Přehled povídek autora - Lumos

*Vzpomínky*

Odkaz | Autor: Lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Grangerová, Ron Weasley, Levandule Brownová aj. | Rating: 15 | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 15
Shrnutí: Hermiona se rozhodla zachránit Severuse Snapea poněkud kontroverzním způsobem. Měla k tomu právo? A co měla dělat potom? Jak tím zasáhla životy ostatních i svůj?
Klíčová slova: Vina, ztráta paměti, amnézie, láska


100 slov

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: mnoho | Rating: Různý | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2013-05-22 | Počet kapitol: 14
Shrnutí: soubor drabblat
Klíčová slova: drabble


Bajky barda Beedleho

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: Pro všechny | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Dětmi tolik oblíbené bajky napsal bard Beedle. Nebo je tomu jinak? Největší manipulace v dějinách čar a kouzel odhalena!
Klíčová slova:


Dívám se, dívám

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape | Rating: pro všechny | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Songfiction na písničku Petra Hapky a Lucie Bílé „Dívám se, dívám“. Pohled do duše a milostného života Severuse Snapea.
Klíčová slova: songfic, psychologické, romantika, láska, rozchod


Maska

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape / Hermiona Grangerová | Rating: od 12, od 15 | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 26
Shrnutí: Je po válce, ale znamená to, že je klid? Po rozchodu s Ronem se Hermiona krůček po krůčku sbližuje s bradavickým ředitelem. Jak Snape přežil a jak se vyrovná s city bývalé žákyně? A pokud přežil Snape, mohl jistou smrt přežít i někdo další? Zlověstná znamení a náznaky předznamenávají Voldemortův návrat. Tentokrát se zloduch vrací z minulosti a má pouze přesně vymezený čas, aby zavraždil Harryho a vymyslel plán na svoji záchranu.
Klíčová slova: Snamione


Milord

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape, neznámá | Rating: 12+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Zašlý mudlovský bar, žena z ulice, šanson a postel vrzající jedno jméno.
Klíčová slova:


Na oplátku

Odkaz | Autor: Lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Grangerová, zmíněno Ron/ Hermiona, Draco/Ginny, | Rating: 18+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 5
Shrnutí: Popis autorky: V nemilosrdném Voldemortově režimu nemají mudlové a čarodějové z mudlovských rodin právo cokoli žádat. Co když ale Hermiona potřebuje laskavost? A co bude chtít Severus Snape na oplátku?
Klíčová slova: AU, Psychologické, Severus Snape, Hermiona Grangerová, nucený sex

Katekyo:
“..”
Akkarra:
“Snape je tady krásně odporný, ale jinak v tom nic extra nenacházím. Atmosféra je neutěšená, za temnou ji nepovažuji. Zbytek vyjádřily ostatní čtenářky. :)”
Cora:
“Ano, líbilo se mi to. Snad jednu výhradu si dovolím (i když to tu už několikrát zaznělo) - po všech těch letech temna že by bylo Severusovo svědomí probuzeno k životu tak snadno? Ono by to mělo svým způsobem určité kouzlo, ale na to ta setkání byla tak nějak... málo osudová, nejspíš. 3 - 4.”
Adelaine:
“Tahle povídka byla bezesporu velmi dobře napsaná, měla dobrý děj i popsané to vůbec nebylo špatně (ano, ta poslední kapitola se trochu nepovedla, to už popisovala bell, hlavně Snapeovo zpytování bylo úplně mimo), ale mě to vůbec nevtáhlo do díla, ani jsem to jednomu ani druhému nevěřila. Myslím, že to má i na 4, ale subjektivně se přikláním spíš ke 3.”
Sargo:
“První čtyři kapitoly jsou velmi zdařilé a pátou ignoruji. :-D”
Lanevra:
“Tato povídka je natolik průměrná ve svém žánru a mezi zápletkami tohoto typu, že bych ji tu klidně někde vystavila jako exemplární příklad hodnocení za 3 body. Je dvanáctá do tuctu. Vše je samozřejmě patřičně dobarveno táhlou temnotou ulic postapokalyptického světa a doplněno textem písně na konci. Je to styl jaký si ve svém psaní jednou střihne každý autor, to že se to snaží někdo osvěžit přítomným časem mi už taky ani moc divné nepřijde. Času stráveného u čtení nelituji, ale ani nebudu povídku nadšeně doporučovat širokému okolí. Pro ty, kteří rádi vidí surovost světa elegantně zabalenou do románově temného obalu na cukrátka, který má tu příznačnou sladkost naděje na konci, je to naprosto ideální povídka. PS: Jak bude povídka probíhat a jak dopadne jsem věděla už jenom ze stručného obsahu. Nebylo by ho radno změnit na něco méně nápovědného? // Měním komentář, protože jsem dospěla k názoru, že až moc spoileruji.”
belldandy:
“Sympatická temně romantická snamionka s lehkými D/S a (semi) non-con motivy. Ne, opět se nesplnil Lanevřin sen, aby pro jednou držela bičík v ruce Hermiona. I tady je ten dominantní, zlý a situaci zneužívající Snape, zatímco Hermiona má morální převahu. Tak trochu jako ve "Strážci tajemství", ovšem zas ne tak veristicky stroze. Vzhledem k tomu, že mimo "Dlouhý černý plášť" neznám žádnou jinou, tím méně českou, snamionku ze světa vítězného Voldemorta, přišel mi námět poměrně originální. V Lumosině podání tento svět připomíná éru normalizace, vlastně spíš padesátých let - s přídělovým systémem, nucenou prací a politickými vězni. Sumasumárum: Vcelku pěkná atmosférická záležitost pro zaplnění jednoho letního večera. / Velmi se mi líbí dějová sevřenost této fanfikce délkou odpovídající rozměru novelky. Tuto sevřenost ovšem maličko kazí neblahý (a mě nepochopitelný) fanfičkní zvyk dělit text na nesmyslně kratké kapitolky. Připadá mi, že toto dělení nesouvisí s rytmizací samotného textu. (Spíše s rytmem autorčina psaní. Jiné vysvětlení pro tuto zvyklost nemám.) / Osobní libůstka bude zřejmě to, že bych si pro zachování jednotné atmosféry a sevřeného děje odpustila poslední kapitolku. Krutě ironický a trochu otevřený konec čtvrté části mi dokonale sedl. Později nabyl romantický mravní étos prostupující celou tuhle fanfikci už poněkud pateticky navrch. (Minimálně jsem nepobrala, proč měla být popsaná zkušenost tak výjimečná, aby nastartovala Snapeovo náhlé zaujetí Hermionou a zpytování svědomí.)”
Salome:
“Výborné dílko, přes malý rozsah a temnotu, která je skutečně temnou. Ale je to temnota, z které probleskuje naděje, a to nejen na konci, ale celým příběhem. Jen je jí tam těžké najít - ale už je v tom, co H. udělala a proč to udělala, naděje byla. Je to velmi naturalistické, ale ne příliš - tedy tím mylsím, že explicitní scény nejsou samoúčelné, jsou naopak zcela nezbytné pro pochopení postav. Tedy - úžasný, sevřený příběh kontinuálně se zlepšující autorky. Tento příběh je skutečnou literaturou, a to výbornou literaturou. Vřele doporučuji všem, kromě příliš citlivých jedinců a dětí. Rating není zbytečný.”
Fleur Tera:
“tá zvlášna atmosféra, ktorá vládne celým príbehom, je pre mňa niečo nové. Koniec dosť prekvapujúci, hoci sama som v taký možno aj dúfala, no nejaký hlbší dojem vo mne poviedka asi nezanechá.”
Madam Bookfly:
“Uff, tou temnotou jsem se málem zalkla. Ale jo, je to dobré. A i když mám radši delší věci, jsem ráda, že tohle má jen pět kapitol. Kdyby to bylo delší, nestačila by na zahnání depky jedna čokoláda.”
mayla:
“...”
Sisi:
“Po troch kapitolách mám zatiaľ zmiešané pocity. Nejmä z tretej. Snape z úplne iného pohľadu. Hnusný, slizký had. Výborne napísané. Som zvedavá čo z toho bude.”

Nekonečný boj

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco/Ginny , Snape/Hermiona | Rating: od 12, některé kapitoly od 18 | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 79
Shrnutí: Harry se rozhodl pro smrt. Už nechce čelit dalšímu utrpení. Po jeho odchodu ze scény se kouzelnický svět ocitá v naprosté temnotě. Zbytky Fénixova řádu urputně bojují proti Voldemortovi a jeho Smrtijedům, jeho členové jsou však jeden po druhém likvidováni. Ron s Hermionou se snaží o zničení viteálů, při střetu se Smrtijedy je Hermiona zraněna. Na koho se Ron obrátí? *** Ginny se po Harryho smrti uzavírá do sebe a upíná se na dosažení pomsty. Co jí přinese snaha dostat se Voldemortovi na kůži? A co Draco, jak jeho i dalšími životy zamíchá jeho láska k Ginny?
Klíčová slova:


Poetry

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2013-03-05 | Počet kapitol: 16
Shrnutí: Nálady, pokusy...
Klíčová slova: poezie


Pohřeb

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: George Weasley | Rating: pro všechny | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Na pohřbu Freda Weasleyho...
Klíčová slova:


Proč musel zemřít Severus Snape?!

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Krátká jednorázovka o tom, proč Severus zemřel.
Klíčová slova:


S vůní levandule

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Hermiona Grangerová, Severus Snape, Ron Weasley | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 12
Shrnutí: Hermiona Grangerová má všechno, po čem kdy toužila - vysněnou práci, milovaného Rona a poválečný klid... Jeden okamžik ale změní celý její život - náhle čelí obvinění z vraždy...
Klíčová slova: snamione


Set fire to the rain

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Draco Malfoy, Lenka Láskorádová | Rating: 15 + | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: Vyšinutá Láskorádová. Lenka Střelenka. Dcera potrhlého Xenofiliuse. Ta bláznivá ženská, co odhání strachopudy a věří na muchlorohé chropotaly. Myslíte, že neví, co se o ní povídá?
Klíčová slova: romantika, drama, songfic


Ve vaně

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Originální Fic | Jazyk: ČJ | Postavy: Phil, Sandra | Rating: pro všechny | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: FF k filmu Dohola (Blow dry) s Alanem Rickmanem, Natashou Richardson a Rachel Griffiths. *** Co se stalo po Shellyině smrti s dočasným přátelstvím Phila a Sandry?
Klíčová slova:


Zvláštní, zcela náhodné setkání

Odkaz | Autor: lumos | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Hermiona Grangerová | Rating: přístupné | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 1
Shrnutí: "Jednoduchá črta o setkání jedné staré ženy s mladou dívkou. Obě něco potřebují, ale mohou si to vzájemně dát?" (autorka)
Klíčová slova: Hermiona