Komentáře - Říjen 2013

|< 10 11 12  >|

Homoromantická literatura a její fanoušci

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

belldandy:

“A přidám taky tohle: Pro slashistky, které hledají nějaký text, který by za ně vše místo objasnil jejich rodičům, manželům a všem, co vůbec netuší, co to jako má být?”

Psychologie yaoistky (pro yaoistky)

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

Lanevra:

“Zatím nevím nic o tom, že by to byl popis mé psychologie, spíš je to výčet věcí, které na slashi z duše nesnáším a ve svých povídkách se tomu snažím úzkostlivě vyhnout (mám i ověřeno, že se mi to prý daří), protože by mě to znechucovalo si to po sobě číst. Jedná se o: 1) Poženštění mužských charakterů; 2) Znásilnění bez násilí; 3) Nutnost párovat znepřátelené postavy - dobře, tak explicitně to tam řečeno není, ale tak jako tak, můj druhý nejoblíbenější pár jsou štěňátka, pak je tu Holmes a co teprve Tara/Willow. Takže nevím, nesouhlasím s tak velkou částí textu, že... Ale napsané je to skvěle. /Jo a vlastně částečně nesouhlasím i s definicí sociálních kontaktů slashařek, tedy pokud bychom to vztahovali i na ně, protože o tom vím samozřejmě své. :-)”

Psychologie yaoistky (pro yaoistky)

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

Salome:

“Výborně napsané. Je tam přesně popsané, proč nejsem v cílové skupině tohoto žánru - tedy, co mi na NĚKTERÝCH příbězích instinktivně vždy vadilo, a proč se mi přesto na NĚKTERÝCH leccos líbí. Ale když se nad tím zamýšlím ještě jednou - mě jednoduše láká dobrý příběh, jehož součástí mohou být různé a nejrůznější vztahy. Rozhodně mě nebaví kašírovaná, "neskutečná" skutečnost. Klišé, která činí děj zcela předvídatelným. Násilí pro násilí. Sex pro sex. Nelogická psychologie. OOC postavy. Špatný jazyk. Ale když je to dobrý příběh, uvěřitelné... nebo popsané tak, že to čtenáře donutí uvěřit neuvěřitelnému, tak jo - a je mi jedno, kdo s kým spí.”

How gay can Sherlock possibly be?

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

Heredhether:

“Zvláštní, že když já jednou konečně narazím na fanouška Sherlocka, tak je to úplně normální (nudnej) týpek - ti správní pošahanci nejspíš zřídkakdy opouští počítač, laboratoř nebo rozečtenou knihu a rozkouřenou dýmku, škoda. Některý zápichy v článku (FUCK :D) bych ráda zavedla do běžné řeči s nimi.”

Homoromantická literatura a její fanoušci

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

Benny:

“Chlapa jsem si stihla naočkovat sama..matka se mi v PC hrabat nebude-jednak to neumí a také mi projevuje respekt k soukromí.Ale večer bude mít manžel povinnou četbu:)Hodně povedený článek.”

He Named His Albus Severus?

Autor: acatnamedeaster      Jazyk: fanart

Sargo:

“Nemohl by mi to někdo vysvětlit...? Proč se drbe? :-D (Ale nakreslené velmi pěkně. :-))”

Because he's worth it

Autor: Banane-cuite      Jazyk: fanart

Lanevra:

“Nejlepší je stejně komentář autorky k Narcise. :-D”

Because he's worth it

Autor: Banane-cuite      Jazyk: fanart

Sargo:

“:-))”

Homoromantická literatura a její fanoušci

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Ač k teorii přistupuji s největší skepsí... tady jsem se bavila výtečně od začátku do konce a hodlám to posílat nepoznamenaným dušičkám místo vlastního sáhodlouhého vysvětlování. Výtečné! :-)”

Zimní zjevení

Autor: Mats Christiana      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Čemu všemu se neříká romantika... (V druhém plánu doufám, že hodně dlouho neuslyším slovo "bytost" v žádné souvislosti.) Zajímavé: většinou alespoň vidím, co na tom lidi mají, i když mě to neto. Tady mi to ale fakt teda uchází. /// Asi SPOILER: Až mi bude připadat pohled na cizí sperma vytékající z něčího zadku u zaplivaných záchodků připadat romantický, a prostitut, který se změní v rozpačitou pannu po třech minutách slušného zacházení věrohodný, půjdu si hodit mašli. :-D”

Tactics

Autor: Morgana Ehran      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“Pěkné.”

Homoromantická literatura a její fanoušci

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“V podstatě, my máme poslední model solárního vznášedla od Applezuki a vy škodovku.”

Psychologie yaoistky (pro yaoistky)

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Tohle bych nejraději distribuovala každému (nebo aspoň všem ženám) k jejich první slashové povídce, aby na jedné straně pochopili, co to je a proč to je, a na straně druhé, že je vážně v pohodě, když se jim to líbí. (minimálně v tom nejsou samy) Takže doporučuji každému jako úvod do problematiky yaoi a slashe. Nagat má tenhle problém podrobně nastudovaný nejen teoreticky, ale také již letitou praxí svého života v yaoi fandomu a ta zkušenost a odstup je na textu zkrátka vidět. Můj starý problém se články od Nagat je, že nevím, kde v nich leží hranice mezi fakty a nadsázkou? Schopnost to odlišit už totiž vyžaduje taky nějaký vhled do problematiky. Pro jednou mám dojem, že ten vhled mám a troufám si proto říci, že je tu na krátké ploše shrnuto to podstatné, co bylo na toto téma napsáno nebo řečeno. / Osobně mám s tímhle textem jen jediný problém, protože když si to čtu a vidím, co všechno o tom Nagat ví a jak to umí podat s ironickým nadhledem a při tom srozumitelně, tak se musím ptát, proč ještě zamořuji svět nějakými svými nesmysly já? Jo, už si vzpomínám, protože mě to baví. Svět si prostě musí na tu přesycenost zbytečnými texty zvyknout. / Úprava mužské psychologie je typická pro celý žánr milostné romance, nejen yaoi. A jeho míra je závislá na autorce díla, což je v textu myslím téměř doslovně řečeno. Nějaká forma násilí či dominance je zas minimálně typická (nikoli samozřejmě nutná) pro jakoukoli erotickou literaturu. Ale vlastně si myslím, že mužská dominance je jasně patrná i v heterosexuálních milostných příbězích. Však jsem ke Gregově přednášce zde na FF deníku psala, že evidentně považuje-li yuri za lepší ne yaoi, tak mu evidentně degradace ženy, vadí méně než degradace muže. A zrovna pro tohle tam má Nagat moc pěkné podobenství, v oněch ženách pískajících na muže přes ulici. "Normální" ženy tohle obvykle nedělají, ale yaoistky to dělají docela často. Ten motiv násilí bez násilí se myslím přímo odvolává na tezi, že jde o fantazii, nad níž má člověk na rozdíl od reality přímou kontrolu. Zase míru fantazijnosti versus reálnosti vidím jinou povídku od povídky. Ale já to vidím tak, že je to o právu napsat i ryze fantazijní příběh. Přílišná ztráta pocitu reálnosti je samozřejmě čtenáři také často nesena nelibě, takže záleží na osobním naladění.”

How gay can Sherlock possibly be?

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tak já mám ráda oba Sherlocky. Jak BBC, tak knižního (zejména když ho píše Lana). A tohle mě fakt pobavilo a přečetla jsem to s nadšením. :) Ale musím se přiznat, že s větou "Sherlock Holmes konečně není nudný páprda, ale srší sexapelem a Watson ztvárnění Jude Lawem konečně není zbytečný!" naprosto souhlasím a to jsem knihu v ruce držela a nebyla jenom jedna. :)”

Care_about_him

Autor: Aznara      Jazyk: fanart

Lanevra:

“Taky to mám v oblíbených na DA... nějakou dobu.”

Care_about_him

Autor: Aznara      Jazyk: fanart

Benny:

“No co dodat?Zkrátka to tak je.”

How gay can Sherlock possibly be?

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Tak jsem si řekla, že přidám ještě tohle. Třeba se pletu, ale napadlo mě, že tohle by mohlo třebas Akkarru zaujmout, třebaže je tam víc BBC Sherlocka než toho klasického. --- Hmm... a jak to teď mám ohodnotit? A mě to fakt baví. Já si tu trochu nekritického nadšení dovolím. Za pět.”

Psychologie yaoistky (pro yaoistky)

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Oceňuju, že si s tím autorka dala práci a ráda jsem si to přečetla, ale to je tak vše. :)”

Brumbál je teplej

Autor: Nelien      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Tím, že to nebylo myšleno vážně jsem si víceméně jistá. Už proto, že Nelien ve své delší a vážně míněné próze žádný slash nemá. Nicméně mě tohle ani jako parodie zrovna neuspokojuje. Vedle jedné krátké věci od Tessky je tohle jediná AB/HP, kterou znám. Obě příznačně vznikly jen jako odpověď na výzvu. Lze parodovat něco, co v podstatě neexistuje? Snad to má parodovat samotný slash. Musím přiznat, že k parodiím si buduji vztah složitě, zatímco slash naopak miluji. Takže dost možná nejsem správná cílová skupina. Podezírám ovšem autorku, že o slashi vlastně nic neví. Lze parodovat něco, o čem nic nevím? / Řekla bych, že tohle je prostě blbinka. Nechci tomu vyčítat, že to není takové či makové, když to evidentně takové či makové být nemělo. Předpokládám, že to vzniklo stylem: Mám vymyslet nějakou blbinu, tak nějakou blbinu vymyslím. Nicméně mě to za srdce nechytlo. A myslím si, že nesmysly si občas zamilovat umím. / Nicméně mi připadá trochu nefér, že se tu jako prvé posuzuje dílo autorky, které vzniklo jako zcela nevážně míněný nesmysl, když je při tom zřejmé, že má ve své tvorbě i serióznější věci z mnoha fandomů (HP, Buffy, SG), které by ji asi reprezentovaly lépe. Nelien to ve své kariéře dotáhla i k vydávání knížek. Sice je to takový ten druh fantasy, který mě nechává chladnou (o jednorožcích pro děti a mládež). Předpokládám ale zkrátka, že existuje nějaký okruh čtenářů, pro které její tvorba kouzlo má.”

Brumbál je teplej

Autor: Nelien      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Já se taky musím smát. :D Jen doufám, že je to parodie. :)”

Brumbál je teplej

Autor: Nelien      Jazyk: ČJ

Memorin:

“Rozesmála jsem se.. ale leda tím jak je to špatný.”

Dvě srdce

Autor: Mats Christiana      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Rozhodně je to nadprůměrně napsané a nejen to značí, že to vůbec není špatné. Ovšem, pokud jde o mne, s elfy je potíž. Jsou krásní, dokonalí a všichni tak děsivě stejní. A já mám ráda, když je sex živočišný, je cítit potem a vůbec tělesnými tekutinami ... Zkrátka přesně to, co tady zrovna moc není. Ale když se zkusím odmyslet od své nelibosti, není to špatné. Povídka se skládá ze tří částí. První mi přišla vynikající, druhá mě trochu nudila a třetí docela ušla. Celkové hodnocení bych za sebe viděla jako něco mezi 3 - 4. A když zvážím, o jaké jde průkopnické dílo, první svého druhu, tak tady jsou ty čtyři. Vím, že tam je ve třech kapitolách třikrát sex, ale považujete i vy ostatní tohle za PWP? / PS: Vždycky mi přišlo trochu legrační, že ve dvou fanfikcích, které se uchází o titul "první česká slashová povídka" (ve Dvou srdcích a ještě "Esprite" od Estriel) se v obou vyskytuje ukeho ztráta vědomí během orgasmu při prvním sexuálním styku. Bylo to snad dřív nějaké oblíbené klišé? Nevím, ale je to prostě zajímavá shoda okolností.”

View Askew

Autor: Seeker      Jazyk: AJ

Benny:

“No..nebylo to zlé, , zvlášt zvracející Draco, ale neoslovilo.”

Чудеса случаются слэш NC-17 .

Autor: AnnAlladin      Jazyk: fanvid

Benny:

“Taková jemná vtíravá píseň, kterou jsem zala ještě před videem.Video je delší, snesla bych kratší, ale jedno z těch lepších.Navíc i střihy na nahá těla jsou povedené.”

Zimní zjevení

Autor: Mats Christiana      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Na semináři o literatuře nám tvrdili, že Holanovo Setkání ve zdviži je lyrika, protože tam není žádná příběhová linka. Dá se potom běžné PWP označit za lyriku? A co tohle? Protože ačkoliv jsou zrovna Vánoce a prostitut láká své zákazníky tím, že na sobě má opalizující kouzlo, ono to děj nemá, žejo. Každopádně plus bod za to, že to skončilo, jak to skončilo, ačkoliv autorku muselo určitě lákat, aby to skončilo úplně jinak. A mínus bod za vykrádání Pretty Woman ohledně líbání. No, dojem to nezanechalo, ačkoliv se to četlo vcelku příjemně.”

|< 10 11 12  >|