Přehled povídek autora - Mannaz

Podzemní pole

Odkaz | Autor: Mannaz | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Neville Longbottom, Severus Snape, Kristýna | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 19
Shrnutí: Svět je opět v ohrožení. Tentokrát se šíří zlo z Podzemí, prostřednitctvím magické Prahy. Zlu se postaví nejen čeští Strážci, ale pomohou jim i bradavičtí učitelé. A zejména jedna česká malířka, Kristýna, dostatečně citlivá na to, aby zlo zachytila.
Klíčová slova: Praha, Podzemí, boj, láska


To jméno nikdy neříkej

Odkaz | Autor: mannaz | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: Jana, otec a syn Šedivojové | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2013-11-15 | Počet kapitol: 21
Shrnutí: Slovo autorky: Svět magie v naší malé zemičce. Kdesi tu je, dobře utajený. Proniknout do něj bude pro Janu, občejnou účetní, to nejzvláštnější, co kdy zažila a nejspíš taky to nejnebezpečnější.
Klíčová slova: Magie, boj dobra se zlem, síla slova

terkacarodejka:
“vcelku prijemne 3/5”
Ostravanka:
“q”
Salome:
“Příběh má naprosto jedinečnou zápletku, nic takového jsem nečetla ani v profesionální tvorbě. V detailech samozřejmě lze poznat obecné rysy fantasy literatury, včetně určitého ovlivnění HP (nebo to, čím byla Joanne ovlivněna obecně světem fantasy), nicméně to není v rozporu s originalitou. Příběh je psaný čtivě, civilně, a přesto velmi krásným jazyekem, avšak bez zbytečného "přehrávání". Z hlediska gramatiky a syntaxu je výborný. Strukturu ještě úplně posoudit nelze, když příběh není dokončený, ale už teď je zřemé, že autorka jej má vymyšlený dopředu - je stavěn logicky a promyšleně. Postavy jsou originální. Vnímám je jako uvěřitelné - mění se, ale mění se logicky. Snad jen u záporáků mi není jasné, proč jsou tak zlí. V tomto vidím určitou "pohádkovost" - zlo je jednoduše zlem, a nepotřebuje pro to důvod. Hlavní postavou je dívka, která v sobě postupně objevuje zvláštní schopnosti - agresivní misogynní puristky by ji tedy nazvaly asi Mařenkou. Já si to nemyslím - není Mařenkou o nic víc, než Harry. (Proč to u chlapců nevadí?) Nezastírám, že jde o dobře plynoucí dobrodružný příběh s lehkým nádechem romantiky. Ale je v tom i něco víc - je to o osobní statečnosti, schopnosti překonávat problémy, i když se zdají téměř neřešitelné, obětavosti... tím to pro mě překonalo hranice čtiva a stalo se literaturou. Celkový dojem si nechám po dopsání, ale prozatím mě to baví. A hodně.//Tak už je povídka dokončená, takže hodnotím.”