Výběr autorů podle abecedy

wixie

Budoucnost začíná dnes, ne zítra

Odkaz | Autor: wixie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Granger | Rating: 18+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 21
Shrnutí: Příběh začíná temně, Hermionu unesou a muči a je držená na Malfoy Manor. Ztrácí paměť. Musí se naučit žít svůj nový život s novou identitou jako "šmukel"...
Klíčová slova:

Cutina:
“Povedená”
SSnape:
“Za mě povedená povídka s dojemným koncem - vážně jsem u ničeho neřvala tak jako u téhle povídky...”
jajafilm:
“Velmi temná a velmi smutná FF, což svou epičností a patosem připodobnila k Teriologii: Štastné dny v pekle, Shodit okovy, Skrze zdi.”
Katekyo:
“....”
Nel-ly:
“Vím, jak wixie píše, takže se to dalo očekávat, ale co je moc, je moc... Pretty woman jsem schopná odpustit, i když s hodně přivřenými víčky. Tohle už ne. Snape je Snape a alespoň trochu se sám sobě podobat musí.”
Salome1:
“Wixie je osvědčenou autorkou pro milovníky romantických, optimistických lovestory, a ve svém žánru jednoznačně patří ke špičce. Zde se pokusila překročit své hranice, podle mého názoru však nikoli příliš úspěšně. Červená knihovna se nezmění jen tím, že doplníme melodramatickou tečku (naopak, melodramatický konec k červené knihovně patří stejně jako sladký - jsou to dvě strány jedné mince), ani tím, že použijeme semtam vulgární výraz. Této povídce nevěřím nic, proto mě ani melodrama na konci nedokázalo dojmout. Ocenit lze však snahu o pozměnění klasického klíšé, rozhdoně se v příběhu najde pár dobrých momentů. Co to ale výrazně kazí, jsou nelogicky jednající a mluvící postavy. Minerva se chová jako hlupák - její rozhodnutí nemá logiku, i když zde se autorka alespoň snaží o vysvětlení důvodů. Ovšem velmi nepřesvědčivě - když někoho chci schovat, tak ho nechám otevřít krámek na hlavní třídě, že? Členové Řádu byli tupí, takže je zřejmé, že zvítězili jen proto, že Voldemort byl ještě tupější (i když představa Pána zla/Zla - jednotnost v pravopise u autorky skutečně nehledejme - bezmyšlenkovitě metajícího kletby na všechny, kdo se pohnou, je merlinžel až příliš rozšířenou pitomostí). Na vysvětlení Hermionina chování po válce již autorka rezignovala zcela - ne, že by logicky vysvětlit šlo. Severus je ještě nejpovedenější, což je pochvala výrazně relativní, jednoduše jeho dopisům nevěřím. Ovšem v Chýši byl mimo. Autorka se jednoduše držela svého příběhu, ať se děje, co se děje. Pravopisné chyby jsou nadprůměrné, jejich charakter a soustavnost některých typů svědčí nejen o omluvitelné nepozornosti (protože něco unikne vždy), ale o neznalosti a/nebo lhostejnosti k formální úrovni jazyka. Rušily mě hovorové výrazy zejména ve spojení s Minervou či Snapem, následovány vzápětí knižními (uchopiv, odvětil), jazyk tak působí nekonzistentně. Autorka se nevyhnula (opakovaně) chybě "jak jistě víš", tedy když v dialogu vysvětluje něco, co je oběma postavám známé. Tedy: námět 2, příběh 3, postavy 1, styl 3, pravopis 3, celkový dojem 1.”
jesssnape:
“???”
Fleur Tera:
“toto je tak strašne mimo že sa to hádam už ani viac nedá.. tá scéna v Škriekajúcej búde je nad moje sily a nedokážem to dočítať do konca.”
Lucie:
“Nějak mě to nezaujalo, i když námět je ajímavý.”
Nerla:
“První část by mi připadala temná, kdyby byla líp napsaná. Voldemortův proslov (SPOILER) 'odjíždím na rok za velkou louži, tak mi to tu ohlídej, Severusi' (KONEC SPOILERU) by se mohl z flelku použít do parodie. Snapeovy doušky v dopisech jsou přesně tím druhem tokání, kvůli kterému si s klukama přestávám psát. Možnost, že by mohlo Nellino uvedení do života takovýmhle způsobem opravdu fungovat, mi přijde nesmírně naivní. McGonagallovou mám ráda, proč z ní Wixie vždycky dělá... tohle? No ale přes to všechno je to čtivé, milé, oddechové, a pokud vám nevadí, že tam v jednom kuse někomu po tváři stéká osamocená slza, je to to pravé.”
bwews:
“...”
Trinyx:
“krásný, smutný..”
mayla:
“...”
Neferet:
“...”
SaraPolanska:
“Moje top. Srdcovka a autorka ví proč. Měla jsem tu čest na jednom conu vyslechnout autorčin záměr, kterým povídku chtěla vést dávno před tím, než se příběh rozjel. Měla jsem tu čest pomoci vymyslet pár drobnůstek a jako beta velké části povídky mohu odpřísáhnout, že nudit se nebudete. wixie prostě umí a to ví snad každý, kdo se v české ff trochu orientuje. Netradiční příběh se spoustou nečekaných zápletek a rozuzlení.”
elulinek:
“Jako beta téhle povídky vím, co se dělo v zákulisí. (to mělo znamenat, že se Vám chlubím, kdybyste to chtěli vědět, jinak to žádnou hlubší pointu nemá). Jsem nadšená z tématu. Mám ráda styl Wix, je lehký i hutný zároveň - prostě wixie to je moje gusto, bez wixie je tady pusto... Miluju Tvoje slovní obraty, Tvoji Hermionu, Tvého Severuse, Tvé vedlejší postavy -ať už mají jakýkoli charakter. Podle mě je na vrcholu hitparáda české autorky ff”
Chavelierka:
“Budoucnost si mě ze začátku omotala svou, na autorku, netradiční temnou stránkou, která se postupně prosvětluje a nutí čekat, zda vše dopadne tak jak má ;)”
GwenLoguir:
“:) Príde mi to slabšie ako Společnice, ale milé”
Kate Mathews:
“...”
Nade:
“Další zajímavý motiv”
zuzka:
“další úžasné dílko z dílny mojí oblíbené autorky ff. mohu jen doporučit. už od první kapitoly mě povídka chytla. a to ne jen pro to, kdo jsou hlavní postavy, ale kvůli zajímavému nápadu. :) nevím se dočkat pokračování :)”
ZJTrane:
“Začiatok tejto poviedky ma očaril, patrí medzi moje závislosti. Perfektný nápad, geniálna čarodejnica Hermiona stratí svoju pamäť, musí žiť ako šmukelka. Pre ňu to musí byť strašný trest, horší ako to mučenie, ktoré prežila. Príde niekto kto ju zachráni?”

Člověk míní, život mění

Odkaz | Autor: wixie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: HG, SS | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 25
Shrnutí: Hermiona Grangerová po válce opustila kouzelnický svět. Ztratila jednoho ze svých přátel, neunesla stíhání novinářů a raději se stáhla do ústraní. Avšak člověk míní, život mění. Hermiona je nucena vrátit se do míst, které jí připomínají minulost. Vyrovná se s tím? A kdo jí pomůže?
Klíčová slova:


Člověk míní, život mění 2

Odkaz | Autor: Wixie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: SS/HG, ... | Rating: | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 28
Shrnutí: První část skončila malinko neurčitě. A tako část tak v podstatě začne. Jak se budou vyvíjet osudy hlavních hrdinů po tom zvláštním a nečekaném konci? Odpovědi najdete v průběhu povídky.
Klíčová slova: snamione


Jediná

Odkaz | Autor: wixie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Grangerová | Rating: 18+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 22
Shrnutí: Snamionka bez hlubšího děje. Spíše jen hodně odlehčené čtení se spoustou OOC postav :-)
Klíčová slova: snamione


S.N.A.P.E.

Odkaz | Autor: Wixie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Ginny Weasley | Rating: 12+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 5
Shrnutí: Krásná oddechová povídka s větší špetkou humoru, vypráví o jednom nevšedním vztahu. Severus po letech náhodou potká Ginny a i když mu nejprve bolestivě připomene Lilly, velmi rychle pozná, že tahle zrzka je rozhodně jinou ženou.
Klíčová slova: romantika, humor, Weasley


Společnice

Odkaz | Autor: wixie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Granger | Rating: 18 | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 23
Shrnutí: Tak trochu variace na film Pretty Woman na bradavický způsob :) Hlavní pár samozřejmě hg/ss. _________________________________________________________ Poznámka: posledná kapitola je vlastne epilóg po roku.
Klíčová slova:


Tati, kup nám maminku

Odkaz | Autor: Wixie | Fandom: Harry Potter | Jazyk: ČJ | Postavy: Severus Snape/Hermiona Grangerová, Sophia a Matyas, Dora, Remus a Teddy Lupinovci... | Rating: 12+ | Slash: ne | Dokončeno: dokončeno | Počet kapitol: 28
Shrnutí: Voldemort padl, a když Severuse uznali nevinným, mohl se konečně svobodně nadechnout, hlásit se k blízkým, rodině. Dva roky po válce porodila jeho žena dvojčata, ale rodinné štěstí Snapeů nemělo trvat dlouho. Několik dní po komplikovaném porodu žena zemřela. Jestli něco mohlo Severuse poslat na samé dno, byla to tato událost a jediným důvodem, který zabránil tomu, aby se nezhroutil úplně, byli Mathyas a Sophie – jeho děti. My se v našem příběhu setkáme se Severusem o pět let později, kdy se rozhodl vrátit z rodičovské dovolené od tříletých dvojčat zpátky do práce. Na chvíle, které nebude moci trávit s dětmi, našel vhodnou chůvu a ačkoliv je z něj stále ten samý mrzout, jeho život se začíná pomalu stabilizovat. Jen kdyby nebylo všetečných manželů Lupinových...
Klíčová slova: snamione