Komentáře - Prosinec 2012

|<  >|

Temnota, Temnota

Autor: Aradia      Jazyk: ČJ

belldandy:

“V zásadě je tohle takové HODNĚ vylepšené (ale pořád) PWP. Aradia je pro mě autorka, jejíž fanfikce se mi hned z kraje docela líbí, ale vždy dojdu při čtení ke chvíli, kdy se mi zdá, že ten příběh přestává fungovat. Mezi všemi těmi třemi věcmi, které D.J. od ní přeložil do češtiny, je "Temnota, temnota" má nejoblíbenější a nejvíce ji dokážu věřit. No, i tady jsem si našla ten moment, kdy se mi něco nezdá. Věřím výchozí situaci, věřím i tomu vzplanutí, konec je sice hodně, snad až zbytečně, vypjatý, ale věřím mu. Jenže nevěřím tomu, co následuje po onom vzplanutí. Poněvadž si nedovedu představit, že když jeden podlehne vášni tak pak provádí taková "cvičení", která by podle mě přišla na řadu až po měsících vztahu. Ale vlastně je to jen drobná vada na kráse a tak tentokrát zkusím vyrovnat svůj možná přehnaně přikrý odsudek k "Milovat tě je nevděčná věc ..." a dávám: "Moc pěkné a někdy se k tomu s radostí vrátím".”

Třešnička

Autor: Jade      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Dobře, tak právě tahle povídka přímo nabízí možnost mluvit o přijatelnosti nebo nepřijatelnosti pedofilního momentu ve fanfiction (rozhodně víc než ktarákoli jiná mezi těmi, jež jsou v češtině k dispozici a které jsem zároveň četla). Jsem svým způsobem vděčná FF "Jak to děti často dělávají", že jsem si vyzkoušela, že ani já nejsem proti kouzlu dětské bezbrannosti (v tomto případě také potřeby bezpečného úkrytu :) imunní. Přiznávám, že Třešnička pro mě ani zdaleka takové kouzlo nemá. Nicméně je dobré si odpovědět na otázku, komu škodí ten, pro koho ho má a kdo si něco takového rád napíše či přečte? Já vám to povím (zdarma:)): Dle mého názoru neškodí vůbec nikomu. Chápu, že je pedofilní pornografie odsouzeníhodná, když při ní dochází k zneužívání a poškozování zájmu dětí. Ale asi nikdy nepochopím, proč by mělo vadit tohle? Je to voda na mlýn mému přesvědčení, že treztat se má přímo zneužívatí dětí a nikoli vytváření a šíření pedofilní pornografie nebo pedofilie jako taková. (Na koho všeho by to pak padlo? Dost možná i na mne, když se mi líbí "Jak to děti často dělávají":) ) Tato povídka je asi stejně odsouzeníhodná jako ona v komentářích x-krát zmíněná Nabokova Lolita, i když doznávám, že literární kvality Lolity jsou poněkud jinde. - Tedy toto je má odpověď k výkřikům v komentáři pod povídkou, že je to "pedofilní hnus". Pedofilní, no prosím, ale proč hned hnus? :) Osobně se mi nezdá tato povídka nějak mimořádně zajímavě napsaná a souhlasím s tím, že s kánonem má společného minimum, psychologie postav je nižádná, ale prostě odmítám dojem, že někomu nebo něčemu škodí. Právě motiv zakázaného ovoce, které nebohým hříšníkům nejvíc chutná, je na ní tím nejzajímavějším. Tak špatná, abych jí dávala odpad, mi její literární kvality vážně nepříjdou. Hodnocení: 2/3.”

Získat srdce lva

Autor: Montana      Jazyk: ČJ

belldandy:

“Dobré pro někoho, kdo už je na slash zvyklý a trochu přesvědčený, poněvadž si moc neumím představit návaznost výchozí situace na kánon a autorka mi s tím nepomáhá. Tenhle příběh by se mohl mohl klidně odehrát mezi nějakýma třema klukama, co jsou gayové a nebylo by k tomu nijak zvlášť potřeba, aby to byli zrovna tihle tři. ( Místy mi to přišlo i trochu na překážku.) Ale myslím, že jsem docela vděčná za zápletku jež se obejde bez všelijakých magických pout a všech kouzelnických propriet. Na konci by maličko ubrat v sladkosti nezaškodilo, ale vážně jen maličko ... A tak si myslím - pěkné to bylo.”

Temnota, Temnota

Autor: Aradia      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“Povedené.Smutné.”

The Potions Master

Autor: skinnyrita      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Jé! :) Taková drobná radost. Harry už dostudoval, ale dochází jednou týdně za Snapem na lekce Nitrobrany. Strohý a uzavřený muž ho čím dál tím víc fascinuje... Je to taková krátká hříčka na stokrát sepsané téma. Tahle je ale sepsaná moc pěkně. Scény s boucháním na dveře mě dokonce hodně pobavily. :)”

Lost dream

Autor: NoriTenshi      Jazyk: SJ

mariaa:

“3-4...”

Zakázaný

Autor: The Ruby Month      Jazyk: ČJ

Fleur Tera:

“dlhé, dlhé a ešte dlhšie... začiatok bol zaujímavý ale tá sladká kaša, ktorá z toho vznikla ku koncu..”

Čtvrtá zakázaná kletba

Autor: lilithka      Jazyk: ČJ

Nerla:

“Není to dost dlouhé, aby to člověka stihlo znechutit, takže vlastně dobrý. Líbí se mi, jak je pojatý vztah DM/RW. A vlastně - protože jsem si dopředu přečetla pairing - i vztah LM/SS, protože jsem si dopředu prohlédla i délku povídky a byla jsem nesmírně zvědavá, jak se ti dva v textu projeví. Jo, za mě průměr, který neurazí.”

Získat srdce lva

Autor: Montana      Jazyk: ČJ

Casiopea:

“Je to asi můj problém, ale nemám ráda, když je Harry takové telátko. Severus byl hodně OOC (což se ale dalo), jeho plán byl hezky zmijozelský. Podtrženo, sečteno, neměla jsem problém to dočíst. Mám podezření, že jsem to nečetla poprvé, ale nějak mi to neuvízlo v paměti. Takže, dobrá trojka.”

Zakázaný

Autor: The Ruby Month      Jazyk: ČJ

Sectumsempra:

“zacatek povidky byl fajn... pak to mirne prechazelo pres kyc, aby se to na konci zvrhlo na preslazenou slichtu. zdlouhave, podle me tam tak tretina nemusela byt. samostatnou kapitolou jsou obrazky (zvlast ten posledni, kdy ma snape na hlave neco jako mop, me opravdu pobavil)... chvili jsem uvazovala o ctyrce, ale zaver, v cele s trapnymi postelovymi hovory a tokajicim severusem, to spolehlive zabil...”

Lost dream

Autor: NoriTenshi      Jazyk: SJ

ZJTrane:

“Potrebovala som pre dušu ten koniec. Som zaň strašne vďačná. A ostatné si domyslím... (Zuzana)”

Zakázaný

Autor: The Ruby Month      Jazyk: ČJ

Casiopea:

“Úplně nejvíc se mi asi líbila první kapitola, Severusovy úvahy byly naprosto skvostné. Nikdy bych nevěřila, že scéna Severus Snape vzdychající nad časopisem může být dobrá. :) Postupně se z toho ale nějak vytrácelo kouzlo. Myslím, že ještě v žádné povídce mi Hermiona nelezla tak na nervy. (Což je vlastně poklona, protože jsem došla k závěru, že byla IC :D). Z Harryho, který podle fotek a rozhovoru v magazínu původně vypadal jako dospělý rozumný muž, se ale vyklubalo takové telátko a to byla asi zásadní věc, která mi celkový dojem zkazila. Aha, a taky ten sladký Severus v závěru. Nemůžu se rozhodnout mezi trojkou a čtyřkou... Tak čtyři, nevylučuji, že se k tomu za čas pro zajímavost vrátím. :)”

Čtvrtá zakázaná kletba

Autor: lilithka      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Asi prostě nemám pochopení pro parodie”

Získat srdce lva

Autor: Montana      Jazyk: ČJ

mariaa:

“:)”

Hraj!

Autor: whampingwillow      Jazyk: ČJ

minia12:

“moc se mi líbila vážně krásný”

Získat srdce lva

Autor: Montana      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“..”

Sanguis-Vinculum

Autor: Meri      Jazyk: AJ

Adelaine:

“Začátek se mi líbil hodně, tak za 4, ale konec se mi zdál mírně vleklý a jejich vypořádání se s Voldemortem vysloveně odfláknutý. To tak nejvýš za 2. Takže průměr.”

Mistr lektvarů

Autor: Josan PQ      Jazyk: ČJ

Mrmla:

“Pěkné.”

In Blood Only

Autor: E.M. Snape      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“brala by som aj niečo obšírnejšie, ale vážne, vynikajúca poviedka... čistokrvný severitus”

Signs of Life

Autor: Zanah1213      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Co k tomu říct. Prostě... hezky se to čte. Měla bych ale několik výhrad, včetně té, že jsou obě postavy tak moc OOC, že se o Sherlocka vlastně nejedná. Navíc je to takové nedokončené. Kromě toho, že si chlapci řeší svůj vztah, totiž probíhá i případ, ale autorce asi nepřipadalo nijak zásadní ho dořešit. Pokud si ale člověk chce přečíst nějakou sladkou sbližovačku a nic jiného zrovna nemá...”

Pantomime

Autor: Niko      Jazyk: AJ

Casiopea:

“Překonala jsem svou omezenou mozkovou kapacitu a konečně si správně nastavila svůj profil, takže můžu napsat komentář i k této povídce! Juchů! :D Naprosté nadšení! Opravdu dobrých FF na Sherlocka je jako šafránu a tuhle mám v TOP trojce. Úžasné.”

Sovogramy

Autor: mouse      Jazyk: ČJ

Casiopea:

“Tak dobrých komedií je opravdu málo. Prodloužilo mi to život minimálně o několik hodin. :)”

Zakázaný

Autor: The Ruby Month      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“PWP s něčím navíc, přesto i tak trošku zdlouhavé, ale líbilo se. 3-4”

Sovogramy

Autor: mouse      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Jako komedie výborné.”

Přiveď ho

Autor: Seiyuu Bishies      Jazyk: ČJ

Adelaine:

“Samozřejmě, že k tomu mám nějaké výhrady, ale popravdě mě ta povídka prostě bavila a hodně. Druhá část byla ke konci už zdlouhavá, ale přesto si myslím, že je to dost dobrá povídka.”

|<  >|