Komentáře - Srpen 2012

|< 10 11 12 13 14  >|

That Stubborn Strength - fanart

Autor: Undun      Jazyk: fanart

Mrmla:

“..”

Breakfast on the First Day - fanart

Autor: brewing-trouble      Jazyk: fanart

belldandy:

“Zábavné.”

Put the blame on Lucius, girls - fanart

Autor: ElenaTria      Jazyk: fanart

Mrmla:

“..”

Breakfast on the First Day - fanart

Autor: brewing-trouble      Jazyk: fanart

Mrmla:

“--”

Severus Snape -- Nightmare - fanart

Autor: naga-wikka      Jazyk: fanart

Mrmla:

“--”

Pelyněk

Autor: Rex Luscus      Jazyk: ČJ

Istar Halabába:

“celých pět ne, tři a půl je málo, čtyři místy, čtyři a půl o něco častěji, pět sem tam, kolik je průměr?”

Děvka

Autor: Styx      Jazyk: ČJ

LadyS:

“Smutné, ale krásně napsané...”

Jednoducho neodolateľná

Autor: bookworm1993      Jazyk: SJ

GwenLoguir:

“Nie veľmi komplikované, milé a úsmevné”

Dychtivý šepot

Autor: Tira Nog      Jazyk: SJ

belldandy:

“Takový všední obyčejný příběh, jak se dají dva osamělí muži dohromady. To, že jsou to Harry a Severus se může zdát i zbytečné, Ale je to tak věrohodně nepateticky napsáno, že je něco takového radost číst. Severus je samozřejmě v Tiřině podání uke, s tím je třeba při čtení počítat. :) PS: Někdy může být klíč od cizího bytu tím největším dárkem. A tenhle dárek, to je zároveň má nejoblíbenější scéna z Dychtivého šepotu.”

Navzdory

Autor: Amanuensis      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Tahle povídka mě zase jednou utvrdila v představě Severuse jako osoby postižené Aspergerovým syndromem. Jeho pokusy o utěšování jsou prostě neodolatelné. První půle povídky je natolik vynikající, že má u mě plný počet bodů), proti tomu druhá půle už je prostě jen průměrná a nevyrovná se nastoupenému začátku. SPOILER. PS: Kdo by si pomyslel, že někdy řeknu, že ta část, v níž dojde na sex je trochu nudná? :) Nicméně to se může stát jen takové autorky jako je Amanuensis a to jen proto, že první část je prostě mnohem lepší, nikoli proto, že ta druhá je tak moc špatná. PS. PS: Kdoby řekl, že sex je možno opsat i takto: "A dělal ještě tucet dalších věcí, které se nedají pojmenovat, ale byly neuvěřitelně účinné." Jste-li příliš cudní, můžete příště zkusit tuto metodu popisu. :D”

Zrádce

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

mariaa:

“.”

Pelyněk

Autor: Rex Luscus      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“No vida, jak se hrdina kouzelnického světa vybarvil... Lupinovu roli rozebírat nebudu, ta je u něj stejná jako na škole - jenom stát a koukat, ale neušpinit si ručičky. Severus - no comment v pozitivním smyslu. Závěrečná trojka je už jen třešničkou na dortu.”

Koherence

Autor: Fayth3      Jazyk: ČJ

angie77:

“Tohle je prostě parádní! Moje škodolibé já si představuje, jak si Rose z Doktora kvůli tomu jeho blábolení utahuje ještě dlouho poté :-)”

Jak dlouho trvá naděje

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Mariana:

“Pokud se ošklivě nepletu, toto byla první povídka, kterou jsem od assez přečetla. A měla na svědomí, že jsem ve čtení autorčiny tvorby pokračovala. Povídku jsem si užívala část za částí – a víc než kde jinde jsem byla skoro po celou dobu zmítána různými svými bláznivými teoriemi, aby mi pak odhalená pravda naprosto vyrazila dech. Děkuji za ten nápad a za jeho vynikající zpracování. Nejvíc jsem oceňovala výraznou a výtečně zvládnutou psychologickou rovinu příběhu. Čemuž dala nádherně vyniknout první osoba :) Ale to si prostě musí člověk přečíst a prožít s postavami, aby pochopil... Ukázka šíleného mistrovství :) Naprosto mě to přemohlo, kéž by bylo takových povídek víc. „I po pěti letech vám to jde, profesore. Člověk by řekl, že ti červi ve vašem mase a hlína v puse vás trochu přibrzdí…“ :)”

Zmatky kolem lektvaru

Autor: mahaliem      Jazyk: ČJ

LadyS:

“Humorná povídka, která je čtivá a má i děj ;-)”

Zrádce

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

LadyS:

“Jako vždy, od tohoto autora, naprosto bezvadná povídka.”

Koherence

Autor: Fayth3      Jazyk: ČJ

Danae:

“Velmi přijemný fluff s roztomile blábolícím Doktorem a Rose, která stále nemůže uvěřit tomu, co slyší - v povedeném Lunkvilině překladu.”

Perfektní plán

Autor: seeker      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Na to, jak byla povídka krátká, byla její kvalita silně kolísavá :-) Nápad super, ledacos super, ale celek takový nedotažený. I tak ovšem nadprůměr. :-)”

Jak to děti často dělávají

Autor: Lux      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Tato povídka má dobře zpracovaný vývoj vztahu postav, což je velké plus, ale zároveň to naráží na veliké mínus. Příběh vychází z předpokladu, že Harry je malé, snadno ovladatelné dítě. Je mu v tomto příběhu čtrnáct, což samo o sobě zas až tak moc, zvláště ve ff světě, nevypovídá, ale způsob, jakým se k němu Snape chová a jak na to reaguje, ho činí ještě mladším a tím pádem Snapea pořádným pedofilem a to se mi hodně nelíbí. Takže 3, neboť je tam skvěle zpracovaná psychologie. Výjimečně tomu hodně ubírá sexuální vztah.”

Naruby

Autor: Amanuensis      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“No, věřím, že varování je namístě. Neuvěřitelné množství násilí, ale přesto o tom povídka není. Mně osobně v povídce velmi chyběl vývoj postav, autorka je náhle rovnou postavila do podřízené, poddajné pozice, kterou si zrovna u Harryho nedokážu představit. Je to dobře napsané, to tomu nepopírám, je to zajímavě zpracované téma o ztraceném zbytku naděje, přesto mi tam chyběl příběh, který by mi jejich pocity přiblížil. Já to autorce prostě nevěřila. 3-4”

Perfektní plán

Autor: seeker      Jazyk: ČJ

Casiopea:

“Atmosféra na mě působila úplně uhrančivě. Kdyby závěr nebyl tak strašně rychle odbytý, bylo by to dokonalé. Ale i tak veliká spokojenost. Ráda se k ní vracím.”

Posílám Tě na věčnost

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Mariana:

“Nevyhledávám tragické povídky, nicméně v tomto případě nelituji. Navíc – deprese nakonec kupodivu nebyla pocitem, který mnou prostupoval. Námět rozhodně je neotřelý, což jsem oceňovala už na začátku čtení. A mě velmi těší, že ho autorka zpracovala na tak vysoké úrovni, protože tím zpracováním by lehce šlo povídku pohřbít. Trochu mi dělalo problém plně se vnořit do příběhu kvůli tak výrazné změně prostředí a absenci dalších známých postav, nicméně účel světí prostředky a mně to bylo bohatě vynahrazeno emocionální rovinou příběhu. A s odstupem času mi přišlo, že to prostředí zapůsobilo hezky kontrastně a podtrhlo tu syrovost, nezvratnost a definitivnost, jakoby odcizení a nemožnost záchrany. V Bradavicích by ten příběh nevynikl. Charaktery Severuse a Harryho tady obzvlášť stojí za zmínku. Severus – tohle je pro mě umění – napsat jej tak, aby dokázal projevit, co cítí, na druhou stranu ale aby si zachoval tvář a nestal se z něj ufňukánek. Autorce se to podařilo. Severus byl prostě svůj. A Harry? Byla jsem na něj nesmírně hrdá. Ten způsob, jakým se se svou situací vypořádával, mi bral dech. A jejich interakce – zážitek. Pro ty pocity bych se klidně začetla i do povídky o jejich cestě na Mars – a míra realističnosti by mi byla srdečně ukradená. Nicméně realističnost této povídce upřít nemůžu, i když mám neodbytný dojem, že o tom, jak se Harry nakazil, to nebylo. Ta podstata tkvěla v něčem úplně jiném. Další věci, které bych chtěla napsat, by už zaváněly spoilery, takže to utnu. Jen ještě podotknu, že si nedovedu představit závěr, který by seděl víc. Měl své opodstatnění a nebyl tam z hecu. Prostě... nemohla jsem říct ani popel, on celou tu povídku snad ještě posunul výš.”

Pelyněk

Autor: Rex Luscus      Jazyk: ČJ

Mariana:

“Nijak zvlášť mě to nenadchlo a místy mi to připadalo hodně přehnané, nicméně aspoň to bylo napsáno dobrým slohem.”

Perfektní plán

Autor: seeker      Jazyk: ČJ

Mariana:

“Příjemně jsem se odreagovala. Nápad nebyl marný a zpracování se zdařilo. Ve svém žánru lepší průměr až nadprůměr.”

Posílám Tě na věčnost

Autor: assez      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Napsání komentáře k této fanfikci jsem velice dlouho odkládala, což zmiňuji proto, že to samo o sobě něco o ní vypovídá. Dokud jsem ji nepřečetla neuměla jsem si nic představit pod zkratkou UST (Unresolved Sexual Tension). No, nyní si pod ní představím právě tuhle povídku. - Koketovala jsem s myšlenkou dát této povídce tři body - to by dobře vyjadřovalo dichotomický vztah, který k ní mám (rozhodně ne to, že je průměrná). Já totiž Assez obdivuji i nesnáším za tu odvahu nedat čténářům to, co si přejí. Koketovala jsem s myšlenkou dát této povídce pět bodů za tu odvahu, kterou jsem dosud u nikoho druhého ve fanfikčním světě (rozhodně ne českém) nenašla. Jenže i já v sobě mám toho naivního čtenáře, který je zklamaný a frustrovaný takovým vývojem. :) - Přiznávám, že mi někdy přijde, že Assez si ukrajuje většího krajíce než může prostý člověk (autor fanfikce) zvládnout. Snad právě tohle odráží ta Zmijina poznámka, že jde o "nudný pokus o zpracování vážného tématu". Assez se zdá trpět takovou tou nectností typickou pro mladý věk - snažit se hledat smysl života a smrti a mít při tom jen minimální množství životních zkušeností. Jenže opět platí, že já tuhle ctižádost na Assez mám stejně tak ráda jako ji zatracuji. Vždyť pořád vzniká tolik jiných fanfikcí, které v sobě onu ctižádost říct něco zajímavého nemají. Assez ji má a zkouší psát povídky způsobem, při kterém se ji daří vyhýbat těm největším klišé, a za to ji z mé strany patří obdiv. - Pomíjím při hodnocení ten detail, co zmínila Adelaine, že zápletka působí příliš vykonstruovaně. Těžko se věří, že by si kouzelnický svět nevěděl s chorobami toho druhu rady (Zvlášť když uvážím jak ve fanfikcích zcela rezignují na jakoukoli ochranu :D ) A hlavně je mi trnem v oku to, jakým způsobem se Harry nakazil - tyhle historky patří do světa městské mytologie. Hodily by se tak do pořadu Černá sanitka. Já prostě nedokážu uvěřit v jejich reálnost. (A koukám, že to už zase zmínila Sectumsempra) Nicméně to se mi zdá pro tuto fanfikci naprosto vedlejší.”

|< 10 11 12 13 14  >|