Komentáře - Červenec 2011

|<  >|

The Silvering Divide

Autor: Somigliana      Jazyk: AJ

Danae:

“Jedna z mála "velkých" fanfiction, která mě chytla a nepustila i po konci HP ságy. Velmi originální nápad (původně zadání z SSHG Christmas Exchange, jestli se tedy nepletu), výborně popsaný vývoj postav a jejich vztahu a vůbec báječné čtení. Plusové body za nejlépe vyřešený průšvih "Hermionini rodiče v Austrálii", co jsem četla, a za to, jakými slovy zhodnotí Hermionin otec Velké Potterovské Finále ;) Měním link na ff.net, aby se na povídku dostali i čtenáři nepřihlášení na archiv Ashwinder.”

The End

Autor: Draco664      Jazyk: AJ

Mandragora:

“dost depresivní, ale zřejmě realistické”

Život

Autor: Mariana (Nightova)      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“:)”

Vanity

Autor: Wartcap      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“:)”

The Silvering Divide

Autor: Somigliana      Jazyk: AJ

GwenLoguir:

“Vynikajúca originálna poviedka. Originálna v zmysle, nič s podobným nápadom som ešte nečítala a je veľmi dobrý. Keďže na preklade sa pracuje, musela som čítať originál, takže som nerozumela každému jednému slovu, ale aj tak som bola nadšená.”

Sovogramy

Autor: mouse      Jazyk: ČJ

GwenLoguir:

“:)”

The Younger Potter Twin

Autor: DrT      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Standardní základ - HP posílá do minulosti své vědomí, vzpomínky, vědomosti a moc, nadto je dědicem zakladatelů Bradavic, Merlina atd. Rozdíl je v tom, že nemíří do těla svého mladšího já, ale do těla svého strýce, Jamesova dvojčete, které zahynulo v 11 letech. A tak vidíme svět z doby, kdy James nastupuje, setkává se se Siriem a Lily, Voldemort teprve získává na síle (ještě se mu ani neříká vy-víte-kdo) a Brumbál není tak manipulativní (i když náznaky tam jsou). Nic objevného, ale četlo se to příjemně.”

Triwizard Redux

Autor: DrT      Jazyk: AJ

Pyriel:

“HP se vrací do minulosti, očividně oblíbené téma autora. I když žádný bashing. Projde celý Turnaj, vypořádá se s nepřáteli, jak jinak. Dozvíme se zajímavé věci o uspořádání kouzelnické Británie a moc se mi líbilo Harryho rozhodnutí, jak to pomůže řešit a co udělá. A protože poslední kapitola to i ukáže, slabší 4”

Znamení šneka

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

Lunkvil:

“Dopsat a vydat...”

Jak nepropálit kotlík

Autor: Aveva      Jazyk: ČJ

Lunkvil:

“Neobyčejně ztřeštěná snůška napínavého děje, nečekaných odhalení, romantiky, kancelářských sponek a různých jiných nesmyslů. Kvalita se s jednotlivými autory občas liší, ale kupodivu to je docela konzistentní celek. A hlavně skvělý příklad toho, jak má putovní povídka vypadat.”

Černá sanitka

Autor: Aloisie Trpkošová      Jazyk: ČJ

Lunkvil:

“Kouzla, legendy, pověry, ale i akční scény, napětí a záhada, která čeká na vyřešení. Skvělý večerníček, lepší 4.”

DMD 2011

Autor: Aveva      Jazyk: ČJ

Lunkvil:

“Okolnosti vzniku povídky autorce natolik házely klacky pod nohy, že je omluvitelná i jistá nesrozumitelnost příběhu (zkuste psát jeden den na téma "Ach, ty kalorie", a další den "Stověžatý tatíček"). Skvělá ukázka toho, co všechno je vůbec možné napsat. Nicméně se těším, až bude dodáno slibované organizační schéma, abych pochopila, kdo je vlastně kdo.”

Raději dohola

Autor: Beketamen      Jazyk: ČJ

Lunkvil:

“Množství narážek na kánon z povídky dělá špičkovou ukázku toho, co je fanfiction (bez znalosti kánonu by byl zážitek poloviční).”

Cordelictus

Autor: Fabula Rasa      Jazyk: ČJ

sandymathews:

“Přečteno jedním dechem doufajíce v dobrý konec. Lepší už ani být nemohl. Nádhera. Jedna z nejlepšíchvěcí, co jsem kdy četla.”

A Change in History

Autor: Kinda-Mayvelle      Jazyk: AJ

Crystal:

“Možná, že je to klasika, ale pro mě je to první povídka s tímhle "příběhem"... Povídka se mi líbila, takže dávám slabší čtyři hvězdičky.”

Lights... Camera...

Autor: asimus      Jazyk: AJ

Lunkvil:

“Má to potenciál, vtipné momenty, ale prostě tomu něco chybí. Možná je to tím, že je to poměrně stará povídka. Slabší 4.”

Hlava kolem

Autor: Snape1      Jazyk: ČJ

Lunkvil:

“Hezká oddechová jednorázovka, slabší 4.”

Cambiare Podentes: Invocare

Autor: Jordan Grant      Jazyk: ČJ

Nade:

“Velmi zdařilá povídka, kterou si určitě přečtu znovu. Ale co tak při zemi! Jsem z ní přímo nadšená! Už ji čtu po třetí a pořád si to užívám. I když se na první pohled zdá, že je to především o sexu, na druhý je jasné, že jde hlavně o vztah a že Severus Snape je také jenom člověk. Omylný člověk. Ale protože je to také velmi inteligentní člověk, dokáže si svou chybu přiznat. A mimochodem, povídka nekončí třeskutým štěstím v láskyplném objetí, jak by se očekávalo. Naopak, problémy, problémy a zase problémy. Snad se to celé spraví v pokračování povídky.”

Balzám

Autor: rose_whispers      Jazyk: ČJ

Nade:

“Vlastně ani nevím, jestli to dopadlo dobře nebo špatně. Asi je opravdu trochu tupé paličatosti, když se jeden rozhodne sbalit zrovna Snapa, jehož vstřícnost je jako vždy, nulová. V každém případě je to vtipná povídka, která stojí za přečtení.”

Účel světí prostředky

Autor: Gleti      Jazyk: ČJ

Nade:

“Já nemám příliš ráda drabble, ale od Gleti si je vždycky přečtu. Vždycky se pobavím.”

You don’t always get what you ask for

Autor: DrT      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Začínalo to zajímavě, šedý HP přesunutý do nového světa. Byly tam hezké momenty i zajímavě vymyšlená politika, ale po přečtení ve mně zůstal pocit, že to byl tak lepší průměr, nic víc. 3, 5”

Evil Be Thou My Good

Autor: Ruskbyte      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Crossover s Hellraiser, čehož nejsem velkým fanouškem, vlastně nejvíc se mi líbí ta hádanka. Každopádně konec povídky potěšil”

Účel světí prostředky

Autor: Gleti      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“A tohle mělo být co...? :(”

The End

Autor: Draco664      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Mudlorození a mudlovsky vychovaní kouzelníci věděli, jak mohou být mudlové nebezpeční. Arogantní čistokrevní to zjistili. Na nápravu už je pozdě. Aneb mudlové se vypořádali s kouzelníky. Mohlo by to být delší, ale zajímavé a rozhodně to nesrší optimismem, o to víc realismem. 4, 5”

Účel světí prostředky

Autor: Gleti      Jazyk: ČJ

finde:

“Další drabble od gleti, trochu klišé, Ale není špatné.”

|<  >|