Přehled povídek autora - Arsinoe de Blassenville

Nejlepší pomsta (The Best Revenge)

Odkaz | Autor: Arsinoe de Blassenville | Překladatel: Aknel | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Harry Potter, Severus Snape | Rating: pro všechny | Slash: ne | Dokončeno: nedokončeno | Poslední aktualizace: 2014-06-17 | Počet kapitol: 47
Shrnutí: Snape jde vyzvednout Harryho místo Hagrida, zjistí, že je zanedbávaný, stane se jeho mentorem
Klíčová slova: Severitus


The Best Revenge

Odkaz | Autor: Arsinoe de Blassenville | Fandom: Harry Potter | Jazyk: AJ | Postavy: Snape/Charity, Harry, McGonagallová, Brumbál, Prýtová, Draco, Hermiona, Neville | Rating: přístupné | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 47
Shrnutí: AU. Yes, the old Snape retrieves Harry from the Dursleys formula. I just had to write one. Everything changes, because the best revenge is living well. T for Mentor Snape's occasional naughty language. Supportive Minerva.
Klíčová slova: AU, první ročník, Snape jako Harryho mentor, Harry v Mrzimoru

bedrníka:
“První kapitolu jsem si užila, adresy dětiček jsou vtipné, špičkování Minervy se Severusem velmi IC a líbí se mi, jak Severus dojde k závěru, že je skvělý nápad pomstít se Jamesovi tím, že to bude on, kdo jeho syna vezme na nákup na Příčnou. V podobném, čtivém duchu se nese i zbytek povídky, Harry v Mrzimoru je moje oblíbená verze, ALE třeba takový Stargazer má mnohem více IC Snapea (tady je vlastně takový docela milý chlapík, jen trochu odtažitý, dokonce až tak milý, že dává body Nebelvíru!!! a že si ho nabrnkne Charity Burbageová) i Harryho, který v téhle verzi mluvý spíš jako osmiletý než jedenáctiletý kluk. Autorka ovšem svoje AU, ve kterém se čtveřice ředitelů kolejí rozhodně ochránit Kámen mudrců nad rámec Brumbálových požadavků, pojímá hlavně jako komentář ke všem těm nehezkým věcem v kouzelnickém světě, které tam nikdo neřeší: škodlivě hypetrofovaná kolejní rivalita, pohrdání mudly (Dracova vývojová linka je docela pěkná), absence výchovného poradce v Bradavicích atd. Kromě velmi AU chápavého a vyzráleho Snapea mi vadilo pár dalších věcí, třeba to, že mu velmi rychle došlo, že je Harry viteál, ale je to vyváženo pěknými originálními nápady jako runová magie nebo způsob, jakým se jim podaří zbavit se Voldemorta a zachránit Quirrela a vůbec celý ten Klub pro poznávání kouzelnických obyčejů je výborný nápad. Rozhodně kvalitní, čtivá genfikce, s nápady a zajímavým alternativním řešením různých kanonických problémů. P.S.: Mám ji staženou jako jeden soubor ve wordu, kdyby si ji někdo další chtěl přečíst pohodlněji než na ff.netu.”