Tajemství je ve vyprávění

  • Autor: Sakuri
  • Překladatel: Alcea
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Harry Potter/Draco Malfoy, Remus Lupin/Severus Snape
  • Rating: 15+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 42
  • Shrnutí: Draco Malfoy, čistokrevný a zmijozelský princ, musí snést nepředstavitelné, když je napaden a pokousán Remusem Lupinem. Jak může po tomhle žít takový život, zvlášt když Potter stále do všeho strká ten svůj nevítaný nos?
  • Klíčová slova: vlkodlak

Hodnocení čtenářů:

Tereza:
“Jedna z mých nejoblíbenějších drarry.”
Fleur Tera:
“...”
DenDella:
“Hodně dobře myšlené, ale podle mě přeplácané. Celá situace s vlkodlaky a psy byla úplně skvělá a moc jsem si to užívala. Kapitola v lese je prostě nenahraditelná a četla jsem si ji dvakrát. Na rozdíl od ostatních mi přišla lepší první polovina. Při druhé už jsem se spíše nudila. Neschvaluji ale zaplétání dvou různých párů do jedné povídky. Celý snupin je tam naprosto mimo a nikam se neposouvá. I přesto, že je 42 kapitol hodně, tak to nebylo dost ani na jeden pár. Nezdramatizovaný konec tak akorát příjemně zabolí. Nakonec dávám lepší 3*”
Stefanie_Valkyrja:
“.”
Temna0Maky:
“Velmi pěkný příběh:) Děj se docela krásně posouval. A ty části v lese.. co dodat;)”
Vai:
“velice pěkné”
Nymphilia1:
“♥”
ygritte:
“Nápad podle mě skvělý. Moc se mi nelíbila Brumbálova reakce na začátku, myslím, že se to dalo zpracovat lépe, ale scény z dovádění v lese to několikanásobně vyvážily. Na mě možná příliš romantické, ale to je problém většiny drarry, a tahle je i tak jednou z těch nejlepších. Objektivně 4-5, ale dávám 4, občas mě překlad dost tahal za uši.”
Extasy:
“...”
Cora:
“Bylo to příjemné čtení. Některé scény strhující, místy občas nuda. Střídalo se to hezky ve vlnách. Paradoxně mi tady ten nastíněný Snupin přišel tak nějak navíc; Snape je pro mě postava natolik podmanivá, že ho málokdy snesu jako odstaveného na druhou kolej. A tady hraje prim Draco a Harry a jde jim to spolu moc dobře. Výborný je samotný závěr. Občas mě (i u hodně dobrých děl) konec neuspokojí nebo vyloženě zklame. U téhle povídky je poslední kapitola podle mě ta jednoznačně nejlepší ze všech. Za překlad jsem - vzhledem ke své chabé angličtině - samozřejmě! vděčná, nicméně četl se mi občas ztuha; místy byl příliš doslovný a tak nějak neučesaný (Vnímavou zahradu ale naopak hodlám vychválit až do nebes, její překlad je čisté pohlazení po duši). Znovu asi nepřečtu, ale na trojku to není...”
Rulie:
“myslím, že tohle je nejlepší DRARRY povídka všech dob - 100% se k ní vrátím”
jesssnape:
“...”
Mrmla:
“Pěkné.”
bwews:
“Sice je pravda, že mě povídka pořádně chytla až někdy od poloviny, ale poté už jsem se od ní pro změnu nemohla odtrhnout. Super!”
modrooczka:
“...”
Adelaine:
“Já nevím, mě to tak moc nebavilo... Přišlo mi, že autorka má očividně Draca ráda, no a taky nemám ráda, když se z Harryho dělá trochu ňouma. Ale jinak to obecně nebylo tak špatný. Ani mi nevadilo, že tam Snape/Lupin nebyl tak často.”
KalamityJane:
“...”
Benny:
“Kde jen začít?!Dracův vzkaz Harrymu:"Chci to dělat znova."Nic se sexuálním podtextem za tím nehledejte.Já se jen připojuji a chci to taky!:D Vadilo mi na příběhu něco?Na nic výraznějšího si nevzpomínám..snad jen použití Narcissi a jako by už nebyla dál podstatná, ale to bylo možná způsobeno koncem a neprozrazením celého tajemství kolem Draca a Harryho.Ani mi nevadilo, že autorka nerozvedla více Severuse a Lupina..snad whiskey a zavřené dveře vykonají své:)Takže já si nestěžuji a historicky první ff na drarry, která dostane plný počet.”
Sargo:
“Xxx”
belldandy:
“4, 25. Formálně se tomuto příběhu cokoli špatně vyčítá, považuji ho za objektivně dobrý. Sice bych mohla hledat něco nepravděpodbného v zápletce, třeba počáteční Brumbálova rozhodnutí se mi nezdála. Ale jednou jde o výchozí premisy, bez kterých by se příběh neukutečnil a vůbec - s takovou přísností bych musela poslat k šípku i Rowlingovou. :) Rozvíjení vztahů je tady věrohodné, postavy nadpůměrně věrné originálu, většina dostane přiměřený prostor k projevu, nechybí několik vyloženě povedených scén (třeba první návštěva lesa, moment, kdy to schytá Ron :), příchod Narcissy a závěr, ve kterém Draco neposlechne přímý příkaz ). To vše a taky věcný styl psaní mi vyloženě sedlo. A přece mi tu zároveň něco chybělo. Není to z mé strany taková ta správná bezhlavá láska, abych si řekla: :"Tohle totálně zbožňuji". Chybí mi nějaká nadstavba na tu kvalitní základnu. Ovšem to už je záležitost mého osobního vkusu nebo nastavení. Já bych to měla ráda syrovější, dramatičtější, vášnivější, živočišnější... Taky mé čtení pořád doprovázel pocit, že teprve teď to doopravdy začně. Jenže jistým způsobem to nikdy nezačlo (no ano, chybí tam sex :) ), ale není to jen to. Minimálně snupin lovestory se vlastně vůbec nestihla odehrát, celkově je proti té drarry linii trochu ošizená. Ale na druhou stranu je docela příjemný pocit, že příběh končí v nejlepším. Rozhodně je to lepší pocit, než když to někdo s epilogem "přetáhne". :) Tady se na konci dveře právě otvírají ... Moc pěkné to bylo.”
k.y.t.k.a:
“...”
Velká_koule_chaosu:
“Úžasná povídka, jedna z nejlepších drarry co jsem kdy četla. Líbí se mi, jak jemně je tam vztah H. a D. naznačen. :) Jen bych uvítala víc Severuse a Lupina a celkově, kéž by ta povídka byla mnohem delší! :)”
patolozka:
“Zajímavě pojatý příběh a ty vsuvky o vztahu SS a RL... Ke konci byl ten překlad ale takový kostrbatý.”
Sectumsempra:
“...”
te.ss.sa:
“vzah mezi dracem a harrym je tu nádherně popsaný. třeba společný běh po lese a následné probuzení je jedna z mích oblíbených scén :D”
Kate Mathews:
“...”
mariaa:
“...”
Victoria:
“Tuhle povídku mám hrozně ráda, H/D vztah má postupný začátek a až někdy za půlkou dochází ka jakémusi uvědomění. Přesně podle mého gusta =)”
sandymathews:
“...”
Cairo:
“Moc povedená povídka. Výborná zápletka, několik opravdu dobrých a originálních myšlenek a skvělé zpracování. A navíc, jako bonus, Draco v podobě nádherného vlka, co víc si přát :)”
beruska:
“X”
Cvrcinka:
“něco neuvěřitelného. jsem nadšená - Draco je za každých okolností neodolatelný.. :)”
ZJTrane:
“Pekný príbeh, Draco bol úplne skvelý, miestami trochu príliš rozťahané, ale čítala som jedným dychom. Preklad skvelý.”
Mysty15:
“-”
zmije:
“k přečtení”
Akkarra:
“Dost dobré - Draco je správně nesnesitelný, Potter má zase svůj zachráncovský kopmlex a Hermiona je neunavná šťoura jako vždy. Mě se to moc líbilo. :)”
Nade:
“Zajímavý a neotřelý nápad. Vlkodlak a jeho druh a to celé vlastně dvakrát.”
Bilkis:
“Zajímavá povídka... Draco jako vlkodlak, Harry jako jediný přítel, kterého má. Místy vtipné, místy smutné. Pro mě je to o boji s tím, co nemůžeme změnit, jací jsme uvnitř a jací jsou ostatní...”
darken:
“Úžasné, úžasné, úžasné. (Překlad občas trochu drhne, doporučila bych po dokončení pořádně obetovat.) Povídka je silně návyková se skvělými dialogy, charaktery a naprosto božským Draco Malfoyem.”
Ivet:
“Tato povídka mě velmi zaujala. Zezačátku lehký průměr, ale pak se všechno pomalu rozjíždí. Alcea je čím dál lepší překladatelka a na každou novou kapitolu jsem se moc těšila. Určitě se k ní velmi ráda vrátím, i když až od 15. kapitoly.”
paulinegrint:
“Zezáčátku mě tato povídka vůbec nezaujala, strašně mě nudila a ke čtení nově přeložené kapitoly jsem se přímo nutila. Pak jedna kapitola byla přímo přelomová a plně jsem se do této povídky ponořila :) patří k mým vůbec nejoblíbenějším a ikdyž ji mám už přelouskanou v originále (přes překladač :D) ráda si počkám na překlad od Alcea”