Nové Bradavice

  • Autor: Darkness deStination
  • Fandom: Harry Potter
  • Jazyk: ČJ
  • Postavy: Severus Snape/Harry Potter, Hermiona Grangerová/autentická postava
  • Rating: 18+
  • Slash: ano
  • Dokončeno: dokončeno
  • Počet kapitol: 22
  • Shrnutí: Voldemort padl, Bradavice byly zničeny. Musí to tak zůstat na věky?  Alternativní odkaz: http://labyrintem.4fan.cz/archiv-hp/hp-kapitolove/nove-bradavice
  • Klíčová slova:

Hodnocení čtenářů:

l.enik.c:
“Autorka asi musela mít při psaní depresivní náladu nebo je trochu morbidní, když se na začátku dozvídáme, že zemřela snad pomalu většina kouzelnického světa. Jinak se to však zprvu tváří jako fajn originální oddychovka o novém začátku Bradavic čtyřmi novými základateli. Nějak se to ovšem zvrtne. Další návrat Voldyho po předpokládané porážce Potterem je pro mě celkem novinkou a zajímavou myšlenkou. Bohužel mě právě o tomto už nebaví číst a v závěru jsou zvláštně zvolené postavy, které umřou, úplný závěr pak je pro mě zase smutný, i když vlastně ne špatný. Co se dále děje týče, nedokážu tu překousnout jen jednu věc, a to je naprosto iracionální chování čtyř hlavních hrdinů v otázce vztahů. Čeho je moc, toho je příliš, opravdu, a tady mi pili krev všichni čtyři, zejména pak samozřejmě Harry a Severus. Jinak psáno je to zajímavým způsobem, kdy oceňuji, že není popisována zbytečně každá blbost, která není pro děj nijak podstatná, i když chvíli jsem si na to musela zvykat. Jeden příklad za všechny např. scéna, kdy Harry Hermioně tvrdí, že neví, jestli Severuse miluje, ale hned v polovině příští se Harry ptá hravě Severuse, jestli už mu řekl, že ho miluje a že to bude muset opakovat častěji. Na druhou stranu, některé věci jsem čekala, že ještě budou rozvedeny či dořešeny a nestalo se tak. Např. Severusova minulost u Voldemorta. No a v neposlední řadě oslovení Miona nebo Herm je příšerné, to si autorka mohla odpustit. Rozhodně to není průměr, ale za mě to není žádná velká pecka, proto hodnotím za 3.”
Temna0Maky:
“Bylo to moc krásné. Jen někdy jsem si nevěděla rady, co si o některých částech myslet.Jinak se mi to celé dobře četlo a s radostí se k ní někdy vrátím:)”
Eigni:
“Osobně hodnotím slabší čtyřkou. Některé části mi přišly nudné, jiné bych ocenila, kdyby byly trochu rozepsanější. Celý dojem mi také kazí pravopisné chyby, které občas dost bijí do očí. Oceňuji originalitu. (:”
Extasy:
“...”
Cora:
“Primární zápletka se mi vážně líbila; vize obnovení byla moc pěkná, určitá pospolitost nových zakladatelů taky. Vztah HP/SS byl z počátku popsán hezky jiskřivě, ta fáze toužení a představ byla skvělá. Ne, že by se později to erotické napětí vypařilo, ale jak se příběh posouval dál, přišlo mi, že ten oheň dost nepříjemně vyhasínal. Asi proto, že už pro ty dva nebylo ve vyprávění tolik místa... Vůbec pozdější dějová chaotičnost a hlavně nedotaženost vzniklých situací mi docela vadila. Bylo tam hodně věcí k řešení, ale většina z nich byla, nemůžu si pomoct, smetena ze stolu až moc rychle a zbrkle. Pěkný epilog. 3-4.”
Kardama:
“Začátek 5 nakonec 1.”
jesssnape:
“slabá 3”
modrooczka:
“...”
Benny:
“Upřimně jsem se musela nutit to dočíst, některé scény skvělé a pak nekončicí nuda.Horší 3”
T_nule:
“Některé scény mi neseděly, ale jinak povedené.”
Sargo:
“xxx”
Adelaine:
“Nevím ani co, ale něco mě tam docela dost vadilo, ale jinak to rozhodně bylo originální a dobré.”
shadow:
“Ja už píše Casiopea, asi do poloviny výborné. Pak jsem se do četby musela nutit. Ale za ten excelentní epilog slabá čtyřka.”
Casiopea:
“Z první poloviny jsem byla úplně unešená. Potom už to nebylo tak úplně ono, ale stejně za 4. To si rozhodně ještě přečtu.”
Mrmla:
“...”
Tintinka:
“Zaujalo mě to hlavně námětem, zpracováním o něco méně, ale pořád to bylo dobré a nejspíš si to ještě někdy přečtu... Také se mi velmi líbil smutně-šťastný epilog :-)”
Fleur Tera:
“Skvelý nápad, no musím sa priznať, že som trochu sklamaná... čakala som viac. No po dlhej dobe som našla poviedku, ktorej epilóg neublížil, ale dokonca pomohol k lepšiemu záverečnému dojmu. 3, 5”
delatrix:
“Zajímavý nápad na děj povídky a vztahu hl. postav. Celá povídka je psaná strhujícím děje.”
tiberia:
“Originální nápad a dobře napsáno. Pár námitek by se našlo, ale čert je vem. Čte se to moc dobře.”
ranchan:
“no, je to zajímavá povídka je i vcelku dobře napsaná, nepatří mezi nejlepší které jsem četla, ale šlo to. Body za originalitu. Ten vztah mezi hlavními aktéry se mi zdál přeintrikovaný. (bylo tam tolik nedorozumněních, až mi to začínalo trošičku líst na nervy) A přiznám se, že ke konci jsem musela trochu přemáhat to dočíst. :(”
te.ss.sa:
“musím téhle povídce dát samá pozitiva :D”
belldandy:
“Tohle je každopádně jednička za originalitu. Trochu to na začátku působilo post-katastroficky. Ministerstvo skoro nefunguje, Bradavice v troskách, postav je víc po smrti než v originále. Do toho se objeví nová čtveřice zakladatelů a obnoví školu: Severus Snape, Harry Potter, Hermiona Grangerová a Thea Woodová. To, že se navzdory pravděpodobnosti všichni čtyři zpárují (podle slashových pravidel) a stejně tak nepravděpodobně dokáže autorka pod neuvěřitelnými záminkami odsouvat jejich sblížení až do půlky povídky nemá cenu rozebírat. Však to nemá být realita. Každopádně to je docela zábavné i docela zajímavé. A v rámci českých fanfikcí prostě ojedinělé.”
Sectumsempra:
“uzasne, skvele a naprosto nejlepsi:)”
nadin:
“Áno! Prečítala som a rozhodne sa k poviedke niekedy vrátim. Záver ma dojal.”
mariaa:
“Mně se to prostě nelíbilo, ikdyž ta povídka není zle napsána ani nemá nudný příběh, ale ne. Subjektivní hodnocení 2, objektivní za 3.”
sirina:
“...”
beruska:
“Vazne to melo jen 22kapitol? Me se to zdalo delsi, tuhle povidku jsem cetla jako jednu z prvnich v ff. Moc se mi libi ac jsou tam i smutne pasaze je to krasny pribeh”
Akkarra:
“Má to něco do sebe. Líbí se mi postupné rozvíjení vztahů i zápletka a přesto, že to není zrovna nabité akcí, jsem se ani na chvíli nenudila. A za nejlepší postavu tady považuji Brumbála a jeho permanentní nabídky čaje a jiné šílenosti. :)”
Jacomo:
“až bude čas”
Neferet:
“Tak tohle je jedna z nejlepších povídek, které jsem kdy četla. A ten konec byl velice zajímavý.”
zmije:
“Líbilo se mi to. Neotřelý námět, příjemně čtivé zpracování.”
ZJTrane:
“Krásna poviedka. Určite si ju ešte prečítam, ale epilóg už radšej čítať nebudem. Ten ma bolel.”
assez:
“Konec mě totálně dorasoval. Ehm, nicméně… považuji tuhle povídku za nejlepší české dílo.”
sigam:
“Další vzpomínková povídka. Tehdy jsem si ji zamilovala a i když si teď její děj příliš nepamatuju a víckrát jsem ji nečetla, můžu říct, že patří k těm nejlepším dílům.”
Bilkis:
“Má oblíbená. Napínavý děj, oblíbené postavy živé... Nové postavy velmi příjemné a konec, konec k uplakání. (vždycky při epilogu brečím a to to můžu číst kolikrát chci)”
Lilithka:
“Jak by mohlo být všechno krásné, kdyby Severus zůstal živý, že… přesně tohle se povedlo skvěle vykreslit.”