Komentáře - Červen 2010

|<  >|

Měsíc v jiném světě

Autor: neznámý génius      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Ano, "Měsíc v jináči", povídka tak blbá, až je skoro geniální. Ovšem ne sama o sobě. To, co mě pobavilo, byly hlavně glosy v textu. Kdyby se vyhlašovalo něco jako FF hvězdná pěchota, tenhle autor/tahle autorka by natuty vyhrál(a). Ty čtyři body nedávám za kvality onoho "díla" (kdybych měl hodnotit samotnou povídku, bylo by to tak mínus dvě), ale za to, že jsem se tak dobře pobavil.”

Brigadoon

Autor: PFL      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Náročné na orientaci, ale čtivé. Na konci jsem cítila skoro stejnou paniku jako Doyle.”

Bolestná paralela: K oknu, k posteli, ke stolu

Autor: Corny      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Od Corny už jsem jednu podařenou povídku četl, tahle mě také nezklamala, i když Bestiální něha se mi líbila víc. Ovšem tahle pasáž mě nadchla (zní jako od jistého člověka, který také píše a kterého mám moc rád): "Jako mraky literárních hrdinů bez skutečného charakteru a bez věrohodnosti bych se mohl litovat, s určitou dávkou tragiky by to vyznělo přímo poutavě. Ale všechny tyhle hloupé parafráze života a žalu už mě unavují. Snad každý, kdo byl někdy posedlý jinou bytostí, ví, že nestačí jen koukat do krbu." A na konci zajímavá pointa. Dávám čtyři, abych nějak odstínil tuhle povídku a Bestiální něhu. Ale je to spíš 4, 5.”

Andílku

Autor: M.R.K.E.V.      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Neuvěřitelné! To bylo tak krásné a sugestivní, že mi až slzy vyhrkly do očí! A ten konec... Potvrdil mou domněnku o vývoji děje. Krásné! (Vzpomněl jsem si, jak jsem i já měl v dětství podobné přátele.)”

Ale

Autor: BiBu Experts      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Ach můj bože! Tohle ne. Já vím, že nad tím všechny slečny slintají a rozplývají se, ale... Ne, to není nic pro mě. Patos nad patos ("Proud slz padá na tvář. Slaná stříbrná kapka teče po líci, razí si cestu mokrou a studenou.... z tváře padá a ve světle svíček se leskne.") a Draco... To snad ani není Draco. Neumím si představit, že by takhle jednal (a byl střízlivý). Takže jediné, co bych tu mohl hodnotit kladně, je nechtěný překlep "vlaci vyjí".”

Chtít a mít

Autor: GatewayGirl      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Ze začátku mě tahle povídka zrovna moc nenadchla, ale postupem děje jsem jí propadla. Sice mě zprvu poněkud zarazila Severusova uťápnutost pod Cosmusovou "nadvládou", ale i to se vysvětlilo. :)”

Lásku od nenávisti jen malý krůček dělí

Autor: Olga      Jazyk: ČJ

Akkarra:

“Docela jsem se zasmála. :)”

The Truth

Autor: Clell65619      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Postaví to na hlavu všechno. Zajímavý nápad s harémovým efektem. A ten závěr, kde se konečně vysvětlí, proč je Harry zatracen, je zábavný. Lepší 3”

The Conversation

Autor: Clell65619      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry se rozhodne promluvit si s Voldemortem. Škoda, že Voldemort na většinu otázek neodpoví, ale to není účelem téhle povídlky (i když by to bylo zajímavé). POV Voldemorta.”

Empty Spaces In The Air

Autor: Shivani07      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry a Hermiona jsou posláni zpět v čase (tradičně) na začátek páťáku (netradičně). Zřejmě bashing Weasleyů (byť ne všech), ale jak se zdá, nikoliv manipulativní Brumbál (tedy ne víc manipulativní než v kánonu). Zní to slibně, byť to začíná sklouzávat do klišé (Lord Potter, šíleně bohatý)”

Harry Potter and the Pureblood Supremacist

Autor: HrdDawg306      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Standardní "Harry po Siriově smrti odhaluje Brumbálovy machinace a zradu Weasleyových". Nic objevného, žádná katastrofa, i když by si to po sobě mohl autor aspoň JEDNOU přečíst. A s těma penězma to autor hooodně přehnal. Stále větší díry a rozpory, nakonec dojde na úplné nesmysly (pokud je zákon odhlasován, nelze dodatečně změnit hlasování, leda pokud se hlasování prohlásí za zmatečné a hlasuje úplně znovu). Slabé 2 hvězdičky”

Crucio

Autor: Senyor Fier Mensheir      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Sequel k Avada Kedavra. Zřejmě zvědavost kombinovaná s masochismem mě přiměla prolítnout i druhý díl. Oiiii, SS gigolo? Co si to autor píchá? Jediný vskutku světlý moment je objevení se Luny”

Avada Kedavra

Autor: Senyor Fier Mensheir      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Eh, tak co říct na tohle? HP, který pojídá životní sílu a sbírá duše? Emancipovaný v deseti letech? Zabíjí, protože ho lidi obtěžují? Prolítla jsem to, abych viděla, co zbylo z HP Rowlingové - no, málo. Ale občas to bylo skoro zábavné. Na dvě hvězdičky to ovšem nedosáhne. Má sequel Crucio”

Justice? No, Just Us

Autor: Greywizard      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Hermiona nespravedlivě v Azkabanu. Dostane možnost vrátit se v čase a pomstít se. Spousta klišé. Dost nudné a pomsta je nepříliš vynalézavá, prostě vyvraždí každého na potkání. Přeskakovala jsem odstavce. 1, 5 hvězdičky”

A Collection of Harmonious OneShots 15

Autor: Seel'vor      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Ten začátek je zajímavý, z budoucnosti, kde se kouzelníci stali lovnou zvěří. Jinak je to obyčejný návrat do minulosti, kde si během velice krátké doby mocní H+H vyřídí veškeré účty. Hodně slabé 2 hvězdičky, za ten začátek a možná trochu za ty mozkomory”

All Because of Hermione Granger

Autor: Seel'vor      Jazyk: AJ

Pyriel:

“První kapitola (původně to byla jednorázovka) je docela zajímavá, druhá je naprostý škvár.”

The Power of the Press

Autor: Bobmin      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Je v tom manipulatrivní Brumbál, pátrání po viteálech a nějaká ta magie, ale především, jak v jedné poznámce autoři poznamenávají, je to romance mezi Harrym a Hermionou. 3, 5 hvězdičky hlavně za to, jak je popisován kouzelnický svět mimo zaostalou Británii”

The Serpent Court

Autor: whitetigerwolf      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Po incidentu na Ministerstvu se před HP objeví fénix, který mu vysvětlí, že je Lily a že je temná čarodějka, jenže to skrývala před Jamesem. Taky se dozvíme, že Hermiona je temná čarodějka, ale taky to skrývá. A je do Harryho zamilovaná od chvíle, co se s ním setkala poprvé v Bradavickém expresu. Harry je taky do Hermiony zamilovaný od chvíle, co se setkali a... a dál nevím, protože všeho moc škodí. Lily temná a Hermiona taky? (no, to bych ještě přežila, je to v anotaci) A jsou zamilovaní od 11 let? Děkuji, nechci. Skončila jsem v polovině druhé kapitoly.”

Effects and Side Effects

Autor: Pheonix Dawn      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Je to jako když vařili pejsek s kočičkou - v té povídce je smícháno tolik motivů (Harry dívkou, mocný Harry, Lord Harry, Harry s harémem aj), že z toho je směska bez chuti. Lepší by bylo zaměřit se na jeden, dva aspekty. Navíc je to samé povídání, až jsem začala přeskakovat. Nejspíš si psaní autorka užívala, já čtení už tolik ne. A rozhodně by tam mělo být varování, protože to obsahuje prvky femslashe. Vlastně nechápu, k čemu bylo to proměnění Harryho v dívku - leda aby se naučil nakupovat oblečení. Za pár zábavných kousků 1, 5 hvězdičky”

Too Late

Autor: Lucillia      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Lily a James Potterovi se objeví rok po Voldemortově smrti - spolu se svým synem Alexandrem, o kterém věří, že je Vyvolený a musí zabít Harryho coby viteál a pak Voldemorta. Na začátku je to zábavné, když se James domáhá svého majetku, ale pak je to smutné. A to, co se stalo Alexandrovi, je skutečná tragédie, protože nikdy neopustí sv. Munga. Jen ten konec zanechal pocit nedokončenosti. 4 (protože tam jsou nějaké nelogičnosti)”

To Live in Azkaban

Autor: PadfootObsessed329      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry musí vyrůstat se Siriem - tedy v Azkabanu. Zvláštní nápad, i když by z toho mohla být docela zábavná parodie (představuju si, jak si Harry hraje na schovávanou s mozkomory). Ale tohle se bere smrtelně vážně, je to samé vzpomínání a uvažování. Takže pro mě žádná škoda, že to není dokončené.”

Harry Potter and the Champion's Champion

Autor: DriftWood1965      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Tak jako mnoho lidí v této povídce, i já měla v očích slzy, byť ty moje byly od smíchu - ach, ta Hermiona je ale mrcha. Opravdu drsné drcení Rona :-) A taky Draca. Naprosto ideální povídka pro každého, koho nasere Ron. Ani jsem ji nemohla přečíst celou najednou, musela jsem ji dávkovat. A díky Ronovi (a jeho předvídatelné reakci) se dá přežít i ta sladká romance H/Hr”

Griffon Reborn

Autor: Yrtria      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry je neprávem v Azkabanu, ale není to tradiční zápletka, kdy se k němu všichni obrátí zády. Do Azkabanu se dostal "díky" Malfoyově intrice, kterou s radostí podpořil Popletal, ale veřejně se to nevědělo, dokonce to neví ani Voldemort. Po deseti letech je propuštěn a při pokusu o jeho zabití (aby mohl Malfoy jeho mrtvolu přinést Voldemortovi) se projeví jiná stránka Harryho, ta, která se zrodila z utrpení a v obraně před mozkomory - něco jako anděl ochránce, Ezekiel. A Harry se mezitím pokouší dát dohromady svůj život. 3, 5”

Dark Recompense

Autor: mathiasgranger      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry není temný, ale už nehodlá poslouchat pokryteckého Brumbála, který si víc cení života nepřítele než svých vlastních lidí. Tohle není o udatných soubojích kouzelníka proti kouzelníkovi, tohle je pečlivě naplánovaná vojenská kouzelnická operace - a proto se mi to líbilo. 3, 5 hvězdičky”

Chtít a mít

Autor: GatewayGirl      Jazyk: ČJ

Purple Haze:

“Tuhle povídku jsem četl kdysi dávno na Fantasmagoriu. tehdy jsem z ní byl zcela nadšen, dokonce jsem si ji přečetl dvakrát. Ale s odstupem času už to přece jen na plný počet bodů není. Mně osobně to místy přijde rozvleklejší a ten překlad taky občas není úplně dokonalý (někdy to nezní "česky"). Ale jinak souhlasím, že Snape i Lupin jsou "in character". Líbí se mi taky ta myšlenka vztahu, který vyklíčil ze společné sexuální záliby.”

|<  >|