Přehled povídek autora - Mijan

Eclipse

Odkaz | Autor: Mijan | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Draco/Harry | Rating: 15+ | Slash: ano | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 20
Shrnutí: Sladká pomsta Draco Malfoye
Klíčová slova:

Haluzka:
“TBR”
Heredhether:
“Tohle snad bylo napsáno přímo pro mě. Tahle povídka má všechno, co bych si jenom mohla přát (hurt/comfort, bože, všechen ten krásný hurt/comfort!). Sranda je, že v mojí knihovně čekala na přečtení snad deset let, než jsem v rámci nostalgického vzpomínání na staré dobré (a provždy ztracené) časy přišla do své druhé Drarry fáze a vykutala ji na světlo boží. Lepší příběh mě ve staré domovině přivítat nemohl. Slow burn získává s Eclipse nový rozměr. Chápu, že někteří čtenáři na to prostě nebudou mít nervy. Je to ten nejdelší camping trip, co kdy zažijete, na to vemte jed. A přitom jsem si na začátku říkala, jestli to ti hoši neberou nějak hopem. Vtip je v tom, že vývoj jejich vztahu začíná hned v první kapitole, kdy se jeho povaha změní zkrátka jen tím, že spolu poprvé v životě vedou normální rozhovor uprostřed neopakovatelných okolností, které by na školní půdě nikdy nemohly nastat. A jak příběh odsýpá, jejich vztah a pohled a názor jeden na druhého se proměňuje a obohacuje, jejich nepochopitelné pouto prochází řadou zkoušek a pokaždé z nich vyjde o něco silnější. Zasazení děje do liduprázdné krajiny na sklonku léta, do lesů, na louky a k jezerům, byl pro mě zásadní prvek, díky kterému jsem měla z celého příběhu tak skvělý pocit. Navíc si neumím představit lepší prostředí, kam umístit člověka, který se snaží pochopit sebe sama a svoje emoce, svou sexualitu, svoje místo ve světě. Od chvíle, kdy Draco zmínil vílí kruh, jsem se na něj nehorázně těšila, a nebyla jsem zklamaná. Fascinovalo mě sledovat Dracův vnitřní boj. Taky mě nehorázně baví, jak je Potter kanonicky natvrdlý poleno. Když to tak vidí 95% fanfikcí, tak to asi musí být pravda, což? Vím, že jsem dřív mlátila hlavou do zdi nad tou jeho zabedněností, ale pak se mi v životě stalo totéž a od té doby mám pro Pottera zvláštní pochopení. To je hned, ani nevíte, jak snadný je být za blba a emocionálního retarda. Ale to odbočuju. Na Eclipse miluju i provázanost s originálními knihami, a taky pohled na vztah Harryho s Dracem v celém rozsahu, už od prvního setkání (a vlastně i nějaký čas před ním) skrz vzpomínky. A i když jsem samozřejmě věděla, že to bude mít happy end, stejně jsem při napínavých scénách ani nedýchala, a to je dobrý ukazatel kvalitní literatury. Konec mě jaksepatří dojal a nahajpoval pro pokračování, kterého se však bohužel nedočkám. Ale působil jako začátek nové kapitoly, dokonale si připravil půdu pro druhý díl, který bych si fakt moc ráda přečetla. Co nadělám. Použití textu písně Somewhere Only We Know v úplném závěru byl poslední tah k dokonalosti. Bravo, mám nového oblíbence mezi fanfikcemi.”
belldandy:
“-”