Eden

  • Autor: oliverdalstonbrowning
  • Fandom: LOTR
  • Jazyk: AJ
  • Postavy: Thranduil, Bard, Legolas, Elrond, Haldir
  • Rating: 15+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: nedokončeno
  • Poslední aktualizace: nezadáno
  • Počet kapitol: 12
  • Shrnutí: There is a new tattoo artist in the empty shop down the street and he keeps bumping into Thranduil at the most inopportune moments. But irritation soon turns to confusion when Thranduil begins to question his feelings towards Bard and becomes the talk of the town.
  • Klíčová slova: Hobit AU, Barduil, Bard/Thranduil, transsexualita, transfobie, florist!Thranduil, artist!Bard

Hodnocení čtenářů:

Heredhether:
“Povídky, v nichž je Bard tatér a Thranduil prodavač květin, jsou provařená Barduil AU klasika. Navzdory tomu je ale tahle povídka pro mě svěží vítr, protože má svůj osobitý styl a docela realisticky řeší témata, na která jsem jinde dosud nenarazila. Jedním z hlavních motivů je Thranduilova transsexualita (FtM) a transfobie, se kterou se potýká z řad cizích lidí, ale i od vlastních rodičů. Autor dokáže perfektně vypodobnit, co za neplechu taková zkušenost napáchá na psychice. Líbí se mi i to, že povídka nabízí srovnání Thranduila – který si svou transsexualitu uvědomil poměrně pozdě, a Bardova syna, který má už v 8 letech jasno, že není holčičkou, za kterou ho většina dospěláků považuje. (Až doposud) je Thranduil taky asexuál, což je opět něco nevídaného. Originalitu vyvažuje celá řada klišé (nejlepší kámoš Haldir, skákání okolo dětí), ale všechna patří k mým oblíbeným a jsou napsána zábavně a vřelými pocity ani sympatickými figurkami se tu nešetří. Bard je prostě obvyklá kombinace drsňáka, pohodáře, rošťáka a pečovatele, ale přibývá kapitol psaných z jeho POV, tak snad autor půjde hlouběji i u jeho osobnosti. Celkem bych povídce dala 4, 5 bodu, ale věřím, že kvalita bude stoupat a nikoli naopak.”