Komentáře - Leden 2010

|< 10 11 12 13 14 15 16 17  >|

Muž v Dracově posteli

Autor: Cyane Snape      Jazyk: ČJ

Čtenářka:

“Jedna z mých oblíbených anglických povídek... Četla jsem v originále, překlad taky nebyl špatný. Absolutní zábava.”

Zločin a trest

Autor: Ingrid      Jazyk: ČJ

Čtenářka:

“Prvních cca 20 kapitol je pětihvězdičková záležitost. Absurdní humor, překvapivé každou větou, bizarní a odhazující pásky. Jenže později se to zvrtne, humoru ubývá, nápadů ubývá, postavy se asi zbláznily, objevují se postavy mimo kanon a je to celé takové plytké... Poslední kapitoly jsem ani nečetla. Vzpomínám s úsměvem na ty začátky a McGonnagalovou zabitou pletací jehlicí...”

Porcelain

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Čtenářka:

“Break me like a porcelain... Báseň z této povídky visela dobré dva roky v mé školní skříňce. Jedna z těch důležitých. Má nejoblíbenější část z trilogie, ukazuje křehkost jemné osoby a pohledy na křehkost. Rozechvěje. Takových je málo.”

Malfoyesque

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Čtenářka:

“První incestní povídka u nás. Přesto zde incest a znásilnění není romantizované, ač popsané hezkými slovy, je brutální a bolestivé. Teprve tady se projevila naplno Estrielina slovní virtuozita a stvořila něco, co je tak odlišné i od současné české produkce. Výjimečná volná trilogie, která přes odlišnosti každé části skvěle drží pohromadě. Nehezké, ošklivé a zlé.”

Jediná správná současnost

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Čtenářka:

“Draco si hraje a nakonec je jeho hrou okouzelný i čtenář. Jednoduchý nápad, který Estriel skvěle využila.”

Harlekýn

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Čtenářka:

“Provokativní. Vzrušující. S maskou.”

Toujours Pur

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Čtenářka:

“Výborný závěr výborné trilogie.”

Esprite

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

Čtenářka:

“Esprite bylo první. Pro mě a snad první česká fanfiction vůbec. Jako taková má pro mě určitou cenu, občas se k ní dokonce vracím... ale na druhou stranu musím uznat, že to není nic zvláštního. Poměrně konvenční povídka o vztahu Harryho a Draca. Navíc mě později překvapilo, že Estriel se inspirovala v anglických povídkách nejenom co se výstavby děje týče, ale že si vypůjčila dokonce i celé věty. Přesto hodnotím čtyřmi body - byla první, byla dobrá.”

Víno, víno, víno…

Autor: Mandragora      Jazyk: ČJ

Istar Halabába:

“Můj milý ffdeníčku, musím se Ti s něčím svěřit. Tohle je úplně první slash, který jsem četla. Nebudu Ti radši, milý deníčku, vypisovat všechny pocity, které jsem z prvního čtení měla. Myslím, že stačí, když přiznám údiv. Četlo se mi ale dobře. A to i poněkolikáté, jenže poprvé bylo poprvé :)”

Toujours Pur

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“nakoniec úľava, teší ma, že Drako našiel šťastie. Trpké ale pekné”

Malfoyesque

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Och :( nádherne napísané”

Saving Draco Malfoy - Zachraňte Draca Malfoye

Autor: Dayspring      Jazyk: ČJ

Istar Halabába:

“Chtěla jsem si přečíst něco, kde by se mi líbil Draco. To se mi splnilo a místy jsem byla opravdu hodně mile překvapená. Sice jsem některé části jen tak přelétla a epilog jsem nezvládla vůbec, ale celkově se mi povídka dost líbila.”

Porcelain

Autor: Estriel      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Napriek tomu, že Harryho v slash poviedkach nemusím táto mi nevadila, krásne napísané a Draco toho mám rada. Nádherný nápad s Nevilovou kvetinou a prirovnanie k mladému Malfoyovi úžasné.”

2000 let zpátky? Ach bože!

Autor: Aydra      Jazyk: ČJ

Lilithka:

“Pěkná a originální povídka, která nemá vysokou kvalitu stylu, zato dobrými a vtipnými nápady opravdu hýří. Co ale naplat, postavy jsou tam tak OOC, až to pěkné není a smích neopraví všechno. Mému hodnocení nepřidává ani aktualizování - tak jednou za čtvrt roku.”

A Call of Nature

Autor: M Fae Glasgow      Jazyk: AJ

D.J. Orlovský:

“Velice pěkně napsaná povídka, smutná a skutečně až chvílemi mrazivá. Jediný důvod, proč se k ní ale už nikdy nevrátím je ten, že Bodie podle mě nemá homofóbní sklony. Neměl by problém akceptovat vlastní orientaci ani homosexualitu svého parťáka. Je to skvěle napsané, je to skvělý příběh, člověk prostě občas z Bodieho chce mít něco trochu jiného, než co je, ale byl by ten příběh mnohem lepší, kdyby pokračoval tím, jak se Bodie vrátí a dá se s Doylem dohromady, protože aby to takhle skončilo, to je proti Bodieho přirozenosti. Samozřejmě že si můžu domýšlet, co bylo dál, ale...”

Zahrada

Autor: Kaldora a Lilithka      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“"Lucius ho tak miloval. Bez otázek, bez podmínek, bez nároků." Prečo potom odišiel a kam? trochu som sa stratila. Bolí ma, keď Severus trpí, tpel celý život, je mi to ľúto. Moja milovaná dvojica Severus a Lucius. Zvláštna poviedka, veľa pocitov až sa mi z toho točí hlava.”

Malfoy v nesnázích

Autor: Gleti      Jazyk: ČJ

ZJTrane:

“Severus - jasný Slytheryn, super pobavilo ma to.”

A Promise to Be Better

Autor: Raven Dancer      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Když po prvním týdnu školního roku skončí dvanáct dětí na ošetřovně s nervovým zhroucením, rozhodne Brumbál, že SS musí změnit přístup. Mohla by z toho být docela humorná povídka nebo parodie, ale tohle jde jiným směrem. Studenti si nejprve nejsou jistí a tak trochu testují vodu, ale jinak jsou spokojení. Problémem jsou ovšem dospělí včetně učitelského sbor. Je to vcelku dobrá povídka, ale... je tam podrobně popisován psychický i fyzický stav SS, jak se zlepšuje nebo vlivem vnějších okolností (nejapné vtípky, Voldemort aj) zhoršuje. A po nějaké době mě omrzelo číst, jak do něj Brumbál nebo léčitel nutí jídlo, jak ho hlídají ve spánku, nakonec jsem to přeskakovala. Ale jinak ten příběh není špatný. Silné dvě hvězdičky.”

Paraselenic

Autor: EmpyrealFantasy      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Po Siriově smrti Harry odchází od Dursleyových, když mu cestu zkříží upír. Pětadvacetiletý Harry se vrací zpět a má zcela jiný pohled na svět. Použije lektvar, aby zakryl rozdíl vě věku, ale rozdíly v chování a chápání světa se nedají tak snadno zakrýt. Harryho havním cílem je zbavit svět Brumbála, proto nabídne spojenectví Voldemortovi. Postupně se poznávají a rodí se mezi nimi.. co? vztah? láska? Voldemort je silně IC, od toho nečekejte slova jako Miluji tě. Vývoj toho vztahu je hezky popsaný, jejich popírání je skvělé, těžko říct, kdo je tvrdohlavější. A taky je kouzelné, jak Harry hned od začátku vyjede po Luciovi :-) Je to tak 3-4, ale dokázalo mi to ke konci vehnat slzy do očí, takže možná slabší, ale čtyři hvězdičky.”

Howling Desires

Autor: Ode to Gringotts      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Spin off příběh k Howls Apart.”

Harry Potter and the Orb of Souls

Autor: SerafinaMoon      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Celý kouzelnický svět věří, že Harryho Pottera otrávili Smrtijedi. Ale ten zatím přišel o paměť a pracuje pro Voldemorta jako špeh. Ten ho nyní vysílá na důležitou akci do Bradavic. Může mu známé prostředí pomoci vzpomenout si na své skutečné já? Voldemort mezitím pátrá po tajemné zbrani - Kouli duší. Zápletka je zajímavá, ale... ten konec. Je dobře vymyšlený, co je ovšem podle mě zpackané, to je způsob, jak je to napsané. Jakoby to autor už chtěl konečně dopsat a mít to z krku. Škoda. Mohlo to být víc než jen tři hvězdičky.”

Denouement

Autor: EmpyrealFantasy      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Krátké a vtipné, byť pouze na jedno přečtení. Lepší dvě hvězdičky”

Howls Apart

Autor: ms.gringotts      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Zapomeňte na Bradavice a tradiční šablonu. Tady je Harry vlkodlakem, takže do Bradavic nikdy nedorazí a žije s Fenrirovou smečkou coby jeho budoucí druh (pozor, sex až v jeho dospělosti). Velice zajímavé pojetí a život mezi vkodlaky (kteří se proměňují ve vlky, nikoliv v krvežíznivá monstra). Existuje spin off příběh Howling Desires, uveřejněný na adultff.netu pod jménem Ode to Gringotts”

Sold Soul

Autor: Ode to Gringotts      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Lord James Potter a Lady Lilly Potterová potřebují peníze, tak se rozhodnou v aukci prodat svého neplnoletého syna, který nedávno porazil Voldemorta (mocný kouzelník a nechá se sebou takhle zametat?), nadto je hermafrodit. Kromě jiných přihazáují lord Malfoy, lord Snape a Brumbál. No propána, co má tohle společného s HP? Hooodně málo. Vlastně hlavní důvod, proč jsem nahlédla, byl, že jsem chtěla vědět, kdo ho koupil. Pak jsem to jen zběžně prolítla, jestli by mě to mohlo zaujmou - nezaujalo.”

Weapon

Autor: Jade Tatsu      Jazyk: AJ

Pyriel:

“Sequel k Possession. Musím říct, že pokračování mi přijde mnohem zajímavější. Harry se vrátil do Bradavic, ale jeho skutečná loajalita náleží Voldemortovi, což ovšem musí skrývat přede všemi a především před Fawkesem. Zajímavě se projevila Narcissa a byla jsem moc zvědavá, jaká je Harryho zvěromágská podoba. Měla jsem pár tipů, ale přesto mi to vyrazilo dech a nadchlo mě to. Tak uvidíme, jak to skončí, je to mnohem víc o politice i o válce.”

|< 10 11 12 13 14 15 16 17  >|