Komentáře - Březen 2012

|< 10 11 12 13  >|

Damage Control

Autor: Juxian Tang      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Jedna z mála HP povídek od Juxian, které fakt nemusím. Napsaná není špatně, ale podle mě naprosto popírá myšlenku původní inspirace And Just Plain Wrong. Ty tři body jsou spíš z úcty k oblíbené autorce, protože tady mi toho vadilo opravdu hodně. :( S.L.”

Třiapadesát příběhů o Snapeovi a Blackovi

Autor: Amanuensis      Jazyk: ČJ

Velká_koule_chaosu:

“Nějaký byly opravdu vtipný, jiný zase nic moc. :) Ale má to nápad!”

Slash ( přednáška na Animefestu 2011 )

Autor: Nagat      Jazyk: ČJ

Crystal:

“Na poslední video jsem čekala celou dobu! Skvělé, sama bych tam doplnila ještě pár věcí, ale i tak dám 5.”

Taking the Hobbits to Isengard

Autor: Erwin Beekveld      Jazyk: fanvid

belldandy:

“Dostanou se Hobiti do Železného pasu?”

Srdce na dlani

Autor: Juxian Tang      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Snadno bych si mohla myslet, že právě tahle povídka sloužila Alici O´Realy jako vzor pro vztah Albuse, Severuse a Harryho v Elysejském klíči. Velmi smutné, ale s nadějí na konci ... :)”

Lukewarm

Autor: Juxian Tang      Jazyk: AJ

belldandy:

“-”

Please, Sir!

Autor: julesmonster      Jazyk: AJ

Luna Snape:

“zajímavá povídka”

Zda smím jít blíž... zda smím jít dál

Autor: A-SISI      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Tohle je prostě typická A-sisi, řekla bych :). Přiznávám, že na můj vkus by mohly být její příběhy o stupeň vášnivější, ale na druhou stranu je plno lidí, co vám napíšou PWP a nedokážou dodat svým postavám žádnou psychologii. A-sisi právě tuhle stránku zvládá bezvadně. Její postavy většinou dost nešikovně tápou ve svých pocitech, které si musí v prvé řadě sami ujasnit. Což se v tomto případě týká na začátku spíše Pottera, ovšem později mnohem zásadněji Severuse, který v tomto příběhu působí jako postižený Aspergerovým syndromem. Postrádá schopnost orientace v lidských vztazích a pocitech a neví, jak reagovat na jejich projevy. Tak trochu mám u A-sisiných příběhů pocit, že pro ně neexistuje žádný důvod, aby se odehrávaly v HP světě. Zapojení kouzelnických reálií je minimální. Na druhou stranu po všech těch příbězích o magických nucených sňatcích je tohle lehce psychologické líčení docela osvěžující.”

Kámen manželství

Autor: Josephine Darcy      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Kámen manželství je značně komplexní, promyšlený, na slash překvapivě epický a celkem originální. Ovšem počet nápadů, které autorka přidala je tak velký, že to má s původmím světem Harry Pottera jen málo společného. Je to řekněmě takový crossover Rowlingové s Jane Austenovou. Svět kouzelníků zde funguje na dost aristokratickém základě. S tím jsem se zrovna já špatně vyrovnávala. To šermování a šlechtické manýry mi prostě do mé představy HP světa nesedí. Ovšem, jak jsme každá osoba jiná, Harryho jako krále jsem si zrovna já užívala. Taky mám slabost pro artušovskou mytologii. :) Moje oblíbená scéna je první polibek Severuse a Harryho - to bylo velmi Austenovské. "Tak co, čekal jsi to?" Taky se mi líbilo, že kouzelníci navzájem cítí svou magickou značku a Severus tedy není přitahován jen Harryho tělem, ale také jeho magií. :) Moje osobní srdcovka mezi snarry je Desiderium Intimum, ale Kámen manželství určitě není špatný. Každopádně to, jak je dobrý jsem pochopila hned po té, co jsem se pokusila číst jeho pokračování... Podle mne taky patří k těm fikcím, které jsou s přibývajícími kapitolami čím dál lepší a už proto ji stojí za to dočíst, i když bohužel ne dokonce. Zrovna když je příběh nejrozjetější přijde předčasný konec. Co naděláme?”

YAOI z pohledu Greka ( přednáška na advíku 2010 )

Autor: Grek      Jazyk: ČJ

te.ss.sa:

“nejlepší”

Třiapadesát příběhů o Snapeovi a Blackovi

Autor: Amanuensis      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Některé stály opravdu za to! :D Třeba 28. ... ;)”

Bez východu

Autor: Lookfar      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tohle mě sice moc neoslovilo a Snape mi přišel málo jedovatý, ale úvodní nadávky malé holčičky mě opravdu pobavily... :)”

Můj kocourek

Autor: Exa      Jazyk: ČJ

mariaa:

“3, 5”

Red Moon

Autor: sorciere noire      Jazyk: AJ

Luna Snape:

“zajímavá povídka”

Woman and Slash Fanfiction

Autor: Laura Hinton      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Bla...bla bla... bla bla bla bla bla – bla. Chtěla jsem oponovat, argumentovat a polemizovat, ale místo toho dojmy shrnu Bastardovým všeobsažným: Chcípni. Přínos takových "vědecký prací" je od jistého levelu zdravého rozumu nulový a stejné bude i hodnocení z mé strany. Jo a ta citovaná veledíla jsou taky pěkné vy-víte-coviny. Nejvíc miluju, když nám lidi zvenčí fandomu zasvěceně vysvětlují, co se nám na něm vlastně líbí. To je asi jako kdyby ženská podávala informace o tom, jak přesně bolí nakopání do koulí, víme? (Update: Podle právě přítomného spolužáka z koleje to se čtením pseudopsychologických pseudosociologických blábolů vyjde zhruba na stejno. Díky, Petře. ;)) A ještě poslední detail: znám stovky anglicky píšících autorek slashe z různých fandomů a ani jedno ze jmen citovaných v Blábolu mi nic neříká. Půjde patrně o citace vyňaté autorkou z konce vlastního tlustého střeva. Kdyby o fanfiction navzdory vlastním prohlášením věděla víc, než úplné h...o, nebude v roce 06 dávat dotazníky na ledva pubertální ff.net a bezradně volat o pomoc na Fictionalley, ovládané zoufalci bez talentu. Ale to je právě o tom, že první je třeba vědět, a pak teprve kafrat. S.L.”

Sama

Autor: rebeka      Jazyk: ČJ

Keiko.kei:

“Nádherná, temná jednorázovka. Rozhodně stojí za přečtení.”

Bláznivý nápad

Autor: rebeka      Jazyk: ČJ

Keiko.kei:

“Krásná povídka, líbí se mi, že to není ten typický happy end, že není předvídatelná... Člověk si posmutní i to je někdy třeba. Ráda se k této povídce vždy jednou za čas vrátím. Doufám, že napíšeš spoustu dalších :)”

How Fan Fiction Can Teach Us a New Way to Read Moby-Dick

Autor: Henry Jenkins      Jazyk: AJ

belldandy:

“-”

If You Are Prepared III: Come What May

Autor: Cybele      Jazyk: AJ

assez:

“Přidávám sem jen posledn část. První už tady je a druhou přenechám jiným. Jen… za tu větu. Za tu dokonalou větu.”

Šťastné dny v pekle

Autor: Enahma      Jazyk: ČJ

Neimh:

“Proč, řekněte mi někdo proč, si autoři kazí takový hezký námět první kapitolou? Ach jo. Asi mají pocit, že čím rychleji budou mít ten "hezký začátek vztahu" za sebou, tím to bude lepší. Nebude. Autorka tu má takové hezké, depresivní téma a ona ho rozmetá na kousky. Ty hvězdičky jsou za kapitoly 9-12, jsou povedené. N.”

Slash fiction and human mating psychology

Autor: Catherine Salmon, Don Symons      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Proč, proč, proč jenom lidi čtou ty idealizované romanticko-pornografické příběhy, proboha proč?! Neznáte někdo odpověď?? Taková neskutečně složitá otázka, opravdu si s tím nevím rady! Musím počkat, až nějaký blbeček napíše příslušný traktát. Aneb: Nenechte si ujít díl 2, který přinese vzrušující pátrání po důvodu: Proč aerobní organismy dýchají kyslík? Humus, žvást, zastřelit, zahrabat. (Jenom naprostý dement si může nevšimnout, že slash pro ženy funguje na naprosto stejných principech jako mainstreamová lesbická pornografie pro muže - která zjevně nemate naprosto nikoho. Takže opravdu nějak nechápu, čemu se pořád všichni diví.) S.L.”

Bláznivý nápad

Autor: rebeka      Jazyk: ČJ

Sectumsempra:

“...”

Výlet

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

Sectumsempra:

“:D:D”

Bez východu

Autor: Lookfar      Jazyk: ČJ

Sectumsempra:

“povedene”

Slash fiction and human mating psychology

Autor: Catherine Salmon, Don Symons      Jazyk: AJ

belldandy:

“-”

|< 10 11 12 13  >|