Komentáře - Březen 2010

|<  >|

Noční můry v odstínech žluté

Autor: Splinter      Jazyk: ČJ

D.J. Orlovský:

“Dunící Hrom a jeho jednotka patří mezi moje oblíben postavy a když se k tomu přidá ještě vymítání duchů, máme další skvěle šílenou povídku z Logobergu.”

Alco da fé

Autor: Splinter      Jazyk: ČJ

D.J. Orlovský:

“Nikdy mě asi nepřestane fascinovat jakou sbírkou postaviček dokáže autor tuhle ságu zaplnit.”

Na nic se neptej

Autor: Splinter      Jazyk: ČJ

D.J. Orlovský:

“Další zábavný příběh z prostředí Logoberské akademie.”

El Cazatrofeo

Autor: Splinter      Jazyk: ČJ

D.J. Orlovský:

“Hlavní hrdinka je sice možná trochu dokonalá, taková Lara Croft ve sci-fi obalu, ale aby člověk přežil mezi vetřelci a predátory, musí být jedinečný. Moc se mi líbí, jak Splinter spojuje Predátory s egyptskou mytologií, konktérně s podobou boha Anubise. A pobavilo mne, jak se sbouncenci hlavní hrdinky při pohledu na predátora bez masky uleví, protože s něčím takhle ošklivým určitě nespala :-)”

Bohové bez tváře

Autor: Splinter      Jazyk: ČJ

D.J. Orlovský:

“Velice dobře spojené dva světy, jež se na první pohled zdají nespojitelné. Kapitán Jack Sparrow pátrá po legendární masce Šakalího boha, což není nic jiného než maska predátora, jehož Egypťané uctívali jako Boha mrtvých Anubise. A pátrá potom se sobě vlastní potrhlostí.”

If I Should Fall from Grace with God

Autor: Luka      Jazyk: AJ

bedrníka:

“I po druhé jsem se od povídky skoro nemohla odtrhnout, přestože představa Bodieho nevyrovnaného se svojí orientací mi zrovna nesedne.”

Čtvero ročních období: Zimní pohádka

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Moc roztomilé, jak se dají dohromady (a jak má Doyle pocit, že v takhle intimní chvíli přece Bodiemu nemůže říkt příjmením).”

Toppled

Autor: alliekatgal      Jazyk: AJ

ravenablue:

“Severus je napaden studentem. Harry se mu snaží pomoci...”

Forgotten Encounter

Autor: alliekatgal      Jazyk: AJ

ravenablue:

“Nehoda v hodině lektvarů odhalí, že je Harry těhotný. Ten přísahá, že otcem je Severus, ten si ale nic nepamatuje....”

Of Sweets and Memories

Autor: swtalmnd      Jazyk: AJ

ravenablue:

“Zvláštní sexuální pomůcka :-)”

Of Jealousy

Autor: chippyofyonder      Jazyk: AJ

ravenablue:

“Oliver se nám zakoukal do Kruma a Marcus na něj žárlí...”

Pitch Battles

Autor: Rospberry      Jazyk: AJ

ravenablue:

“Nějak jsem tomuhle páru přišla na chuť, bohužel povídek je žalostně málo :-(”

Friendship and Beyond

Autor: Slrmn82      Jazyk: AJ

ravenablue:

“Harry má vizi, jak Voldemort unese Rona a Hermionu, ale Brumbál je chce obětovat, Harry je zachrání na vlastní pěst...”

Flawed Lines

Autor: Diagonalist      Jazyk: AJ

ravenablue:

“Severus zachrání zneužívaného Harryho od Dursleyů...”

A Nick in Time

Autor: Tira Nog      Jazyk: AJ

ravenablue:

“Harry a Severus se dostanou vlivem čehosi (teď bohužel opravdu nevím tu konkrétní věc, četla jsem to totiž zhruba před rokem) do předškolního věku, rodiče jim dělá Ron a Hermiona.....”

The Return

Autor: Ellis Ward      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Začátek pěkně dramatický, chudák vyhublý Bodie, ale ke konci jsem trochu přeskakovala. Slibná zápletka se nakonec vyvinula dost pitomě. (Ovšem moc se mi líbilo, jak si Doyle uvědomuje, že Bodie vždycky dělal, co mu na očích viděl.)”

Lets Do the Time Warp Again

Autor: Rorschach´s Blot      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Harry se vrátí v čase do doby, kdy mu je šest let. A rozhodne se, že si to pořádně užije. Brumbál se ani na chvilku nezastaví, jak musí vymazávat paměť mudlům, Dursleyovi tráví spoustu času ve vězení, takže když dorazí Harryho Dopis, jásají a Vernon sám odveze Harryho do Londýna a ještě mu dá spoustu peněz, aby se už nemusel vracet. A v Bradavickém expresu Harry usoudí, že si po všem tom utrpení zaslouží ne jedno děvče, ale celý harém. Naprosto praštěný příběh o skutečně povedené pomstě, bláznivé Bellatrix, Harrym a Nevillovi a jejich harémech ;))”

Abandon

Autor: Batsutousai      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Výborný příběh, pokud se člověk smíří s tím, že Voldemort je tady silně OOC (nestřílí kletby na všechno, co se pohne, a ani jednou Harryho za jeho drzosti nezcruciouje, možná proto, že je Harry jediný člověk na světě, se kterýmm si může normálně pokecat, přestože jsou úhlavní nepřátelé?) Popisuje sedmý ročník, ale kánon je pouze do HP5. Silný Harry (v šestém ročníku ho trénoval Moody), zábavná Ginny, spratek Ron, který dostane, co si zaslouží, zajímavý Neville. Na rozdíl od obvyklého schématu, kde v případě, že je Harry Temný, je silně manipulativní Brumbál, tady je Brumby prostě takový - normálně manipulativní :-) Některé scény jsou cenzurované, necenzurované verze (kde je sex) jsou na LJ. Má sequel Reclaim.”

Rediscovered in a Graveyard

Autor: HG      Jazyk: AJ

Diegina:

“Tohle je jeden z těch příběhů, u kterých uvažuji, že si je vytisknu a svážu jako knihu. Nebo asi několik knih, když se podívám na tu délku a na to, že to má ještě pokračování:-) Díky svému relativně drobnému rozsekání na úseky odehrávající se jednou v minulosti a jednou v současnosti je to ideální čtivo i pro ty, co nemají čas na čtení příliš mnoho spojitého času. Nicméně je to tak čtivé, že pokud jen trochu můžete, tak se od toho neodtrhnete (z toho důvodu nedoporučuji číst ve zkouškovém, pokud nemáte opravdu silnou vůli k učení). K samotnému příběhu - postavy jsou poměrně věrohodně vykreslené, originální charaktery jsou docela vtipné, zvlášť ty z minulosti. Místy to je trochu sladší, a tím pádem méně uvěřitelné, než by bylo úplně optimální, na druhou stranu to je pak ideální náplast na den - blbec a v té délce se to stejně ztratí. Po dočtení pak už jen litujete, že to není ilustrované nějakým schopným fanartovým člověkem, a jdete na pokračování.”

The heart's desire

Autor: ZairaAlbereo      Jazyk: AJ

Lianne:

“Na docela dobrou povídku navazuje ještě mnohem lepší pokračování. Na pozadí dramatickího soudního procesu se tu naprosto nádherně rozvíjí vztah Siriuse, Remuse a Harryho. Úžasná je i postava Luciuse Malfoye a všech Weasleyů. Několik kapitol jsem obrečela. Autorka si tu události z knížek (včetně vlkodlačího incidentu) vykládá po svém, což může někoho vyvést z míry, ale mě to po všech těch ubohých týraných Snapech nejrůznějších jiných fanfiction nevadilo. Příběh je hodně silný, zatím nedokončený, ale autorka poměrně pravidelně vkládá další kapitoly. Velmi se mi líbí.”

The Promise

Autor: ZairaAlbereo      Jazyk: AJ

Lianne:

“Začátek je slabší, ale na povídce je skutečně hodně znát, jak se postupně autorka zlepšuje. Postavy se s postupem času stávají propracovanější a příběh je tak reálný, až to místy bolí. Nenajdete tu mnoho "jednoduchých řešení". Krásně propracovaný je tu vztah Siriuse, Harryho a později i Remuse. Má naprosto geniální pokračování pod názvem The heart's desire.”

Voldemort ve cvokárně

Autor: Mahaliem      Jazyk: ČJ

bedrníka:

“Roztomilá povídka. A ojedinělá příležitost porovnat řadu překladatelských řešení jedné povídky. (Zájemci mohou nahlédnout i do příslušné diskuse na SOS: http://www.sosaci.net/diskuse//index1.php?action=vthread&forum=35&topic=485)”

Dva páry očí

Autor: Calwen      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Důvěrně známý příběh je podán očima Severuse. Protože je to napsáno ještě před 7. dílem, vyslovuji poklonu za odhalení jeho skutečných pohnutek - vybrané citace z původních knížek ukazují na to, jak dovedně v nich autorka povídky dokázala číst mezi řádky. Velkým plusem je naznačení alternativního vývoje v závěru příběhu.”

Hvězdy tvých očí

Autor: Vraní oko      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Drsný příběh zvláštního vztahu, kde se stírá hranice mezi vězněm a věznitelem. Kdo je vlastně vítěz a kdo poražený? A kdo z takového vztahu může vyjít nepoznamenán? Proč si člověk na konci úlevně nevydechne? Proč má pocit, že to nedopadlo dobře? A proč ho to po přečtení nutí filozofovat? Hluboké smeknutí před autorkou s jedinou malou výtkou za příliš pasivního Severuse.”

Harryho nový domov

Autor: kbinnz      Jazyk: SJ

Jacomo:

“Právě to čtu - zatím tu část, co je přeložená do češtiny - a musím se přiznat, že jsem nadšená. Je to AU prvního ročníku (možná i víc, netuším, kam to spěje v dalších AJ kapitolách), s mrzutým a nerudným Severusem, který přece nemůže být milý na toho strašného fracka Harryho a drží ho kolem ramen pochopitelně jen proto, aby neupadl... :-) Harry sám mi dokonce připadá o trošku víc realističtější než v knížce - ve světle toho, čím coby dítě prošel. Místy to chytá za srdíčko, místy za bránici a, i když místy je to přece jen trochu přitažené za vlasy, je to krásný příběh.”

|<  >|