Komentáře - Únor 2010

|<  >|

Útěky

Autor: Aveva      Jazyk: ČJ

Danae:

“Mistrné dílo alternativní historie. Na knížecí stolec nastupuje chlapec Václav, který jednou bude zván svatým, českým knížectvím otřásají ohnivé vášně a magické síly, z kterých se tají dech. Co jste v učebnicích dějepisu marně hledali, to najdete v této povídce: Ludmilu, Drahomíru, Václava, Boleslava z masa a kostí a možná dost jiné, než jste čekali. Povídka, kterou stojí za to sledovat.”

Discovery

Autor: Adrian Tullberg      Jazyk: AJ

Lunkvil:

“Děsivé, vtipné a hrůzu nahánějící, když to člověk domyslí. Velké minus je evidentní nedokončenost příběhu, ačkoliv je povídka zaškatulkovaná pod "hotovo".”

Veela Charm and the Dark-Haired Man

Autor: Magic Fairy Nova      Jazyk: AJ

Lunkvil:

“Neuvěřitelná povídka z kategorie "tak strašná, že se dá považovat skoro za geniální". Dozvíme se v ní mimo jiné, že Snape má olihní jazyk. Pro zpestření doporučuji počítat, kolik různých "přezdívek" autor/ka vymyslel/a pro jednotlivé postavy, především Snapea a Fleur. Nedoporučuje se číst v době přípravy na jakoukoli zkoušku z angličtiny.”

Zlaté žně

Autor: Tess      Jazyk: ČJ

neviathiel:

“Parodie na jistý typ povídek, který každý zná a mnozí nemají rádi... s jasným finále a vtipnými detaily pro znalé.”

Kissing Rose Tyler

Autor: ilianacatspawn      Jazyk: AJ

Lunkvil:

“Jakkoliv odrazující může název být, povídka je povedená a jedna z lepších na námět 'Rose s lidským Doctorem v paralelním světě'. Zvlášť vyzdvihuju Jackie, která je úžasně IC. Poměrně zajímavě taky vyznívá Doctorovo shrnutí a hodnocení vlastního předchozího života. Celkově povídka inklinuje mnohem víc k mluvení než čemukoli jinému, a přesto je tam spousta vtipných okamžiků.”

Double, Double, Doctor and Trouble

Autor: Clarissa      Jazyk: AJ

Lunkvil:

“Roztomilý a vtipný příběh. Báječné postupné objevování toho, co se vlastně děje a s čím je to vlastně crossover (což ve shrnutí schválně není uvedeno). Co mě trochu zklamalo, bylo částečné nedotažení myšlenky, to, jak lehce se Doctor z průšvihu vyvlékl, a některé charaktery místy inklinující k OOC.”

Lektvar z nejmocnějších

Autor: Em...      Jazyk: ČJ

Mandragora:

“Veselá drobnost, co vyloudí úsměv.”

Dědictví rodiny Potterů

Autor: Ivík Bublík      Jazyk: ČJ

Mishana:

“Povídka je, až na gramatické chyby, zajímavá, poutavá. Přečetla jsem dvěma dechy :)”

Srdce bez společníka

Autor: Michmak      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Přečetla jsem všech 7 zatím přeložených kapitol a 1 v originále a je to výborné! Zajímavý příběh. Prolínání pohledů třech stran (Hermiona, Snape, ošetřovatelka Nettie) je nepříliš častý způsob vyprávění a v tomto případě je skvěle využitý. Oceňuji širší pojetí souvislostí (Jane Doe, Horton, náladové písničky v pozadí). Snape je tak kanonický, jak mu to podtext smutné romance dovoluje. Hermioniny vize v "živoucím spánku" jsou nádherné. A Nettie je... prostě roztomilá. K překladu: Až na drobné gramatické chyby je velmi kvalitní, čtivý a jazykově čistý.”

If I Should Fall from Grace with God

Autor: Luka      Jazyk: AJ

D.J. Orlovský:

“Moc pěkné, ačkoli příliš nevěřím, že Bodie by měl problém s Doyleovou nebo svojí orientací, tohle je fakt krásně napsané, realisticky působící, a na konci zůstává naděje.”

Brko

Autor: crazylizzie      Jazyk: SJ

kometa:

“Fantastická povídka psaná hodně neobvyklým stylem. Skvěle vystavěná zápletka, výborná charakteristika postav, napětí až do poslední chvíle. A k tomu všemu skvělý překlad :-)”

Záskok

Autor: Severka Plamenná      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Neopakovatelný humor. Trocha ruštiny. Rozverný Brumbál, nevrlý Severus, pečující Hermiona. A Vánoce. Zamíchat, protřepat... a máme tu koktejl a la Severka. Chutná výtečně :-) Speciální poklonu přidávám za berlu mrazilku kontra bazilišek. D-o-k-o-n-a-l-é-! Jediným minusem pro mě byl konec - čekala jsem totiž něco originálnějšího než ono prvoplánové "A hele, ono to vyšlo". Ale i tak si to s chutí přečtu znovu.”

OZYMANDIAS - fanart

Autor: olivernome      Jazyk: fanart

neviathiel:

“Zajímavé, jeden si někdy vystačí bez barev...”

Bez názvu

Autor: feverbeats      Jazyk: AJ

bedrníka:

“Kraťounké a dokonale vypointované, včetně toho, jak ho pak vyhodí.”

If I Should Fall from Grace with God

Autor: Luka      Jazyk: AJ

Vrána:

“Solidní povídka s uvěřitelnou zápletkou a ne úplně tuctovým dějem. Určitě stojí za přečtení. ”

Bez názvu

Autor: feverbeats      Jazyk: AJ

D.J. Orlovský:

“Zdá se, že nejchytřejší škvarek na spáleništi Eddieho opět pěkně převezl :-)”

OZYMANDIAS - fanart

Autor: olivernome      Jazyk: fanart

D.J. Orlovský:

“Je fajn, že někdo nezapomněl na Bubastidu, té mi bylo líto.”

all them watchmen - fanart

Autor: captainosaka      Jazyk: fanart

D.J. Orlovský:

“VYpadá to jako Adrianova kolekce akčních figurek :-D Já chci Roschacha s maličkým sekáčkem :-P”

Batman - fanart

Autor: Elvire      Jazyk: fanart

D.J. Orlovský:

“Asi jsem přízemní, ale ta jeho pravá ruka se tak podivně kamsi sune :-)”

Watchmen: that's a problem - fanart

Autor: Pojypojy      Jazyk: fanart

D.J. Orlovský:

“Měla mu říct: "Zhasni" :-D”

Watchmen Slash - fanart

Autor: CaptainQuirk      Jazyk: fanart

D.J. Orlovský:

“To je Ozymu podobné :-)”

Building to Last

Autor: Terence      Jazyk: AJ

D.J. Orlovský:

“Chvílemi jsem přeskakoval, ale když se člověk prokouše přes ten začátek, tak ten konec je o něco lepší, protože se do toho sexu nijak nehrnou, páč jsou oba nezkušení a nervózní, takže se nejdřív jen vyhoní a pomalu se k tomu sexu propracovájí, což je docela pěkné, působí to celkem přirozeně. Jak Doyle v té povídce prohlašuje, je to jako by byl zase panic.”

Lektvar z nejmocnějších

Autor: Em...      Jazyk: ČJ

Istar Halabába:

“Pěkné, moc. A navíc jsem četla v příhodnou chvíli.”

Torchwood Babiez - fanart

Autor: spastasmagoria, jigglykat      Jazyk: AJ

ave:

“Opravdu nebezpečně roztomilé, a to dokonce i ve chvíli, kdy ještě neznáte příslušné fandomy.”

Lektvar z nejmocnějších

Autor: Em...      Jazyk: ČJ

ave:

“Svižná, roztomilá a vtipná drobnůstka.”

|<  >|