Komentáře - Listopad 2013

|< 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20  >|

Manželské zvýhodnenie

Autor: miamadwyn      Jazyk: SJ

Salome:

“Tak tohle není na čtyři body, souhlas. Je to blbůstka, souhlas. Autorka neudržela hranice žánru, souhlas. Byli všichni OOC, ten svět byl OOC. Jenže jsem u toho budila takové pohoršení při dnešní cestě vlakem (a to se mi fakt moc často nestává), že jí ty čtyři body dám. (A kdyby se autorka dokázala vyvarovat romantizujícího prostředku, dala bych i pět.)”

Horší než smrt

Autor: Pecka      Jazyk: ČJ

Salome:

“Přečetla jsem jedním dechem a po větší část jsem byla z povídky nadšená. První "dějství" - kontrast mezi Harrym a Harrym, byl perfektní. Uzavření Harryho bylo pochopitelné a výborně popsané. Odpustila bych i Rona a Molly, které jsem autorce ne tak úplně uvěřila, jenže ten závěr... Příliš sladké. Najednou všechny běsy - pro které zde měli oba velmi dobré důvody -zmizely, a všichni vytvořili velkou, nádhernou rodinu... Pecka ale píše samozejmě perfektně, některé její věty by se měly zarámovat. A oceňuji výborné a naprosto originální nápady, hlavně George s Fredem. Kdybych si odmyslela ten konec, tak by to bylo na víc než na pět... Jenže on tam je, že. Ale i tak je to rozhodně velmi silné, čtivé a návykové, jako všechno od Pecky. Klade spousty otázek, na které zde sice tak úplně neodpovídá, protože jde spíše o náčrt... Možná by bylo fajn, kdyby se místo psaní mnoha kratších příběhů pustila do opravdového románu. Tomuto námětu by větší formát rozhodně sedl. A Pecka na to má. Nakonec přeci jen zvedám na pět, i když s tou malou výhradou ke konci. Jenže on stejně potěšíl, i když to něco z té povídky zabilo...”

Jak dlouho trvá naděje

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Salome:

“Příběh má nesporně hodně originální zápletku, myslím, že jsem se s ničím takovým ještě nesetkala, alespoň pokud jde o "tak trochu mrtvého Snapea a tak trochu šíleného Harryho. Jenže já jsem jí to tak úplně nevěřila – proč by se měli čarodějové hroutit jen proto, že se hroutí Harry? A proč by se měl vůbec hroutit Harry? Protože nedokázal zachránit Snapea, jak se nás snaží přesvědčit autorka? Na povídkách assez je vždy nejzajímavější její orginální a hodně poetický styl, nezklame ani tady. Možná je místy až příliš poetická, hraničí to s umělou divadelností, kašírovaností, někdy to snad to hranici až překračuje, ale jen opravdu někdy. Navíc je tohle hodně subjektivní, já si tu divadelnost docela užívám. A užívám si také formálně správný text s tolerovatelným množstvím pravopisných a stylistických chyb. Kapitoly jsou krátké, ale každá má svou logiku, jednoduše jsem měla pocit, že to tak má být. Postavy jsou opravdu hodně psychologicky propracované, téměř by se dalo říct, že se Assez v psychologii až nimrá, jenže já jim jejich logiku tak docela nevěřím. Vlastně jsem jim ani tak docela nevěřila ten sex - a přestože byl popsaný pěkne, něžně, emocionálně (co jiného očekávat od Snapea než něhu...), tak ani ten jsem jim (tohle tedy spíše Snapeovi, Harry měl neprůstřelné alibi) neuvěřila, a už vůbec ne to, co bylo potom (a to oběma). Přes určité výhrady to ale považuji za nadprůměrné, je zde několik opravdu zajímavých nebo třeba i "jen" pěkných vět: To, co chcete dnes udělat jinak – proč jste nemohl udělat rovnou?“ Třeba jsem zase normální. Třeba proto už nepřišel. Jenže to je pitomost, halucinace sama o sobě nezmizí! NEMŮŽU se jen tak vyléčit. Takže to dělá naschvál. ... bylo by toho samozřejmě víc. Přesto jsem z toho trochu rozpačitá a nadšení mi chybí - mám ráda jazyk assez, MĚLO by se mi to líbit, vlastně jsem si tu poetičnost a práci s jazykem dost hodně užívala, jenže... já jsem jí toho něžného, trpělivého a vstřícného Severuse a pateticky hysterického, příliš rychle a nezrale milujícího a nenávidějícího Harryho jsem jí nevěřila (přestože kanonický Harry samozřejmě lehce hysterický je). Jenže tohle bylo příliš. A nevěřila jsem jí ani důvod "nemoci" ani překotně rychlou úzdravu, a ani racionální (?) rozhodnutí Harryho na konci. Ale berte to tak, že je to jen věc mojí víry, vy to můžete mít jinak. Rozhodně to stojí za přečtení - a rozhodně to není průměr.”

To jméno nikdy neříkej

Autor: mannaz      Jazyk: ČJ

Salome:

“Příběh má naprosto jedinečnou zápletku, nic takového jsem nečetla ani v profesionální tvorbě. V detailech samozřejmě lze poznat obecné rysy fantasy literatury, včetně určitého ovlivnění HP (nebo to, čím byla Joanne ovlivněna obecně světem fantasy), nicméně to není v rozporu s originalitou. Příběh je psaný čtivě, civilně, a přesto velmi krásným jazyekem, avšak bez zbytečného "přehrávání". Z hlediska gramatiky a syntaxu je výborný. Strukturu ještě úplně posoudit nelze, když příběh není dokončený, ale už teď je zřemé, že autorka jej má vymyšlený dopředu - je stavěn logicky a promyšleně. Postavy jsou originální. Vnímám je jako uvěřitelné - mění se, ale mění se logicky. Snad jen u záporáků mi není jasné, proč jsou tak zlí. V tomto vidím určitou "pohádkovost" - zlo je jednoduše zlem, a nepotřebuje pro to důvod. Hlavní postavou je dívka, která v sobě postupně objevuje zvláštní schopnosti - agresivní misogynní puristky by ji tedy nazvaly asi Mařenkou. Já si to nemyslím - není Mařenkou o nic víc, než Harry. (Proč to u chlapců nevadí?) Nezastírám, že jde o dobře plynoucí dobrodružný příběh s lehkým nádechem romantiky. Ale je v tom i něco víc - je to o osobní statečnosti, schopnosti překonávat problémy, i když se zdají téměř neřešitelné, obětavosti... tím to pro mě překonalo hranice čtiva a stalo se literaturou. Celkový dojem si nechám po dopsání, ale prozatím mě to baví. A hodně.//Tak už je povídka dokončená, takže hodnotím.”

Courtship Rituals

Autor: Meri      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Zjišťuju, že je u mě známkou kvality povídky to, že nedokážu odolat a čtu i v autobuse, i když je mi pak neskutečně zle. Krásně se to čte a díky tomu jí odpustím i tu šílenost ke konci, protože jsem si tohle čtení vážně užila.”

Jeden dobrý důvod (k přežití)

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

Benny:

“Trojkou snad nic nezkazím.Vlastně nevím.Čekala jsem víc?Víc sexu(jsou to Smrtijedi a Voldemort!)Proč Hermionu ještě víc nepokořit i když by jí o věneček už nepřipravili?Víc napětí a problému?Utěk a celé to šlo snadno a Voldemort zde není moc inteligentní.Jo, konec je svým způsobem originální, ale raději bych to podstrčila Harrymu, Severusi:D”

Tobiáš

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

Benny:

“Rozkošné.Milé.Reálné?Chci po tomhle děťátko?Ne, chci Snapea!:D”

Čajový dýchánek

Autor: Falkira      Jazyk: ČJ

Benny:

“3-4”

Had v poutech 3

Autor: Starvation      Jazyk: ČJ

Benny:

“Snížená známka-nelogické chování a špatné postavy.”

Had v poutech 2

Autor: Starvation      Jazyk: ČJ

Benny:

“V tomhle stylu psaní už autorku poznavám.Rozhodně zlepšení.Menši poznámka;nechtěla bych mít Dracovy rodiče.||Edit:Ok, asi jsem byla zfetovaná a přesně takové chování nesnáším ve vztahu násilník/oběť.Harry není Harry-je to psychopatický zmrd a já se jdu nechat vyšetřit!”

Had v poutech

Autor: Starvation      Jazyk: ČJ

Benny:

“Klasické popichovaní, školní trest a Harry Potter, který má za vzor Voldemorta.Sloh mi občas drhnul, ale někoho to chytne(snad).||Edit;Byla já vůbec příčetná, když jsem to četla?Snižuji o bod hodnocení.”

Lies Revealed, Sweet Revenge, and Eternal Love

Autor: redneckmama      Jazyk: AJ

l.terka:

“Velmi pěkné :)”

Čas ...

Autor: Autumns_Slumber      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“slabá 3”

Čajový dýchánek

Autor: Falkira      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“...”

Had v poutech

Autor: Starvation      Jazyk: ČJ

jesssnape:

“NE!”

Yule Treat

Autor: Meri      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Jé, zrovna se prokousávám tvorbou téhle autorky. Hezké, hezké.”

Tobiáš

Autor: Daioni      Jazyk: ČJ

jm:

“Výtečná povídka o potížích rodičovství.”

Jump Into the Frog

Autor: taradiane      Jazyk: AJ

Benny:

“Je opravdu škoda, že tahle ff má 9400 slov a tolik nápadů je použito v tak krátké povídce.Draco příjde 'domů', těhotný a sám.Ředitelka ho strčí na starost Harrymu, ten ho chrání před jedním blbcem, co ho nazval little faggot a pak mají debatu o Harryho sexualitě a ejhle, Draco ho líbá a on se nebránil(to ani já ne:D)Pak porod, a Draco dál mlčel o pravém otci jeho syna..malá nápověda a vzhledem ke třem možnostem ve shrnutí má Albus Severus černé vlásky..Nakonec nástup do Bradavic.Hele, nevím jak Vy, ale copak autorky nemají fantazii a strkají potomkům Harryho(i když to není jeho biologický syn)jméno Albus Severus?Otřesné!”

Yule Treat

Autor: Meri      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Ale jo. :)”

A hiding to nothing

Autor: Meri      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Už dlouho se mi nestalo, abych měla tak velký problém něco dočíst. Celou první polovinu jsem se málem klepala vzteky. Harry je tady na začátku jako zahořklý a dětinský parchant. Úplně se mi z toho uzlovaly vnitřnosti. Takhle se v kánonu choval jen jednou, v pátém díle, když mu na mozku strašil Voldemort. V druhé polovině obrátil a byl z něj zase normální Harry, ale ten přechod mezi těmito dvěma polohami mi připadal příliš rychlý. Vůbec nevím, jak to hodnotit, ale možná nad tím jenom moc přemýšlím. Dám tři, ale nebýt to Meri, dala bych asi i dvojku.”

A Chance at Happiness

Autor: Vampirezdarkgurl      Jazyk: AJ

l.terka:

“Ještě že má googl překladač vebových stránek jinak bych přišla o krásnou povídku :)”

Walking In His Shoes

Autor: HPRndRobin      Jazyk: AJ

Akae21:

“...”

Coming Home

Autor: Meri      Jazyk: AJ

KalamityJane:

“Ze začátku to nedávalo smysl, a i když byly pohnutky vysvětleny, nebylo to pro mě dostatečně důvěryhodné. Napsané je to ale hezky, obecně se mi líbí autorčin styl, většinou dokud postavy nepromluví, aby jednu věc diskutovali pořád dokola, jen pokaždé s někým jiným. Tři mínus, ale chystam se na další její díla.”

World Enough and Time

Autor: salty-sarah      Jazyk: AJ

Akae21:

“...”

In the Darkness of My Dreams

Autor: Paimpont      Jazyk: AJ

l.terka:

“:)”

|< 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20  >|