Komentáře - Únor 2010

|<  >|

Professor Severus Snape - fanart

Autor: Nasubionna      Jazyk: fanart

Mandragora:

“Opravdu vydařená podobizna, i když ty příšerky v lihu mohli být víc příšerkovatější.”

Sunday Morning Off - fanart

Autor: Crimson      Jazyk: fanart

Diegina:

“Nejzneužívanější póza ve všech fandomech, a tady není ani moc povedeně zpracovaná. Naštěstí v ní nemá Doyle prsa (oproti jedné z Kirk/Spock verzí), ale stejně má na sobě toho svalstva víc, než by měl mít. Prsty taky nemá ani jeden z nich moc povedené, ale s rukama mívá problém většina tvůrců fan-artu. Doyle vypadá, jako po amputaci nohou v kolenech. Jeho obličej působí divně, hlavně díky špatnému nosu, haprujícím rtům a vlasům, které působí jak nalepená paruka. Bodie zas má moc tmavé oko a ne zrovna zvládnutou dolní čelist, horní část jeho zadní paže působí nepřirozeně tence a krátce... No, mohla bych pokračovat ještě dlouho. Na druhou stranu - mezi realisticky pojatými fan-arty to stále patří mezi ty povedenější kousky. Pokud člověk nečeká fotograficky přesnou podobu, tak se mu bude líbit. Já ji ale očekávám a tohle je pro mě zklamáním.”

Choosing

Autor: Kate Maclean      Jazyk: AJ

Diegina:

“Někomu by se mohla zdát tahle povídka docela depresivní. Svým způsobem homofobní Doyle, kterému byste nejraději jednu vrazili, aby se vzpamatoval, chudák zamilovaný Bodie, z jehož POV je povídka psána, který ale naštěstí z Doyla vyšiluje hlavně v duchu a na venek jedná vzhledem k okolnostem relativně IC. Ann, která se vrátí k Doylovi při první možné příležitosti a klidně kvůli tomu hodí za hlavu svůj současný románek. Cowley, který ví... Ano, nakonec Bodie a Doyle skončí spolu, až na věky, a zdají se být dokonce šťastní. Relativně. Připadá mi ale, že v tomto příběhu není doopravdy vítězů. Vzhledem k celému předchozímu ději konec působí spíš jako naděje, že by B a D mohli mít budoucnost, že se oni tomu snaží opravdu věřit, ale žádný jásot, žádné famfáry, na to si všichni předtím navzájem příliš ublížili. A to je na něm to skvělé, žádný med, žádná idylka. Člověk se s tím snadno ztotožní, působí to místy až děsivě jak ze života. Nakonec mi je nejvíc líto Cowleyho.”

Professor Severus Snape - fanart

Autor: Nasubionna      Jazyk: fanart

Istar Halabába:

“Snape je jaký je a obrázek na mě působí docela vesele. To ty barvičky. A tvary. A vůbec. :)”

Professor Minerva McGonagall - fanart

Autor: Nasubionna      Jazyk: fanart

Istar Halabába:

“Krásný obrázek. A víc nenapíšu, protože bych se určitě moc rozepsala :)”

Voldy nemá mimino

Autor: Beketamen      Jazyk: ČJ

Mandragora:

“Totální zhůvěřilost. :))”

The Secret's In The Telling

Autor: Sakuri      Jazyk: AJ

Mandragora:

“Docela neotřelá myšlenka, kdy se Draco stane vlkodlakem a co to všechno přinese. Poměrně smysluplný děj i když konec bych si představovala trochu jinak, ale co se dá dělat.”

Finding His Voice

Autor: Michmak      Jazyk: SJ

Jimmi:

“Zaujímavý príbeh (ale čo iné čakať od tejto autorky). Napriek tomu, že tento pár nie je môj obľúbený - zaujal. Eggy si na preklade dala záležať, veľmi oceňujem jej snahu.”

Harry Potter a noční můry minulé budoucnosti

Autor: Viridian      Jazyk: ČJ

kometa:

“Pokud chcete znovu prožít pocit, že čtete Harryho Pottera poprvé, máte jedinečnou možnost. Skvělá záležitost, která se snad dočká dokončení.”

Čtyři pohřby a jedna svatba

Autor: Isis      Jazyk: ČJ

kometa:

“Moc pěkné, vskutku nezvyklá Hermiona :-D”

Perla

Autor: Aveva      Jazyk: ČJ

kometa:

“Ano, skutečná perla. Příběh, který zvláštně bolí, ale stejně jako Hledání jezera vás uchvátí a nedá vydechnout.”

Hledání jezera

Autor: Aveva      Jazyk: ČJ

kometa:

“Nejkrásnější a nejsilnější příběh z období Zakladatelů. Měl by si ho snad přečíst každý, než se vůbec do Harryho Pottera pustí ;-) Výborně napsané, silně návykové - číst přestanete až v okamžiku, kdy vám vypoví službu oči nebo počítač.”

Perla

Autor: Aveva      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Skutečná PERLA Aveviny tvorby (v žebříčku skutečně jen o malý Chloupkův chloupek za Hledáním jezera). Hluboký příběh, kanonické vazby, zvláštní melancholie v pozadí. Opět silná postava hlavní hrdinky.”

Hledání jezera

Autor: Aveva      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Pro mne VELMI srdeční záležitost. Ač se sama autorka v úvodu hrdě hlásí k "marysueovskému" alteregu, nic záporného z této kategorie v povídce nenajdete. Je to nádherný příběh o stvoření Bradavic, kanonicky svázaný s 1. až 5. dílem HP. Osobně ho doporučuju za povinnou četbu pro všechny potteromaniaky, protože je v něm vysvětlena spousta tajemství, která JKR jen naznačila. Helga je zde navíc nádherně živou postavou, bytostí, která vystoupila ze stránek Bradavických dějin a vypráví nám svůj příběh plný zoufalé touhy nejen po jezeře.”

Uvízl jsem s TEBOU!

Autor: Toxic Doxie      Jazyk: ČJ

Jacomo:

“Fakt jsem se bavila, místy přímo skvěle a poslední kapitola mi přišla skutečně dobrá. V těch předchozích jsem se občas ztrácela v postavách (ačkoli jsou jen dvě!) a myšlenkách (kterých je ovšem na tucty). K překladu: Občasné nesmazané poznámky překladatelky mě spíš ještě pobavily, protože vypovídají o tom, jak s textem pracovala. Musela být lahůdka překládat Dracovo a Hermionino špičkování.”

Westering Home

Autor: M Fae Glasgow      Jazyk: AJ

Vrána:

“Téhle autorce se prostě nakonec vždycky nějak podaří mě přesvědčit.. Takže jsem i po lehkém šoku uprostřed četla fascinovaně dál, co že s tím jako hodlá udělat.. a zase jsem byla bez dechu a po uši ponořená do její úžasné angličtiny a psychologických konstrukcí, které se nakonec ukážou velmi reálné.. Jak to ta baba sakra dělá?? Tolik povídek o těch samých dvou chlapech a pokaždé najde něco, o čem stojí za to psát.”

Uvízl jsem s TEBOU!

Autor: Toxic Doxie      Jazyk: ČJ

kometa:

“Přesně, jak napsala Jimmi a já ještě přidávám, že je to dokonalé zimní antidepresivum :-)”

Dohoda se Zmijozelem

Autor: Fenri      Jazyk: ČJ

Lilithka:

“Po první naprosto příšerné kapitole se začíná rýsovat vcelku dobrý a zábavný děj. Tak uvidíme, jak bude Fenri pokračovat... Když jsem dneska povídku dočetla, nemůžu se vzpamatovat ze šoku. Kde je gramatika? Autorka ji možná odhodila i s nadějným příběhem, který, i když ohraný, mohla zachránit. Ale toto... bohužel, dávám jedničku.”

Uvízl jsem s TEBOU!

Autor: Toxic Doxie      Jazyk: ČJ

Jimmi:

“K výberu poviedky a prekladu od LadyF nie je čo dodať. 5 kapitol dialógu v uzavretom priestore, hra so slovíčkami, jednoducho lahôdka.”

Útočiště

Autor: Danae      Jazyk: ČJ

kometa:

“Jacomo a angie77 všechno řekly za mě. Útočiště považuji nejen za nejlepší českou ss/hg, ale za jednu z nejlepších vůbec. Byla pro mě první, díky které jsem uvěřila, že by tenhle pár mohl fungovat a nakonec jsem mu naprosto propadla :-D ”

Mrtvá zóna

Autor: neviâthiel      Jazyk: ČJ

Danae:

“Povídka, která do světa Doctora Who a Torchwoodu vnese Lunu Lovegoodovou a pořádně s ním zatřese. Výborně napsaný a do detailů promyšlený crossover střídající temné i odlehčené scény a do mrtě využívající jiskření světů, které se v něm střetly.”

Provaz z oběšence

Autor: Aloisie Trpkošová      Jazyk: ČJ

Danae:

“Čarodějnická detektivka. Promyšlená, vtipná, s velesympatickým detektivem-amatérem v hlavní úloze.”

Only in Vegas

Autor: Shinku      Jazyk: AJ

D.J. Orlovský:

“Dost to pozbylo to kouzlo, které na tomhle příběhu mám tak rád.”

Čtyři pohřby a jedna svatba

Autor: Isis      Jazyk: ČJ

zuzka:

“krátká, vtipná povídka s netradičním pohledem na Hermionu :-)”

Náhražka

Autor: Julie      Jazyk: ČJ

D.J. Orlovský:

“Vždycky jsem říkal, že kánonický Lupin je dost velký blbec na to, aby s kánonickým Snapem vydržel. A tady je prvotřídní důkaz.”

|<  >|