Přehled překladů - Witherell

O domluvených manželstvích a máslovém ležáku

Odkaz | Autor: Fred\\\'s bride | Překladatel: Witherell | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HG, Fred, George a ostatní bratři, Harry... | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 28
Shrnutí: Je nejbrilantnější čarodějkou své doby. Jejím nejlepším přítelem je chlapec, který přežil, a stejně jako on, je brána téměř jako součást velké Weasleyovic rodiny. Když však vyjde ministerstvem schválený Zákon o domluveném manželství, ukáže se, že ono \\\"téměř\\\" se stává klíčovým slovem. Překlad anglické povídky Of Arranged Marriages and Butterbeers od autorky Fred\\\'s bride, v originále k nalezení na adrese http://www.fanfiction.net/s/2704712/1/ , především pár HG/FW, a spousta dalších.
Klíčová slova: nucené manželství, magický svazek, touha

Cora:
“Mám za sebou 10 kapitol, dál už nechci. Nemůžu říct, že bych při čtení nějak extra trpěla, jen mě to strašlivě nebaví. Zkusím později.”
Akkarra:
“50% povídky je prostě špatně a těch zbylých 50% zase pro změnu nedává smysl - jakkoli urputně se autorka snaží o opak. Ovšem i navzdory této skutečnosti se to kupodivu dá přečíst, aniž by si jeden toužil vypíchnout oči. (Až na předposlední kapitolu a epilog, tam mi ruka povážlivě cukala.) :)”
ZJTrane:
“skúsim”
Salome:
“Šílený námět, který po chvíli nezní až tak šíleně, plno erotického napětí, které zůstává napětím... Povídka nepostrádá čtivost a má své kouzlo, nepochybně i díky překladatelce. Skoro bych řekla, že má vyšší jazykovou úroveň jako překlad než jako originál. Pár vad na kráse by to mělo (mě třeba hrozně rušily modré oči Freda - nejen že je má hnědé, ale já si zrzka s modrýma očima jednoduše neumím představit, i když 1 % zrzavých prý modré oči má). Ale to jsou maličkosti. Zdá se, že pod oddechovou zápletkou je nějaký hlubší plán, zatím těžko říct, něco tam lehce prosvítá... Hodnocení si nechám nakonec.// Tak jsem konečně dočetla a přiznám se, že mě konec silně zklamal. Ono to docela pokulhává v logice na obě nohy, konec je lepší ignorovat a nic hlubšího v tom hledat nemá smysl . Ale je to svižně napsané, pěkně přeložené a čte se to hezky. Tak se pokusím o své strukturované hodnocení: Příběh: originalita zápletky: 3, logika a uvěřitelnost děje: 2, postavy (IC, logika psychologie): 2, reálie - 3, struktura, gradace: 4, styl: 5 , formální stránka: 5, přesah: 1, celkový dojem: 3.”