Komentáře - Srpen 2010

|< 10 11  >|

As Darkness Befalls Us

Autor: Sang-Argente      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Mám pocit, že mi v prologu něco uniklo - proč se nechal Tom Raddle zabít? Každopádně je to netradiční v tom, že HP je dark už když nastoupil do Bradavic, bez vlivu kohokoliv jiného. Snad by to bylo zajímavé, ale autor očividně sám neví, co chce psát (a nejspíš ani, co napsal). Postavy se chovají divně, nejen SS, ale i ostatní nebelvíři v Harryho ročníku. Jako by se děly věci, které ovšem autor nenapsal. V šesté kapitole jsem toho už měla dost”

The Dawn of Darkness

Autor: RosutoKi-chan      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Autorka si vymyslela svoji vlastní "mytologii" kolem rozdělení magie (málem jsem si v 8. kapitole myslela, že je to crossover s nějakou anime). Po kapitole 10 jsem silně zvažovala, jestli číst dál (objevila se postava, která zosobňovala autorku). Gramatika je dost špatná (záměna their/there, your/you're aj). Je poznat, že autorka nemá velké zkušenosti s psaním, postavy jsou nejen silně OOC, ale především se nevyjíjejí, mění se spíš skokově (v jedné kapitole HP Draca skoro nesnáší, v další jsou kamarádi) a často se chovají nelogicky a nedospěle. Ale před pouhou jedinou hvězdičkou to zachránila moje zvědavost- prostě chci vědět, jak to bude dál (pokud to bude dál)”

Těžký život pekelníka

Autor: Alane      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Moc se mi to líbilo. Místy archaický jazyk odpovídá zaměření povídky a dokresluje atmosféru. A má to zajímavé rozuzlení. :-)”

Children of Azkaban

Autor: Keniaia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Zajímavá myšlenka, i když trvalo několik kapitol, než se to dostalo konečně k něčemu zajímavějšímu. Harry a Artemis jsou víc mozkomorové než lidé a nyní přicházejí do Bradavic. A další kapitola v nedohlednu :-( Vida, autor se vrátil :-)”

One Question

Autor: Steeltalon      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Začíná to tak slibně, dopisem na rozloučenou. A pak se najednou všechno změní v klišoidní a především nudnou povídku.”

Despero

Autor: Steeltalon      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Pozoruhodná varianta HP neprávem v Azkabanu spojená s dalším mým oblíbeným tématem - střet mudlovského a kouzelnického světa. Výborné!”

Freak

Autor: Nadesiko04      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Zajímavý příběh, kdy je Harry po zařazení do Zmijozelu označován za budoucího Temného pána. Harry se snaží dokázat, že je prostě jen Harry, ale nakonec přijde zlom. A čím víc se lidé bojí, že se přidá k Voldemortovi a staví se proti němu, tím víc ho k tomuto rozhpodnutí tlačí. Ale Voldemort má v rukávu překvapení. Možná by to chtělo trochu víc propracovat (proč je HP takový, jaký je) a trochu i pokračování”

Amortentia

Autor: Nadesiko04      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry použije Raddlův deník, aby se dozvěděl víc o Voldemortovi - a spadne do léčky. Nezaškodilo by trošku víc to rozepsat a přidat na ratingu”

Equal to the Sons of Heav'n

Autor: Silent Nacht      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Sequel k Eternal Providence. V podstatě další kapitola, a opět bez nějakého skutečného konce. Harry je opravdu zajímavý, poslušný, a přesto s vlastním cílem - zabít svého pána. Škoda, že pokračování už nebude”

insurgere

Autor: Silver Pard      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Ono to má důvod, proč nikdo Toma do Mrzimoru nezařazuje – protože nedisponuje žádnou z kvalit, kterých si ta kolej cení. Takže premisa sice originální, ale od základu nelogická. Když tohle pomineme, v povídce je dost zajímavých myšlenek a není špatně napsaná (i když se místy opakuje), ale bohužel – je strašlivě nudná. Většinu času jsem si v duchu říkala kdy už bude konec. :p A to má jen cca 10 stránek! Já si udělám závěry sama, nepotřebuju aby mi je někdo servíroval na stříbrném podnose. :) Chtělo by to míň vysvětlování a hloubání a trochu víc akce. Jo a v jakém směru že se změnil ten pohled na Mrzimor? V žádném. 4, ale vracet se nebudu. S.L.”

This Letter Will Save your Life

Autor: HeadGirl91      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“Taková ptákovina pro zasmání. Některé hlášky jsou dost dobré, některé... ne. :) Zvlášť se mi líbily vedlejší postavy, jmenovitě Narcissa s Sirius. A 7. kapitola. Ale nevím jestli to budu sledovat dál. S.L.”

Letters to Mine Enemy

Autor: FrostedMidnight      Jazyk: AJ

SinamLlumi:

“ „If he does and he has sent me back anyway, then he is almost as bad, or even worse than you (depending on his reasons). And, If he doesn't know..then at the least he is impossibly stupid..and at most he is criminally negligent.“ lol! Jasně si vzpomínám, jak jsme tohle řešili na DTCL. :))) IMO tady ani nejde o korespondenci HP s LV, ale o vychytání a zesměšnění některých zvlášť hrozných nelogičností, které JKR spáchala. Takže ode mě jasné 4 body. Nevím, jestli autorka zamýšlí dál pokračovat (mohla by :)), ale podle mě je povídka dokončená už teď – parodie většinou nepokračují k happyendu ani k rozhodující bitvě. ;) S.L.”

Eternal Providence

Autor: Silent Nacht      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Zajímavá povídka. Voldemort Harryho nezabil, ale odnesl si ho. V téhle povídce ovšem není dědicem, ale pouhým služebníkem. Voldemort neprojevuje žádné otcovské city, naopak je tu ukázána jeho bezcitnost. Největším problémem je prosě neukončenost. Má sequel Equal to the Sons of Heav'n”

In the night

Autor: Aprille      Jazyk: ČJ

JenniferBlack:

“Povídka, která neurazí. Stylistika by chtěla vylepšit.”

This Letter Will Save your Life

Autor: HeadGirl91      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Už jsem říkala, že parodie nemusí dávat smysl, hlavně že se člověk zasměje?”

insurgere

Autor: Silver Pard      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Tom Raddle mohl skončit i v jiné koleji. Jistě, i pak by toužil vyniknout, ale použil by jiné cesty. Nejčastěji je druhá možnost Havraspár. Ale co takhle Mrzimor, který všichni tak podceňují? Pozoruhodná povídka, nejen pro to, co se stane z Toma, ale i pro ten pohled na Mrzimor.”

Not Fit for Family Viewing

Autor: M Fae Glasgow      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Roztomilé PWP.”

A Mistaken Sorting

Autor: Silver Pard      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Už od první kapitoly si povídka zamířila pro 4 hvězdičky. Psáno z pohledu SS s jeho sarkastickými poznámkami a postřehy. Moc se mi tu líbí McGonagallová a její zmijozelská stránka :-) Nakonec slabých 5 hvězdiček. Jediná chyba - je to jen prvák. Kéž by bylo pokračování”

Mistaken Identity

Autor: Silver Pard      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Jedině SS vidí, že pravý Chlapec, který přežil, je Harry, ale zkuste to logicky vysvětlit Brumbálovi :-) Severusovy myšlenky jsou zajímavé. Má sequel A Mistaken Sorting”

Ne Fiat Lux

Autor: Silver Pard      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Povídka napsaná formpu monologu - ale docela zručně. HP přišel Brumbálovi objasnit některé věci, které v minulosti přehlížel”

Eternal Return

Autor: Silver Pard      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Divné. Proč se nepokusit něco změnit, když se člověk nechtěně vrátí v čase? Jenom proto, že to je v zájmu většího dobra?”

Not Forgotten

Autor: True Dawn      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Ten konec jsem nepochopila, i když myšlenka je vcelku zábavná”

In Dreams Do We Become

Autor: lolopixie      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Tak nějak jsme nepochopila, co tím chtěl autor říci”

Betrayed

Autor: zippyzip      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Méně obvyklá zápletka kolem zrady nejlepších přátel. Příliš mnoho flashbacků to znepříjemňuje a logika trochu pokulhává”

Their Last Hope

Autor: HeadGirl91      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Jedním slovem - nudné. Harry chce zemřít, místo toho se přidá k Voldemortovi a zamilují se do sebe. Téma, které se dá zpracovat mnohem lépe. Rozšířená verze na www.hpfandom.net/eff/viewstory.php?sid=34419”

|< 10 11  >|