokonalý zážitek lahodící mým češtinářským smyslům. V příběhu je spousta míst, ve kterých mi naskakovala husí kůže jen z popisů, a obdiv k českému jazyku, který je proklamován v úvodní poznámce, čiší z celého díla. Samotná zápletka není tak neotřelá - dát dohromady dva protiklady. To je něco, na čem Snarry stojí. Co ovšem už neotřelé je, je fakt, že a zde jsou to skutečné protiklady. Jako čtenář jsem měla v určitých bodech problém uvěřit, že by někdy mohli ti dva skončit spolu (a šťastně - což není moc relevantní očekávání. Oni spolu nepotřebují být šťastní, oni jen potřebují nebýt sami). Asi tak od 21. kapitoly jsem ale nevycházela z úžasu. Závěr a celé rozuzlení má hlavu i patu a dává celé povídce o stupeň vyšší smysl (a takové by závěry být měly). Nevím, jestli si tohle někdy přečtu znovu, jsem přece jen ten typ prahnoucí po romantice, každopádně vím, že tahle povídka patří k nejlepšímu, co jsem v českém prostředí kdy četla. Doufám, že se dočkáme dalších příběhů.”

The Apothecary's Assistant – or – Witch Austen's Revenge

Autor: subtilior      Jazyk: AJ

katleen:

“Výborné! :) Párování SS/HG sice vůbec nepatří k mým oblíbeným, ale tuhle povídku - trochu (hodně) šílenou, ale taky napínavou, nesmírně vtipnou, originální, a skvěle kombinující svět HP s Jane Austenovou - jsem přečetla jedním dechem! :)”

It's My Life

Autor: Fyreheart      Jazyk: AJ

Trinyx01:

“...”

Romeo a Julie po Potterovsku

Autor: Martan      Jazyk: ČJ

lymmet:

“Dočetla jsem to do konce, ale spíš proto, abych to za sebou nenechala rozečtené, než že by mě to bavilo.”

The Life and Times

Autor: Jewels5      Jazyk: AJ

katleen:

“Pro mě je to jedna z nej fanfiction povídek z pobertovského období. Čekání na další kapitoly je vždycky nekonečné, ale stojí za to! :)”

Romeo a Julie po Potterovsku

Autor: Martan      Jazyk: ČJ

shadow:

“Ve zdraví dočteno.”

Romeo a Julie po Potterovsku

Autor: Martan      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Mám zřejmě jiný vkus, protože tohle mě absolutně nebavilo, natož aby mě to rozesmálo.”

Romeo a Julie po Potterovsku

Autor: Martan      Jazyk: ČJ

Cora:

“Tahle parodie se mi bohužel netrefila do noty; dočetla jsem, ale už se mi hodně nechtělo. Ovšem na "Jedenácté přikázání" nezapomenu do smrti smrťoucí :-)”

Oslava

Autor: Regi      Jazyk: ČJ

Cora:

“Drabble podle mého gusta, žádné mlácení prázdné slámy. A ta pointa je zkrátka... výtečná!”

Jeden večer na ministerstvu

Autor: Maeglin Yedi      Jazyk: ČJ

Cora:

“Já jsem se tak skvěle pobavila! Úžasná oddychovka; plaší splíny, zvedá náladu a chuť se napít. Minimálně. Rozhodně nečtu naposledy - třeba nad scénou s příchozivším a na vzniklou situaci reagujícím Snapem se culím jak měsíček na hnoji. Jak já bych zrovna TENHLE obrázek chtěla vidět taky :-)”

Miluji tě až za hrob... ten tvůj

Autor: Lanevra      Jazyk: ČJ

Cora:

“Originální a výjimečné tak moc, že jsem přečetla za 15 vteřin. A to jsem, prosím pěkně, poměrně obstojný slaboch. Jen těch teorií "Jak vono to teda vlastně bylo" kdybych neměla tolik; musela jsem začít dokonce i intenzivně PŘEMÝŠLET :-) Autorka opravdu ví, jak zanechat dojem.”

Pohlavek

Autor: Brokolice      Jazyk: ČJ

Lucie:

“Dobré to je”

Důsledky pravdy

Autor: Seal1      Jazyk: ČJ

kattyV:

“Musím říct, že se to četlo výborně, bylo to takové pohodové. Takže e až škoda, že tomu budu vlastně vytýkat i to, co mi tak napůl vyhovovalo - bylo to takové bezkonfliktní, což ale tak trochu špatně, že? To, jak všichni bez problémů přijímají fakt, že Severus je Harryho otec, bylo divné. A pak ty nelogičnosti, které zmiňuje Belldandy. Prostě, sice jsem to zhltla za jeden den, ale řekla bych, že hlouběji v paměti mi to neulpí.// Ještě k překladu - obsahuje velké množství chyb - od prostých překlepů (skutečně mě rozčiluje, že si někteří autoři nedají ani tu práci projet text automatickou kontrolou pravopisu. Opravdu je to tajemství, že něco takového existuje?), přes hrubky v tvrdých, měkkých -y -i, po neznalost, jak se píše přímá řeč. A ano i občasné neobratné použití slov (notorický profesor NENÍ totéž, jako notoricky známý profesor, v hlavě mi naskočil Snape propadlý alkoholu.) Jsem samozřejmě vždycky vděčná za jakýkoli překlad, ale chyby tohoto typu prostě ruší a mnohé z nich by se s trochou péče daly snadno odstranit.”

Insatiable Husband

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Benny:

“Tady jde soudnost stranou.Extasy miluju, ani tu sladkost jí nekritizuju.U ní se ze mě stává milovnice červené knihovny.”

Celibát

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Benny:

“Zájem střídající se s nudou.Asi místy zdlouhavé a nezáživné.Ale lepší trojka.”

Vládnu!

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Benny:

“Prazvláštní zápletka na PWPčko, která mi nesedí.”

Nepodceňuj sny

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Benny:

“Zvláštní.”

Insatiable Husband

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Certina:

“Tohle prostě miluju, je to tak sladký.”

This song is...

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Certina:

“:)”

Prvý a posledný

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

niktoska:

“veľmi pekné :)”

Len jeden bozk

Autor: Testralka(Tesska)      Jazyk: SJ

Mrmla:

“---”

Vládnu!

Autor: Extasy      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“??? To je divné i na Voldyho.”

Stránky: