Přehled povídek autora - Tiamat

Gellert Divotvůrce

Odkaz | Autor: Tiamat | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Gellert Grindelwald a mnoho jiných | Rating: 15? | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: nezadáno | Počet kapitol: 13
Shrnutí: Možná jste si toho všimli. Nikdy nic nedopíšu. A proto, přátelé i nepřátelé, nebudu psát Příběh, ale malé příběhy, křehké jako vločky, které se rozpustí, jen co je vezmete do dlaní, jen co se na ně pořádně podíváte. Příběhy jistého mladého dobrodruha, nepřekonatelného čaroděje, sběratele legend s jedním velkým snem. Gellert Divotvůrce je zde pro mé potěšení, Vaše obveselení, a pro větší dobro, samozřejmě.
Klíčová slova: Gellert Grindelwald

Salome:
“Střípky z minulosti největšího a nejsebestřdnějšího čaroděje, co ho kdy země nosila - tedy, minimálně podle svého vlastního mínění. Některé kapitoly jsou výborné, některé ještě lepší. Vždy však jen lehoučce načrtnuté. Abych z nadšení nezapomněla na své vlastní zásady hodnocení: Originalita - ano, přes kanonický základ je poměr nápadů na počet řádků mimo srovnání. (5) Děj - logický, uvěřitelný - vlastně, kdyby to Rowla nedejmerline chtěla napsat teď jinak, nevěřila bych jí, ne Tiamatovi (5). Postavy: kanonické - platí totéž jako u děje, ono to spou souvisí, že? Ano, tohle je Gellert, tohle je Brumbál... a tohle je Stielmann - že ho neznáte? Chyba. (5) Faktografie a reálie jsou neuvěřitelné, rozhled autora mě nepřestává fascinovat. (5) Struktura je zvláštní - příběh není řazen chronologicky, kapitoly na sebe navazují jen občas. Kupodivu to nevadí, protože známe základní rámec příběhu, takže si můžeme dosazovat. Ale až po opakovaném čtení mi dochází geniální vnitřní provázanost všeho - a přece zároveň každá kapitola je skvěle vypointovanou perlou, která by obstála i samostatně. (5) Styl, formální stránka - dobře, občas (skutečně jen občas) jsem narazila na malý překlep. Ale to jen proto, že jsem hnidopich. Styl je jedinečný, skvělý... no, jako by to psal Gellert sám. (5, 5) Abych to shrnula - je to moje srdcovka. Inteligentní, krásná a kupodivu i vtipná. A ještě poznámka k nesmysnému zavádění orientace postav jako žánru: nezaškrtla jsem slash. Jednoduše dělení na slash a "neslash" (jak nazvat něco tak nesmyslného? - mimochodem, četli jste někdy nečervenou knihovnu, ne sci-fi a nedobrodružnou knížku?) je hloupé a pod rozlišovací schopnost autorů této úrovně. Život přináší různé vztahy a literatura, která si tak může právem říkat, popisuje také různé vztahy. Rozlišovat podle toho literaturu je... no, jako ji rozlišovat podle toho, že píše o černoších, na negerskou a nenegerskou. Na druhou stranu... pokud hlavním smyslem příběhu je právě sexuální vztah, tak to asi smysl má. To však není případ Gellerta. Ostatně Gellert by se nikdy zaškatulkovat nenechal.”

O Zimě a Jaru

Odkaz | Autor: Tiamat | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: Nějaké postavy | Rating: přístupné | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Poezie
Klíčová slova: Poezie


Pomník a zapomnění

Odkaz | Autor: Tiamat | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Poezie
Klíčová slova:


Tyger

Odkaz | Autor: Tiamat | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: snad raději ano | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Jde o fanfic na báseň Williama Blakea Tyger. Slova autora: "Povídka je...cosi. Nevěda co činím, pod mýma rukama vzniklo toto krátké cosi a jak přitáhlo mé ruce, snad přitáhne i vaše oči, vážení čtenáři a čtenářky."
Klíčová slova: šelma a beránek