Komentáře - Prosinec 2012

|<  >|

Nocturne in Tempo Rubato

Autor: Niko      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Zase jednou rozsekaná a tentokrát i znemožněná před celou rodinou, protože zápletka byla místy tak napínavá, že jsem při čtení vydávala šílené zvuky. :D Celá série Johnlocka od Niko je úžasná. Ačkoli dávám přednost verityburns, protože mám raději vyšší poměr romantiky, tenhle příběh je naprostá bomba. Ještě nikde jsem nenašla tak IC Johna jako právě tady. Co na tomhle dílku miluju úplně nejvíc je psychologická propracovanost a tím nemyslím jen detektivní zápletku, ale především náhled do Johnovy hlavy. To, jakým způsobem o Sherlokovi přemýšlí, jak přemýšlí o tom, co chce a co nechce. Jsem strašně zvědavá, až si přečtu paralelní story Shepard–Risset Glissando, která nabízí naopak náhled do hlavy Sherlocka. To je asi tak všechno. :) Jo, a ještě teď se mi klepou ruce. :)”

Jedna runda navíc

Autor: Alane      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Tento štýl je na mňa trochu strohý alebo vecný, a chýba mi tá všetko pohlcujúca neha, ale inak pekné.”

M138

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Napsané to bylo moc hezky, o tom žádná, ale neuvěřitelně nelogické chování Harryho a ještě méně smysluplné rozuzlení to krapítek pokazilo. Možná by se to mělo číst spíš jako poezie... ta taky nemusí dávat smysl :-)”

Rozprávka skutočnosti

Autor: noritenshi      Jazyk: SJ

Akkarra:

“Příběh je to možná krásný, ale je to strašná nuda... První 2 kapitoly jsem absolutně nezvládala přečíst, protože bych u nich usnula a i ve třetí a čtvrté jsem hodně přeskakovala. Autorčin styl mi absolutně nesedí - utahaný, rozvláčný... Zklamání.”

M138

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“Smutné a krásné.”

Rozprávka skutočnosti

Autor: noritenshi      Jazyk: SJ

ZJTrane:

“Krásny príbeh. Prežívala som v ňom tie rozpaky z neschopnosti osloviť niekoho, kto nás očarí tak, že si už nedokážeme svet bez neho predstaviť a napriek tomu okolo neho prejdeme a len sa pozeráme akoby to malo stačiť. A v rozprávkach aj tých skutočných to niekedy stačí. - Ďakujem autorke za všetky príbehy, ktoré som od nej čítala - Zuzana.”

Duet

Autor: LinW      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“Ne.”

Posílám Tě na věčnost

Autor: assez      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“...”

Dnes zaplatím

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Hodnocení: 3/4. Nějak mám pocit, že tento typ příspěvků ani nelze rozumně hodnotit. Dobrá, pokud jde o spisovatelské umění, v těch dvou větách ho nemohla Sara předvést. No, ale nakonec ona ho předvedla už při jiných příležitostech, proto vím, že opravdu nemusí za krátký text skrývat svou neschopnost napsat delší příběh. :) Motivace k tomu, proč tento text vnikl je v úvodu jasně vyjádřen. Jde o autorčin osobní pocit. Každopádně tu hodnotíme spíš nápad než provedení. Mám pocit, že kdyby Sara tenhle nápad rozepsala do delšího textu, byl by už něčím zcela jiným. Třebaže si vůbec nejsem jistá, že by se mi konec HP zdál v této verzi lepší a zejména smysluplnější, dokáži její motivaci pochopit a asi i sdílet, takže ... já říkám ... ANO. Proč ne? :) Nakonec Snape se svým způsobem pořád chová rozporuplně. :)”

Vidět zase nebe

Autor: Jacomo      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“...”

Dnes zaplatím

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

Memorin:

“Zajímalo by mě, kolik vět přesně autorka napsala vlastního textu. Dvě či čtyři? :D Chcete mě rozesmát, za to bych rozhodně nedala ani 3. I u 2 jsem na pochybách, ačkoliv se ony dvě věty dopisu můžou zdát inteligentní, proč to tedy více nerozepsat? Třeba Harryho, cokoliv..”

Dnes zaplatím

Autor: SaraPolanska      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“---”

In Care Of

Autor: FangsFawn      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“--”

Malformation

Autor: Alion      Jazyk: ČJ

Memorin:

“Říkál, že... Tohle není pohádka, která se vypráví dětem na dobrou noc. Dala bych i 5, kdyby text nebyl rozkouskovaný do takových odstavců, celkem to dávalo efekt proudícím myšlenkám, nebo bych to tedy případně více rozepsala. Ale jinak opravdu vynikající. Ale bohužel není ani dokončeno, což je myslím velká škoda.”

Světlo pod vodou

Autor: Maya      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Výtečně, jsem nadšena. Draco byl tak skvěle Dracovitý, že už vždycky budu každého dalšího porovnávat zrovna s tímhle. Byl snad první, u kterého mi vztah - nebo to něco, co se tu vyvíjí - s Harrym připadal věrohodný. Ano, mezi takovýmito dvěma lidmi by to mohlo takhle fungovat, aniž by se museli strašně měnit, aniž by ztratili na zbytcích kánonovitosti. Zkrátka studie na téma "nesnesitelný spratek, do kterého je možné se za určitých okolností zamilovat". I ostatní postavy se mi zamlouvaly velice, byly velmi věrohodné bez pubertálních klišé televizních seriálů. Též mezikolejní život byl dobrý, i když nemívám ráda vyhrocené postoje ve smyslu "řekni z jaké jsi koleje a já ti řeknu do puntíku co jsi zač". Snape, byť se jen párkrát mihnul, mi připadal přesně takový, jaký měl být. Délka povídky mi vůbec nepřišla nepřiměřená (rychlostí by ztratila na věrohodnosti - a navíc se to tak skvěle četlo!), a děj i jeho rozuzlení příjemně originální. Jistě, že by se našlo pár věcí, co mi "vadilo", ale nestojí za řeč (a navíc většina toho bude spíš věc překladu). Na svou délku je to celé příjemně konzistentní (což slepě obdivuji, mně se rozutíkávají děje nejpozději ve třetí kapitole) a je tam maličko logických kopanců. Ta povídka není dechberoucí v takovém tom bolestném smyslu, ale láká číst stále dál a čte se skvěle.”

Pád ledové královny

Autor: Lianne      Jazyk: ČJ

Sargo:

“Hm hm hm. Bylo by to dobré, kdyby se k výsledku cesta nesnažila vést přes příliš expresivní prostředky. A je to fakt škoda, protože to mohlo být hodně moc dobré.”

Mezi svými osudy

Autor: A-SISI + Assez      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Tady mě vážně mrzí, že to není dokončené. Z tohohle by totiž mohlo něco být...”

Harry Potter a talisman života

Autor: Katren      Jazyk: ČJ

styna1:

“pěkná povídka od Katren”

Pád ledové královny

Autor: Lianne      Jazyk: ČJ

Neferet:

“Tohle je rozhodně skvělá povídka s takovou neskutečnou atmosférou... skvělá práce.”

Šťastné a veselé, profesore Snape

Autor: Sophie      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“...”

Ideální šílenství

Autor: Tofiam      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“---”

Pád ledové královny

Autor: Lianne      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“...”

Cordelictus

Autor: Fabula Rasa      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Vždycky si po přečtení takovéhleho příběhu říkám, je to dobrý námět, dobrý styl, tak co se ti na tom nelíbí? Myslím, že po dnešku vím - vadí mi, když se z Harryho Pottera odstraní ona poetičnost, pohádkovost děje; ať je příběh jakkoliv temný tohle tam musí být. Tohle vůbec nebylo špatné, jen by se mi to líbilo víc, kdyby se postavy nejmenovaly Sirius Black, Severus Snape, Albus Brumbál,... A navíc na možný potenciál povídky se mi to ale zdálo docela nedotažené. 3-4”

Žal a vděčnost

Autor: Alion      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Jen ty víš, co cítím, tak mě chyť za ruku a pojď tančit

Autor: Mysty15      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“---”

|<  >|