Komentáře - Leden 2010

|< 10 11 12 13 14 15 16 17  >|

A New Darkness

Autor: lilysunshine      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Zápletka založená na tom, že Harry je ve skutečnosti Voldemortův syn. Když se to dozví, převrátí se jeho svět vzhůru nohama. Budiž, to se dá přijmout. Ale jeho chování vůči Dracovi, i Voldemortovo a dalších postav, je silně OOC. Ale zřemě je hlavním cílem pár Harry/Draco a tomu je vše přizpůsobeno, i "logika". Na začátku čtení to vypadalo tak na slabší tři hvězdičky, pak to začalo klesat až na slabé dvě hvězdy. Ale pokud jste ochotni zapomenout na logiku (jako co se stalo s pověstnou podobou Harryho a Jamese, proč může Harry jen tak používat crucio v prostorách Bradavic a ani se tím netají aj.) a OOC charaktery a jen se pobavit u páru HP/DM, připočtěte si jednu hvězdičku. Autorka má docela smysl pro humor, byť já ho ocenila především u Disclaimerů před některými kapitolami. Ale stejně jsem to přečetla (i když upřímně, Raithos mi přijde jako příšerné jméno :-) Jo, a nezaškodila by tomu pořádná beta”

Behind Emerald Eyes

Autor: Morgana      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Navazuje na Love of my Life a Helm's Deep. Pokračování LOML se více soustřeďuje na pár Haldir/Legolas, i když centrem příběhu je Thranduil (jak naznačuje název). V příběhu se objeví také Mandos, a není to tak, že by se jen mihnul :-) A taky je jasné, proč mezi elfy není zvykem dávat dětem jména předků (pak z toho vzniká pěkný maglajz). Je v tom smutek, je v tom láska (a pokud nemáte rádi medové příběhy, špatně jste si vybrali autorku ;))”

Helm's Deep

Autor: Morgana      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Mezihra mezi Love of my Life a Behind Emerald Eyes. Je to přesně to, co píše autorka. Prostě takové PWP s pozadím.”

Love of my Life

Autor: Morgana      Jazyk: AJ

Pyriel:

“V tomto příběhu je Erestor laskavá a něžná duše (na rozdíl od mnohých, kde je to takřka ledový balvan :-) Při čtení jsem pořád váhala mezi 3 a 4 hvězdičkami. Glorfindel prochází psychoterapií (a stejně tak i Magolian), je to zajímavé, ale číst to opakovaně je přece jen nudné, to je spíš za tři. Zjímavá je zápletka kolem Erestorova původu a jeho střetnutí se Sauronem, které z toho vyplynulo, to je za čtyři. Jsou tam i další páry, z nich nejneobvyklejší je IMHO Rúmil/Mithrandir. Tak nakonec jsem díky Sauronovi dala čtyři hvězdičky. Docela by byl zajímavý alternativní konec, kde by se Erestor přidal k Sauronovi - to by nejspíš dějinami Středozemě dost otřáslo. Ale Morgana tenhle typ povídek nepíše, ta miluje příběhy se šťastným koncem (stejně jako já ;) Má sequely Helm's Deep a Behind Emerald Eyes”

Coming Home

Autor: Morgana      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Do Imladris se "nastěhuje" nový elf, Erestor, ale nikdo o něm neví - tedy, nikdo z elfů. Usadí se totiž ve stájích, kde se spřátelí s Asfalothem. Jenže nakonec ho odhalí a Glorfindel se s ním zkouší spřátelit. Je to tak 3-4, něco se dá vcelku snadno odhadnout. Ale ta zápletka přece jen není tak přímočará a Erestorova minulost je opravdu výbušná. Takže nakonec jsem se přiklonila ke čtyřem hvězdičkám.”

A Mary Sue Alphabet

Autor: Irony-chan      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Abeceda vytvořená ze jmen, jež zřejmě odkazují na skutečné Mary Sue (byť je na začátku disclaimer :-). Bohužel tato kategorie mi není příliš známá, tak těžko můžu hodnotit. Možná by to bylo zajímavější, kdyby k tomu byly odkazy na skutečné povídky, pak bych mohla ocenit, jaká je to parodie.”

A Day in the Life of Ron, the Muggle

Autor: Laume      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Hermiona dokope Rona k tomu, že si přečte nějakou mudlovskou knížku, aby se poučil o jejich životě. V knihkupectví mu padne do oka Vladař od Machiavelliho. Tak se rozhodne, že ovládne mudlovský svět a že začne něčím malým - vybere si Disneyland. Praštěný nápad, praštěný příběh :-) Tak 3-4 hvězdičky.”

Nerdanel Fëanorovi

Autor: Jana Kopečková      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Žalozpěv Nerdanel.”

Měsíční bůh

Autor: janek      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Jenom jsem to zběžně prolítla, naprosto mě to nezaujalo, sama nevím proč. Snad, že je tam Estel, snad že to je o něčem, co nezapadá do mých představ o tolkienových elfech. Takže to hodnocení je opravdu HODNĚ subjektivní”

Obřad

Autor: D.J. Orlovský      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Povídka je napsaná hezky. Problémem je vlastní "obřad". Přijde mi to nechutné a ponižující. I když jde jenom o PWP. Takže povídka lepší tři hvězdičky, obřad sotva jednu. Zprůměrujeme to.”

Ó, Elbereth

Autor: Kleio      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Umírání. A nejspíš halucinace, protože k umírajícímu bych spíš čekala, že přijde Mandos. Nic moc.”

Ó Elbereth!

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Pyriel:

“Verše na počest Elbereth. Nic zvláštního.”

Through the Eyes of a Child

Autor: Morgana      Jazyk: AJ

Pyriel:

“V příbhu se prolínají dvě linie. Jedna část se odehrává v Mirkwoodu, kde se Thranduil vyrovnává se svou minulostí. Toto vážné téma vyrovnávají zábavnější události v Imladris, kam dorazí zásahem Valar nečekaní hosté. Je to dobře napsané, i když na druhé čtení už mi přišla Thranduilova část trochu nudná, o to zábavnější byla Imladris.”

In the Dark Forest the Secret Lies…

Autor: Morgana      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Dvojčata, to je vždycky dvojnásobná dávka průšvihů. A Elladan s Elrohirem jsou jako děti tak roztomilí :) Časově je to ovšem příběh hodně roztahaný, dvojčata v něm dospějou a snad i trochu zmoudří. Zajímavě vymyšlená zápletka s tajemnou Erestorovou minulostí. Tak 3, 5 hvězdičky.”

Bradavická porada

Autor: Inkwolf      Jazyk: ČJ

SinamLlumi:

“Četli jste někdo Barryho Trottera? Protože myšlenka napsání knihy o vdolečku a následném rozprodeji Brkavic bylo to první, co na co jsem si vzpomněla, když jsem tuto povídku začala číst. Ale ne, není to špatná parodie. Vlastně je docela dost vtipná. :) S.L.”

Esprite

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Nade:

“Úžasné, romantické, chvílemi i vtipné a naprosto dokonalé. Brečím.”

And then people need love

Autor: M.R.K.E.V.      Jazyk: ČJ

Ice:

“Nemůžu si pomoct, nenašla jsem nic, co by mě obzvlášť zaujalo. Všechno se odehrává rychle a pro mě trochu nelogicky. Sloh se mi vcelku líbil, jen dialogy působily nepřirozeně. Od autorky mám raději jiné povídky. :)”

DIY: A Slow Swedish Screw

Autor: M Fae Glasgow      Jazyk: AJ

D.J. Orlovský:

“Musím říct, že tuhle povídku jsem si opravdu vychutnal.”

Bradavická porada

Autor: Inkwolf      Jazyk: ČJ

Mysty15:

“Velice zábavné. Od koblih, přes Severuse žadonícího svou jachtu, až po výhružky Rowlingové, koho všechno ve svých knihách nechá zemřít. Vřele doporučuji, chcete-li se zasmát. ;D”

Bradavická porada

Autor: Inkwolf      Jazyk: ČJ

assez:

“Humor. Spojení neslučitelného. Ziskuchtiví profesoři. Forma hry.”

Psaníčka

Autor: Laylah      Jazyk: ČJ

Nade:

“Není radno dráždit Severuse, tajemno to je jeho ..”

Pandořino tajemství

Autor: Nimori      Jazyk: ČJ

Nade:

“Naprosto dokonalé. Na konci už jsme nevěděla co skutečnost a co fikce, aby se to ve finále zcela prolnulo a splynulo.”

Malý Slizolinčan

Autor: Dobby      Jazyk: SJ

Pyriel:

“Zatím to není špatné, nic objevného, byť je tam pár zajímavostí (např. výběr opatrovníka) a málem se mnou švihlo tvrzení, že SS nikdy nepoužil zakázanou kletbu :-)) Ale čte se to příjemně, až na nějaké ty chyby a balistickou interpunkci, ale autorka předem varuje, že to je bez betareadru, takže jak se říká - byli jste varováni. Je fajn, že se autorka vydala jinou cestou, než většina těch, co píšou na téma HP ve Zmijozelu (kde Harry zapadne, hned se skamarádí s Dracem apod.). I když není jasné, proč je vlastně Harry ve Zmijozelu, protože se chová dost Nebelvírsky. A pozor na to věčné popíjení whisky, alkoholismus začíná nenápadně :-D”

Nutné zlo

Autor: MusIgneus      Jazyk: ČJ

Nade:

“Vtipné vytloukání klínu klínem. Výsledek je předem zřejmý.”

The Polyjuice Party

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Nade:

“To už je opravdu zoufalství, chodit na anonymní sexuální párty s mnoholičným lektvarem. Nikdy totiž nevíš, s kým vlastně spíš.”

|< 10 11 12 13 14 15 16 17  >|